Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 17, 2012, 10:08:14 AM
...wat een mooie zonnige ochtend weer  :)

Van morgen trok ik : Bekers 4

Wat wil ik niet aannemen, waar weiger ik naar te kijken...?

Liefs van Palomino

ja idd, de 4 wijst na de mogelijkheid van de groei van de 3 naar verstarring van de 4, de verstarring die optreedt voor dat er beweging in moet komen....
je zit wat besluiteloos op dat heuveltje.....mijmeren afwachtend.....

dameblanche

ja de zegewagen is ook je heilig doel, succes binnenhalen, maar de zegewagen laat ook zien dat je je merendeel richt op de buitenkant,
hierin ben je de ridder, de ridder vol in aktie en beweging, een nog jonge persoon......

rianna

Citaat van: marianne op januari 17, 2012, 09:23:25 AM
Citaat van: rianna op januari 17, 2012, 08:27:11 AM
Goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
De Zegenwagen en 17 = de ooievaar
ik ga recht op mijn doel af om mijn vleugels uit te slaan
liefs Rianna
je kunt niet uit je wagen [je karma] stappen, maar je kunt wel richting geven aan die wagen....

hoi Marianne
dat is ook zo natuurlijk  vandaag ging mijn wagen precies de goede kant op
voel me goed en ben blij dat er weer lucht in gekomen tussen dochter en mij zelf
:) 
dank je wel
liefs Rianna

klaproos1945

Citaat van: marianne op januari 17, 2012, 09:16:10 AM
Citaat van: klaproos1945 op januari 17, 2012, 07:46:54 AM
goede morgen allemaal :o

vandaag kluizenaar~zwaarden 9

vanmorgen wakker geworden na een nare droom
een kind werd door haar grootmoeder met de volle vuist in het gezicht geslagen
we waren met zijn drieën in een soort kamer een beetje grotachtig

zij sloeg haar daar na met volle vuist op haar rug ik was niet snel genoeg om het te voorkomen
heb wel het kind in bescherming genomen daar na werd ik wakker ontwaken

klaproosje
de vuist staat voor strijdlust klaproosje, je verwachtte moeilijkheden en tegenspoed. je hebt het kind in bescherming kunnen nemen en het hiervoor willen behoeden....

de kluizenaar;
je wilt je problemen eigenlijk allemaal oplossen, in open vizier, en niks meer onder de mat schuiven, je hebt te lang je schuil gehouden achter een muur, ter zelfverdediging, maar je hebt ook gezien dat het je niks opleverde, dan maar met de billen bloot hoor ik je u zeggen....
maar je twijfelt...[zwaarden 9]http://youtu.be/nEQ68a1XzRI

het is juist dat verwachten van moeilijkheden en tegenspoed
weer ik de machteloosheid in voel en wat me eigenlijk in de domme kracht
brengt de onmacht die me in de domme kracht zet als iemand geen grens weet

te houden en maar steeds doorgaat met b.v me te proforceren

toch stop ik dat en neem diegene in bescherming
dat is dan mijn twijfel...................................... :P

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 17, 2012, 08:59:40 AM
presies H,
even wat cijfertjes
6 drukt harminie en evenwicht uit
evenwicht dat wordt bereikt door groei in dualiteit[3+3=6]
daarnaast zien we dat 6 ook uit 5[beweging] + 1 [wil] is opgebouwd.
evenwicht is ook vorm [4] + 2 [dualiteit]

achter de vrouw staat een boom vol appels en ook de slang...
positief staat de slang voor wijsheid, en negatief voor begeerte.
even een blik in de bijbel; eva, de vrouw symbool van wil en verlangen verleidde adam met een appel.
de slang vraagt; ' heeft GOD u dan werkelijk verboden om de vruchten van de bomen in de tuin te eten? '
waarop eva antwoordt;'wij mogen de vruchten eten van al de bomen in de tuin, alleen heeft GOD gezegd, ge moogt niet de vruchten eten van de boom die midden in de tuin staat, zelfs niet aanraken anders zult gij sterven [letterlijk transformeren]
dan zegt de slang; 'gij zult niet sterven, GOD weet dat u ogen open gaan en gij zult gelijk aan GOD worden door kennis van goed en kwaad.

de slang [wijs] spreekt hier de waarheid, imeers alleen door van de boom van kennis van goed en kwaad te eten [verlangens vervullen] kunnen ervarigen opgedaan worden die tot inzichten en ware kennis van het goede en het kwade kunnen leiden

en eva heeft dit goed begrepen..... ;)

Wouw, Marianne, ik ben er stil van. Serieus. Ik wil verder nog wat schrijven maar weet niet wat, hi hi.

