hoe begin je er aan

Gestart door erik2011, december 09, 2011, 19:58:43 PM

erik2011

Ik ben nogal een leek in het kaartleggen, graag zou ik voor mezelf de kaarten willen leggen.

Ik ken de meeste kaarten een beetje maar hoe begin je nu aan voor jezelf een algemene kaartlegging te doen zonder dat je een specifieke vraag stelt of is dit bijna onmogelijk?

Angel

Hoi Erik,
Het is zeker mogelijk om voor jezelf kaarten te leggen.  Indien je geen vraag stelt dan is het eerder een algemeen beeld dat je te zien zal verkrijgen.  Begin met een beperkt aantal kaartjes (niet teveel) en probeer ze te interpreteren.  Voor jezelf leggen is altijd moeilijker omdat je bepaalde zaken niet (of niet wil) zien. 
Je zou ook de tableau kunnen leggen nl. de 36 kaarten verspreid over 4 rijden van 9.  Dan begin je te duiden.  Ik vermoed dat dit voor een beginneling wat te hoog gegrepen is.  Ik zou je willen aanraden met een beperkt aantal kaarten te starten (3 of 5). 
Gewoon eventjes proberen.
Veel succes
Angel

erik2011

bedankt voor je reactie.

Maar het is mss dan toch beter aan te raden als je met hooguit 5 kaarten werkt toch een duidelijke vraag te stellen anders kan het resultaat nogal vaag zijn of vergis ik me?
Als ik bijvoorbeeld 5 kaarten leg moet ik ze dan horizontaal naast elkaar leggen beginnen met de 1ste keer links te leggen?  Vergis ik me als ik zeg dat de 1ste kaar de belangrijkste is en de volgende kaarten uitleg geeft over de eerste kaart?

dameblanche

iedereen is ooit begonnen erik....
mensen hebben in mindere cq meerdere mate paranormale gaves.
om er mee te willen gaan werken moet je deze gaan ontwikkelen en sturen.
kaarten en ook kristallen bollen zijn uitermate geschikt om de geest te leiden, wanneer de geest tot rust is gekomen en je je kunt concentreren krijgt deze gave voldoende ruimte.
de symbolen van de kaarten fungeren dan als leidraad voor binnenkomende boodschappen.
dus alleeerst beginnen met de betekenissen en symbolen van de kaarten te herkennen.
trek iedere dag bijvoorbeeld ee ndagkaart, leg deze voor je neer, en bekijk via het boek de betekenis en wat dit jou te zeggen heeft.......

mlw

Citaat van: erik2011 op december 10, 2011, 07:42:58 AM
bedankt voor je reactie.

Maar het is mss dan toch beter aan te raden als je met hooguit 5 kaarten werkt toch een duidelijke vraag te stellen anders kan het resultaat nogal vaag zijn of vergis ik me?
Als ik bijvoorbeeld 5 kaarten leg moet ik ze dan horizontaal naast elkaar leggen beginnen met de 1ste keer links te leggen?  Vergis ik me als ik zeg dat de 1ste kaar de belangrijkste is en de volgende kaarten uitleg geeft over de eerste kaart?

Eric

wat ik altijd doe en wat voor jou misschien ook wel het proberen waard is,is de drielegging.

je pakt eerst je pk eruit, in jouw geval kaart nummer 28 de heer en die leg je in t midden neer en dan pak je
er 3 bij en dan leg je de 1e kaart die je pakt links naast de pk en de 2e rechts naast je pk en de 3e leg je op je pk.

de 1e kaart staat voor de situatie waar je je nu in bevindt, deze situatie is het gevolg van je daden in het verleden.

de 2e kaart staat voor de ontwikkeling van de huidge situatie in de toekomst.

de 3e kaart geeft een beeld van de afloop, de oplossing die je hebt om uit de problemen te komen. in deze kaart kun je ook de mogelijkheden zien om e afloop te beinvloeden.

de kunst hierin is ook om de kaarten onderling te combineren.

Succes!  ;)

arend

Hoe begin je eraan? is inderdaad een goeie vraag. Veel proberen waarschijnlijk op jezelf.

dameblanche

nee dat eigenlijk niet arend,
de betekenis van de kaarten goed in je opnemen, en dan je intuitie er op los gaan laten, lliefst niet op jezelf, want ddat schept alleen maar [nog] meer verwarring omtrend jezelf, hier is een leuk forum waar je ongedwongen en vrij kunt oefenen...en dat is de beste methode....
en ten 2de; eet boterhammen met pinda kaas, wie is er niet groot mee geworden? ;)

arend

Bedankt marianne, goed om weten. Ik dacht dat je het eerst goed moest kunnen alvorens te oefenen op anderen maar zonder eerst te oefenen lukt dat dan ook weer niet. Is kaartlegging online even goed als echt fysiek de kaarten te leggen? Lol, ik niet, ik bedoel met pindakaas groot geworden ;) maar ik snap het onderliggende wel :).

PinkJupiter

Mij werd aangeraden een soort dagboek bij te houden met de dagkaarten die je trekt.  En je eigen duiding erbij te zetten in kernwoorden.  En daarna ga je kijken of je juist zat, en kan je aan de hand van je notities ook andere interpretaties krijgen ...

Leeuwin

Zo doe ik het ook PinkJupiter! Het bevalt mij in ieder geval prima!

arend

Ja, idd heel interessant. Ik doe dat soms voor dromen ook. Doet me er aan denken dat ik mijn vorige droom nog dien op te zoeken en te analyseren ;). Thx.

kreeft

klein vraagje,
in de uitleg op de site staat, dat je als de kaarten geschudt zijn, je ze moet uitspreiden in een waaier,
in het boek over Lenormand staat dat je de kaarten vervolgens weg moet nemen,
maakt dat nu eigenlijk een verschil of niet?  ???
beginnersvraag  ::)

dameblanche

Citaat van: kreeft op februari 02, 2012, 15:42:05 PM
klein vraagje,
in de uitleg op de site staat, dat je als de kaarten geschudt zijn, je ze moet uitspreiden in een waaier,
in het boek over Lenormand staat dat je de kaarten vervolgens weg moet nemen,
maakt dat nu eigenlijk een verschil of niet?  ???
beginnersvraag  ::)

maakt niks uit hoor kreeft.
eerst oude energie eruit kloppen, schudden, afpakken met de linkerhad, bijelkaar voegen en vervolgsens van boven af pakken...
of je schud, spreidt ze uit in een waarer en kiest de kaarten met de linkerhand...
de een bewaart de kaarten in een zijden doek, de ander in een zijden doek in ee nhouten doos, je kunt het zo gek niet verzinnen..
belangrijk is je eigen mthode te kiezen...WAAR JIJ JE GOED BIJ VOELT.....
al gooi je ze in de lucht en neemt de 2e 7e en 18e kaart...het is maar hoe je de kaarten interpreteerd..hierbij speelt je intuitie de hoofdrol...............

kreeft

:D okee bedankt voor de duidelijkheid,
ik heb de kaarten al een tijdje,
trek iedere dag een dagkaart (ook via deze site :)) en schrijf het op in een boekje
vorige week kwam ik steeds de muizen tegen   >:( en toen verdween mijn kat voor drie dagen :'(
een diertje dat nooit langer dan een halfuurtje buitengaat
ik vroeg dan steeds of ze nog in leven was en kreeg de zon als antwoord  :) en zie.....
ik leg iedere dag ook de drielegging,
ik bewaar ze in een mooi doosje uit zeepsteen waar een Pentakel is uitgesneden,  :)