Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

sep

hoi allemaal,

vandaag trok ik keizering omgekeerd.

liefs sep 

jericho

Citaat van: assie63 op januari 24, 2012, 09:28:41 AM
goedemorgen allemaal,

lekker een vrije dag vandaag

mijn kaartjes

penakels koning en de zon

tja penakels koning is een tevrede heer, en het zonnetje schijnt ook nog, hihihi, geen idee eigenlijk, maar het zijn wel mooie kaartjes  ;D

oeps... moest dus zijn... aas van staven... :)

ben er precies niet bij met mijn gedachten... verkeerde citaat aangehaald.. sorry ...

jericho

Citaat van: marianne op januari 24, 2012, 09:25:15 AM
Citaat van: jericho op januari 24, 2012, 09:05:55 AM
goede morgen iedereen,

vandaag al enkele knopen doorgehakt van beslissingen waarover ik al lange tijd aan het twijfelen ben...

Daarna dagkaartjes getrokken
doel: was van staven
taken: schildknaap van bokalen
kansen: pentakels 10

Ik heb de eerste stap gezet in het doorhakken van moeilijke knopen. Dit is de eerste stap in de goede richting. De knopen die ik op mijn pad tegenkwam en nog zal tegenkomen zijn kansen, bedoeld om uit te leren. En kunnen uiteindelijk zorgen voor een innerlijke en/of uiterlijke rijkdom. En met rijkdom bedoel ik hier natuurlijk niet dat ik financieel er schatrijk van ga worden, maar wel dat ik mij financieel geen zorgen hoef te maken  ;)

ik zie hier niet hoeveel staven je hebt getrokken om als doel te kunnen inzetten jericho....
maar je zult als taak je talenten moeten gaan inzetten...je bent zeer begripvol en meelevend...
ook zul je hiermee moeten om kunnen gaan, maar ook HOE kan ik mijn wensen vervullen gaan, HOE  mijn angsten verminderen gaan....
gevoelens gaan zich vandaag roeren....zij komen naar boven uit een roerloos water....je zult zeggen woooeeeeiiii.... wat komt er op me aaafffff???
je weet ook dat je deze ervaringen moet doormaken, en ook toelaten.......om vooruit gang te boeken, je kunt er niet omheen jericho, anders kom je hen op een ander moment weertegen....

oeps... moest dus zijn "aas van staven"

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 24, 2012, 12:26:31 PM
Citaat van: marianne op januari 24, 2012, 09:25:15 AM
Citaat van: jericho op januari 24, 2012, 09:05:55 AM
goede morgen iedereen,

vandaag al enkele knopen doorgehakt van beslissingen waarover ik al lange tijd aan het twijfelen ben...

Daarna dagkaartjes getrokken
doel: was van staven
taken: schildknaap van bokalen
kansen: pentakels 10

een letterje lager moest het zijn geweest.....een nieuwe booooooooooooooooooost jericho.....

Ik heb de eerste stap gezet in het doorhakken van moeilijke knopen. Dit is de eerste stap in de goede richting. De knopen die ik op mijn pad tegenkwam en nog zal tegenkomen zijn kansen, bedoeld om uit te leren. En kunnen uiteindelijk zorgen voor een innerlijke en/of uiterlijke rijkdom. En met rijkdom bedoel ik hier natuurlijk niet dat ik financieel er schatrijk van ga worden, maar wel dat ik mij financieel geen zorgen hoef te maken  ;)

ik zie hier niet hoeveel staven je hebt getrokken om als doel te kunnen inzetten jericho....
maar je zult als taak je talenten moeten gaan inzetten...je bent zeer begripvol en meelevend...
ook zul je hiermee moeten om kunnen gaan, maar ook HOE kan ik mijn wensen vervullen gaan, HOE  mijn angsten verminderen gaan....
gevoelens gaan zich vandaag roeren....zij komen naar boven uit een roerloos water....je zult zeggen woooeeeeiiii.... wat komt er op me aaafffff???
je weet ook dat je deze ervaringen moet doormaken, en ook toelaten.......om vooruit gang te boeken, je kunt er niet omheen jericho, anders kom je hen op een ander moment weertegen....

oeps... moest dus zijn "aas van staven"

dameblanche

goedemorgen allemaal,

mijn kaartjes

tja penakels koning is een tevrede heer, en het zonnetje schijnt ook nog, hihihi, geen idee eigenlijk, maar het zijn wel mooie kaartjes  ;D

zeker mooie kaartjes voor zomaar een lekker vrij dagje voor jezelf assie....
zoals alle hofkaarten laat de koning een ideaal beeld zien

vadaag misschien eens even tijd om je financieen op orde te brengen wellicht, dit komt in eerste instantie bij je naar boven, maar wat om eens lekker dat bos in te gaan, boslucht opsnuiven...het zonnetjeschijnt daar van ook nog eens bij ,moet je zien hie herboren je terug komt.....

