Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Verdriet

Gestart door janice, november 27, 2011, 17:29:33 PM

Ricca

Nee, geen bubbles gehad, Happyme. Ik bruis van mezelf al. :P

Liefs  :-*
From Ricca with Love

happyme

klaproos1945

na een nachtje te hebben geslapen
waag ik hier toch nog een kans je
je zegt ik hou niet van afwijzingen
maar waarom zie jij dan je ex vriend als verdrietig?
is dat het gevoel van afwijzing in jou nu je hem niet meer ziet

klaproosje

janice

Citaat van: Ricca op november 27, 2011, 23:29:08 PM
Citaat van: janice op november 27, 2011, 18:12:22 PMeen droom heeft toch meestal met jezelf te maken ? en niet daadwerkelijk met de persoon waarover je droomt ?

Het gaat om je ex-collega én om jou. Om jullie allebei dus. Ik denk dat het verdriet dat je in zijn ogen ziet jouw eigen verdriet is om de situatie. Dat je hem mist. In de droom heb je dat verdriet naar hem verschoven. Of anders gezegd: hij spiegelt jouw eigen verdriet. Dat neemt niet weg dat hij óók verdriet zou kunnen hebben en dat jij dat intuïtief aanvoelt (hij staat immers links van jou, aan jouw intuïtieve kant). Of misschien heeft hij verdriet om jouw verdriet... Misschien houdt hij wel van je... Maar ik weet niet hoe zuiver je dat aanvoelt. Jouw eigen verdriet is volgens mij het duidelijkst aanwezig.

Liefs van Ricca

P.S. Haken en ogen? Nee, gewoon aan de haak slaan die gevoelige man. :) Het wordt winter, waarom haak je niet een mooie muts voor hem? En dan gaan jullie straks een keer schaatsen en haak je gezellig in... Oeps, ik laat me even meeslepen. Kun je schaatsen, Janice? ;D

Hehe, EINDELIJK weer eens een analyse van RICCA, Ik ben er blij mee! :D Dank je wel! Ik heb dromen gehad waarin ik me een
stuk verdrietiger en flink ontdaan voelde tijdens een heftige 'droomscene'.
Bij mn ex collega voelde ik dat heftige verdriet niet zo erg zoals het bij hem te zien was.

Ik heb 4 kaartjes getrokken met de vraag waar het precies om ging in mn droom:
Het kruis
Hier gaat het om: Hogepriesteres
Dit betekent het niet: Zwaarden koningin
Dit betekent het wel: Bekers 10 omgekeerd
Hier is het goed voor: De zon

Ps: Ik hou eigelijk vooral meer van de zon :D De winter kan me gestolen worden :o
Intuitie is verstand dat haast heeft

janice

Citaat van: klaproos1945 op november 28, 2011, 13:23:17 PM
na een nachtje te hebben geslapen
waag ik hier toch nog een kans je
je zegt ik hou niet van afwijzingen
maar waarom zie jij dan je ex vriend als verdrietig?
is dat het gevoel van afwijzing in jou nu je hem niet meer ziet

klaproosje
een afwijzing is voor mij gewoon hard een NEE krijgen en ik heb nooit toenadering gezocht,  
dat ik hem niet meer zie zie ik niet als een afwijzing,
ik heb ook nooit afscheid genomen toen ik besloot weg te gaan, ik ben gewoon weggegaan  :-X
maar misschien durft hij net als ik gewoon geen stap verder te zetten :)

Palomino

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben aan het werk en ik weet dat mijn ex collega (die ik leuk gevonden heb / nog steeds leuk vindt) ergens ook op een andere afdeling aanwezig is.
Ik heb het naar mn zin op het werk, er valt van alles te doen, ook op creatief vlak zoals haken en het is er overal erg druk.
Ik sta op de gang en ineens zie ik mn ex collega links voor me op de gang staan, hij kijkt me zeer verdrietig aan.

