Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 03, 2012, 07:20:51 AM
Goedemorgen, vandaag de Wereld, prachtige kaart. Zeer krachtig, voltooiing.

Liefs, H .

een mooi doel voor vandaag H....
zelfoverwinnen en bevrijding van angst en onzekerheid....
deze kaart laat zich zien als doel
ik trek hier voor jou dus nog een hulpkaart...
de zegewagen op de kop...
je tegenstellingen zullen sterker naar voren komen....
het is de 7e kaart van de grote arcana en hier zien we het idee van het punt van geluk...
oftewel je zult een beslissende keuze moeten maken.
dit heeft alles te maken met de zelfoverwinning van de wereld

rianna

goeiemorgen  allemaal
vandaag trok ik
kelken 3  en het huis
zo te zien komt er innerlijk een soort triomf  iets waar over ik me goed ga voelen
liefs Rianna

dameblanche

kelken 3, is de meest favourite kaart van het spel rianne....men zou jalours op je worden hihi...
deze kaart staat voor het delen van ervarigen in goede en in slechte tijden...en dat zien we eigenlijk ook hier gebeuren op deze topic...
hier kun je eigenlijk [anoniem] delen zonder dat je op het matje geroepen wordt...
je voelt je hier goed bij
je hebt je weer bij elkaar geraapt...je gaat er weer enthousiast tegenaan vandaag....

kristina1975

Hi Marianneeeee

Kan het zijn dat ik succes haal op een pittige mail die ik gisteren naar mijn werkgever heb verzonden?
Een pittige mail die ik eerst met een jurist heb overlegd. Al maanden krijg ik niet waar ik recht op.heb, wel extra gezeik wat mijn weerstand verlaagt.

Ik wil vandaag ook een paar andere zakelijke stappen zetten ook al kost het mij enorm veel energie

Xxx

Citaat van: marianne op januari 03, 2012, 08:52:32 AM
Citaat van: Believe75 op januari 03, 2012, 00:03:07 AM
Wat ben ik blij met mijn kaarten vandaag:

De Pentakels Ridder en Lenormand Sterren :)

Heel veel liefs

XXX

je zakelijke kant laat zich hier zien believe, zijn er nog papperassen blijven liggen die nog aandacht verdienen......

rianna

Citaat van: marianne op januari 03, 2012, 09:14:03 AM
kelken 3, is de meest favourite kaart van het spel rianne....men zou jalours op je worden hihi...
deze kaart staat voor het delen van ervarigen in goede en in slechte tijden...en dat zien we eigenlijk ook hier gebeuren op deze topic...
hier kun je eigenlijk [anoniem] delen zonder dat je op het matje geroepen wordt...
je voelt je hier goed bij
je hebt je weer bij elkaar geraapt...je gaat er weer enthousiast tegenaan vandaag....
hoi Marianne
ja  mijn hart huilt hoor geloof me maar  ok  neem het maar zoals het valt en
ja voel me hier wel veilig hoor wat dat betreft
hoewel ik altijd een open boek ben geweest  mijn moeder zei altijd al jij heb je hart op je tong  hihihihih
er zijn maar weinig dingen die ik  niet kan delen
life go's on zullen we maar denken 
leifs Rianna

klaproos1945

goede morgen

weer de zwaarden 9 nu met de dwaas

ik heb er genoeg van om te zitten in mijn huisje
volgende week begint weer alledag en de bezigheid

klaproosje

dameblanche

gelukkig weer hè klaproosje.....
de gewone gang van zaken weer, we moeten niks meer hebben van dat soort oponthouden...
is leuk voor even, maar het verstoort het leven ;D

de zwaarden 9 is meer een verstoring buiten ons om, dingen waar je niks aan kunt doen...

terwijl de koningin zich vrijmaakt van haar verdriet, doet de 3 de pijn aanvaarden, maar de 9 toont hier meer foltering.
wees de dwaas hierin, laat je niet gekmaken...... :-\ :-*

Palomino

Citaat van: hatsjepsoet op januari 02, 2012, 21:41:43 PM
Ja, bekers 5 ind ik altijd een droevige kaart maar als hij omgekeerd staat dan is dat minder vervelend. Heb je dat ook gemerkt, Palomino?

Groetjes, H.

Hi Hatsjepsoet, ja inderdaad de omkering zorgt er a.h.w. voor dat de de trieste man zich omdraait en ziet wat hij wél heeft i.p.v. te treuren over zijn verlies. :)

Liefs,
Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Citaat van: marianne op januari 03, 2012, 08:44:39 AM
Citaat van: Palomino op januari 02, 2012, 20:23:49 PM
Hoi Allemaal,

Vandaag trok ik: Bekers 5 (omgekeerd)

Eergisteren op oudejaarsdag trok ik ook Bekers 5 maar toen rechtop.

