Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

rianna

Citaat van: marianne op januari 05, 2012, 16:45:28 PM
hahaha, ja anders begint hij alvast aan een van je schaapjes, waar jij zoveel energie in hebt gestoken om die op het droge te krijgen vandaag.... ;D
hihihihihi

assie63

Citaat van: marianne op januari 05, 2012, 08:58:44 AM
Citaat van: assie63 op januari 05, 2012, 07:06:20 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

penakels aas en de ooievaar

finaciele onderneming die voor een verandering zorgt

pentakels aas
veraderlijkheid zal er toe leiden dat je van iets bewust zal gaan worden assie..
pentakels aas, de kleine arcana loopt hierbij ten einde... het is de poort  naar de waarheid die altijd open gaat ,als je er klaar voor bent....
verradelijkheid of veradelijkheid ?? ok geen idee nog waar ik bewust van word, och ik hou van waarheid dus ik ga er wel door heen, Dank voor duiding, assie xx

klaproos1945

Citaat van: marianne op januari 05, 2012, 16:22:59 PM
Citaat van: klaproos1945 op januari 05, 2012, 11:20:19 AM
goede morgen allemaal

vandaag zwaarden 4~zwaarden 8

klaproosje
een zwaar[d] dagje ;D
zwaarden brengen over het algemeen kommer en kwel met zich mee.....ambras zeggen we hier....
het doel is rust te verkrijgen.....zie hier de figuur op de kaart, ruust, gebed, standbeeld, maar ook reis van de geest, meditatie, diepe concentratie...
het lichaam rust wel maar de geest draait op topsnelheid.....
je zit vast, maar bedenk wel dat onjuiste overtuigingen ketenen
juiste overtuigingen zullen je bevrijden en sterken :-*

de tijd zal het uitwijzen marianne
ook mijn geest is vandaag eigenlijk tot rust aan het komen
mijn lichaam houdt de geest niet helemaal bij hij heeft een sprongetje vooruit gemaakt
en het lichaam moet hier nog aan wennen ik ben er van overtuigt dat het een goede
samenwerking word van lichaam en geest

klaproosje

sep

Hoi Allemaal,

ik heb vandaag bekers 5 omgekeerd getrokken

Liefs seppa  ;)

Palomino

Citaat van: marianne op januari 05, 2012, 16:30:16 PM
je weet waar de klepel hangt bij jezelf, je weet ondertussen ook waar abraham de mosterd vandaan haalt,

Hi Marianne,
Weet ik wel waar de klepel hangt...? Is dat nou niet juist waarnaar ik op zoek ben, naar die klepel in de klok van mijn onbewuste die de klok keihard doet luiden, waardoor ik soms zelfs schrik van het lawaai dat geproduceerd wordt, het geweld dat er uit komt, het verdriet... Er zijn vast heel veel kleine klepeltjes die verbonden zijn met een soort van hoofdklepel. En die hoofdklepel moet ik opsporen zodat hij me niet meer zo meer spontaan kan verrassen...

idd je hebt er heel wat levensledssen op zitten, je piut ook uit een enorme ervaring en een rijpe geest, maar  de daad bij het woord voegen is andere koek...
...de klepeltjes op het moment supreme in de lurven grijpen zal daar bij helpen... :P

wij allen hebben daar ook mee te maken, daar sta je ook geheel niet aleen in..
je zult zelf je kracht moeten zien te vinden om bij je werkelijke bron te komen....
We werken er aan... :)

Liefs van Palo en sweet dreams voor later... :D

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

Marianne dank je voor je PM :) ik heb t aan ma verteld, zij werd er helemaal stil van  ik zeg haar zo vaak ophouden zo negatief te zijn en voor de anderen te zorgen en je zo vast te klampen aan ons. Leef, geniet, zie mooie....zij is mijn ma zooooo onzeker gemaakt.....ik hou van haar.  .)

