Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

hatsjepsoet

Zijn dit dagkaarten, Palomino? Ik zie het je volgens mij vaker doen met twee kaarten op de manier van het Keltisch Kruis, ik vroeg me af of dat altijd je dagkaarten zijn.

Liefs, H.

Palomino

Hi hats, ja inderdaad het kleine kruis uit het Keltisch Kruis. Ik ben ook bezig met me (opnieuw) te verdiepen in het KK, in de manier hoe Ricca het hier op het forum uitlegt  :)

Liefs en een fijne avond,

Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Eigenlijk wel leuk zoals je dat doet. Volgens de beschrijving kan je vaak al een hoop halen uit die twee kaarten. Mijn ervaring is dat ook we.
Zal ik af en toe ook eens proberen.

Liefs, H.

Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

Lieve Palo en Hats :)

Wat grappig dat jullie het samen over het kleine kruis van het KK hebben. Ik herinner me van een poosje geleden Palo's beeld van de Hogepriesteres op de fiets, in volle vaart en met de maan tussen haar tanden. Ik lag in een deuk. ;D Maar toch klopte er iets niet aan dat beeld en ik dacht toen dat het me niet zou verbazen als zou blijken dat het Zwaarden Ridder was die zich verkleed had als Hogepriesteres. 8)
En wie zitten er in het KK van H. in het kleine kruis? Juist, de Hogepriesteres en Zwaarden Ridder.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Palomino

Citaat van: Ricca op januari 21, 2012, 22:08:35 PM

... Palo's beeld van de Hogepriesteres op de fiets, in volle vaart en met de maan tussen haar tanden. Ik lag in een deuk. ;D Maar toch klopte er iets niet aan dat beeld en ik dacht toen dat het me niet zou verbazen als zou blijken dat het Zwaarden Ridder was die zich verkleed had als Hogepriesteres. 8)
En wie zitten er in het KK van H. in het kleine kruis? Juist, de Hogepriesteres en Zwaarden Ridder.

Liefs van Ricca

Hi Ricca,

Waarschijnlijk zat ze  dan gewoon achterop zijn ijzeren ros, volkomen rustig en bedaard, zich niet bekommerend om de hevig schommelende kont van het paard  ;D

Liefs Palo

assie63

Citaat van: marianne op januari 21, 2012, 12:09:02 PM
het rad is ons leerproces, als we onze lessen hebben geleerd kunnen we het rad verlaten...
je bewust worden van een situatie, want dan zie je ook presies in waar je altijd vastloopt....
steeds wordt je weer een nieuwe kans geboden om je lessen te leren...
ja het leven zit vol leerprocessen, ja, het rad blijft draaien, nieuwe kansen nieuwe lessen, Dank voor duiding, assie xx

hatsjepsoet

Citaat van: Palomino op januari 21, 2012, 21:20:55 PM
Citaat van: hatsjepsoet op januari 21, 2012, 20:07:18 PM
Mijn ervaring is dat ook we.

Liefs, H.

Wat bedoel je hiermee...?  ::)

Liefs Palo

Ja, suf. Ik had de letter l niet ingetoetst. Ik wilde schrijven dat ik het wel herken dat je een hoop info kan halen uit dei twee kaarten.

hatsjepsoet

Citaat van: Ricca op januari 21, 2012, 22:08:35 PM

Wat grappig dat jullie het samen over het kleine kruis van het KK hebben. Ik herinner me van een poosje geleden Palo's beeld van de Hogepriesteres op de fiets, in volle vaart en met de maan tussen haar tanden. Ik lag in een deuk. ;D Maar toch klopte er iets niet aan dat beeld en ik dacht toen dat het me niet zou verbazen als zou blijken dat het Zwaarden Ridder was die zich verkleed had als Hogepriesteres. 8)

Liefs van Ricca

Vast geen toeval dat wij elkaar hierin vinden  ;)

kristina1975

Marianne, ik was ook op, ik heb vandaag helemaal niets gedaan. Ik moest inderdaad rusten, veel geslapen ook.
Ik zal zo weer mijn bed in gaan :)

Mijn kaarten zijn de Zwaarden Koning en de Wolken

Ik zie de Zwaarden Koning als PAS OP met wat jij mij zegt en of mij aan doet. Ik ben sterk.

