Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 26, 2012, 08:38:25 AM
Goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
de toren
zwaarden 8
en zwaarden Aas
ik voel me vestgevnden in mijn toren
maar ik overdenk een manier eruit te komen
liefs Rianna

het torentje, je thuishaven, je plek om je terug te trekken, voelde veilig maar nu begint de toren je eigenlijk te benauwen....
draai je de voordelen van die stevige muren om dan werken zij als een gevangenis....
een gevangenis die je zelf in stand houdt, maar je wil veranderen.....door daar te bliojven zitten, weet je dat dei verandering niety mogelijk is....je stelt die verandering als het ware in de wachtkamer, je zit zelf ook in die wachtkamer, je blijft zitten, toch staat de deur van de wachtkamer altijd open...je kunt naar altijd naar binnen maar ook naar buiten........
aas van zwaarden suggereert dat innerlijk verandering alleen mogelijk is als je uit die toren komt....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 26, 2012, 08:55:56 AM
Goedemorgen,

Vandaag staven 3. Heb ik vaker gehad. Ik zie het als iemand die met een licht gebogen hoofd (mijn interpretatie: weemoedig/melancholisch/dromerig) naar iets staart. "Was hij maar daar waar hij naar toe gaat of waar hij naar toe wil". Dat haal ik er uit. Als hij eenmaal daar is (ik interpreteer het als de toekomst) dan bestaan bepaalde dingen van nu niet meer.

Liefs, H.

ja de poortkaart hatsie,
de drie is een optimistisch getal...maar je aarzelt, je hebt de schepen al vooruit gestuurt....
probeer uit te vinden wat je bereiken wilt, je kijkt naar de overkant...ondernemingsgeest, het verlangen, een gouden toekomst....
je moet heel wat gaan overwinnen gaan....
op deze kaart zie je dat de lucht niet geheel geel is, nee er zit zwart bij...
geel staat voor zon en zwart voor duisternis.....
je blijft hangen in een tussenstuk hatsie......

jericho

Goeie morgen iedereen,

vandaag met een iets mindere been uit bed gestapt :-\, maar ach, ik heb nog een hele dag om dat humeur wat op te krikken  :)

Nog even een vraagje voor Marianne, dat delegeren van gisteren, kan dat ook zijn dat dit slaat op een persoon in mijn dichte omgeving die dit héél moeilijk kan, en waar ik mij dan probeer tegen te verzetten? Of moet ik het echt bij mezelf gaan zoeken?

Ondanks mijn minder goede humeur deze morgen zien m'n kaartjes er wel positief uit denk ik... al kan ik er op dit moment moeilijk een interpretatie aan geven,...
doel: aas van kelken
taak: keizerin
kansen: aas van staven

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 26, 2012, 09:18:06 AM
Goeie morgen iedereen,

vandaag met een iets mindere been uit bed gestapt :-\, maar ach, ik heb nog een hele dag om dat humeur wat op te krikken  :)

Nog even een vraagje voor Marianne, dat delegeren van gisteren, kan dat ook zijn dat dit slaat op een persoon in mijn dichte omgeving die dit héél moeilijk kan, en waar ik mij dan probeer tegen te verzetten? Of moet ik het echt bij mezelf gaan zoeken?

Ondanks mijn minder goede humeur deze morgen zien m'n kaartjes er wel positief uit denk ik... al kan ik er op dit moment moeilijk een interpretatie aan geven,...
doel: aas van kelken
taak: keizerin
kansen: aas van staven

jericho......
waarom ben je een eenmanszaak begonnen????
bij een eenmanszaak komt alles aan een man toe, een man neemt alle taken op zich.....
waarom?
klopt er is niemand anders.....
maar hoe was dat op je vorige werk?
had je daar moeite mee?
het is geen terechtwe\wijzing hoor :-\ :-\ :-\
echt niet..maar ik moet je hierop wijzen!

