Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

Palomino

Citaat van: marianne op januari 08, 2012, 16:54:07 PM
Citaat van: Palomino op januari 08, 2012, 13:40:22 PM
Goede Middag allemaal,

Ik trok vanochtend: Bekers 2

Harmonie en evenwicht, geven vanuit mijn hart

je bent ook [weer] rustig en ontspannen palo, dat uitwaaien heeft jullie bijzonder goed ook gedaan.
beide bekers zijn weer halfvol....
maar ook evenwicht en harmonie....zoals je zelf ook al ziet zijn een geheel, een mooie kaart die als een geschenk is gekomen.....

Ja helamaal uitgewaaid gisteren, nog net niet weg gewaaid...ha ha ha  ;D Eigenlijk was er maar weinig strand op Castricum, hooguit een metertje of acht en hele stukken duin weggeslagen... ::)
De zee was heerlijk woest en mijn hart maakte een vreugdesprongetje, mijn ziel zelfs een vreugde dansje bij deze aanblik... :D HÉÉRLIJK !!!!!!!!!!!!!!
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

assie63

Citaat van: marianne op januari 08, 2012, 12:47:35 PM
Citaat van: assie63 op januari 08, 2012, 10:20:16 AM
goedemorgen

vandaag trok ik

staven page en de vissen

emoties die opspelen voor een zoon

oh oh ik moet in de revisie.....

staven page....
een jonge heer kijkt naar zijn staaf, hij bekijkt de staaf en ziet hoe langzaam de blaadjes er aan komen, de bloei...
hij is kinderlijk blij met die bloei, ieder stapje vooruit, daar ben je dan ook kinderlijk blij mee,
je vat borrelt, je zit behoorlijk vol met inspiraitie, maar je emoties houden je nog tegen....
ja klopt, alles komt weer langzaam tot bloei, ja ben echt kinderlijk blij met iedere stap, maar ik heb aardig diep gezeten pff, ja er borrelt genoeg, nu het emotioneel nog vrij maken, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Citaat van: hatsjepsoet op januari 08, 2012, 12:54:08 PM
Nou Marianne, je bent altijd zeer opmerkzaam en attent, hoor!
Kom je wel toe aan je eigen kaarten? Je bent altijd zoveel voor anderen bezig?

Liefs, H.

HELEMAAL MEE EENS

Echt Marianne, zorg je svp ook goed voor jezelf? ik heb echt het gevoel dat jij voor ons allen zo hard aan het rennen bent.

Liefs

kristina1975

Citaat van: marianne op januari 08, 2012, 09:49:18 AM
hij doet je ook denken aan de dwaas, het speelse, het onbevangene, het vrije van hem, maar dat komt ook omdat je hem op dat voetstukje hebt geplaats, voor als nog werkt het voor je, je kunt zo alle probleem die als een web om je heen hangen nu voor eve losd laten op dit moment.. pas wel op voor zelfmisleiding zegt de duivel met een opgeheven vingertje...

Ja nu ik het zo lees, het klopt ook. Hij is heerlijk speels en vrij, ken jij het nummer we are young, Wild and Free :)
Ik heb hem alleen niet op een voetstuk, wel  gewoon in mijn hart. Ik snap ook niet dat hij nog steeds niets van zich heeft laten horen :(

Ik heb afgelopen nacht over hem gedroomd. Hij zoekt mij op...ik zie hem en leun ik heerlijk tussen zijn armen aan hem. Ik kijk naar mezelf als een klein meisje :)
hij kust mijn hoofd en zegt je hebt de verwarming aan he??? In die zin dat het mij geld kost.
Er was meer echter nu weet ik het niet meer.

xxx

assie63

goedemorgen allemaal,
goh was er al om 4 uur uit hihi ;D

mijn kaartjes

bekers koning en het huis

ik denk dat ik mij meer op mijn innerlijk moet richten, mijn diepere emoties

sep

Hoi Allemaal,

Vandaag bekers 6 

Op weg naar het werk, kijken wat het brengt
en opgestaan met hoofdpijn en een beetje onrustig.

misschien omdat het maandag is, en nog 5 dagen te gaan voor het weer weekend is

liefs sep 

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 08, 2012, 21:56:13 PM
Citaat van: hatsjepsoet op januari 08, 2012, 12:54:08 PM
Nou Marianne, je bent altijd zeer opmerkzaam en attent, hoor!
Kom je wel toe aan je eigen kaarten? Je bent altijd zoveel voor anderen bezig?

Liefs, H.

HELEMAAL MEE EENS

Echt Marianne, zorg je svp ook goed voor jezelf? ik heb echt het gevoel dat jij voor ons allen zo hard aan het rennen bent.

