Auteur Topic: Een vraag over de Hoge Priesteres legging  (gelezen 2148 keer)

High Priestess

• Gast
Een vraag over de Hoge Priesteres legging
« Gepost op: november 29, 2011, 22:27:15 pm »
Goedenavond allemaal,

Ik heb zojuist een Hoge Priesteres legging (een soort variant op het Keltisch Kruis) gelegd, maar ik worstel een beetje met enkele kaarten. Misschien kunnen je helpen met de interpretatie.
Mijn vraag had betrekking op mijn situatie momenteel (de verwachtingen, redenen van de situatie en advies).

1e kaart (het thema) - 10 STAVEN: Momenteel ervaar ik in mijn situatie weinig perspectief en wordt het allemaal te veel.
2e kaart (extra impuls bij het thema) - KONINGIN STAVEN: deze kaart toont levendigheid, vuur en levenslust. Ik ervaar dit ook. Ik heb de kracht, zin en wil om te gaan, maar de situatie ervaar ik als lastig.
3e kaart (huidige primaire invloed) - KEIZERIN: nieuwe inzichten worden vergaard, groei, vruchtbare tijd voor nieuwe ideeen.
4e kaart (toenemende invloed) - MOON: toenemende angst en onzekerheid (DEZE KAART VIND IK WEL VERONTRUSTEND)
5e kaart (afnemende invloed) - 8 STAVEN: het uitblijven van goede berichten, ik zal niets fijns hoeven verwachten (WEDEROM EEN VERONTRUSTENDE KAART DIE IK NIET POSITIEF KAN BENADEREN)
6e kaart (onbewust is er gaande) - DOOD: een afscheid, het loslaten van bepaalde dingen, zodat het nieuwe kan ontstaan. Heeft dit met ideeen te maken?
7e kaart (bewust aanwezig) - 7 PENTACLES: ik ben in afwachting, geduld hebben
8e kaart (waar de weg heen gaat, wat ik kan verwachten) - WERELD: mooie kaart, een afronding van een bepaalde periode.

Het moeilijke van deze legging voor mij zijn de kaarten op positie 4 en 5 omdat ze eigenlijk vrij negatief zijn, maar het resultaat is wel positief. Heeft iemand enig idee hoe dit te interpreteren? En qua tijdsperiode? (dit heb ik niet vantevoren gevraagd)

dank je, Liefs High Priestess ;D

hatsjepsoet

• Master lid
Re:Een vraag over de Hoge Priesteres legging
« Reactie #1 Gepost op: november 29, 2011, 22:32:59 pm »
Hé HP  ;D

Even iets over die 2 kaarten. Ik weet er niet heel veel van maar dit staat bij Catharina's web over staven 8:
"Staven Acht is de enige van de 78 tarotkaarten die een duidelijke aanwijzing geeft dat er een gebeurtenis voor de deur staat. Ze wijst erop dat er iets aan de gang is, dat er iets in de lucht hangt, en dat het sneller dan misschien verwacht wordt al gaat gebeuren. Meestal brengt deze kaart blijde gebeurtenissen." Dus geen vervelende kaart wat dan aangaat.
De Maan heeft inderdaad iets verontrustends maar geeft volgens mij ook o.a. aan het schouwen in jezelf, meer naar binnen gekeerd raken.

Liefs, H.

Leeuwin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 30, 2011, 01:06:44 am »
Hoi Hatsjepsoet,

De Maan kan ook betekenen dat je van mensen bewust of onbewust informatie krijgt die niet helemaal klopt. Deze kaart 'maant' je om goed naar je eigen gevoel te luisteren en zeer zeker niet moet afgaan op roddelpraat. Je krijgt of hoort pas het fijne als je het goede zich echt aandient.
Onbewust ben je je angst voor verandering aan het loslaten, waardoor er nieuwe verborgen gebieden aan het licht komen (De Maan)

Leeuwin

hatsjepsoet

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2011, 08:22:00 am »
Bedankt Leeuwin, hele mooie uitleg. Heb ik zelf ook weer wat aan als ik hem zelf trek.

High Priestess

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2011, 09:11:48 am »
Dank leeuwin en Hatsepoet, maar omdat de 8 staven op de positie ligt van afnemende invloed komt er juist geen blijde boodschap, toch?

Liefs,HP

Leeuwin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2011, 12:17:18 pm »
De boodschap hier is denk ik om goed naar jezelf te luisteren.