2 azen maar liefst , het is alsof je de loterij hebt gewonnen jericho...
een nieuw begin een nieuw creatief plan, waar je je gevoelens goed bij kunt ontplooien een project naar je hart.....
je taken als keizerin;
maak hierbij goed gebruik van je eigen wijsheid, je eigen kracht en je eigen creativiteit...
probeer dat vol te houden en je kunt genieten gaan van je eigen plantje dat je hebt geplant

jericho

ik ben in de eerste plaats een eigen zaak begonnen om een droom te kunnen realiseren. De zaak ligt ook dichter bij mijn interesses in m'n vrije tijd (bv.cursus die ik volg) dan mijn vorige job. Het is eigenlijk een beetje wat mijn dagkaarten van vandaag zeggen "een project naar mijn hart, waarbij ik hoop mijn gevoelens goed te kunnen ontplooien" Een éénmanszaak is gewoon boekhoudkundige de beste keuze...

In mijn vorige job had ik geen probleem met delegeren. In mijn huidige job is mijn man mijn rechterhand en verloopt de samenwerking ook prima... Ik kan het dus nog steeds niet zo goed plaatsen...
Maar ach, dat komt mss later wel  :)

Liefs
Jericho

hatsjepsoet

Zo net weer eens een Lenormand kaart getrokken: de Zeis. Lekker drastische kaart, trouwens. Ziet er uit als iets radicaals doorsnijden.

Liefs, H,.

Palomino

Goeie morgen Allemaal,

Sep trok : De Ster (omgekeerd)

Vandaag waren het duiven die mijn dagkaarten hielpen bepalen...

Centrumkaart : Staven Koning (omgekeerd)
Kruiskaart       : De Maan

Net zoals gisteren wéér de Koning van Staven en wéér omgekeerd... ::) met de Maan die daar invloed op heeft. De omgekeerde Staven Koning is iemand in mijn omgeving die moeite heeft met de manier waarop ik handel, omdat het vertrouwen bij die persoon ontbreekt. Angst/wantrouwen heeft bij deze persoon de plaats van vertrouwen ingenomen. Ik laat  me echter niet meer belemmeren door deze angst en pas me er niet meer aan aan. Dat helpt niemand, dat werkt averechts op alle vlakken, omdat angs uiteindelijk een barriere vormen die alles (met name liefde en vertrouwen) in de weg staat.

Liefs van palo

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 26, 2012, 09:15:24 AM
Citaat van: hatsjepsoet op januari 26, 2012, 08:55:56 AM
Goedemorgen,

Vandaag staven 3. Heb ik vaker gehad. Ik zie het als iemand die met een licht gebogen hoofd (mijn interpretatie: weemoedig/melancholisch/dromerig) naar iets staart. "Was hij maar daar waar hij naar toe gaat of waar hij naar toe wil". Dat haal ik er uit. Als hij eenmaal daar is (ik interpreteer het als de toekomst) dan bestaan bepaalde dingen van nu niet meer.

Liefs, H.

ja de poortkaart hatsie,
de drie is een optimistisch getal...maar je aarzelt, je hebt de schepen al vooruit gestuurt....
probeer uit te vinden wat je bereiken wilt, je kijkt naar de overkant...ondernemingsgeest, het verlangen, een gouden toekomst....
je moet heel wat gaan overwinnen gaan....
op deze kaart zie je dat de lucht niet geheel geel is, nee er zit zwart bij...
geel staat voor zon en zwart voor duisternis.....
je blijft hangen in een tussenstuk hatsie......

