Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

" Donkere wolk"

Gestart door frommeltje, december 05, 2011, 10:01:14 AM

frommeltje

Hoi,

De droom die ik vannacht heb gehad:

Ik ben thuis in de woonkamer (ziet er wel anders uit dan in werkelijkheid).Samen met mijn 5 hondjes.
Ik kijk uit het raam,het is overdag want het is heel helder.
Ik woon in een flat want ik zit behoorlijk hoog en kan heel de stad overzien.
Aan het einde van de stad zie ik een hele grote grijze donkere wolk die als het ware op de huizen hangt.
Ik denk dat er een atoombom gevallen is.Dit is dus het einde van de wereld.
Ik ga naar mijn 5 hondjes toe en samen gaan we in een kring zitten en omarmen elkaar ???.Ik vermoed dat de wolk dichterbij zal komen en dat het dan gebeurd is.
Ik hoop maar dat het snel zal gaan en dat we niet te veel hoeven te lijden.
We wachten maar er gebeurd gelukkig niks....

Ik heb in sommige dromenboeken gekeken en daar staat in dat een donkere wolk met een depressie te maken kan hebben.
Nou weet ik ook wel dat de uitleg uit die boekjes niet altijd klopt.Ben benieuwd wat jullie ervan weten?!

Alvast bedankt en groetjes...

Sonja Irene

Beste Frommeltje,

Donkere wolken schijnen inderdaad te kunnen wijzen op een depressie, maar of deze betekenis ook op jou van toepassing is, is nog maar de vraag. De context van je droom is minstens zo belangrijk, die moet je altijd bij je uitleg betrekken. In mijn droomwereld bevindt het thema zich vaak in het centrum van mijn droom en kan al het andere behulpzaam zijn bij het verklaren ervan.
Jouw thema kan dus die wolk zijn, maar... je zit hoog en droog, het is helder weer en je overziet de hele stad. Je hebt dus een maximaal overzicht, beter kan niet! Hierdoor kun je samenhangen zien - depressieve mensen hebben daar juist moeite mee.
Bovendien ben je thuis (wat naar ik aanneem een veilige omgeving is) met je trouwe hondjes bij je (nog meer veiligheid). In zo'n situatie ben je bij jezelf, is voldaan aan je basisbehoeften en heb je weinig te vrezen van de buitenwereld.

Een echte wolk loopt vroeg of laat leeg.  Een donkere wolk wijst op een aanstaande regenbui, hoe donkerder, hoe meer regen, misschien wordt het wel noodweer en jij denkt zelfs aan een atoombom en aan het einde van de wereld! Erger kan niet. Deze wolk is zelfs zo zwaar dat hij op de huizen hangt, maar (en dat valt dan weer mee) hij is aan het einde van de stad en dus (nog) niet héél erg dichtbij.

Mijn gedachte is dat je misschien bepaalde emoties onderdrukt en een uitbarsting in de nabije toekomst vreest. En dat je bang bent voor een verstoring van je huiselijke rust (en van je gemoedsrust).
Ik kan het mis hebben, mag al helemaal niets voor je invullen en moet het dus eigenlijk hierbij laten. Maar het zou best kunnen dat meer mensen in deze periode over donkere wolken dromen...

Of deze uitleg nu wel of niet in de buurt komt van je gevoel, blijf vooral ´dicht bij jezelf´, neem jezelf serieus. Misschien droom je wel een vervolg en kun je daar weer verder mee!

Het beste, Sonja

frommeltje

Hoi Sonja,

Bedankt voor je uitleg.Ondanks die donkere wolk zitten er toch veel positieve dingen in,veiligheid en bescherming in m'n eigen huis met hondjes.Zo voel ik het ook echt,ik vind het heel erg belangrijk om een goede en fijne thuisbasis te hebben.Waar ik helemaal mezelf kan zijn.
Wat die onderdrukte emoties betreft,dat zou wel kunnen,ik ben een echte binnenvetter en er zijn dingen die ik inderdaad wel vrees.
Ben wel iedere ochtend benieuwd wat ik weer allemaal gedroomd heb,je kan er zoveel van leren.

Goed van je dat je dit allemaal hebt gezien in mijn droom,heel erg bedankt,groetjes. :D