Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

Palomino

.....Tra la la li tra la la la   ;D Marianne  ;D tra la la li tra la la la...

Dank je wel voor het duiden van mijn dagkaartjes vandaag weer Marianne... :D En ik weet dat de Maan ook angst kan symboliseren maar dat is bij mij gelukkig nu niet het geval. Het gaat bij mij dan nu toch meer om een kanaal te creeëren om mijn onbewuste naar boven te laten stromen zodat ik er contact mee kan maken, em er kracht uit kan putten.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

Hi Marianne, het klopt dat ik alweer een andere meer voorrang geef dan aan mezelf en en
Ik heb naar mijn doen t goed gedaan vandaag. Toch begin ik te twijfelen omdat ik net de zwaarden 9 heb getrokken. Eerste wat bij mij opkwam is hopen dat ik geen spijt krijg weer....
Daarna trok ik de Vissen
Ben benieuwd wat jij zult zeggen.
Heel veel liefs
Xxx

hatsjepsoet

Vandaag koningin van zwaarden en de man: krachtig, niet zeuren maar doen.

Liefs H

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 26, 2012, 20:18:24 PM
.....Tra la la li tra la la la   ;D Marianne  ;D tra la la li tra la la la...

Dank je wel voor het duiden van mijn dagkaartjes vandaag weer Marianne... :D En ik weet dat de Maan ook angst kan symboliseren maar dat is bij mij gelukkig nu niet het geval. Het gaat bij mij dan nu toch meer om een kanaal te creeëren om mijn onbewuste naar boven te laten stromen zodat ik er contact mee kan maken, em er kracht uit kan putten.

Liefs van Palomino

ja palo, het  is een liedje wat dagen in je hoofd blijft hangen......

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 27, 2012, 00:26:23 AM
Hi Marianne, het klopt dat ik alweer een andere meer voorrang geef dan aan mezelf en en
Ik heb naar mijn doen t goed gedaan vandaag. Toch begin ik te twijfelen omdat ik net de zwaarden 9 heb getrokken. Eerste wat bij mij opkwam is hopen dat ik geen spijt krijg weer....
Daarna trok ik de Vissen
Ben benieuwd wat jij zult zeggen.
Heel veel liefs
Xxx

niet twijfelen believe, kaart de zwaarden 9 wil je iets anders zeggen vandaag...
als ee nnegen verschijnt in een legging wijst dat op tevredenheid en de wil omvooruit te komen, de kelken en pentagrammen zijn positieve kaarten en brengen vervulling, de zwaarden en de staven vragen iets meer uitdaging hierin....
toch is de situatie niet zo somber als je denkt.....blijf positief, laat negatieve gedachtes varen blaas hen weg, spoel hen weg, ga onder de douche staan, en laaat alle negatieve gedachten wegspeolen met het water naar het putje...[wel eerst de haren eruit halen anders loopt het putje niet af.... ;D]

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 27, 2012, 07:21:26 AM
Vandaag koningin van zwaarden en de man: krachtig, niet zeuren maar doen.

Liefs H
idd hatsie, want wie zeurt krijgt een beurt :-\
hier wordt je gemaant te handelen naar verstand....je gevoel nu even buiten beschouwing te laten...de zwaarden koningin is ook de enige koningin die haar hoofd boven de wolken houdt..ook is er maar 1 vogel afgebeeld, stoutmoedige gedachten......weg ermee, come to earth....

jericho

Hoi iedereen,

van de azen heb ik gisteren niet véél gemerkt... :-[ hopelijk hebben ze nog een beetje een vertraagde werking op vandaag...

vandaag
doel: pentakels 10
taak: pentakels 8
kans: staven 8

Wat me opvalt is dat ik véél pentakels trek vandaag...
Bij pentakels 8 zie ik een man die op een rustige manier ijverig aan de slag gaat. Ik heb als taak om ijverig aan de slag te gaan, om zo mijn doel van goede onderhandelingen, succes na te streven. Pentakels 10 laat mij immers een oudere man zien die rustig geniet van wat hij bereikt heeft. Bij de kanskaart zie ik een heleboel staven, die snel mijn richting uitkomen. Aan de staven zijn héél wat nieuwe groene twijgjes... nieuwe ontwikkelingen kunnen sneller op mij afkomen dan ik verwacht had...

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag drie kaartjes getrokken, daar had ik zin in  ;D

rad van fortuin staven 3 en de tuin

een verandering, het verleden los alten op zoek naar iets nieuws, moet ik nou weer dat bos in  ;D

rianna

goeiemorgen  allemaal
vandaag trok ik
De Kracht
pentakels 7
en zwaarden 4
vandaag de kracht vinden om  verder te gaan met waarik gebleven was  ik  schijn wakker te worden
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 27, 2012, 09:01:01 AM
goedemorgen allemaal

vandaag drie kaartjes getrokken, daar had ik zin in  ;D

rad van fortuin staven 3 en de tuin

een verandering, het verleden los alten op zoek naar iets nieuws, moet ik nou weer dat bos in  ;D

keer op keer de kans krijgen om te leren, om dingen voor jezelf beter in kaart te brengen..
de staven 3 is een heel mooie kaart om mee te werken assie, een poort kaart ,de eerst welliswaar...
wat houdt je eigenlijk tegen...je kijkt naar de zee, op zoek naar land...je wil naar de overkant, maar iets houdt je ook weer tegen, de 2 stavan achter je rug wijzen op onbewuste drijfveren die in het geniep blijven werken....
de oplossing is in de spiegel kijken, weten waarom je iets doet.... :-*
waarom je wilt veranderen, wil je wel veranderen?
vindt je het wel goed zo, zoals het is, neem je de negatieve dingetjes op de koop toe???

