Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

zeker de kaarten op zichzelf hebben meerde betekenissen, maar aan de hand va de hulpkaart de tuin kunnen we een bepaalde richting in slaan assie....
staven 4 betekent ook dat je je prettig voelt in je eigen vrienden kringetje....

assie63

Citaat van: marianne op januari 25, 2012, 17:58:26 PM
zeker de kaarten op zoichzelf hebben meerde betekenissen, maar aan de hand va de hulpkaart de tuin kunnen we een bepaalde richting in slaan assie....
staven 4 betekent ook dat je je prettig voelt in je eigen vrienden kringetje....
ja snap ik hoor, hoe duid jij de tuin dan , vrienden??

Palomino

Citaat van: marianne op januari 25, 2012, 16:20:16 PM
Palomino: Centrumkaart: Staven Koning (omgekeerd)
                 Kruiskaart     : Het Rad van Fortuin (net zoals gisteren...!)

Kennelijk is het de bedoeling dat ik nog even rond blijf draaien in het Reuzerad op de metaforische kermis... :P

Goed geaard blijven en initiatieven houden zodat veranderingen die zich aandienen plaats kunnen vinden.

ik duidt de eerste 2 kaarten van het keltische kruis nooit ondersteboven, altijd rechtop...
de eerste kaart is het doel, de 2e kaart is datgene wat je blokkeert in het bereiken van dat doel...
Ik zie de eerste (centrum) kaart als: het gene waar het om draait, en dat is dan niet per definitie een doel, het kan ook met een gevoel te maken hebben of iets anders. De tweede (kruis) kaart hoeft niet zozeer kaart 1 te blokkeren, deze kaart kan ook in harmonie zijn met de centrumkaart, en hem zelfs versterken of afzwakken. Dat ligt aan de kaarten. Zo vind ik bijvoorbeeld dat de Magier en Pentakels 2 een heel mooi stel samen... :D

je doortastendheid en besluitvaardigheid zijn niet meer optimaal door dat rad wat je blokkeert...
een verandering heb je al doorgezet palo, hier  gaat het om de reakties op die verandering, het kan dus zijn dat je het door al die veranderingen die je verder wilt doorvoeren het niet helder meer zien kan....
En ondanks wat ik hierboven zeg, en de kaarten dus anders interpreteer dan jij, zit je toch (weer) raak... :)

ps, mijn geboortekaart is het rad van fortuin, ik zit dus al 53 jaar in het rad, en draai dus al een poosje mee.... ;D
Ha ha ha ;D...kan me voorstellen dat je je draai wel hebt gevonden na 53 jaar ha ha ha ;D

Mijn geboortekaart is de Dwaas, dat is ook zo gek nog niet... of misschien wel helemaal tè gek   !!!

Liefs en bedankt voor het duiden weer Marianne, en een hele fijne avond  :)

PS Wat is de reden dat jij de eerste twee kaarten van het KK alleen rechtop duidt...?

Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

sep

Hoi Marianne en alle anderen,

Vandaag trok Sep: Zwaarden 10 (omgekeerd).

Hoi Marianne,

Ongewoon reageer ik niet, ik reageer zoals elk mens wel gereageert zal kunnen hebben.

Ik heb inderdaad geen lont meer op bepaalde dingen, omdat ik voel dat ik op een afgrond randje zit.en het enige wat ik nodig heb is rust en mensen om mijn heen nodig die het eerlijk met ons en mijn zelf voor hebben. 

Eigenlijk reageer ik heel makelijk, ik ben een open boek wat dat betreft, alleen vind ik heel erg belangerijk hoe daar op gereageert word.   

het eerste deel kan ik mijn helemaal in vinden met wat je zegt
het tweede deel.niet echt

omdat ik alles uit liefde doe, en als ik boos of anders reageer dan is dat uit geen woorden meer hebben

liefs sep   

ik duidt de eerste 2 kaarten van het keltische kruis nooit ondersteboven, altijd rechtop...
de eerste kaart is het doel, de 2e kaart is datgene wat je blokkeert in het bereiken van dat doel...

je doortastendheid en besluitvaardigheid zijn niet meer optimaal door dat rad wat je blokkeert...
een verandering heb je al doorgezet palo, hier  gaat het om de reakties op die verandering, het kan dus zijn dat je het door al die veranderingen die je verder wilt doorvoeren het niet helder meer zien kan....

