Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 06, 2012, 08:33:04 AM
goede morgen ???

gister een zwaarden dag vandaag pentagrammen ridder~pentagrammen aas

bijna niet geslapen ik krijg een andere huishoudelijke hulp en weet haar naam niet eens 8)

voel me een beetje pestimistisch en down zal wel aan de griep liggen  8)

klaproosje

je energiepeil  is laag,  vandaar ook je depri gevoel, ook het gevoel even geen grip te hebben, het nieuwe wennen weer aan die huishoudelijke hulp, je hebt er ook even de kracht niet voor....
eigenlijk wil je ook even onder de dekens kruipen, even weg van alles, verandering geeft weer enerige verlies, onzekrheden, bah, nu even niet...... een traan wegpinken....
maar dat wijst weer naar zelfmedelijden, en daar moet je niks van hebben.....

de pentagrammen ridder wijst je erop dat je je nu even zal moeten gaan wijden aan praktische zaken....[de pentakels zelf]

hatsjepsoet

zwaarden brengen over het algemeen kommer en kwel met zich mee.....ambras zeggen we hier....
[/quote]

Ik kende het woord ambras niet, heb het moeten opzoeken. Een mooi woord, trouwens. Moet ik onthouden.
O ja, mijn dagkaart vandaag was bokalen schildknaap. Volgens mij had ik die onlangs ook, het verkennen van gevoelens. Ik werd toen ook gewezen op het feit dat de schildknaap gefixeerd leek te kijken op iets of iemand.

Liefs, H.

Palomino

Hallo Allemaal,

Vandaag trok ik: Pentakels Aas...! Een prachtige kaart waar ik heel blij van word  :D

Het weer is hier net zo mooi als op de kaart en ik heb zojuist even lekker alle ramen open gezet en ons dekbed buiten gehangen. Al ben ik wel een beetje moe, toch voel ik de lente in de lucht hangen.  :D

Morgen gaan we zeker weten dat paadje af, onder de bloemenpoort door en er heerlijk met de hondjes op uit. Hopelijk is het dan ook zo heerlijk zonnig... 8)  Ik voel me thuis in mij zelf en in de natuur van Moeder Aarde... :D

Liefs van Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Pentakels aas is een van de grootste gelukskaarten heb ik wel eens gelezen dus inderdaad een hele mooie kaart. Fijn dat je je nu ook goed voelt ondanks de vermoeidheid. Is misschien het begin van de werking van deze kaart.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 06, 2012, 11:39:47 AM

zwaarden brengen over het algemeen kommer en kwel met zich mee.....ambras zeggen we hier....

Ik kende het woord ambras niet, heb het moeten opzoeken. Een mooi woord, trouwens. Moet ik onthouden.
O ja, mijn dagkaart vandaag was bokalen schildknaap. Volgens mij had ik die onlangs ook, het verkennen van gevoelens. Ik werd toen ook gewezen op het feit dat de schildknaap gefixeerd leek te kijken op iets of iemand.

Liefs, H.

ja meer malen heb je deze kaart.....het is die kaart waarbij een jongeman naar zijn beker kijkt waaruit een vis tevoorschijn komt..
de vis kan hier ook symbool staan voor paranormale gaven en gevoeligheid, de schildknaap is een leerling die deze paranormale gaves wilt ontwikkelen en sturen....
[/quote]

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 06, 2012, 13:43:29 PM
Hallo Allemaal,

Vandaag trok ik: Pentakels Aas...! Een prachtige kaart waar ik heel blij van word  :D

Het weer is hier net zo mooi als op de kaart en ik heb zojuist even lekker alle ramen open gezet en ons dekbed buiten gehangen. Al ben ik wel een beetje moe, toch voel ik de lente in de lucht hangen.  :D

Morgen gaan we zeker weten dat paadje af, onder de bloemenpoort door en er heerlijk met de hondjes op uit. Hopelijk is het dan ook zo heerlijk zonnig... 8)  Ik voel me thuis in mij zelf en in de natuur van Moeder Aarde... :D

Liefs van Palomino

ja palo, beslist doen, neemt jullie 4 honden mee, en maak een frisse wandeling, het hoofd leeg maken, de vogels fluiten al volop, ik heb al insecten zien rondvliegen....
je moeheid zal als sneeuw voor de zon verdwijnen gaan, want de natuur en al haar bijzonderheden is jouw oplaatpunt....

hatsjepsoet

Nou Marianne, dat ontwikkelen van mijn gevoeligheid dat herken ik wel. Ik ben veel meer bezig met mijn gevoel. Alleen al door bezig te zijn met tarot. Ik sta veel meer stil bij wat ik voel en probeer dat niet weg te redeneren. Een gevoel is er gewoon.

