persoons-en zielskaart

Gestart door sacha, december 16, 2011, 12:46:10 PM

sacha

Hallo!

Kan iemand mij helpen? Mijn zoontjes hebben allebei als persoonskaart de Toren en als zielskaart De Zegewagen.

Ik heb wel veel interesse in tarot, maar helaas niet zoveel verstand ervan. Deze kaarten komen op mij zo heftig over. Is dat terecht? Ik weet dat je tarot juist zo positief mogelijk moet benaderen....

Kan iemand mij meer vertellen over deze kaarten bij mijn zoontjes?

Heel veel dank!
Liefs Sacha

dameblanche

#1
het persoonlijkheidsgetal wordt berekend door de medeklinkers uiit de voor- en achternaam bij elkaar op te tellen.
de uitkomst hiervan is de tarotkaart die je klaat zien hoe ANDEREN over je denken, hoe er door anderen tegen je aan gekeken wordt, hoe je overkomt.
let wel, het is hoe anderen denken dat je bent, niet heo je werkelijk bent.

de zielskaart laat je werkelijke innerlijke persoonlijkheid zien, die je niet naar buiten laat zien, maar die je innerlijk jezelf ook voorhoudt.

ziele getal de zegenwagen;
diep van binnen schuilt de menner van de zegenwagen, de menner weet wat zijn doe lis en waar hij naar toe gaat.
hij weet ook de korste weg er naar te te nemen, maar wordt er ook geluisterd naar de menner...

persoonlijkheidsgetal de toren;
van torenmensen staat bekend dat zij zeer sterk zijn en dat zij krachtig genoeg zijn om tegenslagen te kunnen opvangen.
zij zijn bereidt opnieuw te beginnen en van hun ervarigen te leren.
soms hebben zij last van neerslachtigheid, maar meestal steekt hun vechtlust de kop weer op en ropen zij zichzelf tot de orde.
tpren mensen zijn energiek, strijdlustig, recht door zee, en dat hebben zij dan wel gemeen met hun innerlijke [zielsgetal] recht op hun doelen af gaan...
echter zich niet ophoudend aan twijfels en innerlijke verdeeldheid die hun plannen in de weg zouden kunnen sturen...
er is niks mis met je zoontjes sasha.....
zij kunnen zich ontwikkelen tot sterke persoonlijkheden....die hun weg wel weten te vinden in de maatschappij...
ik hoop dat je hier iets mee kunt...

sacha

Hi Marianne!

Wat lief dat je dit berichtje stuurt! Fijn om te horen. Ik herken ook dingetjes.

Ik heb de persoon- en zielskaart op CatharinaWeb laten berekenen en dat gaat via je geboortedatum. Is de uitkomst dan hetzelfde als met de medeklinkers uit je naam?

Het stelt me wel gerust. Als leek schrik je van die Torenkaart....en dan ook nog eens je persoonskaart.....poeh, dat wordt een zwaar leven voor die kids van mij, dacht ik effe, haha! En dan hebben ze allebei ook nog eens dezelfde kaarten! Maar er is uiteraard meer. Fijn, om meer te weten te komen over de kaarten, dat geeft diepgang en gaat de angst voorbij.

Dankjewel!

Lifes,
Sacha

dameblanche

#3
het geboortegetal wordt berekend door alle cijfers van je geboortedatum op te tellen en dat is dan weer een ander richtgetal.
ik dacht al dat daar een verwarring mee gemaakt werdt.
geboortegetallen geven echt karactertrekken weer en geven ook adviezen in verband met de te leren levenslessen.
ik neem aan dat de toren het als geboorte-tal kaart naar voren kwam bij je 2 zoontjes...

plotselinge inzichten verkrijgen, de waarheid onder ogen zien door onverwachte gebeurtenissen, het is dus raadzaam om hen al vroeg te leren relativeren sasha, dat komt hen alleen maar ten goede, niet bij de pakken neer zitten, na regen komt zoneschijn.
het gevaar van de toren is dan vaak dat het hen moeilijk zal vallen plotseling afscheid te moeten nemen van ene persoon, baan of partner..'moed houden en in deze gevallen hen voorhouden dat de fundering steviger is dan men denkt....
het komt wel goed hoor sasha....

