Hoe moet ik 2 kaarten lezen in een legging?

Gestart door hatsjepsoet, december 06, 2011, 07:28:01 AM

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Gisteren heb ik online een Keltisch Kruis legging gedaan op het internet. Daarbij kwam op plek 6 de Zegewagen en op plek 10 de Toren.
Gisterenavond keek ik nog eens naar de betekenis van de Toren op verschillende sites en ik schrok van zijn betekenis. Met name omdat ik bang ben dat ik weet waarop het gaan slaan. Alles wat ik erbij lees vind ik slaan op iets wat zou kunnen gebeuren. Als ik fantaseer dat dat inderdaad gaat gebeuren dan raak ik vreselijk in paniek en enorm emotioneel dus het klopt wel dat het erg naar is.
Is het bij de Toren altijd zo dat het je wordt aangedaan? Het komt van buitenaf?

Groetjes, H.

klaproos1945

lieve believe

het is een mogelijkheid dat je bij het zien van de toren
in de negatieve beoordeling schiet deze zijn oude patronen

de paniek die je hier bij voelt is daar een bewijs van
en het is aan jou om in die gedachten verandering te brengen

de toren is ook een nieuw inzicht
een verheldering in je gedachten

klaproosje

kristina1975

Hi Klaproosje,
Lief ik was in je gedachten toen je H wilde helpen   :-*

H,
Lees dit en Klaproosje heeft gelijk


De inslag duidt altijd op de aanwezigheid van geest (licht). Er vindt een grote doorbraak op drie niveaus plaats, die gesymboliseerd worden door de drie ramen, namelijk geestelijk, lichamelijk en gevoelsmatig (ziel). Een grote schoonmaak naar lichaam en geest. Het kwaad vernietigt zichzelf.

Elke vorm van verwaandheid komt tot een einde. Het is een kaart van moeilijkheden, van verandering, doorbraak (maar wel naar het positieve).De Toren symboliseert het innerlijke transformatieproces, waardoor plotseling en geheel onverwacht door een diepe en ingrijpende ervaring een afbraak plaatsvindt van de oude persoonlijkheid. Het is de vernietiging van alle onvolkomenheden en houdt derhalve eveneens een bevrijding in.
KERNWOORDEN:

STARRE CONSTRUCTIES MOETEN OMLAAG WORDEN GEHAALD EN VERVANGEN DOOR NIEUWE

Plotselinge veranderingen, moeilijkheden. Conflicten. Bevrijding van negatieve situaties. Doorbraak.
DAGKAART:

Je zit in een crisis. Het lijkt wel of vandaag heel de wereld op instorten staat. Een onverwachte streep door je plannen. Je had dit niet aan zien komen en het komt voor je als een donderslag uit heldere hemel. Je hebt er zelf geen invloed op. Het overkomt je. Plotseling komt er een einde aan je situatie, ontslag, een verbroken relatie of een schokkende gebeurtenis. Ineens zijn al jouw zekerheden weg. Alles doet pijn, je voelt verdriet en je bent machteloos. Hier moet je doorheen, het kan niet anders, dit moest zo zijn en is van hogerhand zo beslist.
VRAGEN:

Wat bekijkt u opeens vanuit een nieuwe invalshoek?

Tot welke u schokkende inzichten geraakt u plotseling?

Hoe en/of waarom haalt u uw zelfbeeld en zelfvertrouwen onderuit?

Wat frustreert u?

Wat wilt u ingrijpend wijzigen in uw leven?


Liefs

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op december 06, 2011, 07:28:01 AM
Goedemorgen,

Gisteren heb ik online een Keltisch Kruis legging gedaan op het internet. Daarbij kwam op plek 6 de Zegewagen en op plek 10 de Toren.
Gisterenavond keek ik nog eens naar de betekenis van de Toren op verschillende sites en ik schrok van zijn betekenis. Met name omdat ik bang ben dat ik weet waarop het gaan slaan. Alles wat ik erbij lees vind ik slaan op iets wat zou kunnen gebeuren. Als ik fantaseer dat dat inderdaad gaat gebeuren dan raak ik vreselijk in paniek en enorm emotioneel dus het klopt wel dat het erg naar is.
Is het bij de Toren altijd zo dat het je wordt aangedaan? Het komt van buitenaf?
het keltische kruis geeft een goed beeld van een situatie weer, het ligt dan ook aaan andere kaarten welke kant het allemaal op zal gaan.....

de 6e positie geeft de verre toekomst aan, de zegeagen geeft aan dat je praktisch nut voorop gaat stellen, je je gaat richten op uiterlijkheden, en daarbij mag zegevieren...

de 10e kaart is hier min of meer de advieskaart...je zult oude denkpatronen moeten ruimen voor dat er iets nieuws begonnen kan worden, geen slechte kaart hoor, niet bang wezen, je hebt zelf alles in he hand....