Liefs, H.

rianna

Citaat van: marianne op januari 06, 2012, 10:09:28 AM
Citaat van: rianna op januari 06, 2012, 08:32:32 AM
goeiemorgen allemaal
het is alw eer vrijdag het weekend is weer in aantocht heerlijk
ik trok vandaag
de ster en de wolken
de stilte voor de storm???
liefs Rianna

je ster laten stralen rianne, maar waar waarschuwen je die wolken je voor???
laat jezelf zien en lever je bijdrage....die zuiver en puur mag zijn, laat valse bescheidenheid varen....
hoi Marianne
ik doe mijn best hihihih  aardig dagje vandaag
beetje gevoel van verlatenheid  maar dat komt wel weer goed  eer ik een jongetje ben hihihih
dank je wel
liefs Rianna

Palomino

Citaat van: marianne op januari 06, 2012, 15:26:28 PM

Liefs van Palomino

ja palo, beslist doen, neemt jullie 4 honden mee, en maak een frisse wandeling, het hoofd leeg maken, de vogels fluiten al volop, ik heb al insecten zien rondvliegen....
je moeheid zal als sneeuw voor de zon verdwijnen gaan, want de natuur en al haar bijzonderheden is jouw oplaatpunt....
[/quote]

Ik heb ook al  -zijn het insecten... ::) -zien rondlopen op onze honden, maar dat zal ongetwijfeld met de zomerse winter te maken hebben... :P
Heel leuk is dat één van onze katten, onze rooie dakduivel genaamd Muffin, 's avonds altijd met ons meeloopt in de laatste avondwandeling met de honden door het park...Prachtig om hem over de grasveldjes te zien rennen en een spelletje met de honden te zien doen... ;D, af en toe even een boompje snel in en uit klimmend en dan steevast onder een geparkeerde auto gaan zitten op het moment dat we weer naar binnen gaan, om een uur later op z'n gemakje en op zijn eigen tijd naar boven te komen trippelen... :D

Liefs Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

assie63

Citaat van: marianne op januari 06, 2012, 08:34:48 AM
goh, nee assie het is niet verraderlijkijk, ook niet ver-adelijkheid hihihi, zie je ook wat een ontbrekende letter kan veroorzaken....nee, veranderlijkheid....
pas wel op assie dat je de waarheid in het midden laat....want die is niet veranderlijk, en dat is dan juist weer het verraderlijke eraan :-[ ;D

ik veranderlijkheid, nou be zeer benieuwd weet nog niet welke verandering, pffff het is een nadenkertje hihi

assie63

Citaat van: marianne op januari 06, 2012, 09:02:46 AM
Citaat van: assie63 op januari 06, 2012, 07:04:08 AM
goedemorgen

vandaag

dwaas en de ruiter

onbezonnen een ander pad wat voor vooruitgang zorgt

hihi, ik zal voortaan wel op mijn tik-fouten moeten letten....

de dwaas wordt zowel gezien als de eerste, maar ook de laatste kaart van de grote arcana....
het doel is, en  dat is eigenlijk ook ons levensdoel; het bereiken van een vrije geest, daarvoor zullen we de grote arcana moeten doorlopen....
we beginnen als een open iemand die de vleugels uitslaan mag, de kin omhoog, neus in de lucht, onzeker en onbevreest....startklaar om op te stijgen.......
we wringen ons in allerlei bochten op zoek naar de wereld, de totale bevrijding,  ook het punt waar je je bewust wordt van je eigen grenzen en mogelijkheden.....om dan wederom een vrije geest te kunnen bereiken......

hier laat de dwaas je zien dat je je wat meer moet gaan ontspannen, waardoor je weer wat onbezonnener mag worden.....
hihi ja, zeker opletten wat je typt, ja zou mooi zijn en vrije geest, ja veel grensen en mogelijkheden, ja moet mij zeker meer gaan ontspannen en onbezonnener worden, zal er aan werken, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Er eigenlijk dat ik hem zelfs nu niet uit mijn hoofd krijg....de kaarten hadden dus betrekking op ons gezin.....mijn zus en ik zijn met je eens....we hebben wel erg veel contact, echter we luisteren niwt echt naar elkaar :(

Vandaag
RW Staven 2
Niet twijfelen....

LK de Hond & Maan

klaproos1945

goede morgen

vandaag zwaarden ridder~pentagrammen 9

klaproosje

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 07, 2012, 01:27:59 AM
Er eigenlijk dat ik hem zelfs nu niet uit mijn hoofd krijg....de kaarten hadden dus betrekking op ons gezin.....mijn zus en ik zijn met je eens....we hebben wel erg veel contact, echter we luisteren niwt echt naar elkaar :(

Vandaag
RW Staven 2
Niet twijfelen....

LK de Hond & Maan

tja believe hij zit in je hoofd en neemt eigenlijk alle plaats in, hij zit ook in je hart.....dat verklaart de zaak....
je verkeerd al langere tijd in onzekere en onbevredigigde situaties[hond-maan]
als men je gemoedstoestand moet beschrijven komen we achtereenvolgens bij
verrassing-verbazing-betovering-moeilijkheden en angst.....
eigenlijk stort je je steeds hals over kop in nieuwe situaties ......
de lenormandkaarten laten langdurige onzekerheden zien.....

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 07, 2012, 05:11:00 AM
goede morgen

vandaag zwaarden ridder~pentagrammen 9

klaproosje
in je jeugdige onschuld weet je je moed en handvaardigheid en ook bereidheid om alle problemen  aante pakken te [her]vinden...
maar het is ook je vrees je vertrouwen in je aanpak te kunnen verliezen....

de pentakels 9 mogen je wijzen op je zelfvertrouwen, blijf geloven in je zelfvertrouwen.
dit maakt ook dat je het blijft volhouden, ook wanneer de situaties te langdurig je aandacht opeisen....