Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 08, 2012, 05:08:25 AM
goede morgen allemaal

vandaag pentagrammen 8~staven aas

er is weer werk aan de winkel er wordt ik moet mijn eigen doelen vinden :P

klaproosje

haha, de winkel van sinkel...
je moet ook wel, rustperiode is afgelopen, je moet weer aan de slag en het ritme weer gaan opppakken..je bent blij als je weer in dat ritme zit, je hebt dan ook niet meer zo het gevoel dat je op jezelf bent teruggeworpen....

assie63

goedemorgen

vandaag trok ik

staven page en de vissen

emoties die opspelen voor een zoon

hatsjepsoet

Goedemorgen, vandaag pentagrammen 4. Ik heb eens op verschillende sites gekeken en wat me opvalt is dat de betekenis vooral gaat over het overdreven vastklampen aan iets, met name zekerheden. Vrekkig zijn, angst om los te laten wat je kent.
Ik snap niet hoe ik dat moet zien in mijn situatie. Hou ik me teveel vast aan zekerheden? Wat houdt dat dan in? Moet ik dan zaken gaan loslaten? Of hou ik me vast aan zekerheden terwijl ik dat eigenlijk niet wil?
Ik zie inderdaad een man die echt zit op zijn bezittingen. Ik ben wel materialistisch ingesteld, ook wel op mijn uiterlijk gericht, geef graag geld uit  ;) maar het kan erger.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 08, 2012, 10:32:28 AM
Goedemorgen, vandaag pentagrammen 4. Ik heb eens op verschillende sites gekeken en wat me opvalt is dat de betekenis vooral gaat over het overdreven vastklampen aan iets, met name zekerheden. Vrekkig zijn, angst om los te laten wat je kent.
Ik snap niet hoe ik dat moet zien in mijn situatie. Hou ik me teveel vast aan zekerheden? Wat houdt dat dan in? Moet ik dan zaken gaan loslaten? Of hou ik me vast aan zekerheden terwijl ik dat eigenlijk niet wil?
Ik zie inderdaad een man die echt zit op zijn bezittingen. Ik ben wel materialistisch ingesteld, ook wel op mijn uiterlijk gericht, geef graag geld uit  ;) maar het kan erger.

Liefs, H.

ach dat heeft iedereen, maar het punt is dat we allemaal te zeer gesteld zijn op de materie op uiterlijkheden, het wordt ons ook allemaal opgelegt,  kijk maar naar de reclames, de mensen, uiterlijk is ook zeer belangijk,als je met 35 nog geen botox-afspraak hebt gemaakt, tel je niet meer mee.....
in de tarot zien we ook dat de meeste mensen blijven steken op het nivo van de zegenwagen, echter bij de 8e kaart kracht vindt transformtie plaats en kunnen we ons ego achter laten en ons verdiepen op onze innerlijkheden.....

je houdt inderdaad vast ook aan bezittingen, wat je hebt verworven....
dat geeft veilighed en stabiliteit, je vindt dat belangrijk......
echter in je dromen en fantasie beleef je een andere wereld, maar door de hang naar veiligheid en stabiliteit blijf je op de plaats rust.....

sep

Hoi Allemaal,

Ik heb vandaag De Hogepriesteres getrokken.

Een heerlijk dagje met rust, en bepaalde kriebeltjes in mijn buik van vreugde.

Lekker weer een dagje in de natuur met de diertjes. heerlijk ontspannen. 

Liefs sep 

dameblanche

Citaat van: sep op januari 08, 2012, 11:43:06 AM
Hoi Allemaal,

Ik heb vandaag De Hogepriesteres getrokken.

Een heerlijk dagje met rust, en bepaalde kriebeltjes in mijn buik van vreugde.

Lekker weer een dagje in de natuur met de diertjes. heerlijk ontspannen. 