Groetjes, H.

hatsjepsoet

Hé Marianne,

Wilde je er nog meer bijschrijven?

Liefs, H.

dameblanche

evenals de duivel heeft de toren meerdere betekenissen H,
de meeste verklaringen hebben betrekking op morele lessen zoals ook hier op de 10 plek van het keltisch kruis, je moet je richten op de 6e plek van het keltische kruis, dat is de verre toekomst, de toren is hier meer een advies....
je denkt natuurlijk en dat staat ook invele tarotboeken dat er iets plotseling dramatisch gaat plaatsvinden waarbij al je fundamenten onder je voeten weggeblazen wordt, niets van dit alles hoor H.....

omdat deze kaart zo,n woeste betekenis heeft, schrikken veel mensen ervoor terug.
we moeten alle ervaringen leren gebruiken, men moet hierbj ingedachten houden dat de toren ook kan leiden naar vrijheid....maar dan moet je wel aan de slag, breek de toren af tot aan de fundamenten, omdaarna iets geheel nieuws te kunnen gaan opbouwen.
gr. marianne

hatsjepsoet

Citaat van: klaproos1945 op december 06, 2011, 07:47:51 AM
lieve believe

het is een mogelijkheid dat je bij het zien van de toren
in de negatieve beoordeling schiet deze zijn oude patronen

de paniek die je hier bij voelt is daar een bewijs van
en het is aan jou om in die gedachten verandering te brengen

de toren is ook een nieuw inzicht
een verheldering in je gedachten

klaproosje

Bedankt Klaproosje. Ik vind het wel treffend wat je schrijft. Het is inderdaad typisch iets voor mij om zo negatief te denken. Ongeacht wat er van waar is, ik merk dat wat ik lees in de kaarten een afspiegeling is van mijn hoop, wensen en vooral angsten. Als ik op iets of iemand geen grip heb dan gaan mijn gedachten alle kanten op. Vooral de negatieve kant. Ik merk dan goed hoe klein ik me eigenlijk voel en hoe belangrijk het is voor mij om gerustgesteld te worden door een specifiek iemand.
Nog een hoop te leren, merk ik maar weer.

Liefs, H.

hatsjepsoet

Citaat van: Believe75 op december 06, 2011, 11:07:05 AM
Hi Klaproosje,
Lief ik was in je gedachten toen je H wilde helpen   :-*

H,
Lees dit en Klaproosje heeft gelijk


De inslag duidt altijd op de aanwezigheid van geest (licht). Er vindt een grote doorbraak op drie niveaus plaats, die gesymboliseerd worden door de drie ramen, namelijk geestelijk, lichamelijk en gevoelsmatig (ziel). Een grote schoonmaak naar lichaam en geest. Het kwaad vernietigt zichzelf.

Elke vorm van verwaandheid komt tot een einde. Het is een kaart van moeilijkheden, van verandering, doorbraak (maar wel naar het positieve).De Toren symboliseert het innerlijke transformatieproces, waardoor plotseling en geheel onverwacht door een diepe en ingrijpende ervaring een afbraak plaatsvindt van de oude persoonlijkheid. Het is de vernietiging van alle onvolkomenheden en houdt derhalve eveneens een bevrijding in.
KERNWOORDEN:

STARRE CONSTRUCTIES MOETEN OMLAAG WORDEN GEHAALD EN VERVANGEN DOOR NIEUWE

Plotselinge veranderingen, moeilijkheden. Conflicten. Bevrijding van negatieve situaties. Doorbraak.
DAGKAART:

Je zit in een crisis. Het lijkt wel of vandaag heel de wereld op instorten staat. Een onverwachte streep door je plannen. Je had dit niet aan zien komen en het komt voor je als een donderslag uit heldere hemel. Je hebt er zelf geen invloed op. Het overkomt je. Plotseling komt er een einde aan je situatie, ontslag, een verbroken relatie of een schokkende gebeurtenis. Ineens zijn al jouw zekerheden weg. Alles doet pijn, je voelt verdriet en je bent machteloos. Hier moet je doorheen, het kan niet anders, dit moest zo zijn en is van hogerhand zo beslist.
VRAGEN:

Wat bekijkt u opeens vanuit een nieuwe invalshoek?

Tot welke u schokkende inzichten geraakt u plotseling?

Hoe en/of waarom haalt u uw zelfbeeld en zelfvertrouwen onderuit?

Wat frustreert u?

Wat wilt u ingrijpend wijzigen in uw leven?


