Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

jericho

goeie morgen iedereen!
Die nieuwe boost die je gisteren zei Marianne is er inderdaad een stukje gekomen en heeft me weer een stapje verder gebracht... goh, wat kan ik soms gelukkig zijn met die ietse pietse kleine stapjes.... Ik weet dat ik er nog zo héél véél te gaan heb, maar ach, ik heb ook nog een heel leven voor de boeg... en wie weet hoeveel levens daarna nog ;)

Vandaag
doel pentakels 6:
taak: keizer (omgekeerd)
kansen: kelken (omgekeerd)

Mijn doel is om een evenwicht te brengen tussen geven en nemen. Ook al heb ik een zaak... geven (fair trade) is hierbij enorm belangrijk voor mij... Maar ik ben tot het besef gekomen dat met generositeit alleen ik mijn zaak niet draaiende kan houden. Ik heb beseft dat het ook ok is om soms te nemen. Mijn doel hierbij is wel dat ik beiden in evenwicht moet proberen houden. Dit zal mij lukken door gestructureerd te werk te gaan (keizer)=taak. Als ik gestructureerd te werk ga, kunnen mijn plannen (zaak) vorm beginnen krijgen. Dit alles geeft mij de kans om het geven en nemen in harmonie te krijgen en zelf ontspannen te zijn...

Goh, wouw, het leggen van de kaartjes, interpretatie aangeven voor mezelf, en vooral deze neerschrijven is voor mij echt wel een proces dat helpt om uit te maken wat ik werkelijk wil, waar ik naartoe wil en welke weg ik hiervoor best insla! Ik ben superblij dat ik dit forum ben tegengekomen! En dankjewel Marianne voor je dagelijkse feedback! Wat een mooie leerschool is dit voor mij!

Het regent hier misschien, maar ik ben toch alvast met het goede been uit bed gestapt! ;D

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
zwaarden 6
de keizer
de maan
ik denk dat ik neit weet waarheen mijn reis gaat
onbeheerst  mijn intuietie gebruiken?
liefs Rianna

dameblanche

ja jericho, je hebt er 2 het goede en het minder goede been.....hihihihi
het doel.....deligreren...kun je dat goed?????
geven en nemen........de weegschaal in het midden geeft een balans tussen geven en nemen aan....
te veel geven, maar nemen is ook iemand een gunst verlenen....
kun je er tegen als je iemand iets kunt vragen en dan dank je wel moet zeggen...
kom je daar bij je zelf niet steeds me in conflikt, durf je je eigen verlangens en dan mogen het ook sexuele verlangens zijn...[keizerin] tot uitdrukking te brengen??????

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 25, 2012, 09:31:32 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
zwaarden 6
de keizer
de maan
liefs Rianna

je zit in dat bootje.....gesluierd kijkend naar de grond, je hebt koers gezet richting overkant, maar je bent eigenlijk bang, het onbekende.....
je wilt de touwtjes in handen hierbij houden, alles wil je eigenlijk van te voren al weten, niks mag aan het toeval over gelaten worden alles onder controlle, geen onverwachte gebeurteissen waar je niet op voorbereid bent, maar het water begint zich wel te roeren, en eigenlijk wil je dat iet, de man achter je heeft een zwarte lange staaf, hij roert in het water, het onbewuste komt naar boven, maar je houdt je afgeschermt.. het ongewuste/donkers zijde van de maan....

jericho

Citaat van: marianne op januari 25, 2012, 09:31:59 AM
ja jericho, je hebt er 2 het goede en het minder goede been.....hihihihi
het doel.....deligreren...kun je dat goed?????
geven en nemen........de weegschall in het midden geeft een balans tussen geven en nemen aan....
te veel geven, maar nemen is ook iemand een gunst verlenen....
kun je er tegen als je iemand iets kunt vragen en dan dank je wel moet zeggen...
kom je daar bij je zelf niet steeds me in conflikt, durf je je eigen verlangens en dan mogen het ook sexuele verlangens zijn...[keizerin] tot uitdrukking te brengen??????

goh, ik heb een éénmanszaak... dus daar komt delegeren niet in te pas. In privé situaties heb ik daar geen probleem mee denk ik.
Dank je wel zeggen, lukt me ook wel. Mijn eigen verlangens verwoorden of uitdrukken... daar heb ik het inderdaad dan weer moeilijker mee.