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

staven 9 en berg

verdedigen tegen mijn obstakels

dameblanche

aan assie, de staven 9 wijzen hier ook op koppigheid, koppigheid die je tegen houdt om een stap vooruit te komen, je wil wel vooruit, laat oude drijfveren en veronderstelingen varen...

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag zwaarden 6. Heb ik altijd een bijzondere kaart gevonden. Ik zie op de kaart iemand die haar issues mee neemt naar waar ze naar toe gaat. Zo voelt het bij mij ook vandaag. Wat ik ook doe, waar ik ook voor heb gekozen, ik neem iets mee.

Liefs, H.

kristina1975

Goedemorgen :) xxx
Ik begin met een smile :)  ik kijk uit naar mijn brievenbus komt zo in mij op :)

Ik heb vandaag staven 5 en pas vannacht viel t mij op. Kaart nummer V wordt in t midden aangegeven en in het midden zijn 2 staven die een vallende V, V van Victorie aangeven. Een van de mannen probeert die V, Victorie omhoog te houden, hij doet zijn best echter tevergeefs
Alle anderen zijn verveeld, verplicht aan t spelen wat ze niet leuk vinden. Ze weten ook dat ze voor niets bezig zijn.

Dus, doe de dingen waaraan je plezier beleeft, leg geen verplichtingen op jezelf dan heb ik mijn Victorie.
Vannacht werd ik wakker en dacht aan een bericht hier van gisteren. Ik heb de kaart volledig bekeken, natuurlijk met mijn ogen  ;D  zie ik wel goed? :-)

Daarna trok ik weer de Lenormand Zon :)

tot straX

rianna

Goedemorgen allemaal
vandaag weer de week door hetmidden :)
ik trok kelken Ridder en 13 = het kind
voorzichtig aan een nieuwe startmaken
liefs Rianna

klaproos1945

goede morgen allemaal

als we de winter weer goed door komen
kunnen we van het voorjaar genieten

de magiër~staven ridder

klaproosje

jericho

goeie morgen iedereen,

eerst en vooral Marianne, nogmaals bedankt voor jouw interpretatie. Het is iets geworden waar ik echt al een beetje dagelijks naar uit kijk!

Vandaag
doel: pentacles 5
taken: kracht
kansen: aas van staven

kaartje die erbij viel: bekers 7

Ik voel nu ontbering, maar die heb ik nodig om te groeien, ik moet/kan mijn eigen kracht gebruiken om te ontplooien, te ontwikkelen. De ontbering die ik nu voel is misschien een illusie, misschien ben ik op dit moment een beetje teveel op de uiterlijke wereld gericht. Bekers 7 vertelt me dat mijn wereld is zoals ik geloof dat hij is. Uiteindelijk vind ik wel de kracht om deze "crisis" te doorstaan, en er zelfs door te groeien...

Palomino

Goeie morgen allemaal,

Bandaag trok ik: Zwaarden 10 (omgekeerd).

De staven wegen lang zo zwaar niet in deze omgekeerde kaart, het gaat om loslaten van die vracht en dan verdwijnt de kommer en kwel.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

jericho

Met Lenormandkaarten heb ik weinig of geen ervaring. Maar ooit kreeg ik (als kind) in een carnavalwinkeltje van de verkoopster een pakje bij mijn verkleedspullen gratis bij. Ik heb deze altijd bewaard. Misschien ga ik mij er toch eens aan wagen om deze ook wat beter te leren kennen.
Als dagkaart trok ik vandaag de sleutel. Wanneer ik deze dagkaart naast de andere kaarten (tarot, zie hierboven) leg die ik reeds trok, en wat lees op dit forum, dan denk ik dat de sleutel mij wil zeggen dat ik de kracht in mezelf heb om een moeilijke fase door te komen...

dameblanche

#419
Citaat van: hatsjepsoet op januari 18, 2012, 08:59:09 AM
Goedemorgen,

Vandaag zwaarden 6. Heb ik altijd een bijzondere kaart gevonden. Ik zie op de kaart iemand die haar issues mee neemt naar waar ze naar toe gaat. Zo voelt het bij mij ook vandaag. Wat ik ook doe, waar ik ook voor heb gekozen, ik neem iets mee.

Liefs, H.
tuurlijk je neemt altijd je rugzakje met je mee, je ervaringen, maar ook de niet verwerkte stukken en oude oordelen, als je zonder eerst het oude te hebben afgebouwd een oversteek maakt naar het nieuwe
je ziet de vrouw gesluiert het water over varen, een moeilijke passage naar de overkant, zij is gesluiert en kijkt niet achterom, maar ook niet voorwaarts...en niet om je heen