vaak wordt de toren als een negatieve kaart gezien, vaak wordt het ook in verband gebracht met scheiding, onverwachte gebeurtenissen.
maar als je je dieper duikt in de wereld van de tarot kom je vaak tot andere inzichten.
de toren geeft altijd zicht op bevrijding,  ook plotseling inzicht waarbij je op tijd iets kunt veranderen aan een situatie...

sacha

Ja, het houdt me wel bezig. Ik heb twee hele lieve, maar ook heftitge zoontjes. Ze kunnen heel emotioneel zijn en ze zijn nog jong (4 en 1,5 jaar), maar af en toe zie ik nu al dat ze met zichzelf overhoop kunnen liggen. Zo had de oudste echt heel veel moeite toe hij naar school moest. Dat was behoorlijk intens. Nu gaat het trouwens prima.

Maar goed, de persoonskaart staat dus ook voor de te leren levenslessen. Het is iets waar ze zelf min of meer voor hebben gekozen. Ik doe er alles aan om ze een stevige en liefdevolle basis te geven. De wereld mag groot, mooi, avontuurlijk en af en toe eng zijn, thuis is ons paleisje waar ze kunnen zijn wie ze zijn en waar het goed vertoeven is. Dat is tenminste wat ik ze zo graag wil bieden. Ik ben uiteraard niet perfect :-)

Het relativeren en het moed houden is een heel concreet iets waar ik ze in kan helpen. Dat is fijn.  Ach, je wil het beste voor je kind he? Maar dat is ook een les voor mij, haha. Ik kan niet alles voor ze regelen en veiligstellen...ze moeten hun eigen pad gaan bewandelen.  Pfff, af en toe moeilijk, hoor!

dameblanche

haha, sasha wat is jou geboortekaart en zielskaart?
ik zie hier wel dat je graag alles in het werk stelt om je zoontjes bij te kunnen staan..
helpen op weg is goed, maar je kunt hun pad niet voor hen plaveiten helaas...

hier komt de reaktie op onverwachte gebeurtenissen terug, het naar school gaan, het hevige verzet.....

sacha

Goedemorgen!

Mijn persoonskaart (uitgerekend via geboortedatum) is Gerechtigheid en mijn zielskaart is de Hoge Priesteres.

Ja...frappant, toch? Ik herken het zo enorm! Je moet altijd oppassen met etiketjes plakken, maar die heftigheid, die emoties van mijn kids...dat is af en toe best een dingetje. Maar goed, voor alles is een oplossing, dus het komt allemaal wel goed. Wat je zegt, ik kan niet alles voor ze wegnemen. Ook maar goed, anders krijgen ze zo'n overbezorgde moeder, dat is voor niemand leuk, haha!

Lief dat je de moeite neemt mij te helpen, echt heel fijn. Ik leer hier van en dat vind ik zo tof!

Groet,
Sacha

dameblanche

Citaat van: sacha op december 17, 2011, 09:48:17 AM
Goedemorgen!

Mijn persoonskaart (uitgerekend via geboortedatum) is Gerechtigheid en mijn zielskaart is de Hoge Priesteres.

Ja...frappant, toch? Ik herken het zo enorm! Je moet altijd oppassen met etiketjes plakken, maar die heftigheid, die emoties van mijn kids...dat is af en toe best een dingetje. Maar goed, voor alles is een oplossing, dus het komt allemaal wel goed. Wat je zegt, ik kan niet alles voor ze wegnemen. Ook maar goed, anders krijgen ze zo'n overbezorgde moeder, dat is voor niemand leuk, haha!

Lief dat je de moeite neemt mij te helpen, echt heel fijn. Ik leer hier van en dat vind ik zo tof!