Tja, daar heb je een punt. Dat herken ik wel, het hangen in het tussenstuk.

assie63

Citaat van: marianne op januari 26, 2012, 07:31:37 AM
Citaat van: assie63 op januari 26, 2012, 07:04:27 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

zwaarden koninigin en de ooievaar

bevrijding en opheldering zorgt voor een verandering

vanuit je kwetsbaarheid verdedig jij je door anderen op afstand te houden assie...
daar ben je zeer geroutineerd in, het is gewoonweg een tweede natuur van je geworden.....
ja dat kan best hoor, ik heb het zelf niet in de gaten, het gaat vanzelf, geen idee hoe ik daar verandering in ben, mij meer open stellen denk ik, Dank voor duiidng, assie xx

klaproos1945

Citaat van: marianne op januari 26, 2012, 08:37:54 AM
Citaat van: klaproos1945 op januari 26, 2012, 08:14:34 AM
goede morgen allemaal

doel~zwaarden 5    de kracht vinden om de oude patronen los te laten en ruimte te creëren
                                                 want de liefde die je geeft is jouw eigen lief   ;)

taak~de keizer       onderzoeken welke dingen er voor mij eigenlijk niet van toepassing zijn
                                wat is het aangeleerde gedrag wat zijn de onverwerkte emoties waar word
                                ik nog door gefrusteerd  en kunnen de pijnen door gaan   ???

kans~de maan        leven we wel voor onszelf in een situatie of worden we gedwongen om tegen onze
                                gene of gevoelens in te gaan besef dat je niet meer hoeft te doen dan nodig is  :-\

klaproosje

zwaarden 5; er is heel wat in beroering klaproosje..uje voelt je eigenlijk machteloos en het lijkt alsof je geen andere keuze hebt dan je over te geven, je loopt weg......
je bent een van de 2 figuren die de strijd de rug toe keert.........
de keizer maant je aan om gediciplineert aan de slag te gaan..orderen, selecteren en gaan HEERSEN.....

je zult bij de maan er achter komen dat niets is wat het lijkt..... :-[

hoi marianne
eigenlijk ben ik allergisch voor die machteloosheid zo moe gestreden als je begrijpt wat ik bedoel :'(
deze strijd keer ik de rug toe.......omdat ik.............. in over weging neem hoe er mee om te gaan
in de orde van de dag en mijn keizer gedeelte juist het heersen af te leren om beter met de negativiteit
om te gaan en de maan  ??? wat moeten we nou met al die dingen die anders zijn dan dat ze lijken te zijn....

klaproosje

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 26, 2012, 11:12:05 AM
Goeie morgen Allemaal,

Sep trok : De Ster (omgekeerd)

Vandaag waren het duiven die mijn dagkaarten hielpen bepalen...

Centrumkaart : Staven Koning (omgekeerd)
Kruiskaart       : De Maan

Net zoals gisteren wéér de Koning van Staven en wéér omgekeerd... ::) met de Maan die daar invloed op heeft. De omgekeerde Staven Koning is iemand in mijn omgeving die moeite heeft met de manier waarop ik handel, omdat het vertrouwen bij die persoon ontbreekt. Angst/wantrouwen heeft bij deze persoon de plaats van vertrouwen ingenomen. Ik laat  me echter niet meer belemmeren door deze angst en pas me er niet meer aan aan. Dat helpt niemand, dat werkt averechts op alle vlakken, omdat angs uiteindelijk een barriere vormen die alles (met name liefde en vertrouwen) in de weg staat.

Liefs van palo

hallo seppa, de ster geeft hoop en vertrouwen aan in een betere toekomst, in verbetering, herstel, je werkt er aan, vandaar de kaart op de kop, ombuigen naar vooruitgang...
maar de kaart op de kop kan ook te maken hebben met aan het eidne van je krachten zijn,  er wordt wel wat aangeroert de laatste tijd, dat stuk wat je diep in je begraven hebt....de onderste steen naar boven halen....
dat vergt echter veel, heel veel, het staat allemaal een beetje op springen...
maar goed je wilt vooruit, dat nu net achter je latende, maar het haalt je steeds weer in...verdorie...roep je weer, met je handen in het haar....
ik wil dit niet, dit ligt achter me, dit heb ik begraven, dit wil ik niet meer naar boven halen......
je zelfvertrouwen en je optimisme wat je daarboven op hebt opgebouwd staat op het punt het te begeven..... :-\

http://youtu.be/WqYke_zpHfA

als we de kaarten gebruiken om meer inzichten in onszelf willen krijgen of meer inzichten in een situaite die onszelf aangaat dan zie we in omgekeerde kaarten net dubbele mogelijkheden...

