Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 12, 2012, 10:11:36 AM
Een hele goeie morgen allemaal,

Vandaag trok ik: Zwaarden Schildknaap omgekeerd. (Seppa trok ook Zwaarden Schildknaap maar dan rechtop).

Ik laat me niet uit evenwicht brengen en sta eerlijk in mijn leven, uitkijken dat ik mijn hoofd gericht houd op wat belangrijk is en het daar niet van afwend omdat dit voor het moment gemakkelijker zou zijn...

Liefs van Palo

frappant palo, jullie allebei diezelfde kaart.....
de boodschap van verandering, ook voor seppa die nui even de oplossing van probleemn zoekt in er afstand van te nemen, er boven te staaan ,dus geen adequade oplossing....

aftand nemen van problemen, erboven staan werkt niet in jullie geval, asl jullie hierin allebei afstand nemen, wordt er natuurlijk  niks op gelost, jij zult hierin dan als oudste???!!! het zwaard moeten hanteren....

assie63

Citaat van: assie63 op januari 12, 2012, 07:08:56 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

hogepriester en de heer

orde op zaken stellen en meer mijn mannetje staan

wil je mijn kaarjtes nog ff kijken Marianne, alvast bedankt xx

dameblanche

sorrie assie hebi ik er weer overheen gekeken??/
nu begint het toch optevallen :-[
ee grapje, maar soms ben ik gewoon chaotisch....een punt om in 2012 aan te gaan werken....

hoge priester-heer....

je wilt heel graag veranderingen gaan aanbrengen, je staat voor een uitdaging, toch blijf je je afvragen of je wel het doorzettingsvermogen blijft behouden om die uitdagingen aan te gaan....

jericho

@ Marianne, heb al een behoorlijk verwarrend dagje achter de rug. Maar je woorden om niet al te gefrustreerd te zijn, hielpen mij er tot hiertoe al vrij goed door  :)

assie63

Citaat van: marianne op januari 12, 2012, 15:54:02 PM
sorrie assie hebi ik er weer overheen gekeken??/
nu begint het toch optevallen :-[
ee grrapje, maar soms ben ik gewoon chaotisch....een punt om in 2012 aan te gaan werken....

hoge priester-heer....

je wilt heel graag veranderingen gaan aanbrengen, je staat voor een uitdaging, toch blijf je je afvragen of je wel het doorzettingsvermogen blijft behouden om die uitdagingen aan te gaan....
hihi, geeft niet hoor, zal een brilletje voor je kopen  ;D ja klopt zij al heel wat veranderingen, doorzettingsvermogen heb ik wel, ik moet in sommige dingen wat harder worden, Dank voor duiding, assie xx

Palomino

Citaat van: marianne op januari 12, 2012, 12:36:33 PM
Citaat van: Palomino op januari 12, 2012, 10:11:36 AM
Een hele goeie morgen allemaal,

Vandaag trok ik: Zwaarden Schildknaap omgekeerd. (Seppa trok ook Zwaarden Schildknaap maar dan rechtop).

Ik laat me niet uit evenwicht brengen en sta eerlijk in mijn leven, uitkijken dat ik mijn hoofd gericht houd op wat belangrijk is en het daar niet van afwend omdat dit voor het moment gemakkelijker zou zijn...

Liefs van Palo

frappant palo, jullie allebei diezelfde kaart.....
de boodschap van verandering, ook voor seppa die nui even de oplossing van probleemn zoekt in er afstand van te nemen, er boven te staaan ,dus geen adequade oplossing....

aftand nemen van problemen, erboven staan werkt niet in jullie geval, asl jullie hierin allebei afstand nemen, wordt er natuurlijk  niks op gelost, jij zult hierin dan als oudste???!!! het zwaard moeten hanteren....

Hi Marianne,

Ik begrijp dat het niet werkt als we beiden ons hoofd afwenden van de problemen, maar waarom is het dan zo dat alleen ik 'als oudste' het zwaard ter hand zou moeten nemen... ??? Mijns inziens zullen we dit beiden moeten doen, temeer omdat we beiden Zwaarden schildknaap hebben getrokken...

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

verschijnen pages in een legging dan verwijzen deze naar een nieuwe situatie die aanpak zal vergen.
de zwaarden schildkaap staat hier voor de behoefte voor jullie allebei om een verandering door te voeren waarbij voorzichtigheid en alertheid is geboden...
het ligt er dan aan wie hier de kaart rechtop getrokken heeft je wie de kaart op de kop getrokken heeft... en hier gaat het dan om de wijze van aanpak.
de rechtopstaande kaart verwijst naar de aanpak waarbij de persoon [te] veel energie staaket in achterom kijken.
door dergelijke aanpak voorkomt de persoon ook dat mensen te dicht bij komen...

omgekeerd zal de persoon net door die aanpak verwijderd zich voelen en zal dan de energie van de staven moeten aangrijpen om daadwerkelijk iets te kunnen gaan doen....

assie63

goedemorgen aalemaal

vandaag

kelken 10 en de roede

geluk in gezin word verstoord door tweestrijd

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag staven 4. Ziet er uit als een blije kaart. Succesvol, wat ik lees kan het betekenen dat ik me wat meer in het leven moet storten. Dat kan kloppen want momenteel is het veel werk en studie en heb ik weinig ruimte voor andere dingen.

Liefs, H.

