Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

Palomino

((((((((((((((((((((((((((( :D En heel goed 2012 voor iedereen :D ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Hoi Allemaal,

Gisteren Sep: De Toren
Vandaag Sep: Zwaarden Koningin

Gisteren ik: Bekers 5
Vandaag ik : Pentakels 7 (omgekeerd)

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Leeuwin

Hoi Palo,

Ook jij nog een heel goed 2012!

Bekers 5/Pentakels 7(jij): Iemand heeft je teleurgesteld, waar je nog niet helemaal overheen bent? Zo ja, gaat dit dan om financiele zaken (Pentakels 7)?

De Toren/Zwaarden Koningin: Sep komt tot een toch nog, op een vrij onaangename manier tot inzicht dat ze met bepaalde mensen en/of situaties wil breken. Uiteindelijk gaat ze dit ook doen en dit zal voor haar heel bevrijdend werken.

Groetjes van Leeuwin

kristina1975

Hi Leeuwin,

Dank je voor je uitleg hier en bij de jaarkaarten.

Ik kijk uit naar de kracht in mezelf die ik steeds meer en meer ervaar weer, ook zeker naar de veranderingen in mezelf, dus in mijn leven:)

Heel veel liefs, liefde en mooiste van alles

XXX

kristina1975

Mijn dagkaarten voor maandag
Staven 10
En Lenormand Toren

Ik moet rekening houden met de rust die ik nodig heb en het laten gebeuren...

Xxx

rianna

goeiemorgen of eigenlijk is het nog nacht kan de slaap neit vatten dus  dan de kartjes maar gepakt
ik trok voor vandaag de zon en de ruiker
gelukkig voelen en dat als een cadeautje zien
leifs rianna

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 01, 2012, 10:14:32 AM
Gelukkig nieuw jaarrrrrr iedereen :-)

Hebben jullie De nieuwe topic gezien met de jaarkaart? Ik zal wanneer ik me beter voel ook een trekken.

maakt niks uit hoor believe, een jaarkaart geldt voor het gehele jaar..... :-*

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 01, 2012, 10:18:52 AM
Goedemorgen allemaal
een nieuw jaar met nieuwe kansen ik wens iedereen het beste wat een mens zich wensen kan maar vooral gezondheid en liefde

vandaag trok ik  de Maan en  de vissen
er komt vooruitgang in mijn voorgevoelens en intuitie

liefs Rianna

de maan een prachtige kaart.....viisen is zo wie zo een positieve kaart en duidt altijd op vermeerdering....
je hebt nu de mogelijkheid om je in ierder wezen te kunnen invoelen, je overal thuis te kunnen voelen en je identiteit te kunnen vergroten...
maar.......medelijden kun je echter hebben, maar pak de gevoelens van anderen niet op..
ook liefhebben en deelnemen...maar houdt je eigen emoties gescheiden van de jouwe....
want alle ervarigen van anderen hebben hun eigen achtergronden en belevingsgevoelens....

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 01, 2012, 10:20:35 AM
Mijn eerste kaarten zijn niet om vrolijk van te worden terwijl ik ondanks mijn ziekte niet ongelukkig voel. Wel dat ik steeds aan hem denk, op een bericht van hem

Zwaarden 10
De Vos

het lijkt alsof je zwaar geruineerd bent, het lijkt alsof je op de grond ligt met 10 zwaarden in je rug...
de griep heeft je goed te pakken, het was ook nodig, je bent geheel toe aan een rustmoment.....
en daar is nu die griep voor gekomen....
een griep komt niet door besmettig van anderen, vanuit je zelf ben je immuuun..
het is je weerstand die onderhevig is aan enorm gepieker.
je voelt je niet veilig in je eigen levende zelf..je jaagt je op voor iemand???

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 01, 2012, 10:28:51 AM
goede morgen allemaal een gelukkig liefdevol nieuwjaar  :) :D :-*

mijn dagkaarten zijn vandaag :)

page pentagrammen~de zegenwagen  ;D

ieder is zijn eigen middenkern in leven

klaproosje

pages geven een verandering aan, je bent een nieuw veld betreden klaproosje, een voor jou nog onbekent veld, je gaat echter gestaagt vooruit, je zorgt voor een stevig fundament, uiteindelijk zul je succes boeken en kun je de vruchten toch gaan plukken..ook al lijkt het je nu nog allemaal ver en ver weg.....