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

staven 4 en de tuin

feest !!!!! hihihi, misschien krijg ik wel een uitnodiging voor een feestje

dameblanche

de energie van de staven 4 valt niet te onderdrukken, daarom denkt men dat als men door middel van orde struktuur, regelmaat vanzelf wel weer in harmonie met zichzelf komt en de wolken zullen doen verdrijven....

dameblanche

aan jericho,
bij het duiden van je eigenkaarten komen emotionele als praktische zaken aan de orde, als je nog verder durft te kijken komen ook onbelichte zake naar voren.
immers de kaarten weerspiegelen het karakter en de spirituele ontwikkeling van de vraagstelster.....

het deligreren is niet alleen op het werk, meer in het algemeen moet je dit zien, het taken uit handen geven zo wie zo, trek je alles naar je toe, of vertrouw je ook een ander zodanig dat je een taak gerust aan die iemand kunt overlaten...
ik noem bijvoorbeeld iemand vragen om je huis te poetsen, ik noem maar wat, vertrouw je erop dat je dat geheel kunt overlaten aan diegene???? :-\ :-*

assie63

Citaat van: marianne op januari 25, 2012, 11:32:32 AM
de energie van de staven 4 valt niet te onderdrukken, daarom denkt men dat als men door middel vna order struktuur, regelmaat vanzelf wel weer in harmonie met zichzelf komt en de wolken zullen doen verdrijven....

ok, je schrijft het zo dat het niet zo is dus, ik snap de duiding niet helemaal, en de tuin dan  ;D

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 25, 2012, 11:42:59 AM
de energie van de staven 4 valt niet te onderdrukken, daarom denkt men dat als men door middel vna order struktuur, regelmaat vanzelf wel weer in harmonie met zichzelf komt en de wolken zullen doen verdrijven....

ok, je schrijft het zo dat het niet zo is dus, ik snap de duiding niet helemaal, en de tuin dan  ;D

tuin is een hulpkaart, een aanwijziging, een versterking van de aanduiding van de staven 4 kaart...
de 4 is het gertal van de stabiliteit, de orde, de struktuur en de regelmaat....
bij het verschijnen van een 4 kunnen er verschillende dingen naar voren komen, men kan tevreden ijn, of wel ontevreden......
bij een ontevreden situatie waarbij harmonie en evenwicht hervonden moet gaan worden kan men teruggrijpen op het invoeren van orde, stabiliteit, struktuur en regelmaat, maar of daar de wolken mee zullen verdwijnen is nog maar de vraag, wel is de energie van de staven heel sterk om dat te willen bemachtigen

Palomino

Hoi Marianne en alle anderen,

Vandaag trok Sep: Zwaarden 10 (omgekeerd).

Palomino: Centrumkaart: Staven Koning (omgekeerd)
                 Kruiskaart     : Het Rad van Fortuin (net zoals gisteren...!)

Kennelijk is het de bedoeling dat ik nog even rond blijf draaien in het Reuzerad op de metaforische kermis... :P

Goed geaard blijven en initiatieven houden zodat veranderingen die zich aandienen plaats kunnen vinden.

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

Citaat van: marianne op januari 25, 2012, 09:37:43 AM
Citaat van: rianna op januari 25, 2012, 09:31:32 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
zwaarden 6
de keizer
de maan
liefs Rianna

je zit in dat bootje.....gesluierd kijkend naar de grond, je hebt koers gezet richtng overkant, maar je bent eigenlijk bang, het onbekende.....
je wilt de touwtjes in handen hierbij houden, alles wil je eigenlijk van te voren al weten, niks mag aan het toeval over gelaten worden alles onder controlle, geen onverwachte gebeurteissen waar je niet op voorbereidt bent, maar het water begint zich wel te roeren, en eigenlijk wil je dat iet, de man achter je heeft ee nzwarte lange staaf, hij roert in het water, het onbewuste komt naar boven, maar je houdt je afgeschermt.. het ongewuste/donkers zijde van de maan....
hoi Marianne
ja ik  wil altijd graag weten hoet iets verloopt hihih hou niet van verrassingen  en zeker wil ik daarbij de touwtjes in eigen hand houden
hihihih
zou toch wel graag eens iets anders onderzoeken als het bekende hoor   dus dat roeren vind ik niet zo erg als het maar niet zo vlug gaat
me beschermen zal ik zeker
dank je wel
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 25, 2012, 13:16:07 PM
Hoi Marianne en alle anderen,

Vandaag trok Sep: Zwaarden 10 (omgekeerd).

