Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

sep

Hoi Allemaal,

Vandaag schildknaap van zwaarden

Liefs Sep   

Palomino

Goede avond,

Mijn kaart vandaag is: Zwaarden 10.

Me niet te veel laten meeslepen door de narigheid en negatieve gedachten...het is allemaal tijdelijk en het zonnetje komt er gauw aan.

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

assie63

Citaat van: marianne op januari 15, 2012, 11:14:23 AM
Citaat van: assie63 op januari 15, 2012, 10:17:57 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

kelken 4 en de weg

ontevrede ben ik niet echt, misschien omdat ik een keuze moet maken, maar weet nog niet welke

nee onvrede ook niet nee, maar meer een beetje verveeld, er gebeurt maar niks omdat je net die keuze niet maakt....
nou ook niet echt verveeld, tja wat voor keuze moet ik maken dan, geen idee, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Citaat van: marianne op januari 15, 2012, 16:41:36 PM
ja zo zie je maar believe,  wij zijn in ieder geval niet kort van stof....

ik weet het :-[ ik ben te egoistisch al een tijd. Ik heb het zo druk met mijn eigen ik en en en en. Ik heb wel je kaart apart nog op mijn kamer, hoewel wel zonder de enveloppe  :(

Ik heb net De Hogepriester en de Slang getrokken. Ik vind de Hogepriester erg fijn, ik hoef niet bang te zijn en geloven in mijn eigen ik, vertrouwen hebben

Alleen de slang brengt toch twijfels....misleiden van mezelf.....kom op als het om mijn gevoelens naar hem gaan dan oke, klopt. Die gevoelens...leven zonder dromen is toch ook niets  ;D

De slang maakt me toch ook bang, ook al kan het om verandering gaat.

Lieve Mar en de anderen slaap lekker en tot morgen en alvast bedankt voor je uitleg :-*

sep

goeiemorgen allemaal, 

Vandaag trok ik staven 6 omgekeerd 

liefs sep   

dameblanche

Citaat van: sep op januari 15, 2012, 17:04:33 PM
Hoi Allemaal,

Vandaag schildknaap van zwaarden

Liefs Sep   

wederom een schildknaap op je pad, sep, schildknapen dienen altijd een verandering aan,
let op de persoon, hoe hij de voeten heeft staan, de benen zijn ook benadrukt, qua uitvoerende kant[mannelijke kant] staat de voet op de grond, vastigheid qua uitvoerende kant, maar de linkervoet raakt de grond niet helemaal, de gevoelskant,  hier wordt de afwisseling van speelsheid en ernst aangeduid, nonchalance en volharding, verdrietig en blij, al dat gene wisselt bij jou sterk sep, maar ook besluiteloosheid, en alleen maar bezig zijn met bijzaken......dit komt omdat je niet goed bij je gevoel kunt komen, dt is afgesloten voor menigeen, maar ook voor jezelf.......

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 15, 2012, 18:01:25 PM
Goede avond,

Mijn kaart vandaag is: Zwaarden 10.

Me niet te veel laten meeslepen door de narigheid en negatieve gedachten...het is allemaal tijdelijk en het zonnetje komt er gauw aan.

Liefs van Palo
hih de meeste mensen hebben een kater als zij s,morgens opstaan na een feestje, jij hebt er al een als je thuiskomt...

de zwaarden 10...neergesabelt, maar niet heus, je laat je niet zo vlug neersabelen omdat je weet dat er altijd een morgen komt ;)

dameblanche

aan assie, een beetje besluiteloos, wat afgesloten, wat mokkend zit je tegen een boom, een situatie van afwachten.....wachten op creatieve ideeen, maarwat, je ziet ze niet , er wordt je iets aangeboden vanuit een wolk, je zult hierbij ook een keuze moeten maken;
besluit ik de bekers aan te nemen, wat zit er in die beker, wijn of appelsap?
of laat ik de beker aan me voorbij gaan...ook dat is een keuze....
ondertussen zit je nog steeds tegen die boom aan....op een heuvel, het is goed dat je afstand neemt van ervaringen en indrukken....