assie63

Citaat van: marianne op januari 24, 2012, 12:42:22 PM
goedemorgen allemaal,

mijn kaartjes

zeker mooie kaartjes voor zomaar een lekker vrij dagje voor jezelf assie....
zoals alle hofkaarten laat de koning een ideaal beeld zien

vadaag misschien eens even tijd om je financieen op orde te brengen wellicht, dit komt in eerste instantie bij je naar boven, maar wat om eens lekker dat bos in te gaan, boslucht opsnuiven...het zonnetjeschijnt daar van ook nog eens bij ,moet je zien hie herboren je terug komt.....
ik zou dus naar een vriendin om haar te helpen met haar huis op orde brengen, kasten verslepen en dozen uitpakken, maar ze belt net af, maar een boswandeling zit er ook niet in, want het regent hier  ;D, dus misschien toch maar aan mijn financieen vandaag, Dank voor duiding, assie xx

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 24, 2012, 09:28:51 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
kelken 9
De Magier
en de schildknaap van kelken
ik gniet van het leven
ik ben creatief vandaag  me verdiepen in eht geen ik wil leren
liefs Rianna

zit jij hier op deze kaart rianne, of is het iemand anders?
kelken 9...je zit in afwachtende houding, de armen min of meer gekruist voor je hartchacra, je wilt niet al te veel naar buiten brengen....
want je wacht af eigenlijk, afwachtende op het meester kunnen worden over jezelf, daarbij heb je zelf het idee dat je hierbij aan het begin staat......

dameblanche

Citaat van: sep op januari 24, 2012, 09:53:40 AM
hoi allemaal,

vandaag trok ik keizering omgekeerd.

het verwerpe van de vrouwelijke kant in jezelf seppa, je brengt je emotionele en geestelijke kanten op een negatieve wijze naar buiten, alsof je daarmee voortdurend in botsing bent.....
aarden....... ;)

liefs sep

Palomino

Hallo lieve mensen,

Vandaag trok ik als Centrumkaart: De Hogepriesteres (omgekeerd)
                                Kruiskaart     : Het Rad van Fortuin

Ik zit al een hele tijd aan het Rad te denken omdat ik het eigenlijk nóóóóóóóit trek, gisteren had ik zelfs zo een gevoel als een tijdje terug met de Duivel, ik wíst dat ik hem zou trekken en daar was hij hoor... :P
Gisteren hetzelfde dus met Het Rad van Fortuin, ik wist het gewoon... ::)

Nou mijn verhaaltje waarin beide kaarten samenkomen:   

Ik vind het moeilijk om werkelijk naar binnen te keren om zo inzicht in mijzelf te krijgen. Zo wordt het ook minder eenvoudig om te zien wat mijn aandeel is in sommige situaties waarin ik "terecht kom" , en zo worden positieve veranderingen onbewust tegengehouden.

Liefs van Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

Citaat van: marianne op januari 24, 2012, 12:48:08 PM
Citaat van: rianna op januari 24, 2012, 09:28:51 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
kelken 9
De Magier
en de schildknaap van kelken
ik gniet van het leven
ik ben creatief vandaag  me verdiepen in eht geen ik wil leren
liefs Rianna

zit jij hier op deze kaart rianne, of is het iemand anders?
kelken 9...je zit in afwachtende houding, de armen min of meer gekruist voor je hartchacra, je wilt niet al te veel naar buiten brengen....
want je wacht af eigenlijk, afwachtende op het meester kunnen worden over jezelf, daarbij heb je zelf het idee dat je hierbij aan het begin staat......
hoi Marianne
nee denk wel dat ik dat zelf ben wil  me zelf beschermen dnek ik 
wil zeker  baas worden over dingne in mij zelf  waar ik beter om zou willen gaan
misschien komt het nog eens hihih
dank je wel
leifs Rianna

dameblanche

lopt ook rianne, zelfbescherming, je schert je meest kwetsbate dan ook af.....
niet voor niks natuurlijk, maar ach er ligge nog jaren voor je om dat voor je zelf in kaart te brengen, je bent nog lag niet aan het eind van je latijn ;)

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 24, 2012, 14:01:23 PM
Hallo lieve mensen,

Ik zit al een hele tijd aan het Rad te denken omdat ik het eigenlijk nóóóóóóóit trek, gisteren had ik zelfs zo een gevoel als een tijdje terug met de Duivel, ik wíst dat ik hem zou trekken en daar was hij hoor... :P

Ik vind het moeilijk om werkelijk naar binnen te keren om zo inzicht in mijzelf te krijgen. Zo wordt het ook minder eenvoudig om te zien wat mijn aandeel is in sommige situaties waarin ik "terecht kom" , en zo worden positieve veranderingen onbewust tegengehouden.

