Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 23, 2012, 11:21:53 AM
Goedemorgen Allemaal,

Vanochtend trok Sep: Zwaarden 5

Palomino....Centrumkaart: Pentakels 2
                   Kruiskaart     : de Magier

Ik vind dat deze twee kaarten elkaar mooi aanvullen, elkaar zelfs versterken. Allereerst natuurlijk het lemniscaat op de beide kaarten: evenwicht, harmonie en doorstroming. De jongen de Pent. 2 kaart zou  het kleine broertje van de MagiĆ«r kunnen zijn die met veel plezier aan het spelen, oefenen is, met zijn pentakels.
Beiden hebben ook hun rechterhand hoger dan hun linkerhand.
Mij lijkt de samenhang tussen de kaarten te willen zeggen dat ik vertrouwen mag hebben, dat alle middelen mij tot beschikking staan om er iets moois van te maken en dat niet altijd zo serieus hoef te zijn maar ook niet te lichtzinnig...evenwicht en harmonie.

Liefs van Palomino

je bent duidleijk op weg naar verandering, tegenstrijdigheden wil je ter hande nemen, persoonlijke sterktes en zwaktes, eigen- en problemen van anderen, doen waar je zin in het en aan de andere kant het plichtsgetrouwe....
vormend e naan de andere kant gevormt worden, het groene lemniscaat maakt het ook niet mogelijk dat de 2 pentakels uitelkaar gehaald worden, is ook niet de  bedoeling, groen ook de kleur van het leven, de groei en de hoop....
je bent het zat in een kringetje te bljven ronddraaien, je wil vooruit en waar een wil is, is een weg, zeker bij jou palo......

Palomino

Citaat van: marianne op januari 23, 2012, 12:17:29 PM

je bent duidleijk op weg naar verandering, tegenstrijdigheden wil je ter hande nemen, persoonlijke sterktes en zwaktes, eigen- en problemen van anderen, doen waar je zin in het en aan de andere kant het plichtsgetrouwe....
vormend e naan de andere kant gevormt worden, 
Ja zo voelt het ook inderdaad Marianne...   
                                                                                                                                                                      het groene lemniscaat maakt het ook niet mogelijk dat de 2 pentakels uitelkaar gehaald worden, is ook niet de  bedoeling, groen ook de kleur van het leven, de groei en de hoop....

Wat grappig dat je het hebt over het feit dat de twee pentakels niet uit ekaar gehaald kunnen worden...ik zat vanochtend juist iets tegenovergestelds te denken: dat gedurende het spelen, het jongleren, de pentakels er soms wel eens uit zouden kunnen vallen, maar dat je ze dan gewoon weer oppakt en ze terugplaatst in het lemniskaat...en dan weer onbezorgd verder gaat

je bent het zat in een kringetje te bljven ronddraaien, je wil vooruit en waar een wil is, is een weg, zeker bij jou palo......

In ieder geval niet (te lang) stil (blijven) staan...ik hou van beweging... :)

Dankjewel voor je duiding van de kaarten Marianne...!

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

aan seppa...
oeps meis nu ben ik vergeten je 5 zwaarden te verklaren vandaag, maar goed de dag is nog niet ten einde....
na de verstarring van de vier, volgt de bewegingen van de vijf...
positief toont de kaart op een proces van healing en groei [beweging]
naief en onbezonnen ben je aan iets begonnen, zo dat varkentje gaanwe eens even wassen, je bent aan het spitten geslagen, maar dat valt niet mee...
van het bestaan van de zwaarden wist je nog niet veel af, je duwde ze alleen maar weg...geregelt heb je je ook afgevraagd, mensen kinderen waar ben ik aan begonnen, maar je spitte door, je merkte dat je warempel ging groeien, je wedt evenwichter....maar dat is nog maar het begin, je zult groter worden dan ooit,
je komt de clichee vanzelf wel tegen; je komt er altijd sterker uit, en dat is verdorie nog waar ook...
je hebt nu de beschikking over de 5 zwaarden, en zult weten wat je nu weet..
eens kijk je terug doet afstand van vroegere twijfels en lacht naar de zon.....

assie63

Citaat van: marianne op januari 23, 2012, 08:33:26 AM
Citaat van: assie63 op januari 23, 2012, 07:29:59 AM
goedemorgen allemaal

mijn kaartjes

kelken koning en sleutel

steun van een heer die zorgt voor een oplossing
kelken koning geeft aan dat je macht wil verkrijgen over je emoties, ook volledige inzage, hier zul je toch de sleutel moeten gebruiken want het zit veilig achter slot en grendel...
ok, dan word het tijd dat ik de sleutel ga gebruiken, Dank voor duiding, assie xx

sep

Citaat van: marianne op juni 03, 1970, 16:01:40 PM
oeps meis nu ben ik vergeten je 5 zwaarden te verklaren vandaag, maar goed de dag is nog niet ten einde....
n1a de verstarring van de vier, volgt de bewegingen van de vijf...
positief toont de kaart op een proces van healing en groei [beweging]
naief en onbezonnen ben je aan iets begonnen, zo dat varkentje gaanwe eens even wassen, je bent aan het spitten geslagen, maar dat valt niet mee...
van het bestaan van de zwaarden wist je nog niet veel af, je duwde ze alleen maar weg...geregelt heb je je ook afgevraagd, mensen kinderen waar ben ik aan begonnen, maar je spitte door, je merkte dat je warempel ging groeien, je wedt evenwichter....maar dat is nog maar het begin, je zult groter worden dan ooit,
je komt de clichee vanzelf wel tegen; je komt er altijd sterker uit, en dat is verdorie nog waar ook...
je hebt nu de beschikking over de 5 zwaarden, en zult weten wat je nu wet..
eens kijk je terug doet afstand van vroegere twijfels en lacht naar de zon.....
Bedankt Marianne voor de uitleg elke keer weer. ik heb zelf weinig tijd om zelf iets uit te leggen of te reageren soms op jou kaarten of op iets anders.