Liefs

ach dames, ik doe het graag, dat rennen houdt me op de been...... ;)

klaproos1945

hallo sep

zie je er erg tegenop om te gaan werken na een fijn weekend
welke draad moet je dan oppakken en welke weerstand kom je nog tegen
het is goed hiervan bewust te zijn.........

klaproosje

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag de Zot. Volgens mij nog nooit eerder de Zot getrokken als dagkaart. Ik heb wel eens gelezen dat deze kaart het begin en het einde van de Grote Arcana is. Klinkt heel mooi, een soort van voltooing. Tegelijk zie ik een man die met zijn hoofd omhoog de afgrond tegemoet gaat. Een beetje lichtzinnig? Ben ik wel tegenwoordig, niet altijd in de realiteit en als deze kaart verschijnt krijg ik gelijk het gevoel dat het wordt veroordeeld.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 08, 2012, 22:03:44 PM
Citaat van: marianne op januari 08, 2012, 09:49:18 AM
hij doet je ook denken aan de dwaas, het speelse, het onbevangene, het vrije van hem, maar dat komt ook omdat je hem op dat voetstukje hebt geplaats, voor als nog werkt het voor je, je kunt zo alle probleem die als een web om je heen hangen nu voor eve losd laten op dit moment.. pas wel op voor zelfmisleiding zegt de duivel met een opgeheven vingertje...

Ja nu ik het zo lees, het klopt ook. Hij is heerlijk speels en vrij, ken jij het nummer we are young, Wild and Free :)
Ik heb hem alleen niet op een voetstuk, wel  gewoon in mijn hart. Ik snap ook niet dat hij nog steeds niets van zich heeft laten horen :(

Ik heb afgelopen nacht over hem gedroomd. Hij zoekt mij op...ik zie hem en leun ik heerlijk tussen zijn armen aan hem. Ik kijk naar mezelf als een klein meisje :)
hij kust mijn hoofd en zegt je hebt de verwarming aan he??? In die zin dat het mij geld kost.
Er was meer echter nu weet ik het niet meer.

xxx

je hebt hier ook de meest belangrijke elementen in je droom beschreven....
je kijkt naar hem op
je wilt graag bescherming van hem, je wilt graag dat hij zich over je zal ontfermen
je wilt je geborgen voelen...
die opmerking over de verwarming wijst erop dat hij weet dat je verliefd op hem bent,
ook jij voelt die aangename warmte, hij is zich er ook van bewust...
in het waakbestaan ben je verliefd op hem, het kost je alleen energie, omdat hij hier niet op antwoorden wilt....

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 09, 2012, 06:01:12 AM
goedemorgen allemaal,
goh was er al om 4 uur uit hihi ;D

mijn kaartjes

bekers koning en het huis

ik denk dat ik mij meer op mijn innerlijk moet richten, mijn diepere emoties

om 4 uur al in het huis aan het rondlopen assie?????
bekers koning je doelstelling...
je zult je meer open moeten gaan stellen en je emoties vertrouwen!!
je bent ook op zoek naar raad van iemand.....

klaproos1945

Citaat van: klaproos1945 op januari 08, 2012, 05:08:25 AM
goede morgen allemaal

vandaag pentagrammen 8~staven aas

er is weer werk aan de winkel er wordt ik moet mijn eigen doelen vinden :P

klaproosje

de staven ridder~bekers 9

na een goede nachtrust gaan we opweg naar het doel dat we willen berijken :)

dameblanche

Citaat van: sep op januari 09, 2012, 07:05:42 AM
Hoi Allemaal,

Vandaag bekers 6 

Op weg naar het werk, kijken wat het brengt
en opgestaan met hoofdpijn en een beetje onrustig.

misschien omdat het maandag is, en nog 5 dagen te gaan voor het weer weekend is

liefs sep

je hebt genoten van het weekend, het heeft je rust gebracht, je kijkt er ook met een glimlacht naar terug, je bent ook bang dat je hier een week op zal moeten gaan teren, en de week is nog lang.....
hierbij vertrouw je onvoldoende op jezelf....
het leven is een vraagteken voor je...
emoties pijn verdriet, kwaadheid, een gevolg van je aarzelende tweestrijd, meegenomen uit het verleden...
pieker niet langer, laat los en VERTROUW.....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 09, 2012, 09:06:06 AM
Goedemorgen,

Vandaag de Zot. Volgens mij nog nooit eerder de Zot getrokken als dagkaart. Ik heb wel eens gelezen dat deze kaart het begin en het einde van de Grote Arcana is. Klinkt heel mooi, een soort van voltooing. Tegelijk zie ik een man die met zijn hoofd omhoog de afgrond tegemoet gaat. Een beetje lichtzinnig? Ben ik wel tegenwoordig, niet altijd in de realiteit en als deze kaart verschijnt krijg ik gelijk het gevoel dat het wordt veroordeeld.

Liefs, H.

Je methode om op die manier de kaarten onder de knie te krijgen werkt heel goed H...
je legt de kaart voor je, je bekijkt de kaart en analyseert wat het prentje je vertelt....
de zot is zowel kaart 0 als kaart 22...
daarbij staat deze kaart voor begin en einde, voor naieviteit of de hoogste volmaaktheid, de cirkel is rond...
de zon staat voor de zoektocht naar het absolute...
het hondje is alert en waarschuwd de dwaas op oplettendheid...
de stok met het beroemde zakje; je eigenmoegelijkheden gewaar worden.
de gele achtergrond; stralende zon, maar ook de zin van het leven zoeken, maar ook afgunst...
als dwaas ben je ook vrij......
en dat ben je in de naiviteit van je fantasie ;)

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trokl ik
kong van pentakels den 2 = de klavertje
hoog en droog mijn gelukkig voelen
hihihihi geen flauw idee
liefs Rianna