Liefs van Palomino

maar......keer op keer stoot je hierbij je neus, keer  op keer kom je dan ook in zo,n situatie terecht, niet voor niets  palo...
als je blijft weigeren jezelf een spiegel voor te houden kun je het rad niet verlaten....
hier worden maar lieft 2 kaarten van de grote arcan getrokken, het is belangrijk dat je dit onder ogen gaat zien..
om alsmaar in het reuzerad te blijven draaien gaat op een gegeven moment ook vervelen palo, op een gegeven moment moet je toch uitstappen van de kassier.....

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 24, 2012, 09:04:01 AM
Citaat van: hatsjepsoet op januari 24, 2012, 08:34:34 AM
Goedemorgen,

Vandaag staven 9. Weer kom ik beschadigd maar dapper uit een strijd, schijnbaar werp ik mijzelf daar iedere keer ook in.

Liefs H.

de clichee... sterker uit er uit komen is niet voor niks een waar gezegde....
maar neem die ervaringen ook mee.....leer hiervan, leg deze niet koppig naast je neer...want de staven laten ook een koppigheid van je zien :-[
Is koppigheid iets van staven of van staven 9? En koppigheid t.a.v. wat? Niet loslaten zeker?

Palomino

Citaat van: marianne op januari 24, 2012, 15:55:19 PM
Citaat van: Palomino op januari 24, 2012, 14:01:23 PM
Hallo lieve mensen,

Liefs van Palomino

maar......keer op keer stoot je hierbij je neus, keer  op keer kom je dan ook in zo,n situatie terecht, niet voor niets  palo...
als je blijft weigeren jezelf een spiegel voor te houden kun je het rad niet verlaten....
hier worden maar lieft 2 kaarten van de grote arcan getrokken, het is belangrijk dat je dit onder ogen gaat zien..
om alsmaar in het reuzerad te blijven draaien gaat op een gegeven moment ook vervelen palo, op een gegeven moment moet je toch uitstappen van de kassier.....
Ja daar heb je gelijk in Marianne, het Reuzerad wordt na een paar rondjes sowieso  ronduit "boring '' als je van het uitzicht hebt genoten, en bovendien: wie wil er nou doordraaien... :-\    ;D Dan wordt het dus van uitzicht op weg naar inzicht... 8) Nou dan  maar eventjes een ritje in de Botsautootjes om even  flink de confrontatie met mezelf aan te gaan...., daarna in de Draaimolen om me zelf te testen of ik niet te snel doordraai..., even een achtbaantje pikken om te bewijzen dat ik niet met alles zo traag ben en om de harmonie van de lemniscaat met mijn hele lijf te voelen...Vervolgens  merk  ik in het Spookhuis dat mijn angsten ook eigen creaties zijn en in het Spiegelhuis zie ik mij zelf zoals ik mezelf nog nooit heb gezien (of heb willen zien)....en dan last but not least: Het Luna-Park (mijn favoriet  :D) met bewegende trappen, tegengesteld bewegend/draaiende schijven, waarop je je evenwicht dient te bewaren en tegenstellingen dient te verenigen...ook dat gaat  goed  en vervolgens met een rotvaart op een loopband naar boven ( Ik wil daarbij niet geholpen worden door een kermisklant :P...), glijbanen ,ben ik in staat om op mijn pad te blijven... heftig schuddende bruggetjes, waar ik alleen maar in het ritme hoef mee te bewegen :D :D :D, en dat is zóóóóó lekker en voelt zóoóóóóóó goed...! Altijd met losse handen, want als je in het ritme meebeweegt hoef je niet vast te houden, dan kun je loslaten  :D :D :D Wat is het heerlijk op de kermis zeg  :D.
Tenslotte natuurlijk een suikerspin, om mij te overtuigen dat niet alle spinnen eng zijn, maar dat er ook hele lekkere varianten bestaan  ;D

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

Citaat van: marianne op januari 24, 2012, 15:49:59 PM
lopt ook rianne, zelfbescherming, je schert je meest kwetsbate dan ook af.....
niet voor niks natuurlijk, maar ach er ligge nog jaren voor je om dat voor je zelf in kaart te brengen, je bent nog lag niet aan het eind van je latijn ;)
dat klinkt goed hoor Marianne
ik wil zeker de 100 halen  lijkt me leuk om de burgemeester op bezoek te krijgen hihihihihi
ja emoties die wil ik meer onder de duim zien te houden  en of dat me gaat lukken is een tweede hihihihi
dank je wel
liefs Riannna