Dame & Zeis

Gestart door janice, november 22, 2011, 19:55:05 PM

janice

Wat wil die combinatie zeggen ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

klaproos1945

op de eerste plaats zou ik zeggen
deze dame gaat oogsten

janice

ik dacht dat de zeis een negatieve kaart was ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

Leeuwin

Ik dacht dat de Zeisen op zich een tijdelijke breuk aankondigde, in dit geval met de dame of de dame veroorzaakt de breuk zelf. Ligt ook weer aan de omringende kaarten! Vaak leveren tijdelijke breuken een betere band op met de persoon in kwestie. In deze context vind ik deze kaart dus niet negatief.

Leeuwin

Inga

Citaat van: janice op november 22, 2011, 22:22:13 PM
ik dacht dat de zeis een negatieve kaart was ?

Ik blijf de Zeis een moeilijke kaart vinden.
Ik heb hem ook als negatief geleerd, idd een tijdelijke breuk.
Maar steeds toch hoor je weer om je heen dat hij ook vaak wordt geduidt als oogsten, dus positief.

Carla

Een zeis kapt iets af, je moet dus altijd kijken naar de andere kaarten (een groter geheel) om te begrijpen wat er afgekapt wordt en welke invloed dat zou kunnen hebben..

dameblanche

de combinatie de dame en de zeis wijst erop dat de dame in questie onzeker is, en ook angstig is.
gaat het om een andere dame, dan kan deze combinatie erop wijzen dat de dame een moeilijk karacter heeft, niet te peilen is.... :-*

sweetmami

Wat de combinatie wil zeggen hangt af van de vraagstelling.
Betreft het haar persoonlijk, betreft het een situatie, gaat het over haar gaat het over een ander gaat het over gevoel...enz.
De zeis is een aandachts kaart een dreiging, een angst, een waarschuwing maar het is altijd iets plots iets tijdelijks dus veranderbaar... En let daarop waar richt de zeis zich op want dat is het aandachtspunt.