Maar dat komt wel hoor  ;)

liefs sep   

kristina1975

Ik heb net de Hogepriester en Anker getrokken. Zulke mooie kaarten.
Ik voel de veranderingen steeds meer, vertrouwen, geloven, hopen, liefde

Ik hou ook nog van hem....ook van deze site

klaproos1945

goede morgen

doel~staven 8   er is een lange aanlooptijd nodig voordat de grote omwenteling gebeurt  ???

taak~staven koningin zegt koppel de angst los van het verleden  :-\

kans~ pentagrammen ridder als je bang bent bij het leren van iets nieuws omarm dan deze angst :D

klaproosje

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag staven 9. Weer kom ik beschadigd maar dapper uit een strijd, schijnbaar werp ik mijzelf daar iedere keer ook in.

Liefs H.

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 24, 2012, 00:27:54 AM
Ik heb net de Hogepriester en Anker getrokken. Zulke mooie kaarten.
Ik voel de veranderingen steeds meer, vertrouwen, geloven, hopen, liefde

Ik hou ook nog van hem....ook van deze site

je eigen religie is je houvast, je bent gelovig van aard, dat heb je va huis uit meegekregen, het is ook je houvast....
op die manier besef je de zin des levens en wat dat voor jezelf inhouden mag....

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 24, 2012, 05:22:41 AM
goede morgen

doel~staven 8   er is een lange aanlooptijd nodig voordat de grote omwenteling gebeurt  ???

taak~staven koningin zegt koppel de angst los van het verleden  :-\

kans~ pentagrammen ridder als je bang bent bij het leren van iets nieuws omarm dan deze angst :D

klaproosje

nee hoor staven 8 zegt dat er iets in beweging is, er is hoop op verandering, je staat open voor verandering,
de staven koningin zegt dat je je moet werpen op je edelmoedigheid,  je [over] levingskracht, dus niet benauwd zijn of vooral angstig,
de kans bestaat dat er groei mogelijk is.....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 24, 2012, 08:34:34 AM
Goedemorgen,

Vandaag staven 9. Weer kom ik beschadigd maar dapper uit een strijd, schijnbaar werp ik mijzelf daar iedere keer ook in.

Liefs H.

de clichee... sterker uit er uit komen is niet voor niks een waar gezegde....
maar neem die ervaringen ook mee.....leer hiervan, leg deze niet koppig naast je neer...want de staven laten ook een koppigheid van je zien :-[

jericho

goede morgen iedereen,

vandaag al enkele knopen doorgehakt van beslissingen waarover ik al lange tijd aan het twijfelen ben...

Daarna dagkaartjes getrokken
doel: was van staven
taken: schildknaap van bokalen
kansen: pentakels 10

Ik heb de eerste stap gezet in het doorhakken van moeilijke knopen. Dit is de eerste stap in de goede richting. De knopen die ik op mijn pad tegenkwam en nog zal tegenkomen zijn kansen, bedoeld om uit te leren. En kunnen uiteindelijk zorgen voor een innerlijke en/of uiterlijke rijkdom. En met rijkdom bedoel ik hier natuurlijk niet dat ik financieel er schatrijk van ga worden, maar wel dat ik mij financieel geen zorgen hoef te maken  ;)

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 24, 2012, 09:05:55 AM
goede morgen iedereen,

vandaag al enkele knopen doorgehakt van beslissingen waarover ik al lange tijd aan het twijfelen ben...

Daarna dagkaartjes getrokken
doel: was van staven
taken: schildknaap van bokalen
kansen: pentakels 10

Ik heb de eerste stap gezet in het doorhakken van moeilijke knopen. Dit is de eerste stap in de goede richting. De knopen die ik op mijn pad tegenkwam en nog zal tegenkomen zijn kansen, bedoeld om uit te leren. En kunnen uiteindelijk zorgen voor een innerlijke en/of uiterlijke rijkdom. En met rijkdom bedoel ik hier natuurlijk niet dat ik financieel er schatrijk van ga worden, maar wel dat ik mij financieel geen zorgen hoef te maken  ;)

ik zie hier niet hoeveel staven je hebt getrokken om als doel te kunnen inzetten jericho....
maar je zult als taak je talenten moeten gaan inzetten...je bent zeer begripvol en meelevend...
ook zul je hiermee moeten om kunnen gaan, maar ook HOE kan ik mijn wensen vervullen gaan, HOE  mijn angsten verminderen gaan....
gevoelens gaan zich vandaag roeren....zij komen naar boven uit een roerloos water....je zult zeggen woooeeeeiiii.... wat komt er op me aaafffff???
je weet ook dat je deze ervaringen moet doormaken, en ook toelaten.......om vooruit gang te boeken, je kunt er niet omheen jericho, anders kom je hen op een ander moment weertegen....

assie63

goedemorgen allemaal,

lekker een vrije dag vandaag

mijn kaartjes

penakels koning en de zon

tja penakels koning is een tevrede heer, en het zonnetje schijnt ook nog, hihihi, geen idee eigenlijk, maar het zijn wel mooie kaartjes  ;D

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
kelken 9
De Magier
en de schildknaap van kelken
ik gniet van het leven
ik ben creatief vandaag  me verdiepen in eht geen ik wil leren
liefs Rianna