Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

assie63

Citaat van: marianne op januari 22, 2012, 18:03:07 PM
Citaat van: assie63 op januari 22, 2012, 13:58:28 PM
Citaat van: assie63 op januari 22, 2012, 08:28:27 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

zwaarden 4 en de heer

mij terug trekken, meer mijn mannetje gaan staan

oeps assie, lig je al de hele nacht in je slaapzakkie te wachten, gaan de deuren open en is de aanbieding nog aan je neus voorbij gegaan......
als er een 4 verschijnt in een legging heeft dat te maken met orde struktuur, zekerheid en stabiliteit...
de 4 kan op een gevoel van tevredenheid wijzen, ook naar een gevoel van ontevredenheid,  ook betekend het heertje dat je nog hard zal moeten werken om een nieuw status-quo te willen bereiken, maar ergens ben je ontevredne, maar niet ontevreden genoeg om daadwerkelijke stappen te kunnen zetten...
de zwaarden 4 wijst je meer op het feit dat je rust en herstel nodig hebt om die stappen te willen zetten...

ben je de eerste vanmorgen, word er weer over assie heen gekeken sink snik  ;D
hahahahhaha, tja heb eigenlijk best wel weer wat orde en struktuur in mijn leven, voel mij goed blij, ik ben eigenlijk wel tevrede hoe het nu gaat, misschien moet ik inderdaad even tot rust komen, om verdere stappen te zetten, Dank voor duiding assie xx

kristina1975

Mijn kaarten zijn de Pentakels Ridder en de Vissen

Ik heb de Ster in mijn handen en blijf er naar kijken ipv actie te ondernemen en of trots te zijn. Ik moet in actie en trots zijn op mezelf en de Vissen zeggen dat ook, er is genoeg niet bang zijn en het komt goed.

Marianne, mijn ma zegt mij vaak je draagt de wereld toch niet op je rug wanneer zij ziet dat ik instort zeg maar verder zij ziet de negativiteit vooral en niet de mooie meer door haar verleden en ze snapt niet of wilt niet snappen dat de wereld is veranderd, zij heeft moeite met acceptatie van de realiteit. De harde realiteit dat zij ouder wordt terwijl zij zoveel meer van het leven had gewild. Zij zou moeten genieten van wat zij heeft ipv te jammeren.

Slaap lekker allemaal.
XXX

kristina1975

Citaat van: hatsjepsoet op januari 22, 2012, 12:05:37 PM

Maar wel moeilijk , vindt je niet Believe? Luisteren naar je centrum lijkt wel te zijn afgeleerd. Waarom weet ik niet. Waarom vertrouwen we zo slecht op onszelf? Ik ben bijna halverwege de 40 en kan het nog niet. Raar, toch?

Liefs, H

Ik vind het zeker niet makkelijk ook al heb ik keer op keer spijt van wanneer ik niet naar mijn eigen ik luister...
Onzekerheid......toch geef ik het niet op, ik blijf het proberen en oefenen baart kunst toch  ;)

XXX

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag schildknaap van Pentagrammen. Schildknaap geeft een verandering aan, Pentagrammen voor aardse zaken. Ik zal me waarschijnlijk meer thuis gaan voelen met de "huiselijke" dingen in mijn leven.

Liefs, H.

assie63

goedemorgen allemaal

mijn kaartjes

kelken koning en sleutel

steun van een heer die zorgt voor een oplossing

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 23, 2012, 00:05:34 AM
Mijn kaarten zijn de Pentakels Ridder en de Vissen

Ik heb de Ster in mijn handen en blijf er naar kijken ipv actie te ondernemen en of trots te zijn. Ik moet in actie en trots zijn op mezelf en de Vissen zeggen dat ook, er is genoeg niet bang zijn en het komt goed.

Marianne, mijn ma zegt mij vaak je draagt de wereld toch niet op je rug wanneer zij ziet dat ik instort zeg maar verder zij ziet de negativiteit vooral en niet de mooie meer door haar verleden en ze snapt niet of wilt niet snappen dat de wereld is veranderd, zij heeft moeite met acceptatie van de realiteit. De harde realiteit dat zij ouder wordt terwijl zij zoveel meer van het leven had gewild. Zij zou moeten genieten van wat zij heeft ipv te jammeren.

Slaap lekker allemaal.
XXX

ridders anders als de page, zij staan aan het begin van een verandering, de ridders zitten vol aktie, beweging en allertheid...
de pentakels is net zo geel als de lucht, alleen door zijn contour is deze herkenbaar...
pas doorervaring en door je eigen grenzen wordt het mogelijk de eigen talenten te willen zien

je moeder heeft daarin gelijk, je neemt alles op je, daarin ben je de ridder , die enthousiast ,impulsief over haar eigen grenzen heen gaat.
het is niet haar negativiteit, nee het is vanuit haar eigen herkenning dat zij je dit wilt meegeven...
zij is hierin helaas niet in geslaagt, maar ZIET  het nu wel in.....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 23, 2012, 07:17:28 AM
Goedemorgen,

Vandaag schildknaap van Pentagrammen. Schildknaap geeft een verandering aan, Pentagrammen voor aardse zaken. Ik zal me waarschijnlijk meer thuis gaan voelen met de "huiselijke" dingen in mijn leven.