Ik voel me moe.

Sep trok Staven 6

hallo palo,
klinkt teleurgestelt, klinkt moegestreden...
de figuur op de kaart richt zich naar de 2 bekers die achter haar staan..
de solide bekers...zij zijn gevuld met water en wel de solide grondslag die je zelf hebt van huis uit...
je laat je niet gemakkelijk vloeren palo.....
dit inzicht wijst erop dat de 3 omgevallen bekers eigenlijk niet meer zo heel belangrijk zijn als eerst leek....
we zijn van die ijzersterke generatie....50-plussers ;D

hallo sep,
6 is een keerpunt...
6 geeft hier aan dat men bewust is geworden van zichzelf en je dualiteit in je...
een vorm van overwinning...maar je bent er nog niet.....

Liefs,
Palo

Lieve Marianne,

Ik ben indedaad niet zo snel gevloerd maar nu toch wel een beetje hoor. De italiaanse neef van Sep en zijn drie vrienden gaan morgen weer ritorno Italia...'t was me het weekje wel zeg, ehel gezellig maar ook steeds laat en iedere dag iets leuks verzinnen om te doen, en veel wijn... ::) ;D Hebben jullie ons niet op t.v. gezien met Oud & Nieuw...we waren op het Museumplein  (Am*dam) Maar ben wel weer toe aan rust en vooral tijd voor mij zelf...! :P

Vandaag trok ik trouwens de Geliefden en Sep Het Oordeel.

Liefs en dankjewel voor je duiding  :) Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

assie63

Citaat van: assie63 op januari 03, 2012, 08:15:02 AM
goedemorgen

vadaag

kelken heer en de hond

iemand die mij raad geeft die ik kan vertrouwen

snik snik mijn kaartjes zijn vergeten, hihi

dameblanche

hihi, palo ik heb wel 2 neuspeuterende gasten gezien op het museumplein...waren julie dat????? ;D
ja idd ook heel  leuk allemaal, gasten ontvangen, het iedereen  naar nun zin maken, idd iedere dag weer iets leuks verzinnen, en vinden zij het dan ook leuk, in de gaten houden dat het hen aan niets ontbreekt, op de teentjes lopen en dan ook nog eens voor een goed humeur zorgen allebei..petje af dames....

jij hebt je keerpunt dan ook bereikt....
en sep mag is ook gelukkig dat zij iets heeft weten af te ronden op een goede manier....en zich herboren voelen

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 03, 2012, 15:06:32 PM
goedemorgen

vadaag

kelken heer en de hond

was niet de bedoeling hoor assie.....
koning/ heer een sterke positie wordt door deze kaart aangeduidt, je zult meer gedult moeten hebben.
je bent op zich niet zo,n flap uit, je bent e nster in het verbergen van je iegen emoties, je bent totaal geen ope boek, zelfs je beste vrienden weten nog niet het naadje van de kous...
daarom vindt je het nu ook zo moeilijk om naar buiten te treden met bpaalde problemen, je bent altijd iemand geweest die geen hulp nodig heeft, alles zelf hebben opgelost, nu weet je dat er toch ondanks dat  diepere lagen zijn waar je onmogelijk bij kunt en dat frustreerd....

assie63

Citaat van: marianne op januari 03, 2012, 15:39:11 PM
Citaat van: assie63 op januari 03, 2012, 15:06:32 PM
goedemorgen

vadaag

kelken heer en de hond

was niet de bedoeling hoor assie.....
koning/ heer een sterke positie wordt door deze kaart aangeduidt, je zult meer gedult moeten hebben.
je bent op zich niet zo,n flap uit, je bent e nster in het verbergen van je iegen emoties, je bent totaal geen ope boek, zelfs je beste vrienden weten nog niet het naadje van de kous...
daarom vindt je het nu ook zo moeilijk om naar buiten te treden met bpaalde problemen, je bent altijd iemand geweest die geen hulp nodig heeft, alles zelf hebben opgelost, nu weet je dat er toch ondanks dat  diepere lagen zijn waar je onmogelijk bij kunt en dat frustreerd....
dat weet ik hoor, hihi, nog meer geduld, is niet mijn sterkste punt, in normale dingen ben ik juist wel een flapuit, ja ben wel goed in het verbergen van mijn emoties, nou dat valt mee mijn vriendinnen weten vrij veel, inderdaad knap altijd alles zelf op, ja klopt er zijn bepaalde delen waar ik hulp bij nodig heb, en dat zal ik zeker vragen, Dank voor duiding, assie xx

dameblanche

doe dat dan ook assie, zet in dat geval maar even je trots opzij.... :-[

Leeuwin

Marianne,

Ja, vooral die koelvloeistof kan ik nog weleens hard nodig hebben :D Thanks!

Liefs van
Leeuwin