De Wolken...de blokkades, problemen die straks toch door de zon zullen weg waaien.

kristina1975

Citaat van: marianne op januari 21, 2012, 08:25:41 AM
Citaat van: Believe75 op januari 21, 2012, 00:31:41 AM
ik heb net ook een probleem legging gedaan

positief De Zon
negatief De Ster
oplossing/ uitkomst Het Rad van Fortuin

Ik snap het niet echt :-\ :-[

Marianne of iemand anders wel?

is ook moeilijk om voorjezelf duidelijke inzichten te krijgen....kaartjes kunnen je dan op een dwaalspoor zelf brengen, voor mezelf doe ik dat ook niet believe, de wensgedachten immer.... ;)

hier ligt hetzelfde nl ook wat ik hiervoor al heb aangegeven;
je zonnige aard, je optimisme, je wilskracht, maar datzelfde kan je ook tegenwerken, waarbij je je hoofd stoot, er komen dat twijfels naar voren, hoe moet ik me op gaan stellen, moet ik me afsluiten of net meer openstellen??
je weet dan niet meer in welke dosering je jezelf moet geven?
alles wordt dan een vraagteken....
en dit zul je voor jezelf moeten uitzoeken, steeds maar weer worden je kansen aangeboden waarbij je dit kunt oefenen, net zolang dat je het rad kunt verlaten....
bij de zon heb ik nog een paar lenormand kaartjes getrokken; de hond-vogels en vos....je houdt te langdurig de schijn op.....vogels beelden hier je gedachtengang uit, je ideeen, hoe je ten opzichte van geliefden staat...
hierbij ben je wel trouw aan hen aan anderen, maar niet aan jezelf

neg. de ster; begin van vooruitgang is mogelijk wanneer je gaat zien waar de schoen wringt,  de ster geeft stilte na de storm weer, je heb een hele hoop problemen te verwerken gehad, het ging maar door iedere keer wel weer wat, je was gewent geraakt aan het turbulente....
en nu sta je eigenlijk stil en weet je het rad niet meer op gang te brengen...maar deze stilte is nu net nodig....

Liefs

Wat je zegt klopt weer helemaal
Niet weten hoe ik me moet gedragen.....steeds maar doorgaan

en steeds maar kansen die ik verpest....

de stilte, rust was vandaag helemaal van toepassing. Ik was op....

kristina1975

Citaat van: marianne op januari 21, 2012, 12:09:02 PM
het rad is ons leerproces, als we onze lessen hebben geleerd kunnen we het rad verlaten...
je bewust worden van een situatie, want dan zie je ook presies in waar je altijd vastloopt....
steeds wordt je weer een nieuwe kans geboden om je lessen te leren...

Leren is niet makkelijk altijd en zeker niet wanneer je met daden moet leren. Ik bedoel ik weet wel alleen ik moet op het moment van mijn acties worden geroepen om echt te leren hoe ik me moet gedragen lijkt het!

Ik ben wel zeer trots op mezelf omdat ik afgelopen week een actie van mezelf heb tegen gehouden door mijn fouten in verleden :D Het was moeilijk voor me, terwijl het hartstikke normaal was om te zeggen dat ik iets niet zal doen wat zakelijk niet slim is en ook absoluut onnodig, super trots was ik op mezelf :D
:-* :-* :-*

kristina1975

Citaat van: sep op januari 21, 2012, 13:23:42 PM
Citaat van: marianne op maart 16, 1974, 23:48:11 PMsep, heerlijk jong van geest..
de geest die ook alle kanten uit kan gaan, aan de ene kant overlopen van enthousiasme, in vuur en vlam staan voor iets, aan de andere kant idialisme, onbegrip en daarin te ver gaan....
de keizerin, de natuur brengt rust in je hoofd seppa, probeer iets beter te gaan aarden, mediteer meer ;)

Hoi Marianne,

Inderdaad jong van geest, maar soms voel ik me ook oud van geest, het is maar net wat ik mee maak.

Soms gebeuren er dingen die oneerlijk zijn of gemeen. en dan draai ik daar te ver in door ja, omdat ik die gene wil laten inzien dat het niet kan, of dat je zo niet met mensen om gaat. of het nou op het werk is of in wat voor situatie dan ook.Als er onrecht word aan gedaan dan zal ik het altijd op nemen voor die gene bij wie het word aan gedaan.

ook al heb ik geen goeie verhouding met iemand, maar dan neem ik het toch voor op.

liefs sep       

Hi Sep,

Ik ben net zo erg! VOor anderen ook al heb ik geen goede verhouding met degene alsnog zal ik bij onrecht voor degene opkomen, echter voor mezelf veel minderrrrrrr.

Blijf vechten voor de eerlijkheid en goede handelingen aan de medemens  :D
Liefs

kristina1975

Citaat van: rianna op januari 21, 2012, 18:11:15 PM
Citaat van: marianne op januari 21, 2012, 17:01:26 PM
dat bedoel ik niet rianne.....
fout, dat woord moeten we bannen, wegblazen....
als je vanuit je centrum kan werken zit je altijd goed, dan ligt het aan die ander of hij/zij de boodschap begrpen heeft.... ;)
ja heb je ook weer gelijk in ja
:):):)

Marianne heeft alweer gelijk!!! Centrum...ik leer ook steeds beter....wanneer ik naar mijn echte binnen luister gaat het goed en anders problemen, spijt en gemis  :-[

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

zwaarden 4 en de heer

mij terug trekken, meer mijn mannetje gaan staan