Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

hatsjepsoet

Bijna goedemiddag allen,

Vandaag heb ik staven 7. Ik heb nog niet gelezen waar het voor kan staan. Ik heb eerst gekeken wat ik zelf zie.
Ik zie een man die met een staaf zich verdedigd tegen 6 anderen. Hij is in principe in de minderheid. Hij kijkt ook grimmig. Dat snap ik want het is nogal niet wat om in je eentje het op te nemen tegen een meerderheid.
Nu ik nog een keer kijk, twijfel ik of die 6 staven tegen hem worden gebruikt of dat hij er achter staat en zijn zij een soort hek tussen hem en de ander of de buitenwereld.
Ik vind wel dat het veel moed en kracht uitstraalt, deze kaart.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 16, 2012, 08:54:32 AM
goede morgen allemaal

vandaag bekers 5~en zwaarden 4 ondersteboven

blijkbaar is de emmer nog aan het overlopen door een verlies
een stukje rouw proces verweken dat nog ergens is blijven liggen
een ander plekje geven in het geheel het zal de pijn verlichten

klaproosje

je zegt hier een hier een stukje rouwproces, een stukje wat nog doorleefd, verwerkt moet worden, de zwarte gedaante op de kaart geeft dit aan....
een veradering is er gaande klaproosje, ook al zie je dit in eerste instantie niet, het ligt er wel degelijk aan te komen....
je ziet het niet, je hebt steeds dooe eenzelfde bril gekeken, maar het is er wel degelijk....
je bent lang genoeg de schone slaapster.....een twrugkeer naar de wereld wordt aangekondigd....
hou me op de hoogte over wanneer je het zien...  ;) klaproosje....

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 16, 2012, 09:30:20 AM
Goedemorgen allemaal!!
vandaag trok ik
Pentakels schildknaap en 10 = de zeis
ik denk dat er meer balans komt zodat ikv eranderingen  kan bewerkstelligen

liefs Rianna

pent. schildknaap samen met de zeis, je gaat oogsten rianne, en wel groei binnen een bestaande relatie..je moet er wel open voor staan....wordt er gezegt :-*

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 16, 2012, 09:58:35 AM
Goeie Morgen allemaal,

Wat een mooi begin van de dag...! Hoe prachtig kwam de zon opvanochtend zeg  :)

Ik trok vandaag : Pentakels Schildknaap.

Nieuwe kansen op het concrete vlak. Intensief en betrokken bezig zijn met wat ik doe en ontvangen wat er op mijn pad komt...!

Liefs van palo

ook hier komt er groei in een bestaande relatie, die hou je hoog als een pentakel in de lucht, een breekbaar wonder, ook een glinsterende zeepbel, de schildknaap die voor verandering open staat kijkt er speelt verwonderd naar.....
je hoeft niet bang te wezen dat die zeepbel springt, het is een mooi geschenk.....voor beide, aleen jullie allebei moeten elk op ene ander terrein leren, durven en ook door groeien

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 16, 2012, 10:46:07 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

staven koning en de vos

de leiding over mijn gezin nemen, geen idee

de koning van staven een krachtige kaart qua energie;
zelfverzekerd en een sterke wil, je kunt je mondje goed roeren, je komt overtuigend over, maar is dit in werkelijkheid ook wel zo??? vraagt de vos....????

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 16, 2012, 11:58:25 AM
Bijna goedemiddag allen,

Vandaag heb ik staven 7. Ik heb nog niet gelezen waar het voor kan staan. Ik heb eerst gekeken wat ik zelf zie.
Ik zie een man die met een staaf zich verdedigd tegen 6 anderen. Hij is in principe in de minderheid. Hij kijkt ook grimmig. Dat snap ik want het is nogal niet wat om in je eentje het op te nemen tegen een meerderheid.
Nu ik nog een keer kijk, twijfel ik of die 6 staven tegen hem worden gebruikt of dat hij er achter staat en zijn zij een soort hek tussen hem en de ander of de buitenwereld.
Ik vind wel dat het veel moed en kracht uitstraalt, deze kaart.

Liefs, H.
heel mooi beschreven H, je kijkt er op een goede manier naar, eigenlijk hoeft hier niks meer aan toegevoegd worden, alleen op jezelf gaan toepassen....

een knok kaart, om het oude te kunnen achterlaten om aan iets nieuws te kunnen beginnen moet je knokken...
dit is de energie -kaart, als we daadwerkelijk begrijpen wat er aan de hand is kunnen we ons gaan ontwikkelen...
door jouw toedoen kunnen dingen veranderd worden...alleen door jou....!!!

klaproos1945

inderdaad marianne

het word tijd dat de  8) word afgezet
en mijn kijk op mijzelf wat meer zonneschijn ga gunnen
de humor wat meer gaan zien en beleven het leven is mooi

het ontwaken is aan wezig vandaag heb ik de meeuw ontmoet
de meeuw zegt kijk naar het mooiste in jezelf
en op het moment is het mooiste in mezelf de rust

en de panfluit muziek die nu aan het spelen is
herman van veen  http://www.youtube.com/watch?v=mVMv4RPSOko

klaproos1945

dameblanche

super klaproosje.....dat is pas genieten......