« Laatste verandering: november 27, 2011, 17:36:20 pm door janice »  Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

Lieve Jan,

Je bent op je werk en werkt op een andere afdeling dan de excollega die je leuk vidt. Die andere afdeling kan aangeven dat je niet op het zelfde level zit, misschien niet zo goed weet hoe contact met hem te leggen/krijgen.
Op de gang zie je hem links van je staan en hij kijkt je zeer (= pijn) verdrietig aan. Die gang is eigenlijk de gang(= het gaan) van je zelf naar hem en van hem naar je zelf...hij is hierin de spiegel waarin je kijkt en het gaat hier dus, denk ik, over je eigen verdriet over misschien de stap die je noot naar hem toe hebt gezet. Maar die kun je natuurlijk nog altijd nemen...toch  :D Want er is van alles te doen, ook op creatief vlak. Wees creatief en haak er op in... :)

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

janice

Citaat van: Palomino op november 28, 2011, 20:09:12 PM

Lieve Jan,

Je bent op je werk en werkt op een andere afdeling dan de excollega die je leuk vidt. Die andere afdeling kan aangeven dat je niet op het zelfde level zit, misschien niet zo goed weet hoe contact met hem te leggen/krijgen.
Op de gang zie je hem links van je staan en hij kijkt je zeer (= pijn) verdrietig aan. Die gang is eigenlijk de gang(= het gaan) van je zelf naar hem en van hem naar je zelf...hij is hierin de spiegel waarin je kijkt en het gaat hier dus, denk ik, over je eigen verdriet over misschien de stap die je noot naar hem toe hebt gezet. Maar die kun je natuurlijk nog altijd nemen...toch  :D Want er is van alles te doen, ook op creatief vlak. Wees creatief en haak er op in... :)

Liefs van Palo

Hi Palo, Dank je wel ! :)
Toch twijvel ik nog of het echt mijn verdriet is, zoiets zou je dan toch net zo sterk moeten voelen als dat het wordt uitgedrukt/uitgebeeld in de droom ?
En nee, ik ben bang datik die stap niet zal durven zetten :)

dameblanche

hallo janice, je bent op het werk en je weet dat je ex collega ook aan het werk is, maar op een andere afdeling,
je voelt zijn aanwezigheid steeds om je heen,
daarom heb je het ook naar je zin, want je voelt zijn aanwezigheid...
je bent nuttig bezig, haken duidt op het geen je niet wilt delen met andere collega,s..juist je verliefdheid, je bent bang dat anderen roet in het eten gooien,
maar durft niet de stap te zetten omdat het eventueel verdriet met zich mee kan brengen...
je hebt in die droom jouw verdriet gevoelt....

nog iets anders janice, als je in een droom je egen hand kan zien, vooral je linkerhand, dan is het een surrealistische droom en kun je indien mogelijk deze droom dan ook sturen, daar is oefening bij nodig, je ex collega staat hierbij aan de linkerkant, jouw linkerkant, dus jouw verdriet, jouw angst om gekwetst te worden.
liefs marianne :-*

janice

dank je wel marianne, misschien heeft het idd dan allemaal toch met mezelf te maken  :)

Ricca

Lieve Janice,

Op het diepste niveau gaat een droom altijd over jezelf. Nou is dit een korte droom met weinig symboliek en ik wil je natuurlijk geen verdriet aanpraten, maar een droom kan inderdaad verdriet uitbeelden zonder dat je dat in werkelijkheid als zodanig voelt. Het kan in werkelijkheid achter een andere emotie schuilgaan (achter boosheid, achter spijt o.i.d. of achter verdriet over heel iets anders).

De Kruislegging
1. Hogepriesteres: dat intuïtieve lijntje met hem is er wel en dat verklaart ook de aantrekkingskracht die jij voelt. Dat betekent nog niet dat het automatisch tot een relatie komt.
2. Zwaarden Koningin: focus niet te veel op het verdriet, want dat brengt je niet verder.
3. Bekers 10 omgekeerd: zit het je dwars dat je zonder afscheid van hem te nemen bent vertrokken? Of besefte je toen nog niet dat je iets voor hem voelde? Ben je teleurgesteld dat híj geen toenadering zocht? Twijfel je of hij de ware kan zijn? Dat zijn de vragen die Bekers 10 omgekeerd bij me oproept.
4.Maar zie eens: De Zon = geluk! Janice tropical in haar element :D (en laat dat schaatsen dan maar zitten ;D).

Of hij de ware is, weet ik natuurlijk ook niet, maar zie het eens zo: de ware die zal verschijnen ben jij zelf! Zogauw je dat onvoorwaardelijk gelooft, zal er een partner zijn (die ex-collega óf iemand anders). En de toenadering zal bijna vanzelf verlopen... ;) (stukje verbeeldingskracht en gedachtekracht).

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

janice

dank je wel ricca!!!  :)