Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 18, 2012, 09:04:31 AM
Goedemorgen :) xxx
Ik begin met een smile :)  ik kijk uit naar mijn brievenbus komt zo in mij op :)

Ik heb vandaag staven 5 en pas vannacht viel t mij op. Kaart nummer V wordt in t midden aangegeven en in het midden zijn 2 staven die een vallende V, V van Victorie aangeven. Een van de mannen probeert die V, Victorie omhoog te houden, hij doet zijn best echter tevergeefs
Alle anderen zijn verveeld, verplicht aan t spelen wat ze niet leuk vinden. Ze weten ook dat ze voor niets bezig zijn.

Dus, doe de dingen waaraan je plezier beleeft, leg geen verplichtingen op jezelf dan heb ik mijn Victorie.
Vannacht werd ik wakker en dacht aan een bericht hier van gisteren. Ik heb de kaart volledig bekeken, natuurlijk met mijn ogen  ;D  zie ik wel goed? :-)

Daarna trok ik weer de Lenormand Zon :)

tot straX

zeker believe, dat is een goede methode om met de kaarten te leren omgaan, jezelf leegmaken, de kaart bekijken en wat zie je, hoe interpreteer je de kaart
hier zie je ook vechtende jonge mensne, zij vechten wel, maar doe nelkaar geen pijn, het is enkel het gevecht, de krachtmeting het macho-gedrag at zij hier laten zien....
in combinatie met de zon, kun e hier ook anders kijken naar de kaart, konstant in de weer, in gevecht zijn met je wil....je wilskracht tegen je innerlijke strubbelingen ....

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 18, 2012, 09:06:21 AM
Goedemorgen allemaal
vandaag weer de week door hetmidden :)
ik trok kelken Ridder en 13 = het kind
voorzichtig aan een nieuwe startmaken
liefs Rianna
knokendaag zeiden we vroeger, toen mocht onze vrijer komen...om de week te breken, nu zijn we blij als ie op woendag naar het voetballen gaat :-\
de kelken ridder heeft nog niet geleerd de emoties perfect onder controlle te houden....
als ridder ken je je hoogtepunten en dalen....
een nieuwe start maken, staat nog in de kinderschoenen, eigenlijk nog in je verbeelding

rianna

Citaat van: marianne op januari 18, 2012, 14:15:48 PM
Citaat van: rianna op januari 18, 2012, 09:06:21 AM
Goedemorgen allemaal
vandaag weer de week door hetmidden :)
ik trok kelken Ridder en 13 = het kind
voorzichtig aan een nieuwe startmaken
liefs Rianna
knokendaag zeiden we vroeger, toen mocht onze vrijer komen...om de week te breken, nu zijn we blij als ie op woendag naar het voetballen gaat :-\
de kelken ridder heeft nog niet geleerd de emoties perfect onder controlle te houden....
als ridder ken je je hoogtepunten en dalen....
een nieuwe start maken, staat nog in de kinderschoenen, eigenlijk nog in je verbeelding
hahahahah  mijn mannetje is honkvast die blijf bij het vrouwtje hihihihi
hij is goed afgericht zullen we maar zeggen
nee geintje   mijn man  moet zo vroeg zijn mandje uit om 3 uur elke nacht weer
dan heeft die geen behoefte om er savonds nog uit te gaan
logisch  en ja nieuwe start zit er zeker aan te komen  alleen forceren dat moeten we neit doen
niet verplicht leuk doen zeg maar
dan komt het helemaal goed
dank je wel weer hoor
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 18, 2012, 09:53:39 AM
goede morgen allemaal

als we de winter weer goed door komen
kunnen we van het voorjaar genieten

de magiër~staven ridder

klaproosje
de magier, een mooie kaart klaproosje
op je eigen unieke manier mag je het levenspad betreden, ervarigen opdoen, oplossingen opdoen,  een eigen persoonlijke manier om vorm te geve naan onze ideen en mogelijkheden...vol aktie ben je ermee aan de gang.....http://youtu.be/WezJMxYm5mo

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 18, 2012, 10:13:39 AM
goeie morgen iedereen,

eerst en vooral Marianne, nogmaals bedankt voor jouw interpretatie. Het is iets geworden waar ik echt al een beetje dagelijks naar uit kijk!