de boodschap van de meeuw is zoeken...
de meeuw vraagt waar je naar op zoek bent in dit leven, is het geluk, geborgenhied liefde, rijkdom?
welke angsten en overtuigingen hebben je weerhouden om dit te kunnen vinden?
heb je op de juiste plaatsen gezocht, met de juiste drijfveren?
weet je waar het om gaat?
idd wordt het tijd de bril af te zetten, je gedachten te strukturen en vastomlijnder te laten worden...
maar je bent op weg, de kunst is nu door te stappen.....

rianna

Citaat van: marianne op januari 16, 2012, 12:17:54 PM
Goedemorgen allemaal!!
vandaag trok ik

liefs Rianna

pent. schildknaap samen met de zeis, je gaat oogsten rianne, en wel groei binnen een bestaande relatie..je moet er wel open voor staan....wordt er gezegt :-*
hoi Marianne
zeg maar dat ik mijn best doe ;)
ik voel me vandaag goed en groei in een relatie is altijd goed  ook al duurt die al 26.5 jaar  inversteren blijft nodig
dank je wel
leifs Rianna

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 16, 2012, 15:11:39 PM
Goedemorgen allemaal!!
vandaag trok ik

liefs Rianna

hoi Marianne
ik voel me vandaag goed en groei in een relatie is altijd goed  ook al duurt die al 26.5 jaar  inversteren blijft nodig
dank je wel
leifs Rianna

relatie is nu eenmaal een werkwoord.
en bij investeren is het altijd goed wanneer je bij beeindiging minstens de inleg terug krijgt, nu maar hopen dat de koers blijft stijgen ;D

assie63

Citaat van: marianne op januari 16, 2012, 12:25:32 PM
Citaat van: assie63 op januari 16, 2012, 10:46:07 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

staven koning en de vos

de leiding over mijn gezin nemen, geen idee

de koning van staven een krachtige kaart qua energie;
zelfverzekerd en een sterke wil, je kunt je mondje goed roeren, je komt overtuigend over, maar is dit in werkelijkheid ook wel zo??? vraagt de vos....????
ja ben wel zelfverzekerd en een sterke wil, ik kan mijn mondje aardig roeren hihi, in sommige zaken kan ik wel wat mondiger zijn, Dank voor duiding, assie xx

Palomino

Citaat van: marianne op januari 16, 2012, 12:21:29 PM
Goeie Morgen allemaal,

Wat een mooi begin van de dag...! Hoe prachtig kwam de zon opvanochtend zeg  :)

Ik trok vandaag : Pentakels Schildknaap.

Nieuwe kansen op het concrete vlak. Intensief en betrokken bezig zijn met wat ik doe en ontvangen wat er op mijn pad komt...!

Liefs van palo

ook hier komt er groei in een bestaande relatie, die hou je hoog als een pentakel in de lucht, een breekbaar wonder, ook een glinsterende zeepbel, de schildknaap die voor verandering open staat kijkt er speelt verwonderd naar.....
je hoeft niet bang te wezen dat die zeepbel springt, het is een mooi geschenk.....voor beide, aleen jullie allebei moeten elk op ene ander terrein leren, durven en ook door groeien

Lieve Marianne,

Wat heb je dat mooi beschreven: De pentakel als een breekbaar wonder maar ook een zeepbel. Ik denk aan die keer dat ik foto's maakte van de kinderen die ongeveer  3 en 7 jaaar oud waren en op het balkon bellen stonden te blazen...héél erg hun best deden om de allergrootste bel ooit te maken...zo'n prachtige bal met alle keuren van de regenboog en de hele omgeving erin weerspiegeld... :D

En inderdaad, ook zeker een geschenk...soms herken ik het niet meteen als een geschenk. Maar dan moet ik weer even naar binnen in mij zelf en naar mijn vertrouwen. En dan weet ik dat ik álles op mijn pad als een cadeau mag aannemen.

Dankjewel Marianne voor de duiding  :)

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

Citaat van: marianne op januari 16, 2012, 15:50:30 PM
Citaat van: rianna op januari 16, 2012, 15:11:39 PM
Goedemorgen allemaal!!
vandaag trok ik

liefs Rianna

hoi Marianne
dank je wel
leifs Rianna

relatie is nu eenmaal een werkwoord.
en bij investeren is het altijd goed wanneer je bij beeindiging minstens de inleg terug krijgt, nu maar hopen dat de koers blijft stijgen ;D
ja is zeker waar zo gauw je het als iets vanzelfsprekend gaat zien dan is het fout
liefde en relaties zijn niet vanzelfsprekend dat weet ik maar al te goed
en hoe gauw zijn we daar niett toe geneigd
dus werken aan een relatie is zeker iets wat noodzakelijk is
dank je wel
leifs Rianna

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag de Geliefden, keuze maken met heel mijn hart. Grote Arcanakaart, dus dit is een invloed die langer aanhoudt.

Liefs, H