Liefs, H.

hier houdt een schildknaap de pentakels in de lucht,
hij kijkt er naar, nog in een verander periode, nog in de leerfase, is de pentakels een geluksmuntje of is de pentakel een zeepbel, kan het een groei bevorderen binnen een bestaande relatie of spat het geheel uit elkaar....

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 23, 2012, 07:29:59 AM
goedemorgen allemaal

mijn kaartjes

kelken koning en sleutel

steun van een heer die zorgt voor een oplossing
kelken koning geeft aan dat je macht wil verkrijgen over je emoties, ook volledige inzage, hier zul je toch de sleutel moeten gebruiken want het zit veilig achter slot en grendel...

klaproos1945

goede morgen

doel~staven 3
taak~zwaarden page
kans pentagrammen

de wil van het verstand gaan begrijpen
om lichamelijk gezond te worden

klaproosje

rianna

goedemorgen
vandaag eens anders als anders ik heb 3 tarot getrokken
kelken 6
de duivel
en kelken schildknaap
ik denk dat ik vandaag een kinderlijke blijheod ove rmij krijg
tijd om veranderingen toe te brengen
tijd om iets nieuws te bedenken

liefs Rianna

dameblanche

staven 3 een poortkaart....een opening, hier verheugd iemand zich op de overtocht, ondernemingsgeest,
de page [leerjongen] reikt uit met het zwaard, het zwaard heeft een reikwijdte die tot ver buiten de kaart mag reiken...je begrijpt de dingen die ver buiten de horizon liggen....

klaproos1945

klaproosje juicht

zij heeft de ruikers in ontvangst genomen ::)

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 23, 2012, 08:51:33 AM
goedemorgen
kelken 6
de duivel
en kelken schildknaap

liefs Rianna

de kelken 6 een vredige kaart, een lieve kaart, echt een kaart die bij je past, bij je hoort rianne...
je gezin, je kinderen....
je bent de as waar je gezin om draait , alhans dat wil je zo houden...
deze kaart laat ook het lieve zien, hoe je tegenover sprookjes staat en de waarheid, de duivel laat zelfmisleiding zien, zie je de waarheid achter het sprookje...
je wereld bestaat alleen uit je gezin, daar voel je je veilig in, maar is deze wereld niet erg klein?

rianna

Citaat van: marianne op januari 23, 2012, 08:59:13 AM
Citaat van: rianna op januari 23, 2012, 08:51:33 AM
goedemorgen
kelken 6
de duivel
en kelken schildknaap

liefs Rianna

de kelken 6 een vredige kaart, een lieve kaart, echt een kaart die bij je past, bij je hoort rianne...
je gezin, je kinderen....
je bent de as waar je gezin om draait , alhans dat wil je zo houden...
deze kaart laat ook het lieve zien, hoe je tegenover sprookjes staat en de waarheid, de duivel laat zelfmisleiding zien, zie je de waarheid achter het sprookje...
je wereld bestaat alleen uit je gezin, daar voel je je veilig in, maar is deze wereld niet erg klein?

Hoi Marianne
ja mijn gezinnetje is mijn allessie 
ben me wel bewust dat alles niet  is wat het  lijkt hoor 
niet allemaal goud wat er blinkt
en ja dat mijn wereldje niet zo groot is ben ik mij van bewust 
maar om daar veranderingne in te brengen  vergt moed  en die ontbreekt mij op het ogenblik nog
komt hopelijk verandering in
leifs Rianna

Palomino

Goedemorgen Allemaal,

Vanochtend trok Sep: Zwaarden 5

Palomino....Centrumkaart: Pentakels 2
                   Kruiskaart     : de Magier

Ik vind dat deze twee kaarten elkaar mooi aanvullen, elkaar zelfs versterken. Allereerst natuurlijk het lemniscaat op de beide kaarten: evenwicht, harmonie en doorstroming. De jongen de Pent. 2 kaart zou  het kleine broertje van de MagiĆ«r kunnen zijn die met veel plezier aan het spelen, oefenen is, met zijn pentakels.
Beiden hebben ook hun rechterhand hoger dan hun linkerhand.
Mij lijkt de samenhang tussen de kaarten te willen zeggen dat ik vertrouwen mag hebben, dat alle middelen mij tot beschikking staan om er iets moois van te maken en dat niet altijd zo serieus hoef te zijn maar ook niet te lichtzinnig...evenwicht en harmonie.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.