Liefs

Jij ook bedankt, Believe. En de vragen zijn inderdaad van toepassing op mij. In ieder geval heel sterk de vraag hoe en waarom ik mijn zelfbeeld omlaag haal.

Liefs, H.

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op december 06, 2011, 16:02:29 PM
evenals de duivel heeft de toren meerdere betekenissen H,
de meeste verklaringen hebben betrekking op morele lessen zoals ook hier op de 10 plek van het keltisch kruis, je moet je richten op de 6e plek van het keltische kruis, dat is de verre toekomst, de toren is hier meer een advies....
je denkt natuurlijk en dat staat ook invele tarotboeken dat er iets plotseling dramatisch gaat plaatsvinden waarbij al je fundamenten onder je voeten weggeblazen wordt, niets van dit alles hoor H.....

omdat deze kaart zo,n woeste betekenis heeft, schrikken veel mensen ervoor terug.
we moeten alle ervaringen leren gebruiken, men moet hierbj ingedachten houden dat de toren ook kan leiden naar vrijheid....maar dan moet je wel aan de slag, breek de toren af tot aan de fundamenten, omdaarna iets geheel nieuws te kunnen gaan opbouwen.
gr. marianne

Nou, dat schrik aanjagen doet deze kaart zeker. Wat mij iedere keer opvalt is dat ik altijd het idee heb dat iets wat de kaart lijkt te voorspellen, welke kaart dan ook, door een belangrijke ander gebeurd. Begrijp je?
Ik zit in een bepaalde situatie momenteel en ik voel me zo kwetsbaar voor iemand dat ik bij de kaarten ieder keer bang ben dat zij voorspellen dat die ander mij pijn gaat doen. Niet direct in de zin van fysieke pijn of dat hij kwetsend zal zijn naar mij maar dat ik dingen hoor of zie die mij pijn zullen doen.
Maar als ik de kaart lees dan zou de werking dus ook vanuit mij kunnen komen?

En dan nog een vraag over de positie van de kaarten bij een Keltisch Kruis want daar wordt wisselend over gedacht. Ik las al eens eerder dat de 10de kaart een advieskaart is en de 6de kaart meer gericht is op de toekomst. Is dat altijd zo?

Liefs, H.

dameblanche

#9
de 6e kaart is de verre toekomst en die heeft een tijdspanne van 6 tot 9 maanden.
de 10 kaart is kan voor advieskaart liggen, maar ook geeft deze kaart het verloop van de legging aan...
de zegewagen, geen negatieve kaart, het is ook een kaart van de grote arcana, je hebt hard gewerkt, je mag succes gaan oogsten, de toren geeft als advies mee dat je je mee moet laten voeren op de stroom der gebeurtenissen, vecht niet tegen de stroom in, laat je meeslepen door de opwinding van het verwachte...
hoeft niet dat het geweld van de toren buiten je om kan gaan....
het ligt er ook aan welke kaarten er rondom liggen....
het kan ook zijn dat je je torentje wil beschermen tegen de bliksem....en dan zjn we zelf de gevangene....


hatsjepsoet

Citaat van: marianne op december 07, 2011, 17:01:53 PM
de 6e kaart is de verre toekomst en die heeft een tijdspanne van 6 tot 9 maanden.
de 10 kaart is kan voor advieskaart liggen, maar ook geeft deze kaart het verloop van de legging aan...
de zegewagen, geen negatieve kaart, het is ook een kaart van de grote arcana, je hebt hard gewerkt, je mag succes gaan oogsten, de toren geeft als advies mee dat je je mee moet laten voeren op de stroom der gebeurtenissen, vecht niet tegen de stroom in, laat je meeslepen door de opwinding van het verwachte...
hoeft niet dat het geweld van de toren buiten je om kan gaan....
het ligt er ook aan welke kaarten er rondom liggen....
het kan ook zijn dat je je torentje wil beschermen tegen de bliksem....en dan zjn we zelf de gevangene....

Zo, dat is nog een lange tijd, 6 a 9 maanden. Ik dacht dat ze altijd maar voor 2 a 3 maanden geldig waren.
Bedoel jij met de loop van de legging (van de 10de kaart) dat hij ook iets kan zeggen over de toekomst? En wanneer weet ik dat het een advieskaart is of dat het een voorspellende kaart is? Ik blijf het ingewikkeld vinden of misschien neem ik dingen te letterlijk.
De laatste zin vind ik ook een interessante. Betekent dit dat wij ons zelf gevangene houden met dat beschermen?

dameblanche

ja klopt H, dat is ook de toren.
het postieve van de toren is dat deze altijd naar de vrijheid leidt.
in jouw geval beteent het dat je je te gekwetst voelt, je hebt een muurtje daarom om je heen gebouwd om je te bschermen tegen de bliksem, maar juist dat dikke beschermende muurtje werkt beknellend....