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 16, 2012, 00:10:29 AM
Citaat van: marianne op januari 15, 2012, 16:41:36 PM
ja zo zie je maar believe,  wij zijn in ieder geval niet kort van stof....

ik weet het :-[ ik ben te egoistisch al een tijd. Ik heb het zo druk met mijn eigen ik en en en en. Ik heb wel je kaart apart nog op mijn kamer, hoewel wel zonder de enveloppe  :(

Ik heb net De Hogepriester en de Slang getrokken. Ik vind de Hogepriester erg fijn, ik hoef niet bang te zijn en geloven in mijn eigen ik, vertrouwen hebben

Alleen de slang brengt toch twijfels....misleiden van mezelf.....kom op als het om mijn gevoelens naar hem gaan dan oke, klopt. Die gevoelens...leven zonder dromen is toch ook niets  ;D

De slang maakt me toch ook bang, ook al kan het om verandering gaat.

Lieve Mar en de anderen slaap lekker en tot morgen en alvast bedankt voor je uitleg :-*

religie is ook heel belangrijk voor jou, ook vanwege je achtergrond, bij jullie thuis is religie ook belangrijk, maar je hebt een gehee leigen religie voor jezelf, zo besef je de zin va het leven wat zin heeft en ook wat waardevol voor jou is...
de slang geeft aan dat je erg ondernemend bent op dat gebied, slang hoeft niet altijd een negatieve  betekenis te hebben....

dameblanche

Citaat van: sep op januari 16, 2012, 07:30:46 AM
goeiemorgen allemaal, 

Vandaag trok ik staven 6 omgekeerd 

liefs sep

kijk je kunt er ook voor kiezen om alleen de kaarten rechtop te trekken, dan wijdt je je over het algemeen aan de positieve betekenis van de kaart, maar je 'durft' ook de kaarten op de kop aan sep, je staat open voor het werken aan je zelf, argwaan, achterdocht, de angst dat anderen je verraden speelt bij jou een grote rol.
probeer de staven 6 om te buigen, omtebuigen naar optimisme en ook zelfvertrouwen, vals optimisme, waarbij twijfels onder luid geschreeuw worden bedekt leiden alleen maar naar meer angst en verlies van zelfvertrouwen ::)
http://youtu.be/Cj6zDJlk3Os

klaproos1945

goede morgen allemaal

vandaag bekers 5~en zwaarden 4 ondersteboven

blijkbaar is de emmer nog aan het overlopen door een verlies
een stukje rouw proces verweken dat nog ergens is blijven liggen
een ander plekje geven in het geheel het zal de pijn verlichten

klaproosje

rianna

Goedemorgen allemaal!!
vandaag trok ik
Pentakels schildknaap en 10 = de zeis
ik denk dat er meer balans komt zodat ikv eranderingen  kan bewerkstelligen

liefs Rianna

Palomino

Goeie Morgen allemaal,

Wat een mooi begin van de dag...! Hoe prachtig kwam de zon opvanochtend zeg  :)

Ik trok vandaag : Pentakels Schildknaap.

Nieuwe kansen op het concrete vlak. Intensief en betrokken bezig zijn met wat ik doe en ontvangen wat er op mijn pad komt...!

Liefs van palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

assie63

Citaat van: marianne op januari 16, 2012, 07:56:58 AM
aan assie, een beetje besluiteloos, wat afgesloten, wat mokkend zit je tegen een boom, een situatie van afwachten.....wachten op creatieve ideeen, maarwat, je ziet ze niet , er wordt je iets aangeboden vanuit een wolk, je zult hierbij ook een keuze moeten maken;
besluit ik de bekers aan te nemen, wat zit er in die beker, wijn of appelsap?
of laat ik de beker aan me voorbij gaan...ook dat is een keuze....
ondertussen zit je nog steeds tegen die boom aan....op een heuvel, het is goed dat je afstand neemt van ervaringen en indrukken....

tja niet echt mokkend of besluitenloos, of afgesloten, ik zie inderdaad niet wat mij aangeboden word hihi, of welke keuze ik moet maken, en inderdaad ik neem afstand, kwarjte zal nog wel vallen hoor, assie xx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

staven koning en de vos

de leiding over mijn gezin nemen, geen idee