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 27, 2012, 09:10:43 AM
goeiemorgen  allemaal
vandaag trok ik
De Kracht
pentakels 7
en zwaarden 4
vandaag de kracht vinden om  verder te gaan met waarik gebleven was  ik  schijn wakker te worden
liefs Rianna

de kracht kaart een mooie kaart als doel rianne..
de kaart kracht is de 8e kaart van de grote arcana,
de eerste 7 kaarten zijn gericht op het ontplooien van uiterlijkheden, [zekerheden in de vorm van macht en bezit]
de 8e kaart mag je voorbij je ego gaan en je richten op je innerlijke groei.
de pentakels 7 geven creatieve groei aan, je zult een keuze moeten maken..
dat wat je tot nu toe bereikt hebt is heel mooi, daar ben je ook zeer tevreden over, maar over die groei zul je nog even in meditatie moeten gaan om er presies achter te kunnen komen welk pad je inslaan gaat...

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 27, 2012, 08:51:39 AM
Hoi iedereen,

van de azen heb ik gisteren niet véél gemerkt... :-[ hopelijk hebben ze nog een beetje een vertraagde werking op vandaag...

vandaag
doel: pentakels 10
taak: pentakels 8
kans: staven 8

Wat me opvalt is dat ik véél pentakels trek vandaag...
Bij pentakels 8 zie ik een man die op een rustige manier ijverig aan de slag gaat. Ik heb als taak om ijverig aan de slag te gaan, om zo mijn doel van goede onderhandelingen, succes na te streven. Pentakels 10 laat mij immers een oudere man zien die rustig geniet van wat hij bereikt heeft. Bij de kanskaart zie ik een heleboel staven, die snel mijn richting uitkomen. Aan de staven zijn héél wat nieuwe groene twijgjes... nieuwe ontwikkelingen kunnen sneller op mij afkomen dan ik verwacht had...

niet voor niks jericho, het heeft betrekking op je zaak, je werk, geld verdienen....
dan komen de pentakels in zicht...
de tienen wijzen op vervulling aan, ook het doel om je zaak stabiel op te kunnen bouwen, om daar financieele zekerheid in te kunnen vinden..
het is je levenswerk, het gaat ook je levenswerk worden, maar focus je niet veel veel op dat ene ding, blijf ook om je heen kijken en genieten van andere dingen...
het is nogal een verwarrende periode beweging] voor je, een groot aantal dingen zullen nog op de plaats moeten vallen...logisch allemaal...zeker in deze crisistijd, wat gaat de wereld doen..je zult het pas weten als we een aantal jaren verder zijn, dan valt ook alles op zijn plek, het hoe en waarom van nu net in deze periode het realiseren van je droom.

Palomino

Wat een heerlijke lichte, zonnige morgen  :)

Sep trok vanochtend Staven 9

Palo: Centrumkaart: Gerechtigheid (omgekeerd), Maar natuurlijk mag jij 'm rechtop interpreteren lieve Marianne  ;) en Kruiskaart: De Kracht.

Ik zie  nog steeds niet hoe ik mijn eieg situatie heb gekozen, hoe oorzaken gevolgen kunnen hebben en gevolgen oorzaken...en hoe een grote rol gedachtekracht daarin speelt...Alert zijn dus en liefdevol en met begrip en compassie reageren.

Liefs van Palomino en een hele fijne dag allemaal xxx
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

klaproos1945

goede morgen

doel bekers 8

taak bekers koning

kans pentagrammen 8

klaproosje

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 27, 2012, 10:46:40 AM
Wat een heerlijke lichte, zonnige morgen  :)

Sep trok vanochtend Staven 9

Palo: Centrumkaart: Gerechtigheid (omgekeerd), Maar natuurlijk mag jij 'm rechtop interpreteren lieve Marianne  ;) en Kruiskaart: De Kracht.

Ik zie  nog steeds niet hoe ik mijn eieg situatie heb gekozen, hoe oorzaken gevolgen kunnen hebben en gevolgen oorzaken...en hoe een grote rol gedachtekracht daarin speelt...Alert zijn dus en liefdevol en met begrip en compassie reageren.

Liefs van Palomino en een hele fijne dag allemaal xxx

ik begin hier eerst met jou palo...
omdat jij nu net de kaart gerechtigdheid trekt et als kruiskaart; kracht...
wie de kaarten van waite,s tarot en de tarot de marseiile met elkaar vergelijkt ziet meteen de verschillen;
waite,s grechtigdheid draagt nummer 11 en de kracht draagt nummer 8, dit maakt dat de tarot van waite afwijkt van alle andere tarot versies..
merkwaardig dus dat nu net vandaag dit je pad kruist, ik neem aan de e de raider waite ook gebruikt...

gerechtigdheid..aktie na reaktie....de afgelopen periode heb je nogal wat stof doen opwaaien, je wacht op een reaktie..
omgekeerd duidt dexe kaart op besluiteloosheid odertussen omdat je kracht nu weeven ontbreekt, de kracht om op ene juise manier verder te kunnen gaan.

seppa; de staven 9
deze fiiguur kijkt waakzaam, is alert op wat komen gaat,  als een verkenner is hij bang voor veranderingen, wat brengen veranderingen teweeg, er is nogal wat in beroering gebracht, waar gaat het naartoe, moet ik in de verdediging of moet ik koppig blijven volhouden...