Vandaag
doel: pentacles 5
taken: kracht
kansen: aas van staven

kaartje die erbij viel: bekers 7

Ik voel nu ontbering, maar die heb ik nodig om te groeien, ik moet/kan mijn eigen kracht gebruiken om te ontplooien, te ontwikkelen. De ontbering die ik nu voel is misschien een illusie, misschien ben ik op dit moment een beetje teveel op de uiterlijke wereld gericht. Bekers 7 vertelt me dat mijn wereld is zoals ik geloof dat hij is. Uiteindelijk vind ik wel de kracht om deze "crisis" te doorstaan, en er zelfs door te groeien...

is toch mooi [roos] van jericho...
ik doe het ook heel graag en leer ook weer.....
het mes snijdt aan weerskanten...
de pentakels 5 laat je zien waarnaar je op zoek bent.
maar je houdt nog teveel vast aan het zekere, wat voor een zekerheid het ook is, het is eigenlijk ook geen zkerheid....
hier zie je de kracht [8 as takenkaart,
de eerste 7 kaarten wijzen op het vergaren van uiterlijke zekerheden, geld en macht....
pas bij de 8e kaart; kracht kun je dit los gaan laten, en je richten op je innerlijk
de meeste mensem komen echter niet verder dan de zegewagen, de kaart die zich veelal op uiterlijk succes richt.
je ego voorbij, je ego achterlatende...
de aas van staven biedt je deze kans ook aan, als je het ziet en als je deze zogenaamde zekerheden[luchtkastelen[bekers 7] kunt loslaten......
want die zekerheden staan ook op meningen van anderen....

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 18, 2012, 10:15:39 AM
Goeie morgen allemaal,

Bandaag trok ik: Zwaarden 10 (omgekeerd).

De staven wegen lang zo zwaar niet in deze omgekeerde kaart, het gaat om loslaten van die vracht en dan verdwijnt de kommer en kwel.

Liefs van Palomino
weer die omgekeerde zware zwaarden kaart 10
de zwaarden kunnen uit de rug vallen...
je bent geneigd naar tijdelijke oplossingen te zoeken, maar dit lost niks op....palo :-\

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 18, 2012, 10:19:56 AM
Met Lenormandkaarten heb ik weinig of geen ervaring. Maar ooit kreeg ik (als kind) in een carnavalwinkeltje van de verkoopster een pakje bij mijn verkleedspullen gratis bij. Ik heb deze altijd bewaard. Misschien ga ik mij er toch eens aan wagen om deze ook wat beter te leren kennen.
Als dagkaart trok ik vandaag de sleutel. Wanneer ik deze dagkaart naast de andere kaarten (tarot, zie hierboven) leg die ik reeds trok, en wat lees op dit forum, dan denk ik dat de sleutel mij wil zeggen dat ik de kracht in mezelf heb om een moeilijke fase door te komen...

je hebt de kracht om die sleutel bij jezelf te kunnen omdraaien, om deuren te openen moet je kracht bezitten....

jericho

Citaat van: marianne op januari 18, 2012, 14:32:21 PM
Citaat van: jericho op januari 18, 2012, 10:13:39 AM
goeie morgen iedereen,

eerst en vooral Marianne, nogmaals bedankt voor jouw interpretatie. Het is iets geworden waar ik echt al een beetje dagelijks naar uit kijk!

Vandaag
doel: pentacles 5
taken: kracht
kansen: aas van staven

kaartje die erbij viel: bekers 7

Ik voel nu ontbering, maar die heb ik nodig om te groeien, ik moet/kan mijn eigen kracht gebruiken om te ontplooien, te ontwikkelen. De ontbering die ik nu voel is misschien een illusie, misschien ben ik op dit moment een beetje teveel op de uiterlijke wereld gericht. Bekers 7 vertelt me dat mijn wereld is zoals ik geloof dat hij is. Uiteindelijk vind ik wel de kracht om deze "crisis" te doorstaan, en er zelfs door te groeien...

is toch mooi [roos] van jericho...
ik doe het ook heel graag en leer ook weer.....
het mes snijdt aan weerskanten...
de pentakels 5 laat je zien waarnaar je op zoek bent.
maar je houdt nog teveel vast aan het zekere, wat voor een zekerheid het ook is, het is eigenlijk ook geen zkerheid....
hier zie je de kracht [8 as takenkaart,
de eerste 7 kaarten wijzen op het vergaren van uiterlijke zekerheden, geld en macht....
pas bij de 8e kaart; kracht kun je dit los gaan laten, en je richten op je innerlijk
de meeste mensem komen echter niet verder dan de zegewagen, de kaart die zich veelal op uiterlijk succes richt.
je ego voorbij, je ego achterlatende...
de aas van staven biedt je deze kans ook aan, als je het ziet en als je deze zogenaamde zekerheden[luchtkastelen[bekers 7] kunt loslaten......
want die zekerheden staan ook op meningen van anderen....