ps, mijn geboortekaart is het rad van fortuin, ik zit dus al 53 jaar in het rad, en draai dus al een poosje mee.... ;D

staven 10 omgekeerd....
nadat de situatie uit de hand is gelopen, waarbij de lasten in gewicht veel en veel te zwaar voor je waren geworden seppa, heb je ze van je af kunnen werpen...
maar hoe heb je ze van je af kunnen werpen seppa, je hebt ze laten vallen.....
vanaf dit punt kan de situatie veranderen gaan en verder ontwikkelen, maar je hebt ze niet geheel achter je kunnen werpen seppa, want achter je de stokken neer werpen is een radicale beweging, die je nog nooit hebt gemaakt....

rectificatie...hihi.....
oh oh oh, de omgekeerde zwaarden, toch verandert er niks seppa, de zwaarden zijn van je rug gevallen, maar van tijdelijke aard,  veranderingen kunnen dan wel doorgevoerd zijn, maar de oude situatie kan makkelijk terug keren, het is dus van belang dat je een [adem] pauze inlast.....teneinde eens grondig jezelf onder de loup te gaan nemen, en dan zeg ik niet dat je helemaal fout zit, of fout inelkaar...integendeel, maar je reageert ongewoon op bepaalde situaties omdat je op oude ervaringen teert :-\ :-*
[/quote]

jericho

Citaat van: marianne op januari 25, 2012, 11:38:12 AM
aan jericho,
bij het duiden van je eigenkaarten komen emotionele als praktische zaken aan de orde, als je nog verder durft te kijken komen ook onbelichte zake naar voren.
immers de kaarten weerspiegelen het karakter en de spirituele ontwikkeling van de vraagstelster.....

het deligreren is niet alleen op het werk, meer in het algemeen moet je dit zien, het taken uit handen geven zo wie zo, trek je alles naar je toe, of vertrouw je ook een ander zodanig dat je een taak gerust aan die iemand kunt overlaten...
ik noem bijvoorbeeld iemand vragen om je huis te poetsen, ik noem maar wat, vertrouw je erop dat je dat geheel kunt overlaten aan diegene???? :-\ :-*

goh, niet kunnen delegeren... kan ik niet direct plaatsen. Hier thuis lukt me dat prima  ;D... misschien zijn er situaties waarbij ik het minder kan... maar dit zal dan toch een schaduwkantje zijn waar ik me niet bewust van ben... Ik zal er alvast eens op letten

kristina1975

Marianne, het klopt inderdaad ik miss ongeduld ...hoewel t mag toch ook  8)
Met Valentijn begin ik ergens anders 2 halve dagen te werken.  Ik ben zo.blij mee en.gisteren.kreeg.ik mijn salaris incl een deel waarop ik eerder recht had :- ) heerlijk dat zij mijn grlijk hebben moeten toegeven.
Morgen vertrekt een vriendin die ik zal missen. Vandaag heb ik toestemming gevraagd om een zakelijke onderhuur voor t weekend. Ik móet eerst afwachten of t mag en als t mag hoor ik.huur te vragen. Ik had vandaag niet de lef om te vragen wat hij wilt betalen en hij begon er niet over....
Ik vind t moeilijk om zakelijk te zijn omdat ik vanuit xijn kant de zaak bekijk ipv mijn kant vd xaak..

Ik heb de Munten Page en de Muizen...bij muizen na t lezen dacht ik
Oke. Even kijken wie nu misbruik zal maken van mij, beter gezegd aan wie laat ik mij misbruiken...

Liefs en dank dank dank
Xxx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

zwaarden koninigin en de ooievaar

bevrijding en opheldering zorgt voor een verandering

dameblanche

idd, dat is beter gezegd, believe, door wie laat ik me misbruiken, en waarom laat ik het toe????
waarom die ik er niks aan?
vindt ik het moeilijk om me hiertegen te verzetten?
waarom verzet ik me hier niet tegen?
vindt ik geen weerwoord, of vindt ik mezelf niet de moeite waard?
want daar ligt de kern van het probleem echter wel....

wat hier naar voren komt is het geven en nemen weer...
geven is maar al te makkelijk, maar nemen is voor je zelf opkomen, durven iets  voor je zelf te vragen....
omdat je je zelf niet de moeite waard vindt t.o.v anderen believe...

