Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag staven 6. Had ik onlangs ook, met veel blijheid ingehaald worden. Een succeskaart. Wie weet hoe ik vandaag op mijn werk ga zegevieren.

Liefs, H

dameblanche

aan klaproosje;
doel; de zon- taken zwaarden aas, kansen zwaarden 8
een heel mooi doel, en wel het hoogste doel, aangezien de zon, het oordeel en de wereld de laatste reeks vormt van de grote arcana,
de onverbrekelijke eenheid van uiterlijk [kaart 1t/m 10]
en innerlijk [kaart 11 t/m 18] worden verenigd...
je taken; leg nieuwe kontacten, kommuniceer op een andere manier, en laat oude denk[patronen varen]
de kans, lange tijd heb je je veel afgevraagt, wat houdt je allemaal tegen, wat moet is veranderen, gooi die blinddoek af[ zwaarden 8]
want dat is de clou van je situatie...............

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 18, 2012, 15:17:02 PM
Citaat van: marianne op januari 18, 2012, 14:11:45 PM

zeker believe, dat is een goede methode om met de kaarten te leren omgaan, jezelf leegmaken, de kaart bekijken en wat zie je, hoe interpreteer je de kaart
hier zie je ook vechtende jonge mensne, zij vechten wel, maar doe nelkaar geen pijn, het is enkel het gevecht, de krachtmeting het macho-gedrag at zij hier laten zien....
in combinatie met de zon, kun e hier ook anders kijken naar de kaart, konstant in de weer, in gevecht zijn met je wil....je wilskracht tegen je innerlijke strubbelingen ....

Marianne,
Ik weet wat het is, Hij! Ik krijg hem niet uit mijn systeem, mijn gevoel zegt mij ook nog dat het wederzijds is en dat wij beiden echt niet blij zijn. Alsnog hij laat t zo :(

De zon omdat de gevoelens echt zijn.....

Ben ik me aan t misleiden?

Marianne, ik las t net en echt wel dat jij onderdeel van mijn dag bent, ik kijk uit naar je interpretaties en humor :) heel veel liefs xxx

i know i know....
in je fantasie en gedachten heeft hij alles wat jij niet hebt, maar als aanvulling op je eigen persoontje wilt zien....
en daar schuilt het gevaar......

dameblanche

Citaat van: sep op januari 18, 2012, 19:29:59 PM
Hoi Allemaal,

Ik trok vandaag konigin van staven

Een mooie dag geweest met mijn colega's en klanten. veel lol en vooral een goeie sfeer

Liefs sep
je bent ook op zijn best als er harmonie heeft, ontspannen sfeer,
dan gaat seppa als een speer....
dan is seppa geheel niet benauwd of angstig......
kijk naarde kat voor de koningin, gedreven, eigengereidt en de kracht om te overleven...dat zijn katten, maar ook fijnbesnaart en geslepen, dat kan je struikelblok zijn.....

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 18, 2012, 21:13:56 PM
Citaat van: marianne op januari 18, 2012, 14:35:55 PM
Citaat van: Palomino op januari 18, 2012, 10:15:39 AM
Goeie morgen allemaal,

Bandaag trok ik: Zwaarden 10 (omgekeerd).

De staven wegen lang zo zwaar niet in deze omgekeerde kaart, het gaat om loslaten van die vracht en dan verdwijnt de kommer en kwel.

Liefs van Palomino
weer die omgekeerde zware zwaarden kaart 10
de zwaarden kunnen uit de rug vallen...
je bent geneigd naar tijdelijke oplossingen te zoeken, maar dit lost niks op....palo :-\

Ik begrijp het niet zo goed Marianne, dat de zwaarden uit de rug kunnen vallen...wat bedoel je daarmee... ::)

Liefs van Palo en weer heel erg bedankt voor je duiding.

als de kaart omgekeerd tevoorschijn komt dan ben je geneigd te denken oh, als ik zo lig, kunnen de zwaarden uit mijn rug naar beneden vallen, ik wring mij in zo,n positie zodat ik zelf niks hoef te doen, en de zwaarden vallen vanzelf naar beneden, aangetrokken door de zwaartekracht van de aarde, m.a.w de oplossingen die je hebt bedacht zijn maar van tijdelijke aard....

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 19, 2012, 00:12:41 AM
Ik kon niet wachten
Ik heb Zwaarden 4.
Ik heb de kaart bekeken, voor het eerst zag ik in de linker hoek in de gekleurde ramen een vrouw knielend vergevenis vragen bij een man. Dat is hoe ik het zag nadat ik naar de liggende man op de kist, boven zijn zwaard keek. Hij ligt bijna te mediteren, aan t denken hoe hij t moet doen.

In de raam zie ik hem die vrouw vergeven.
....... ik moet HEM vergeven, dus vergeten. Makkelijker gezegd dan gedaan. Bij iedere stel of een romance en kaarten denk ik aan hem en gekkie is dat ik na de Zwaarden 4, bij Lenormand de Heer heb getrokken ::)

Mannelijker gedragen of een man?  Ik weet nog steeds niet wat ik met de heer, met deze Heer moet doen....En hoe moet ik mannelijker.zijn ?