Jouw interpretatie geeft me wat meer een heldere kijk op de situatie  :)
Zoals ik ergens anders op dit forum ook al zei: ik heb enkele maanden geleden een vaste job opgezegd om een eigen zaak op te starten.
Ik heb dit vooral gedaan omdat deze "zaak" dichter ligt bij wat ik noem "mijn eigen persoonlijke groei", of zoals jij zegt "het innerlijke". De luchtkastelen die ik denk ik moet loslaten is de bezorgdheid voor "het financiële kantje" Tuurlijk wil ik graag dat mijn zaak succesvol wordt. Maar de reden waarom ik hier ooit mee begonnen ben gaat verder dan het materiële,  :)

kristina1975

Citaat van: marianne op januari 18, 2012, 14:11:45 PM

zeker believe, dat is een goede methode om met de kaarten te leren omgaan, jezelf leegmaken, de kaart bekijken en wat zie je, hoe interpreteer je de kaart
hier zie je ook vechtende jonge mensne, zij vechten wel, maar doe nelkaar geen pijn, het is enkel het gevecht, de krachtmeting het macho-gedrag at zij hier laten zien....
in combinatie met de zon, kun e hier ook anders kijken naar de kaart, konstant in de weer, in gevecht zijn met je wil....je wilskracht tegen je innerlijke strubbelingen ....

Marianne,
Ik weet wat het is, Hij! Ik krijg hem niet uit mijn systeem, mijn gevoel zegt mij ook nog dat het wederzijds is en dat wij beiden echt niet blij zijn. Alsnog hij laat t zo :(

De zon omdat de gevoelens echt zijn.....

Ben ik me aan t misleiden?

Marianne, ik las t net en echt wel dat jij onderdeel van mijn dag bent, ik kijk uit naar je interpretaties en humor :) heel veel liefs xxx

klaproos1945

Citaat van: marianne op januari 18, 2012, 14:22:37 PM
Citaat van: klaproos1945 op januari 18, 2012, 09:53:39 AM
goede morgen allemaal

als we de winter weer goed door komen
kunnen we van het voorjaar genieten

de magiër~staven ridder

klaproosje
de magier, een mooie kaart klaproosje
op je eigen unieke manier mag je het levenspad betreden, ervarigen opdoen, oplossingen opdoen,  een eigen persoonlijke manier om vorm te geve naan onze ideen en mogelijkheden...vol aktie ben je ermee aan de gang.....http://youtu.be/WezJMxYm5mo

de zon~zwaarden aas

geeft een antwoord van de atribute die de magiër heeft  ::) :-*

http://www.youtube.com/watch?v=NsG0j5X495s&feature=fvsr

zwaarden 8

http://www.youtube.com/watch?v=Qhmg3wxsdzw&feature=BFa&list=AVGxdCwVVULXc-XU0kaGeQpSOCuiYkpbzD&lf=list_related

sep

Hoi Allemaal,

Ik trok vandaag konigin van staven

Een mooie dag geweest met mijn colega's en klanten. veel lol en vooral een goeie sfeer

Liefs sep 

Palomino

Citaat van: marianne op januari 18, 2012, 14:35:55 PM
Citaat van: Palomino op januari 18, 2012, 10:15:39 AM
Goeie morgen allemaal,

Bandaag trok ik: Zwaarden 10 (omgekeerd).

De staven wegen lang zo zwaar niet in deze omgekeerde kaart, het gaat om loslaten van die vracht en dan verdwijnt de kommer en kwel.

Liefs van Palomino
weer die omgekeerde zware zwaarden kaart 10
de zwaarden kunnen uit de rug vallen...
je bent geneigd naar tijdelijke oplossingen te zoeken, maar dit lost niks op....palo :-\

Ik begrijp het niet zo goed Marianne, dat de zwaarden uit de rug kunnen vallen...wat bedoel je daarmee... ::)

Liefs van Palo en weer heel erg bedankt voor je duiding.
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

assie63

Citaat van: marianne op januari 18, 2012, 07:51:13 AM
aan assie, de staven 9 wijzen hier ook op koppigheid, koppigheid die je tegen houdt om een stap vooruit te komen, je wil wel vooruit, laat oude drijfveren en veronderstelingen varen...
hmm koppigheid, kan best hoor, ik moet hier ff over nadenken hihi, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Ik kon niet wachten
Ik heb Zwaarden 4.
Ik heb de kaart bekeken, voor het eerst zag ik in de linker hoek in de gekleurde ramen een vrouw knielend vergevenis vragen bij een man. Dat is hoe ik het zag nadat ik naar de liggende man op de kist, boven zijn zwaard keek. Hij ligt bijna te mediteren, aan t denken hoe hij t moet doen.

In de raam zie ik hem die vrouw vergeven.
....... ik moet HEM vergeven, dus vergeten. Makkelijker gezegd dan gedaan. Bij iedere stel of een romance en kaarten denk ik aan hem en gekkie is dat ik na de Zwaarden 4, bij Lenormand de Heer heb getrokken ::)

Mannelijker gedragen of een man?  Ik weet nog steeds niet wat ik met de heer, met deze Heer moet doen....En hoe moet ik mannelijker.zijn ?

Alvast en alweer bedankt. De zon schijntttttt :) xxx.

assie63

goedemorgen allemaal

mijn kaartjes

staven 10 en de ruiker

te veel hooi op mijn vork nemen, meer mijn rust pakken