Jullie jaarkaarten

Gestart door Leeuwin, december 31, 2011, 17:00:18 PM

Leeuwin

Beste allemaal!

Morgenmiddag of avond ben ik pas weer op dit forum dus bij deze wil ik jullie allemaal een liefdevol en gezond 2012 toewensen! Plus dat we hier nog maar veel met elkaar kunnen uitwisselen en veel van elkaar kunnen leren.

Gewoontegetrouw trek ik ieder jaar voor mezelf een tarot jaarkaart. Dit keer is mijn jaarkaart Zwaarden 2.

Ik ben benieuwd welke kaart dit voor jullie is, mochten jullie ook een jaarkaart voor jezelf getrokken hebben. Het lijk mij een mooi nieuw begin om met elkaar te delen.

Allemaal de allerbeste wensen van Leeuwin

hatsjepsoet

Hé Leeuwin, goed idee! Ik ga het morgen doen. Ik heb een of twee weken geleden wel een jaarkaart getrokken op een site, misschien was het wel C'web. Dat was een staven aas. Mooie kaart maar ik wil toch liever mijn eigen kaarten gebruiken. Raak ze graag aan, zeg maar.
Wel een pittige kaart, trouwens, zwaarden 2. Dualiteit, het gescheiden zijn van je gevoel door je verstand. Innerlijk conflict.

Liefs, H.

assie63

o leuk idee, heb er even eentje getrokken voor eht nieuwe jaar

mijn jaarkaart is

kelken aas

mooie kaart zeg, liefde in overvloed, nou laat 2012 maar beginnen

klaproos1945

een goed en gelukkig nieuwjaar mijn jaarkaart voor 2011 is de kluizenaar  :o

klaproosje  ;)

sweetmami

Ik heb geen tarot kaartjes (maar als ik hier zo rondkijk zou ik die eens moeten aanschaffen, mooi!) dus ik heb op deze site een jaarkaart getrokken en ik kreeg de hoge priesteres! Nou dat is wel een hele mooie!
Ik citeer;

Deze kaart staat voor onze onbewuste krachten, onze intuïtie en ons vertrouwen in het leven. De Hogepriesteres symboliseert de verborgen waarheid die zich aan onze bewuste geest onttrekt.

Dit jaar moet je leren vertrouwen op je eigen intuïtie. Dat zal niet altijd makkelijk zijn, omdat je ratio en intuïtie altijd een innerlijke strijd voeren. Maar als je geduldig bent zul je steeds beter gaan aanvoelen wat je intuïtie je vertelt.

Grappig, want als ik ergens tegenop liep dit jaar en ook uitgesproken heb, is het dit wel  ;)

andreasburgh

Bekers 9 - gezelligheid. Niet echt slecht natuurlijk, maar ik wil eigenlijk meer dan alleen gezelligheid komend jaar.

Is het overigens niet zo dat de jaarkaart wordt berekend door de geboortedag/maand te nemen met het betreffende jaartal?

dameblanche

heej een bijzonder mooi initiatief, ;) leeuwin.
ik trok vanmorgen de jaarkaart voor 2012; de maan....
opes een verraderlijke kaart,  een vrouwelijke kaart, ook een heel mooie kaart met goede beloften naar inzichten, maar ook de duistere kanten zullen zichtbaar worden....

rianna

goeiemorgen  mijn jaarkaart is
pentakels 3 spirituele ontwikkeling dingen doen wat ik leuk vind

liefs Rianna

klaproos1945

mijn jaarkaart is de kluizenaar
de hulpkaart is staven 8

klaproosje

kristina1975

Hi Leeuwin,
Ten eerste de beste mooiste wensen voor 2012! :)

Mooie initiatief waarvan ik gelijk (mis)gebruik maak. Ik wilde voor een nieuw jaar een nieuwe frisse start dus ben in het engels wezen gegoolen. Ik kwam een site tegen die achteraf gelijk een kaart voor je trekt. ::)

Ik had eerst 8- De Kracht :)Ik vind het verrassend omdat mijn PK ook 8 - De Kracht is
Ik kende de site niet en zocht hoe ik een enkel kaart kon trekken, eindelijk gevonden en trok de Magier
en toen wilde ik weten of 8 De Kracht een toeval was en ging terug naar google zoek resultaten en klikte weer op de link en ik trok De Raad van Fortuin

Dus nu ??? ??? ???
8 De Kracht'
1 De Magier
10 Rad van Fortuin

Dit was de site trouwens
http://www.ivy-rose.co.uk/Tarot/FREE/OneCard-OxfordTarot.php

Ricca

Citaat van: andreasburgh op december 31, 2011, 23:12:39 PM
Is het overigens niet zo dat de jaarkaart wordt berekend door de geboortedag/maand te nemen met het betreffende jaartal?