Alvast en alweer bedankt. De zon schijntttttt :) xxx.

de schone slaapster, in diepe slaap, afdwalen in de geest, het lichaam rust, maar de gedachten draaien een topsnelhied, je droom is te zien in het venster, gevaar voor iluusies en inbeelding, de zwaarden die boven je hangen zijn je te verwerken ervaringen, die geordend moeten worden tot een geheel....
hier moet je ej mannetje in gaan staan, je mannetje staan, dat zegt de heer, je niet opstellen al eens een vrouw die alsmaar tevergeefs wacht met eten...voor haar man....[zoals je moeder :-\]?

rianna

Goedemorgen allemaal
vandaag trok ik pentakels 3
en 23 = de muizen
bewondernig voor mijn kinderen?
liefs Rianna

jericho

Goede morgen iedereen,

vandaag:
doel: schildknaap van zwaarden
taken: staven 6
kansen: pentakels 7

Gisteren was een dag die me héél wat inzichten bracht, mijn doel blijft om ook de moeilijke momenten dankbaar te aanvaarden, deze zijn nodig om mij heldere inzichten te bezorgen. Als ik maar geduld heb, kunnen uiteindelijk ook problemen met succes overwonnen worden  ;)

Groetjes

Palomino

Citaat van: marianne op januari 19, 2012, 08:11:28 AM
Citaat van: Palomino op januari 18, 2012, 21:13:56 PM
Citaat van: marianne op januari 18, 2012, 14:35:55 PM
Citaat van: Palomino op januari 18, 2012, 10:15:39 AM
Goeie morgen allemaal,

Bandaag trok ik: Zwaarden 10 (omgekeerd).

De staven wegen lang zo zwaar niet in deze omgekeerde kaart, het gaat om loslaten van die vracht en dan verdwijnt de kommer en kwel.

Liefs van Palomino
weer die omgekeerde zware zwaarden kaart 10
de zwaarden kunnen uit de rug vallen...
je bent geneigd naar tijdelijke oplossingen te zoeken, maar dit lost niks op....palo :-\

Ik begrijp het niet zo goed Marianne, dat de zwaarden uit de rug kunnen vallen...wat bedoel je daarmee... ::)

Liefs van Palo en weer heel erg bedankt voor je duiding.

als de kaart omgekeerd tevoorschijn komt dan ben je geneigd te denken oh, als ik zo lig, kunnen de zwaaarden uit mijn rug naar beneden vallen, ik wring mij in zo,n positie zodat ik zelf niks hoef te doen, en de zwaarden vallen vanzelf naar beneden, aangetrokken door de zwaartekracht van de aarde, m.a.w de oplossingen die je hebt bedacht zijn maar van tijdelijke aard....

Lieve Marianne,

OEPS...FOUTJE... :-[ :-\...Het was Staven 10 omgekeerd gisteren  8)

En vandaag ga ik beginnen met twee kaarten te trekken, het kleine kruis. Ik ben het Keltisch Kruis van Ricca aan het bestuderen en daar is dit dan zeker behulpzaam bij.
Ik ga nu naar de tuinkant van ons huis naar de vogels met m'n deck... :)

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Lieve Allemaal,

Klein Kruis: Centrumkaart : Gelliefden (omgekeerd)
                   Kruiskaart       :Pentakels Aas

Er is een deel van mij zelf dat ik (nog) niet ken. Ik kan dit leren kennen door ontmoetingen in de buitenwereld, door mij zelf te observeren...en kijken in hoeverre ik bezig ben te projecteren. Hoe reageer ik op andere mensen...? Maar op en be[paalde manier ben ik gestagneerd en geblokkeerd, niet helder.
Daar gaat verandering in komen als ik me durf te verbinden met de werkelijkheid, mijn pad vind. En bovendien zal Moeder Aarde mij beschermen, daarin heb ik vertrouwen.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 19, 2012, 09:25:48 AM
Goedemorgen allemaal
vandaag trok ik pentakels 3
en 23 = de muizen
bewondernig voor mijn kinderen?
liefs Rianna

hier zijn de pentakels zwart, ook omdat je de muizen van de lenormand hebt getrokken wijst dit op voorzichtigheid...personen die op woelratten of mollen lijken...

ook wijzen de zwarte pentakels op verborgen talenten...
ik weet niet of je iets van  chinese gelaatskunde ooit hebt gelezen, maar een moedervlekje onder de haargrens wijst op verborgen talenten die op latere leeftijd naar boven komen en die je succesvol kunt gaan ontwikkelen...

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 19, 2012, 07:20:18 AM
Goedemorgen,

Vandaag staven 6. Had ik onlangs ook, met veel blijheid ingehaald worden. Een succeskaart. Wie weet hoe ik vandaag op mijn werk ga zegevieren.

Liefs, H

ondersteuning ook van je collega,s vandaag...kijk naar het voetvolk, je collega,s de wil van hen om er een succesvol dagje van te maken....

klaproos1945

goede middag allemaal

vandaag huis~ruiter~ring

:D heb ik me vandaag vergist
heeft het leven een wending gemaakt van 90 graden

zie of kom kijken heb het leven lief vertrouw op jezelf

klaproosje :-* :D

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 19, 2012, 09:37:57 AM
Goede morgen iedereen,

vandaag:
doel: schildknaap van zwaarden
taken: staven 6
kansen: pentakels 7

Gisteren was een dag die me héél wat inzichten bracht, mijn doel blijft om ook de moeilijke momenten dankbaar te aanvaarden, deze zijn nodig om mij heldere inzichten te bezorgen. Als ik maar geduld heb, kunnen uiteindelijk ook problemen met succes overwonnen worden  ;)

Groetjes

de schildknapen staan voor veranderingen doorvoeren..iets nieuws in je leven,  waarbij het nog niet loot zoals je zou willen, je zult hier iets moeten aan gaan veranderen, een nieuw licht op gaan laten schijnen,  daarbij heb je hulp van anderen nodig...
even kijken zegt de pentakels 7 wat je het beste kunt veranderen....
je hebt iets goeds opgezet hoor, de meeste berg van inspanningen en zorgen liggen achter je, maar ietsie pietsie anders.....