Palomino

Citaat van: marianne op januari 13, 2012, 06:50:29 AM
verschijnen pages in een legging dan verwijzen deze naar een nieuwe situatie die aanpak zal vergen.
de zwaarden schildkaap staat hier voor de behoefte voor jullie allebei om een verandering door te voeren waarbij voorzichtigheid en alertheid is geboden...
het ligt er dan aan wie hier de kaart rechtop getrokken heeft je wie de kaart op de kop getrokken heeft... en hier gaat het dan om de wijze van aanpak.
de rechtopstaande kaart verwijst naar de aanpak waarbij de persoon [te] veel energie staaket in achterom kijken.
door dergelijke aanpak voorkomt de persoon ook dat mensen te dicht bij komen...

omgekeerd zal de persoon net door die aanpak verwijderd zich voelen en zal dan de energie van de staven moeten aangrijpen om daadwerkelijk iets te kunnen gaan doen....

Hi Marianne,

je bedoelt dus dat Sep te veel achterom kijkt en daardoor voorkomt dat mensen te dichtbij komen, dat ík me daardoor afstandelijker ga opstellen en dat ik zwaarden energie moet aannemen om daadwerkelijk iets te kunnen bewerkstelligen...?

Sep heeft vanochtend getrokken: Gerechtigheid (omgekeerd)

Ik kan pas kaartjes trekken als het licht is, als ik vogels kan zien vliegen... 8) Tot latersssssssss..!

En Marianne, heel erg bedankt dat je zo veel tijd steekt in het bekijken en duiden van onze kaarten dagelijks... :-* Zorg je ook wel dat je nog aan je zelf toekomt...  :-\ :-*

Liefs en een hele fijne dag met hopelijk wat zonnestraaltjes, Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

klaproos1945

Citaat van: marianne op januari 12, 2012, 08:29:26 AM
Citaat van: klaproos1945 op januari 11, 2012, 20:14:38 PM
dank je wel marianne

het dring langzaam tot me door dat het vooral
de emoties zijn die op het moment een grote rol spelen
dus als ik het goed begrijp zullen die eerst nog verwerkt moeten gaan worden...... ;D

dan kan er opgebouwd worden al hoe wel...... :'(

klaproooooosje

de toren, eigenlijk geheel onterecht een gevreesde kaart....
niks is minder waar, de toren geeft altijd het zicht op vrijheid, je emoties zitten je in de weg, je bent bang dat als er iets afgebroeken gaat worden, het graven naar.... :-\ dat er iets gaat los komen waar je geen vat op denkt te hebben..je controlle-systeem gaat dan weer overuren maken.....

vandaag bekers 10~staven 10 ;)=samen 20 het laatste oordeel

klaproosje :-*

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 13, 2012, 07:02:10 AM
goedemorgen aalemaal

vandaag

kelken 10 en de roede

geluk in gezin word verstoord door tweestrijd

ja dacht ik ook direct, maar ook strijd tussen de 2 broertjes.....voor hen ben je vader en moeder tegelijk, en dat het jou wel eens zwaar valt merken zijn niet op......

dameblanche

ha palo en sep,
ik doe het met veel plezier hoor dames, ik steek er zo ook veel van op iedere keer, en ik ga gewoon verder totdat mijn vingers allemaal even lang zijn... ;D

ik begrijp je methode.....de vogellegging,bij iedere vogel die je in het vizier krijgt mag je een kaartje trekken, ja ik zie je strakkies welvoorbij komen...

aan seppa,
gerechtigdheid op de kop;
de rode mantel is hier de overheersende kleur, de kleur van de hartstocht, de kleur van de liefde.
liefde is niet alleen een gevoel,
liefde is de beslissing zich te bekommeren om een situatie, die te aanvaarden...en ZICHZELF
en wat men meegekregen heeft of een opgave werkelijk te accepteren.

omgekeerd betekend deze kaart hierin dat  je daar nog aan moet werken, dus  JEZELF accepteren aanvaarden en bovenal liefhebben.....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 13, 2012, 07:19:25 AM
Goedemorgen,

Vandaag staven 4. Ziet er uit als een blije kaart. Succesvol, wat ik lees kan het betekenen dat ik me wat meer in het leven moet storten. Dat kan kloppen want momenteel is het veel werk en studie en heb ik weinig ruimte voor andere dingen.

Liefs, H.

staven 4 een hoogst energetische kaart, energie, feest? genot, bloeiend en opbouwend....
maar op geen enkele kaart staan de figuren zoooo klein afgebeeld.....het gevaar te kort te komen?????

dameblanche

goede morgen klaproosje
bekers 10 en staven 10
10 het hoogste getal, de voltooing, de vervulling.....
beetje tegenstrijdig....hier
bekers 10 en ook de pent 10 wijzen op vervulling terwijl de staven 10 en zwaarden 10 op moeilijkheden die overwonnen moeten worden...
gezinshereniging van de bekers 10 is het doel, de taken adie je je op de hals haalt hiervoor wijzen op de staven 10...te veel verantwoordelijkheden neem je op je klaproosje....
hierdoor ben je niet gelukiig met jezelf, oordeel door de staven 10 op de kop....
je neemt te veel staven op je rug, wordt het je te veel dan laat je ze vallen, zij vallen voor je neer, niet achter je, zodat je ze steeds weer moet oprapen ...
de kunst is de stave nallemaal in een keer ACHTER  je te werpen......huppa  :P