Ja, dat is de numerologische methode.
Welkom Andreasburgh. :)
From Ricca with Love

Leeuwin

Jij ook welkom op mijn topic Ricca ;D

@Hatsjepsoet,
Zwaarden 2 betekent inderdaad dat gevoel en verstand gescheiden is. Deze kaart vat ik op als een soort waarschuwing om heel goed naar mezelf te luisteren dus juist mijn intuitie niet te negeren. Ook om rust te bewaren bij meningsverschillen, vooral niet met mijn hoofd door de muur te willen. Dat innerlijk conflict kan betekenen dat ik me wat vaker moet inhouden omdat dit verstandig lijkt maar mijn temperament soms wat anders zegt :)
Wat jij zegt over liever je eigen kaarten willen aanraken, ik snap jou daarin goed.

@Assie,
Wat een mooie kaart voor het komende jaar! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar voor bent.

@Klaproos,
De Kluizenaar zegt mij dat je komend jaar nieuwe spirituele inzichten krijgt en ook vaker een beroep gaat doen op je tot nu toe opgedane inzichten. Je zult je wat vaker dan anders eenzaam voelen maar weet dat je het absoluut niet alleen hoeft te doen!

@Sweetmami.
Je zult merken dat je komend jaar vaker dromen zult krijgen die jou bepaalde inzichten geven. Of dat je tegen situaties aanloopt die ogenschijnlijk toevallig zijn maar achteraf bezien misschien toch wel verband houden met elkaar. Ik sta ook achter hetgeen jij over De Hogepriesteres schrijft.

@Andreasburgh.
Ja, dat is de een manier waarop je jaarkaart wordt berekend. Toch vind ik het ook een uitdaging om voor het komende jaar een willekeurige kaart te trekken. Vaak komt er tot mijn verrassing verbazingwekkend veel uit. Er is ooit een jaar geweest waarin ik onzettend vaak De Geliefden trok. In dat jaar werd ik verliefd op twee mannen tegelijk (deze kaart betekent in algemene zin o.a tussen twee standpunten in staan). Ik stond dus vol met hormonen :D Dit is even een voorbeeld hoor :)

@Marianne,
De Maan staat idd voor gouden beloften en inzichten maar ook voor de donkere kant. Deze kaart kan ook staan voor mensen die je een verkeerde spiegel willen voorhouden en/of roddel. Mensen die je die donkere kant willen opduwen dus. Zolang jij dat dus niet toelaat, zal er toch nog een lichtpuntje aan die donkere kant zijn.

@Rianna,
En ook op vele vlakken vooruitgang.

@Believe,
Komend jaar kom je meer en meer in je Kracht te staan waardoor je (oude) angsten zult verliezen. De Magier zegt mij dat je (op je werk) ook meer voor jezelf gaat opkomen. Ook een jaar van veel veranderingen voor jou (Het Rad van Fortuin).

Allemaal nogmaals de ALLERBESTSE wensen voor komend jaar!
Liefs van Leeuwin

hatsjepsoet

Nou, mijn jaarkaart is staven ridder. Ik vind het een mooie kaart. Ik heb er wat over gelezen en dit zijn de dingen die mij in ieder geval erg aanspraken en waarvan ik hoop dat ze op mij van toepassing zijn het komende jaar:
"energie en beweging, vurig, opzwepend en meeslepend, zeer gedreven en energiek, Hij kan vlammen,  optimistische, zonnige kijk op het leven, warm en hartelijk en spontaan.
Op zijn best staat Staven Ridder dus voor daadkracht, wilskracht, idealisme en een groot vertrouwen in de goede afloop der dingen; Over-enthousiasme, impulsieve en overhaaste acties, overspannen verwachtingen, overdrijven (overbluffen) en ongeduld zijn hem niet vreemd. Iets doordrijven (dwingen, forceren) ook niet."

Overigens heb ik al eerder op C'web mijn jaarkaart uitgerekend voor 2012 en dit is dan volgens de datum wanneer je jarig bent in 2012. Daar kwam uit de Geliefden en de Duivel als hulpkaart. Met name de laatste is wel een pittige.

Liefs, H.

Leeuwin

@Hatsjepsoet,

De Staven Ridder staat zeer zeker voor daadkracht, wilskracht en idealisme! Als je in ieder geval probeert om wat voorzichtig te zijn met iets doordrijven en te impulsieve reacties dan kun je deze krachten zeer nuttig aanwenden 8)

Door op te passen voor impulsieve reacties blijf je dichter bij jezelf (De Geliefden) en laat je je ook niet verleiden tot dingen die niet goed zijn voor jou (De Duivel) Deze kaartcombi is ook een boodschap om niet mee te gaan met mensen die je proberen in dingen mee te trekken die jij niet wilt.

Liefs van Leeuwin

IKKE***)

Hoi,

Ik had al een jaarlegging gedaan voor mezelf( kon het niet laten ook al weet ik dat het beter is om een ander te laten leggen) daar had ik als persoonskaart bekers 8. Weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Mooi idee om een kaart voor de tendens van dit jaar te trekken. Het is aas van zwaarden geworden.

Lana.