hoe begin je er aan

Gestart door erik2011, december 09, 2011, 19:58:43 PM

erik2011

Ik ben nogal een leek in het kaartleggen, graag zou ik voor mezelf de kaarten willen leggen.

Ik ken de meeste kaarten een beetje maar hoe begin je nu aan voor jezelf een algemene kaartlegging te doen zonder dat je een specifieke vraag stelt of is dit bijna onmogelijk?

Angel

Hoi Erik,
Het is zeker mogelijk om voor jezelf kaarten te leggen.  Indien je geen vraag stelt dan is het eerder een algemeen beeld dat je te zien zal verkrijgen.  Begin met een beperkt aantal kaartjes (niet teveel) en probeer ze te interpreteren.  Voor jezelf leggen is altijd moeilijker omdat je bepaalde zaken niet (of niet wil) zien. 
Je zou ook de tableau kunnen leggen nl. de 36 kaarten verspreid over 4 rijden van 9.  Dan begin je te duiden.  Ik vermoed dat dit voor een beginneling wat te hoog gegrepen is.  Ik zou je willen aanraden met een beperkt aantal kaarten te starten (3 of 5). 
Gewoon eventjes proberen.
Veel succes
Angel

erik2011

bedankt voor je reactie.

Maar het is mss dan toch beter aan te raden als je met hooguit 5 kaarten werkt toch een duidelijke vraag te stellen anders kan het resultaat nogal vaag zijn of vergis ik me?
Als ik bijvoorbeeld 5 kaarten leg moet ik ze dan horizontaal naast elkaar leggen beginnen met de 1ste keer links te leggen?  Vergis ik me als ik zeg dat de 1ste kaar de belangrijkste is en de volgende kaarten uitleg geeft over de eerste kaart?

dameblanche

iedereen is ooit begonnen erik....
mensen hebben in mindere cq meerdere mate paranormale gaves.
om er mee te willen gaan werken moet je deze gaan ontwikkelen en sturen.
kaarten en ook kristallen bollen zijn uitermate geschikt om de geest te leiden, wanneer de geest tot rust is gekomen en je je kunt concentreren krijgt deze gave voldoende ruimte.
de symbolen van de kaarten fungeren dan als leidraad voor binnenkomende boodschappen.
dus alleeerst beginnen met de betekenissen en symbolen van de kaarten te herkennen.