Liefs sep 

heerlijk zoiets doet je enoerm goe, je kunt er dan weer een paar dagen tegenaan..
ook genieten hoe de dieren dit beleven, je geniet met hen mee....
zijn de dieren gelukig, dan ben jij ook gelukkig ;)
de hoge priesteres
je maakt momenteel een innerlijke groei diir, je wilt [ ik leg de nadruk ook op wilt] eindelijk eens de blik naar binnen richten gaan, tegenlijk ben je bang om naar binnen te gaan, je weet niet wat je daar nog tegen kunt komen...., gun je de tijd en ook de ruimte....

rianna

Citaat van: rianna op januari 08, 2012, 09:09:20 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag trok ik de kelken 9 en 33 = de sleutel
vandaag me zelf voldaan voelen  dingen worden opgelost
liefs Rianna
wil iemand voor mij kijken wat deze kaartjes voor vandaag betekenen :)

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 08, 2012, 12:02:16 PM
goeiemorgen allemaal
liefs Rianna

:-[bril niet opgehad, rianne, sorrie...
geluk betekent deze kaart, maar nog niet het ultieme geluk van de voltooing van de 10 bekers, je bent echter nog naar iets op zoek, je vindt het geweldig allemaal wat je hebt bereikt, maar je vraagt ook erkenning van anderen...want dat is je sleutel...naar de voltooing van de 10 bekers...

assie63

hihi heb je mijne zeker ook niet gezien  ;D

sep

Citaat van: marianne op januari 07, 2012, 16:00:30 PM
je maakt momenteel een innerlijke groei diir, je wilt [ ik leg de nadruk ook op wilt] eindelijk eens de blik naar binnen richten gaan, tegenlijk ben je bang om naar binnen te gaan, je weet niet wat je daar nog tegen kunt komen...., gun je de tijd en ook de ruimte....

Ik wil inderdaad heel graag naar binnen richten, en voor mijn gevoel doe ik dit ook.
met alles waar ik tegen aan loop. met rust en ruimte en harmonie is dat op een goeie manier allemaal mogenlijk. gek genoeg loop ik me zelf heel vaak  daarin in voorbij.

Liefs sep 

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 08, 2012, 10:20:16 AM
goedemorgen

vandaag trok ik

staven page en de vissen

emoties die opspelen voor een zoon

oh oh ik moet in de revisie.....

staven page....
een jonge heer kijkt naar zijn staaf, hij bekijkt de staaf en ziet hoe langzaam de blaadjes er aan komen, de bloei...
hij is kinderlijk blij met die bloei, ieder stapje vooruit, daar ben je dan ook kinderlijk blij mee,
je vat borrelt, je zit behoorlijk vol met inspiraitie, maar je emoties houden je nog tegen....

hatsjepsoet

Nou Marianne, je bent altijd zeer opmerkzaam en attent, hoor!
Kom je wel toe aan je eigen kaarten? Je bent altijd zoveel voor anderen bezig?

Liefs, H.

Palomino

Goede Middag allemaal,

Ik trok vanochtend: Bekers 2

Harmonie en evenwicht, geven vanuit mijn hart.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

Citaat van: marianne op januari 08, 2012, 12:17:51 PM
Citaat van: rianna op januari 08, 2012, 12:02:16 PM
goeiemorgen allemaal
liefs Rianna

:-[bril niet opgehad, rianne, sorrie...
geluk betekent deze kaart, maar nog niet het ultieme geluk van de voltooing van de 10 bekers, je bent echter nog naar iets op zoek, je vindt het geweldig allemaal wat je hebt bereikt, maar je vraagt ook erkenning van anderen...want dat is je sleutel...naar de voltooing van de 10 bekers...

geef niks hoor Marianne ben altijd zo blij met jouw duiding
dan denk ik ben nieuwsgierig wat Marianne er in ziet hihihihi
ik voel me vandaag inderdaad goed  en ja wil wel graag dat er iemand is die het met me deelt hihihihihi
dus we zijn op de goede weg
heel erg bedankt voor je duiding hoor
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 08, 2012, 13:40:22 PM
Goede Middag allemaal,

Ik trok vanochtend: Bekers 2

Harmonie en evenwicht, geven vanuit mijn hart.

Liefs,
Palomino

je bent ook [weer] rustig en ontspannen palo, dat uitwaaien heeft jullie bijzonder goed ook gedaan.
beide bekers zijn weer halfvol....
maar ook evenwicht en harmonie....zoals je zelf ook al ziet zijn een geheel, een mooie kaart die als een geschenk is gekomen.....