Palomino: Centrumkaart: Staven Koning (omgekeerd)
                 Kruiskaart     : Het Rad van Fortuin (net zoals gisteren...!)

Kennelijk is het de bedoeling dat ik nog even rond blijf draaien in het Reuzerad op de metaforische kermis... :P

Goed geaard blijven en initiatieven houden zodat veranderingen die zich aandienen plaats kunnen vinden.

Liefs van Palo

ik duidt de eerste 2 kaarten van het keltische kruis nooit ondersteboven, altijd rechtop...
de eerste kaart is het doel, de 2e kaart is datgene wat je blokkeert in het bereiken van dat doel...

je doortastendheid en besluitvaardigheid zijn niet meer optimaal door dat rad wat je blokkeert...
een verandering heb je al doorgezet palo, hier  gaat het om de reakties op die verandering, het kan dus zijn dat je het door al die veranderingen die je verder wilt doorvoeren het niet helder meer zien kan....

ps, mijn geboortekaart is het rad van fortuin, ik zit dus al 53 jaar in het rad, en draai dus al een poosje mee.... ;D

staven 10 omgekeerd....
nadat de situatie uit de hand is gelopen, waarbij de lasten in gewicht veel en veel te zwaar voor je waren geworden seppa, heb je ze van je af kunnen werpen...
maar hoe heb je ze van je af kunnen werpen seppa, je hebt ze laten vallen.....
vanaf dit punt kan de situatie veranderen gaan en verder ontwikkelen, maar je hebt ze niet geheel achter je kunnen werpen seppa, want achter je de stokken neer werpen is een radicale beweging, die je nog nooit hebt gemaakt....

rectificatie...hihi.....
oh oh oh, de omgekeerde zwaarden, toch verandert er niks seppa, de zwaarden zijn van je rug gevallen, maar van tijdelijke aard,  veranderingen kunnen dan wel doorgevoerd zijn, maar de oude situatie kan makkelijk terug keren, het is dus van belang dat je een [adem] pauze inlast.....teneinde eens grondig jezelf onder de loup te gaan nemen, en dan zeg ik niet dat je helemaal fout zit, of fout inelkaar...integendeel, maar je reageert ongewoon op bepaalde situaties omdat je op oude ervaringen teert :-\ :-*

assie63

de energie van de staven 4 valt niet te onderdrukken, daarom denkt men dat als men door middel van orde struktuur, regelmaat vanzelf wel weer in harmonie met zichzelf komt en de wolken zullen doen verdrijven....

orde struktuur en regelmaat helpen zeker om meer harmonie in mijzelf te krijgen, er zijn eigenlijk niet zoveel wolkjes meer, het begint zich allemaal aardig op te lossen, Dank voor duiding, assie xx

assie63

Citaat van: marianne op januari 25, 2012, 12:01:06 PM
Citaat van: assie63 op januari 25, 2012, 11:42:59 AM

tuin is een hulpkaart, een aanwijziging, een versterking van de aanduiding van de staven 4 kaart...
de 4 is het gertal van de stabiliteit, de orde, de struktuur en de regelmaat....
bij het verschijnen van een 4 kunnen er verschillende dingen naar voren komen, men kan tevreden ijn, of wel ontevreden......
bij een ontevreden situatie waarbij harmonie en evenwicht hervonden moet gaan worden kan men teruggrijpen op het invoeren van orde, stabiliteit, struktuur en regelmaat, maar of daar de wolken mee zullen verdwijnen is nog maar de vraag, wel is de energie van de staven heel sterk om dat te willen bemachtigen
ja maar staven 4 staat ook voor muren die we tegenover anderen opgeworpen hebben af te breken, optimisme en positiviteit, en ja ik hou wel van struktuur in mijn leven, en ik ben wel tevreden, en de wolkjes zijn al aardig aan het verdwijnen dus de staven doen hun werk  ;D, Dank voor duiding, assie xx