Mijn kaarten zijn Pentakels 10 en de Klaverbladen :) ik kan er niks aan doen ik heb nu een big smile ook en denk natuurlijk aan hem  8)

Xxx

assie63

goedemorgen

vandaag

dwaas en de ruiter

onbezonnen een ander pad wat voor vooruitgang zorgt

sep

hoi allemaal, 

vandaag trok ik zwaarden 4

liefs sep   

rianna

goeiemorgen allemaal
het is alw eer vrijdag het weekend is weer in aantocht heerlijk
ik trok vandaag
de ster en de wolken
de stilte voor de storm???
liefs Rianna

klaproos1945

goede morgen ???

gister een zwaarden dag vandaag pentagrammen ridder~pentagrammen aas

bijna niet geslapen ik krijg een andere huishoudelijke hulp en weet haar naam niet eens 8)

voel me een beetje pestimistisch en down zal wel aan de griep liggen  8)

klaproosje

dameblanche

goh, nee assie het is niet verraderlijkijk, ook niet ver-adelijkheid hihihi, zie je ook wat een ontbrekende letter kan veroorzaken....nee, veranderlijkheid....
pas wel op assie dat je de waarheid in het midden laat....want die is niet veranderlijk, en dat is dan juist weer het verraderlijke eraan :-[ ;D

dameblanche

Citaat van: sep op januari 06, 2012, 07:26:27 AM
hoi allemaal, 

vandaag trok ik zwaarden 4

liefs sep

goede morgen seppa,
leuk dat je ook mee komt duiden....
gisteren en nu vandaag de kaartjes bekers 5 op de kop, gevolgt door de zwaarden 4
in plaats van je te richten op de leeggelopen bekers die voor je liggen, de bekrs zijn leeggelopen in de rivier, de rivier staat voor verdriet, verdriet uit je verleden, dat je hebt meegenomen, bij je draagt,  je hebt het verlies dan ook nog steeds niet kunnen aanvaarden, in plaats van het na te kijken, ga je je nu richten op de bekrs die achter je staan, omdat je tot het besef komt dat treuren om het verleden geen zin zal hebben
we kunnen immers het verleden niet veranderen, hoe graag we dat ook zouden willen...

je wilt je juist gaan richten op nieuwe projecten omdat je ook weet van binnen dat een sterke verbintenis [de 2 rechtopstaande bekers] achter je staat.....
maar de zwaarden 4 roept eigenlijk een rustperiode op, moegestreden voor als nog, rust is een must.....

liefs marianne

dameblanche

goede morgen believe,
pentakels 10, ik blijf echter met je moeder in mijn hoofd zitten....
hier komt de bescherming van jullie gezin aan bod, een veilig nest, het goede leven.
maar de gezinsleden ervaren dit comfort als iets vanzelfsprekens...
in tegenstelling ook met de bekers 10 lijken de leden van het gezin op deze kaart geen echt contact te hebben...de man kijkt weg van de vrouw....
dit zal moeten gaan veranderen, om uit de moeilijkheden te kunnen komen[ klavers ]

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 06, 2012, 07:04:08 AM
goedemorgen

vandaag

dwaas en de ruiter

onbezonnen een ander pad wat voor vooruitgang zorgt

hihi, ik zal voortaan wel op mijn tik-fouten moeten letten....

de dwaas wordt zowel gezien als de eerste, maar ook de laatste kaart van de grote arcana....
het doel is, en  dat is eigenlijk ook ons levensdoel; het bereiken van een vrije geest, daarvoor zullen we de grote arcana moeten doorlopen....
we beginnen als een open iemand die de vleugels uitslaan mag, de kin omhoog, neus in de lucht, onzeker en onbevreest....startklaar om op te stijgen.......
we wringen ons in allerlei bochten op zoek naar de wereld, de totale bevrijding,  ook het punt waar je je bewust wordt van je eigen grenzen en mogelijkheden.....om dan wederom een vrije geest te kunnen bereiken......

hier laat de dwaas je zien dat je je wat meer moet gaan ontspannen, waardoor je weer wat onbezonnener mag worden.....

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 06, 2012, 08:32:32 AM
goeiemorgen allemaal
het is alw eer vrijdag het weekend is weer in aantocht heerlijk
ik trok vandaag
de ster en de wolken
de stilte voor de storm???
liefs Rianna

je ster laten stralen rianne, maar waar waarschuwen je die wolken je voor???
laat jezelf zien en lever je bijdrage....die zuiver en puur mag zijn, laat valse bescheidenheid varen....