munten page....
pages zijn de eerste hofkaarten en duiden een situatie aan die geheel nieuw is of als zij een persoonlijk aspect aanduiden van de vraagsteller, dan is dat of een geheel nieuw aspect dat megelijk nog ontwikkelt moet worden....
de muizen geven duidelijk verlies van eigenwaarde aan, of wel eigenwaarde die niet optiaal ontwikkelt is....
langzaam maar gestaagt gaat dit vcoruit, maar je eigenwaarde hangt eigenlijk af van het oordeel van de ander......
en dat moet ombebuigd worden..... :-[ :P

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 26, 2012, 07:04:27 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

zwaarden koninigin en de ooievaar

bevrijding en opheldering zorgt voor een verandering

vanuit je kwetsbaarheid verdedig jij je door anderen op afstand te houden assie...
daar ben je zeer geroutineerd in, het is gewoonweg een tweede natuur van je geworden.....

dameblanche

aan seppa,

verwisseling hier met de zwaarden en de staven is dus geen toeval geweest...
bij de tienen wijzen de bokalen en de pentakels op vervulling, bij de zwaarden en staven  moeten nog heel wat moeilijkheden echter overwonnen worden.

de zwaarden 10 wijzen op een moeilijke situatie, omgekeerd betekend het dat je de situatie accepteren gaat....
en dan zijn we al een eind op weg....

liefd marianne

dameblanche

aan palo,

het is maar welke methode je eigen maakt palo, ieder zal op een gegeven moment een egeheel eigen methode gaan ontwikkelen, maar wel werken vanuit het basis principe..

ook wordt er vaak een significator gekozen ofte wel een persoonskaart...of al naar gelang de vraag...
een persoonskaart kan afgeleidt worden dvan je sterrebeeld, of kan ook zomaar een kaart zijn uit de grote of kleine arcana.
let er wel op dat deze kaart dan uit het spel is en dan geen andere betenis meer heeft als je persoonskaart...
och zo leiden vele wegen naar rome, of naar mekka, het is maar waar je naar toe wilt....

je hebt al een eigen methode ontwikkelt, ga hier lekker mee door en laat je vooral niet gek maken....
brutalen hebben de halve wereld en gekken dan andere helft ;D ;D ;D

klaproos1945

goede morgen allemaal

doel~zwaarden 5    de kracht vinden om de oude patronen los te laten en ruimte te creëren
                                                 want de liefde die je geeft is jouw eigen lief   ;)

taak~de keizer       onderzoeken welke dingen er voor mij eigenlijk niet van toepassing zijn
                                wat is het aangeleerde gedrag wat zijn de onverwerkte emoties waar word
                                ik nog door gefrusteerd  en kunnen de pijnen door gaan   ???

kans~de maan        leven we wel voor onszelf in een situatie of worden we gedwongen om tegen onze
                                gene of gevoelens in te gaan besef dat je niet meer hoeft te doen dan nodig is  :-\

klaproosje

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 26, 2012, 08:14:34 AM
goede morgen allemaal

doel~zwaarden 5    de kracht vinden om de oude patronen los te laten en ruimte te creëren
                                                 want de liefde die je geeft is jouw eigen lief   ;)

taak~de keizer       onderzoeken welke dingen er voor mij eigenlijk niet van toepassing zijn
                                wat is het aangeleerde gedrag wat zijn de onverwerkte emoties waar word
                                ik nog door gefrusteerd  en kunnen de pijnen door gaan   ???

kans~de maan        leven we wel voor onszelf in een situatie of worden we gedwongen om tegen onze
                                gene of gevoelens in te gaan besef dat je niet meer hoeft te doen dan nodig is  :-\

klaproosje

zwaarden 5; er is heel wat in beroering klaproosje..uje voelt je eigenlijk machteloos en het lijkt alsof je geen andere keuze hebt dan je over te geven, je loopt weg......
je bent een van de 2 figuren die de strijd de rug toe keert.........
de keizer maant je aan om gediciplineert aan de slag te gaan..orderen, selecteren en gaan HEERSEN.....

je zult bij de maan er achter komen dat niets is wat het lijkt..... :-[

rianna

Goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
de toren
zwaarden 8
en zwaarden Aas
ik voel me vestgevnden in mijn toren
maar ik overdenk een manier eruit te komen
liefs Rianna

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag staven 3. Heb ik vaker gehad. Ik zie het als iemand die met een licht gebogen hoofd (mijn interpretatie: weemoedig/melancholisch/dromerig) naar iets staart. "Was hij maar daar waar hij naar toe gaat of waar hij naar toe wil". Dat haal ik er uit. Als hij eenmaal daar is (ik interpreteer het als de toekomst) dan bestaan bepaalde dingen van nu niet meer.

Liefs, H.