Groet,
Sacha

geen moeite hoor sasha, ik leer hier ook van, samen leren we weer, en smane groeien we allen.

gerechtigheid als geboorte-tal kaart;
ik denk dat je het wel zal herkennen, een van de belangrijkste les in dit leven is;
probeer niet je telkens af te vragen als zich een vervelende gebeurtenis voordoet; waarom ik?
waarom overkomt mij dat nou?
iedereen krijgt lessen voorgeschotelt om er van te leren, en ieder gebeurtnis heeft een reden.
doe wat meer op je gevoel, durf nee te zeggen tegen mensen die nietgoed voelen, zodat je niet telkens weer voor eenzelfde feit komt te staan.
doe wat je gevoel zegt, luister naar de stem van de gerechtvaardigdheid, gesymboliseert door het zwaard.
verantwoordelijk zijn voor eigen daden, neem niet alles op je schouder, iedereeen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, sasha...
je hebt al genoeg aan de and om je eigen leven in balans te brengen...

diep van binnenuit schuilt de HP;
je hebt paranormale vermogens, die je mag ontwikkelen en sturen.
probeer deze talenten wat meer te ontwikkelen voor jezelf en in je dagelijkse leven, je hebt een goede intuitie.
je bent wijs en geduldig, maar probeer niet te overdrijven, anders blijf je te lang hangen bij die ongeduldigheid....

sacha

Hi Marianne,

Wat een kennis toch allemaal....echt zo interessant. En er zit zoveel waarheid in....ongelooflijk vind ik dat.

Hoe weet jij zoveel? Ben je er veel mee bezig?

Ik ben echt blij met de nieuwe inzichten die je me hebt gegeven! Dank!

dameblanche

och, ik weet net zoveel als ieder ander hoor, ik ben er wel meer mee bezig, maar dat houdt dan ook weer in dat ik dan weer minder weet van bijvoorbeeld vissen of schaken, of verspringen :o

maar inderdaad, de materie is verbasingwekkend confronterend...

sacha

Hahaha! Ieder zijn talent!

Misschien weet jij dit....ik weet ook niet wat het is, maar het houdt me enorm bezig allemaal. Ik blijf die Toren als persoonskaart gewoon behoorlijk heftig vinden. Ik vind het dan ook zo enorm fijn dat je vertelt dat de Toren altijd zicht geeft op bevrijding. Ik houd me graag vast aan het positieve! Daarbij bepaalt ook je astrologie je karakter....het zijn allemaal losse elementjes bij elkaar die je maken wie je bent.

Maar...wat ik toch apart vind, is allebei mijn zoontjes dezelfde persoons- en zielskaart hebben. Gebeurt dit vaker binnen een gezin?

Groet!

Sacha

dameblanche

#11
Citaat van: sacha op december 19, 2011, 19:03:10 PM
[..]

Maar...wat ik toch apart vind, is allebei mijn zoontjes dezelfde persoons- en zielskaart hebben. Gebeurt dit vaker binnen een gezin?


nu je het zegt...wij waren thuis met 3 kinderen en alle 3 hebben we het rad van fortuin/magier als geboortekaart...

PinkJupiter

Wat is het verschil tussen een persoonskaart en een zielskaart ?

Persoonskaart = som van de geboortedatum ?  Vb mijn zoon:  21/12/2006 = 3 + 3 + 8 = 14 = 5

Welke is dan zijn zielskaart ?

PJ

Carla

@ PJ

Da's de Hiƫrofant (Hogepriester) zie de zielskaart op de website.

Liefs,
Carla

PinkJupiter

Moeder Carla,

Ik heb dezelfde persoonskaart als zielskaart, nl de geliefden (6/12/1977).

En ik heb altijd een gebrek aan liefde gehad in dit leven ........   :-[

Nee effe serieus, de Geliefden is de keuzekaart, niet zozeer de liefdeskaart.  Een keuze maken vertrekkende vanuit vrijheid, bewust kiezen voor iets of iemand, omdat je dat met heel je hart wil.  Is weer geen toeval dat ik vandaag op dit topic stuit, zal er eens over moeten nadenken. 

Dank je !
PJxxx