toch ga ik de staven koning voor jou rechtop duiden palo, de rechtopstaande stven koning representeert een machtige en leidinggevende persoon, die de zwakheden van anderen niet vlug zal tolereren...
maar door de invloed van de maan...de hindernissen en de nederlagen die gelden worden laat deze koning een andere zwakkere kant zien.....een duistere kant, nl de cynische en bange zijde....

de duif laat je weten dat je niet langer meer moet piekeren over een situatie omdat het je intuitieve vaardigheden zal blokkeren, ook kunnen je gidsen je niet meer bereiken, daarom is deze duif naar je toegekomen.....

liefs marianne....
luister niet te veel naar die link...want daar wordt je op den duur melig van.... hihihhihi

dameblanche

ik begrijp wat je bedoelt klaproosje, moegestreden.....machteloos, moet het nu altijd maar van een kant komen roep je met de armen in de lucht....
zwaarden 5
positief toont deze kaart een beweging aan van onwikkeling en healing, healing voor jezelf...
in eerste instantie ben je onbezonnen aan iets begonnen, de impulsiviteit van de maan heeft je daartoe aangezet,  je wist nog niks van die zwaarden....
toch zegt de keizer..je bent groter dan ooit, je hebt toch maar die stap gezet, ondernomen...tja het is niet waar het toe geleid heeft...
MAAR JE HEBT NIET LIJDZAAM TOEGEKEKEN KLAPROOSJE!!!!!

klaproos1945

:D dank u wel marianne
dat is dan duidelijk we leggen ondanks het op de wenkbrouwen lopen het bijltje er niet bij neer

dit is een geluks moment  :D :-*

klaproosje

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 26, 2012, 10:37:32 AM
Zo net weer eens een Lenormand kaart getrokken: de Zeis. Lekker drastische kaart, trouwens. Ziet er uit als iets radicaals doorsnijden.

Liefs, H,.

hatsie.......
dat punt van vanmorgen in een tussenstukje hangen......
je zult een beslissing moeten nemen....meisje....ergens toch definitief mee kappen en dan dat tussenstuk gaan verlaten....je zit maar te hikken op die 2 sprong, je kunt niet terug, je zult of links of rechts moeten opgaan..................dat zegt de zeis......radicaal kappen dus........

rianna

Citaat van: marianne op januari 26, 2012, 09:09:06 AM
Citaat van: rianna op januari 26, 2012, 08:38:25 AM
Goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
de toren
zwaarden 8
en zwaarden Aas
ik voel me vestgevnden in mijn toren
maar ik overdenk een manier eruit te komen
liefs Rianna

het torentje, je thuishaven, je plek om je terug te trekken, voelde veilig maar nu begint de toren je eigenlijk te benauwen....
draai je de voordelen van die stevige muren om dan werken zij als een gevangenis....
een gevangenis die je zelf in stand houdt, maar je wil veranderen.....door daar te bliojven zitten, weet je dat dei verandering niety mogelijk is....je stelt die verandering als het ware in de wachtkamer, je zit zelf ook in die wachtkamer, je blijft zitten, toch staat de deur van de wachtkamer altijd open...je kunt naar altijd naar binnen maar ook naar buiten........
aas van zwaarden suggereert dat innerlijk verandering alleen mogelijk is als je uit die toren komt....
hoi Marianne
ja hoor klopt als een bus
lekekr hoog en droog in mijn torentje  en ja  eht lijkt soms of ik gevangen zit ja en dat uit vrije wil 
hoe bestaat het
maar hopelijk komt er verandering in en ja dat kan ik alleen zelf doen
dank je wel
leifs Rianna