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 01, 2012, 10:43:26 AM
allemaal de beste wensen voor 2012

mijn kaartjes

zwaarden 8 en de beer

vast lopen, mijn eigen verantwoording nemen door steun

vastgebonden en ee nblinddoek voor assie...
de zwaarden kunnen de boeien verbreken...kunnen....
door echter innerlijk de diepte in te gaan, kun je in de uiterlijke wereld stijgen...
m.a.w. je hebt veel opgeslagen daarbinnen in je hart, er ligt een stevige steen op...van zo daar komt niemand meer aan....
maar in de praktijk werkt het anders, daar ben je inmiddels ook als achter..oud zeer zal toch opgeruimt moeten worden hoe dan ook.....
dan kun je ook knopen doorhakken omdat je er dan ook 100% achter kunt staan....

dameblanche

hihi, leeuwin, idd anders stoten we ons weer ons hoofd..... ;D ;D

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 01, 2012, 12:16:28 PM
Goedemiddag alweer!
Vandaag weer eens via C'web een dagkaart getrokken want ik wil zo een jaarkaart trekken met mijn eigen kaarten en het leek me dan een beetje verwarrend worden als ik ze beiden met mijn eigen kaarten zou doen.
Mijn dagkaart was staven koningin. Ik keek eens op het forum waar hij een keer werd besproken en ik vond een aantal interessante dingen:
" Enerzijds is Staven Koningin dus de energieke, hartstochtelijke, impulsieve levensgenietster. Ze is ook een echte optimist en bovendien zeer praktisch ingesteld. Ze houdt van aanpakken en is van onschatbare waarde bij eeen crisis of ramp. Als een ander een crisis doormaakt, staat ze klaar om het werk of het huishouden over te nemen. Dat is een natuurlijke impuls van haar. Ze is spontaan, vrijgevig en ruimhartig. Ze is ook doortastend, weet wat ze wil en heeft een soort natuurlijke autoriteit - maar hecht geen betekenis aan overheersing.
Dit is haar vuur-kant. Achter de troon op de kaart in de Tarot of the New Vision is de andere kant van Staven Koningin te zien. Haar zachtere, meer ingetogen, begripvolle, vriendelijke en gevoelige kant. Haar koninginne-kant... "

Er staat ook het een en ander beschreven over de leeuw die er op staat. Wat ik grappig vind en wat er vast niets mee te maken heeft is dat mijn sterrenbeeld Waterman is en mijn ascendant Leeuw. Ik vind het toch een grappig detail nu ik las wat er over haar werd geschreven.

Liefs, H.

deze kaart heb je vaker getrokken H,
de kaart staat ook voor een persoon die erg op haar huis gestelt is, een plattelandsvrouw, iemand die erg gestelt is op familie...
de koningin van staven staat in het teken van vuur...

waterman staat in het teken van lucht en als persoonskaart nemen we dan voor jou de zwaarden koningin...

de rode leeuwen staan hier voor lust en kracht, symbool voor ware wil, maar ook voor onnodige angsten...
bv. vliegangst of angst om tot rust te komen...

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 01, 2012, 15:58:27 PM
((((((((((((((((((((((((((( :D En heel goed 2012 voor iedereen :D ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Hoi Allemaal,

Gisteren Sep: De Toren
Vandaag Sep: Zwaarden Koningin

Gisteren ik: Bekers 5
Vandaag ik : Pentakels 7 (omgekeerd)

Liefs van Palomino

@sep;
de ivoren toren opgeven als de tijd er rijp voor zal zijn.....oude denkpatronen opdoeken al vorens er nieuwe denkpatronen kunnen ontstaan
de zwaarden koningin; de kans om oude angsten te kunnen gaan loslaten,
kijk naar het afgebeelde kinderkopje op haar troon; het innerlijk kind omarmen kunnen, maar ook dus eerst je angsten uit je kindertijd onder ogen proberen te zien en kwijt proberen te raken....

@palo
bekers 5 en bekers 7 omgekeerd...
je voelt je net als de 3 omgeworpen bekers, leeg en opgebrandt,
ben jij de zwarte figuur op de kaart?
de enige remedie is gevoelens toelaten, tranen laten vloeien....niet onderdrukken...
want je onderdrukt te veel, je houdt je gevoelens ook vast....
de bekers 7 omgekeerd duidt op luchtkastelen bouwe, je zit niet in het hier en nu....

assie63

Citaat van: marianne op januari 02, 2012, 09:19:07 AM
Citaat van: assie63 op januari 01, 2012, 10:43:26 AM
allemaal de beste wensen voor 2012

mijn kaartjes

zwaarden 8 en de beer

vast lopen, mijn eigen verantwoording nemen door steun

vastgebonden en ee nblinddoek voor assie...
de zwaarden kunnen de boeien verbreken...kunnen....
door echter innerlijk de diepte in te gaan, kun je in de uiterlijke wereld stijgen...
m.a.w. je hebt veel opgeslagen daarbinnen in je hart, er ligt een stevige steen op...van zo daar komt niemand meer aan....
maar in de praktijk werkt het anders, daar ben je inmiddels ook als achter..oud zeer zal toch opgeruimt moeten worden hoe dan ook.....
dan kun je ook knopen doorhakken omdat je er dan ook 100% achter kunt staan....
ja klopt, ja heb heel veel opgeslagen daarbinnen, ja klopt oud zeer moet ook opgeruimd worden, ja ik moet ook daarna knopen gaan doorhakken, Dank voor duiding, assie xx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag trok ik

kelken ridder en de lelie

steun in mijn gevoelens en emoties