Auteur Topic: Onduidelijkheid over kaarten in legging over 2012  (gelezen 1719 keer)

hatsjepsoet

• Master lid
Onduidelijkheid over kaarten in legging over 2012
« Gepost op: december 10, 2011, 10:46:15 am »
Hallo,

Ik heb onlangs online een legging gedaan m.b.t. 2012. Vier aspecten werden belicht: werk, persoonlijke ontwikkeling, familie en de liefde.
Bij ieder aspect waren 2 kaarten gelegd. Bij de Liefde lagen de Gehangene en Pentakels 4. Van de Gehangene weet ik dat het o.a. gaat om iets met een andere blik te bekijken. Het is een Grote Arcana kaart dus gaat het om iets belangrijks in mijn liefdesleven. Pentakels 4 staat voor vasthouden wat je hebt, kan soms ook aanwijzen dat je te veel vast houdt.
Dus inzicht in iets en vasthouden.

Kan iemand me toch uitleggen de diepere betekenis van deze kaarten? IK snap nog niet helemaal de link en hoe ik ze op mijn liefdesleven moet toepassen.

Liefs, H.

Leeuwin

• Gast
Re: Onduidelijkheid over kaarten in legging over 2012
« Reactie #1 Gepost op: december 10, 2011, 13:56:53 pm »
Hoi Hatsjepsoet,

De Gehangene zegt mij dat je dreigt vast te lopen op gebied van relaties. Dit komt o.a door je te s terk vast te klampen aan zekerheden en/of je niet spontaan kunnen 'laten gaan'. Wat is hetgeen jou remt is mijnerzijds de volgende vraag.

Leeuwin

hatsjepsoet

• Master lid
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2011, 10:50:50 am »
Nou, da's een goede vraag, Leeuwin. Ook bij deze topic even iets persoonlijks wat ik elders ook al heb beschreven  :)
Ik heb al wel eens iets verteld over een verliefdheid op iemand terwijl ik daar om verschillende redenen, i.i.g nu, niets mee kan. Ik had ook het idee dat hij niet geinteresseerd was en heb tijden lang gepiekerd over het feit dat het niet wederzijds was en over het feit dat ik signalen schijnbaar verkeerd had geinterpreteerd.
Een paar maanden geleden bleek dat het niet klopte wat ik allemaal dacht. Ik heb het nog niet letterlijk van hem gehoord maar hij wilde duidelijk weer contact, deed veel moeite wat ik niet had verwacht en via een ander begreep ik wel dat er gevoelens waren bij hem.
Ondertussen hebben we weer geen contact omdat ik had aangegeven dat dat even niet kon. Hij had aangegeven toch te blijven mailen maar heeft dat niet meer gedaan. Wederom ga ik weer negatief denken wat volgens mij te maken heeft met enorm kwetsbaar voelen en minderwaardig voelen. Hij zal wel gen interesse meer hebben, hij geeft me op, hij zal ondertussen wel iemand anders zijn tegen gekomen. En tegelijk hoop ik nog steeds dat het wel weer mee valt net als een paar maanden geleden. Ik blijf hopen dat wanneer ik hem zou spreken dat hi nog steeds contact wil en dat er niemand anders is. Gisteren ontdekte ik dat dat constant aanwezig is. Niet kunnen aanvaarden dat hij verder zou kunnen gaan, dat hij op een gegeven moment geen interesse meer heeft, dat hij ruimte heeft om open te staan voor iemand anders. Dat ik het zelf ook heb gedaan door te kiezen voor veiligheid inderdaad zeg, ik schrijf en ineens begrijp ik het. Het is logisch want als ik contact met hem op neem dan kan dat lastige gevolgen hebben voor mij. Ik kan zekerheden kwijt raken, i.e.i. mijn baan. Als ik mijn gevoelens zou laten gaan dan ben ik in mijn priveleven van alles kwijt. Een partner die ik al jaren heb en waar ik uiteraard nog steeds van hou, sociale contacten die ik waarschijnlijk kwijt zou raken of zeker te weten erg zou teleurstellen als ik die zou doen want het zou niet de 1ste keer zijn. Ik heb een enorme angst om stappen te ondernemen want stel dit of stel dat, wat zal men niet van mij gaan denken, ik wil ook weer niet die vrouw zijn die altijd van de ene relatie naar de andere overstapt.
Zou het daarvoor staan, leeuwin?
In die zelfde legging stond bij familie en thuis en dat moet op mijn relatie slaan want dat is mijn thuis het Oordeel en Staven Page/Schildknaap. Ook van die bijzondere kaarten. Het Oordeel is weer een Grote Arcana kaart dus het gaat om iets belangrijks en staat voor het maken van een beslissing en Staven Schildknaap zegt iets over het verkennen van ideeen en energie. Toch?

Leeuwin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2011, 13:50:47 pm »
Hoi Hatsjepsoet,

Staven Schildknaap zegt inderdaad iets over het verkennen van ideeen en energie. De kaartcombinatie Pentakels 4/De Gehangene heeft inderdaad betrekking op het kiezen voor veiligheid maar ook op je onzekerheid jegens die ander op wie je verliefd bent.
Je wilt enerzijds je veiligheid behouden maar anderzijds mis je die persoon op wie je verliefd bent toch enorm en je wilt volgens mij ook dolgraag bij hem zijn. Anders ben je niet zo onzeker, denk ik, als hij niets meer van zich laat horen.
Wat mis je dan in het samenzijn met de partner van wie je houdt? Waarom trekt die persoon waarop je verliefd bent zo aan? Blijkbaar heeft hij iets wat je broodnodig hebt.

Zoals je zelf ook al aangeeft: eerst alles eens goed overwegen en dan weer beslissingen maken. (Het OOrdeel)

Liefs van
Leeuwin

hatsjepsoet

• Master lid
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2011, 21:24:07 pm »
Ja, waarom hij zo blijft trekken is mij ook een raadsel. Tot aan de verliefdheid op deze man dacht ik niets tekort te komen bij mijn vriend. Sinds die verliefdheid zit ik ook wel te denken waarom dat is gebeurd. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn vriend nogal een einzelganger kan zijn en we niet altijd dingen samen doen ook al leek ik dat ook wel weer prettig te vinden.

Ondertussen heeft Marianne bij een ander topic een Keltisch Kruis gelegd voor mij en lag op plek 6 de Zon en op plek 10 bokalen 8. Tja, dan snap ik het wel als ik kijk naar de laatste kaart. Dan is het afscheid nemen van den man op wie ik verliefd ben,