Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 27, 2012, 10:57:37 AM
goede morgen

doel bekers 8

taak bekers koning

kans pentagrammen 8

klaproosje

bekers 8 ook weer en poortkaart, als het allemaal niet meer lukt zoals je het wilt, pak je je biezen en maakt je op voor een ander plan, je gaat de weg van de rivier, je volgt het water, en probeert je emoties onder kontrolle te verkrijgen....
de kans wederom de 8, de acht is een eindeloos getal  ook het idee van het punt geluk te willen bereiken [7] + 1[wil]....
waar een wil is is een weg, maar als het van de andere kant ophoudt kunnen we niet meer doen dan een andere weg gaan kiesen....
door schade en schande zullen we wijs worden klaproosje...

klaproos1945

klaproos1945

klaproos1945

nee ich woor ze neet vergeete huur ich wou netjes blieve

jericho

nog maar eens bedankt Marianne!

Nog een vraagje, hoe ik het begrijp slaan deze dagkaarten niet enkel op de dag van vandaag, maar op een langere periode, klopt dit?

Vroeger trok ik altijd maar één kaartje, en interpreteerde deze als een gebeurtenis van die bepaalde dag. Vaak ging dat om iets klein wat me die dag te wachten stond.
Bij de drie kaarten heb ik soms het gevoel dat ik het ruimer dan één dag moet zien, ook de kaarten van de verschillende dagen hangen samen, ...?

Palomino

Citaat van: marianne op januari 27, 2012, 12:00:58 PM
Citaat van: Palomino op januari 27, 2012, 10:46:40 AM
Wat een heerlijke lichte, zonnige morgen  :)

Sep trok vanochtend Staven 9

Palo: Centrumkaart: Gerechtigheid (omgekeerd), Maar natuurlijk mag jij 'm rechtop interpreteren lieve Marianne  ;) en Kruiskaart: De Kracht.

Ik zie  nog steeds niet hoe ik mijn eieg situatie heb gekozen, hoe oorzaken gevolgen kunnen hebben en gevolgen oorzaken...en hoe een grote rol gedachtekracht daarin speelt...Alert zijn dus en liefdevol en met begrip en compassie reageren.

Liefs van Palomino en een hele fijne dag allemaal xxx

ik begin hier eerst met jou palo...
omdat jij nu net de kaart gerechtigdheid trekt et als kruiskaart; kracht...
wie de kaarten van waite,s tarot en de tarot de marseiile met elkaar vergelijkt ziet meteen de verschillen;
waite,s grechtigdheid draagt nummer 11 en de kracht draagt nummer 8, dit maakt dat de tarot van waite afwijkt van alle andere tarot versies..
merkwaardig dus dat nu net vandaag dit je pad kruist, ik neem aan de e de raider waite ook gebruikt...
Ik gebruik inderdaad ook de RWS  :)

gerechtigdheid..aktie na reaktie....de afgelopen periode heb je nogal wat stof doen opwaaien, je wacht op een reaktie..
omgekeerd duidt dexe kaart op besluiteloosheid odertussen omdat je kracht nu weeven ontbreekt, de kracht om op ene juise manier verder te kunnen gaan.
Eigenlijk heb ik hierboven in mijn eigen duiding een fout gemaakt, ik zie juist steeds meer eigen inbreng, dat ik 'medemaker' ben van situaties waar in ik beland.

seppa; de staven 9
deze fiiguur kijkt waakzaam, is alert op wat komen gaat,  als een verkenner is hij bang voor veranderingen, wat brengen veranderingen teweeg, er is nogal wat in beroering gebracht, waar gaat het naartoe, moet ik in de verdediging of moet ik koppig blijven volhouden...

Bij Sep's kaart zie ik met name het niet vertrouwen van een situatie vanwege vroegere ervaringen/verwondingen, steeds maar op je hoede zijn terwijl het eigenlijk helemaal niet nodig is.

Liefs en weer ontzettend bedankt Marianne  :)

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

klaproos1945

klaproos1945

klaproos1945

zoo leef luj dit woor het weer vuur vandaag ich hoop dat ich uch een bietje hub kunne amuzere
het woor mich een plezeer dit te kinnen doeë nog ee fijn daag en ich zie uch murgen weer als god bleef

klapreuske

rianna

Citaat van: marianne op januari 27, 2012, 09:18:59 AM
de kracht kaart een mooie kaart als doel rianne..
de kaart kracht is de 8e kaart van de grote arcana,
de eerste 7 kaarten zijn gericht op het ontplooien van uiterlijkheden, [zekerheden in de vorm van macht en bezit]
de 8e kaart mag je voorbij je ego gaan en je richten op je innerlijke groei.
de pentakels 7 geven creatieve groei aan, je zult een keuze moeten maken..
dat wat je tot nu toe bereikt hebt is heel mooi, daar ben je ook zeer tevreden over, maar over die groei zul je nog even in meditatie moeten gaan om er presies achter te kunnen komen welk pad je inslaan gaat...
hoi hoi  Marianne
ik ben zeker tevreden met wat ik al bereikt heb
en ja  ik  heb zoveel hobby's dat ik nietecht hoeft te kiezen
de groei die er inzit zal zeker zich openbaren als de tijd er rijp voor is
dank je wel mooie duiding weer
liefs Rianna

dameblanche

klapreuske, maedje doa kieke veer noa oet...... ;) ;D

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 27, 2012, 14:10:39 PM
nog maar eens bedankt Marianne!

Nog een vraagje, hoe ik het begrijp slaan deze dagkaarten niet enkel op de dag van vandaag, maar op een langere periode, klopt dit?

Vroeger trok ik altijd maar één kaartje, en interpreteerde deze als een gebeurtenis van die bepaalde dag. Vaak ging dat om iets klein wat me die dag te wachten stond.
Bij de drie kaarten heb ik soms het gevoel dat ik het ruimer dan één dag moet zien, ook de kaarten van de verschillende dagen hangen samen, ...?

je kunt het kaartlezen idd op versachillende manieren bekijken, ze kunnen je een blik geven op je zowel uiterlijk als innerlijke leven, je onbewuste en bewuste, ze kunnen aanreikingen geven, ze kunnen als richtingaanwijzers dienen voor je toekomst....
echter de toekomst kunnen voorspellen.......daar moet je niet al te veel waarde aan hechten omdat jij zelf nog altijd diegene bent die koers kan zetten tot, of de koers kan wenden..of helemaal geen stap zetten...
en dat is maar goed ook...stel je voor...... :-\ :-*

kristina1975

Hi Marianne, dank je weer! Ik heb steeds gedacht aan wat je zei...negatieve ideeën laten en positief.blijven :-) t was voor mij echt een vermoeinde dag wel een mooie afsluiting nu weer lekker in bed.
Ik heb net mijn kaarten getrokken.
Kelken 5 die ik eerst met Kluizenaar door elkaar haalde. Pas bij t lezen dacht ik o ja die bekerssss!
Daarna Lenormand Toren  ???

Morgen wil ik genieten van rust, bijna niets doen hoop ik. Xxx