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op december 08, 2011, 16:00:01 PM
ja klopt H, dat is ook de toren.
het postieve van de toren is dat deze altijd naar de vrijheid leidt.
in jouw geval beteent het dat je je te gekwetst voelt, je hebt een muurtje daarom om je heen gebouwd om je te bschermen tegen de bliksem, maar juist dat dikke beschermende muurtje werkt beknellend....

Ik weet niet of wat ik nu ga schrijven hetgeen is wat de Toren probeert duidelijk te maken maar de laatste weken voel ik me niet altijd even prettig meer bij bepaalde patronen die ik altijd heb wanneer ik intense gevoelens heb voor een ander, meestal een onbereikbaar iemand. Aan de ene kant geven die patronen ook een intens gevoel wat ik niet kwijt wil en heb ik ook het idee dat ik daarmee iemand niet loslaat want dat kan ik nog niet. Aan de andere kant voel ik me duidelijk vrijer wanneer ik niet zo gefixeerd bezig ben met hem. Allerlei zaken doen me aan hem denken en als ik een dag uit mijn normale ritme ben (even een andere werkplek, een dag in een andere stad) dan voelt dat vrij aan. Zodra ik weer terugga in het oude dan voel ik het in mijn buik en dat is niet (meer) altijd prettig.
Het rare is dat wanneer ik me meer vrij voel, mijn gevoelens voor die ander juist toenemen. Als ik me onvrij voel dan is er vooral verdriet, wanhoop en frustratie.
Apart.

dameblanche

je kuunt je eigen gevangene zijn van je eigen toren....
jezelf beschermen tegen de bliksem van buiten af.
de toren is een groot grijs gebouw op een rotsfundering met een gouden tkroon als dak....
de geest komt onder druk te staan, terwijl het onderbewuste zich steeds meer laat gelden.
men krijgt verwarde dromen, ruzies, depressies.
als men deze tendensen onderdrukt zal het onbewuste gaan exploderen, op wat voor een manier dan ook...
het dak vliegt eraf, er komt een enorme druk op te staan, de toren brokkelt af...
wat eens een veilige basis was, moet worden afgebroken...omdat deze niet meer aan de veiligheidsvoorschriften voldoet....
het gaat erom dat het onderbewuste gee nandere uitingsvorm heeft, en dat dat met pijn en verdriet te paard moet gaan, en dat we dan deze ervaring kunnen gebruiken om beter evenwicht te verkrijgen

hatsjepsoet

Even een persoonlijk iets om te kijken of ik de kaarten goed begrijp:
Ik heb steeds meer het vermoeden dat ik misschien wel de werkelijkheid weg druk. Ik vind het moeilijk te beschrijven maar ik blijf een bepaalde hoop houden die misschien nergens op slaat. Ik heb maanden lang allerlei gedachten gehad over iemand. Ik dacht dat hij allerlei negatieve gedachtes/gevoelens had naar mij toe en dat hij totaal niet geïnteresseerd was. Toen ik hem een aantal maanden geleden tegen kwam bleek dat allemaal niet waar te zijn. En er was wel degelijk interesse.
Het is nogal een ingewikkelde situatie m.a.g. dat we geen contact kunnen hebben (i.i.g voorlopig) en wederom ga ik negatief denken. Hij had gezegd me wel te blijven mailen maar vervolgens heeft hij dat niet meer gedaan. Ik snap het wel want ik had voordat hij dat zei aangegeven dat we even geen contact konden hebben. Ik weet niet wat zijn reden is om niet meer te mailen maar het feit dat hij dat heeft gezegd en het niet meer doet maakt mij gefrustreerd en wanhopig. Vervolgens ga ik weer denken dat hij toch niet meer geïnteresseerd is, hij heeft vast iemand anders ontmoet, enz. Tegelijk blijf ik hoop houden dat het wederom wel mee valt net zoals een paar maanden geleden. Ik heb een soort magisch denken/gevoel: negatief denken dat hij waarschijnlijk iemand heeft of niet meer geinteresseerd is tegelijk fantaseren dat hij nog op mij wacht, dat het weer meevalt als ik hem tegen zou komen.
Ondertussen lees ik bijv. horoscopen voor 2012 en leg ik een jaarlegging me tarot online en alles betrek ik op hem. Als er staat dat ik iemand ontmoet dan ontmoet ik hem ergens weer.
Slaat de Toren op dit soort gedachten, Marianne? Dat ik al die gedachten moet loslaten? Dat ik moet aanvaarden dat hij geen interesse meer heeft en dat ik geen hoop meer moet hebben dat er weer contact zal zijn? En dat het allemaal wel mee valt?

Liefs, H.