Auteur Topic: hulp bij legging Keltisch Kruis  (gelezen 4228 keer)

mazaru

• Gast
hulp bij legging Keltisch Kruis
« Gepost op: november 08, 2011, 17:44:42 pm »
Hoi, dit is mijn eerste post op dit forum en ik kom gelijk met een vraag over een legging.
Uiteraard is het een liefdesvraag.
Dat is toch iets wat ons bezig kan blijven houden.

Ik heb al tijden een oogje op iemand maar die persoon is heel moeilijk te peilen.
Eigenlijk begin ik de moed heel erg te verliezen en vraag ik me af of het niet beter voor me zou zijn als ik zou proberen om hem uit mijn hoofd te proberen te krijgen.
Met de vraag in gedachte: "Heeft het wel zin om te blijven hopen? Waar leidt dit heen?" (Technisch gezien zijn dit eigenlijk twee vragen, maar ik denk dat de Tarot de tendens wel begrijpt.)
kreeg ik de volgende legging:

kaart 1: hier gaat het om: bokalen 6
kaart 2: deze kruist hem: De Magiƫr
kaart 3: deze ligt onder hem: De Maan
kaart 4: deze ligt achter hem: De Wereld
kaart 5: deze kroont hem: De Zegewagen
kaart 6: deze ligt voor hem: de ridder van zwaarden
kaart 7: angsten: Gematigdheid
kaart 8: invloeden: de Gehangene
kaart 9: verlangens en hoop: de Keizerin
kaart 10: mogelijke afloop: bokalen twee

Als ik zo naar deze legging kijk, dan ziet het er over het algemeen best wel positief uit. Maar ik zou graag van mensen met meer ervaring horen hoe zij deze legging uit zouden leggen.

Ik ben namelijk nogal geneigd om in sprookjes te geloven en ben daardoor al een paar keer flink op mijn plaat gegaan. Eigenlijk wil ik dat nu vermijden. Ik ben als de dood om weer gekwetst te worden of weer met een illusie te leven.

In ieder geval al bedankt voor het lezen! :)

hatsjepsoet

• Master lid
Re:hulp bij legging Keltisch Kruis
« Reactie #1 Gepost op: november 08, 2011, 22:06:00 pm »
Een beetje flauw van mij maar ik hoor ook graag wat anderen zeggen gezien je vraag en uitkomst zodat ik er ook van kan leren. Bokalen 2 is een mooie kaart als mogelijke uitkomst naar mijn idee maar laat ik verder maar zwijgen want soms lees ik een kaar anders dan de experts en heb ik het ook mis.

Groetjes, H.

Leeuwin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 08, 2011, 22:45:36 pm »
Hi Mazaru,

Bokalen 6/De Magier geven mij het gevoel dat je op je plaat bent gegaan omdat je op een te grote roze wolk gaat zitten en daar ook te lang op blijft zitten. Zelfs als is die wolk in een donderwolk veranderd, dan nog ben je geneigd om te geloven dat deze vanzelf wel weer roze zal worden! Ik heb dus de indruk dat je slachtoffer bent geweest van je eigen dromerigheid.
De Magier maant je om eerst eens oog te krijgen voor de realteit van iemand en wat meer feeling te krijgen met je eigen behoefte ten aanzien van relaties. Dit behoedt je voor een eventuele volgende teleurstelling.

De Zegewagen/De Keizerin geven mij de indruk dat je ook geneigd bent om meer te geven dan te nemen in een relatie met iemand. De Zegewagen geeft je als tip mee om hierin wat evenwicht te brengen.

De Maan :) Hij is zeker moeilijk te peilen! Ook voor zichzelf. Dit komt doordat hij een zeer bewogen leven achter de rug heeft (De Wereld).

Matigheid/De Gehangene geeft mij het gevoel dat hij in zekere zin nog vast zit in oude situaties en dat hij die eerst wil oplossen eer hij aan een relatie begint. Ridder van Zwaarden geeft wel aan dat hij knopen gaat doorhakken en dat dit dus wel goed komt.
Zwaarden Ridder/kelken 2 zeggen mij ook dat ht na een lange tijd goed komt!

Liefs van Leeuwin

mazaru

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2011, 09:48:21 am »
Dank je wel voor je antwoord Leeuwin.

En wat zit je er goed in! Diep respect dat je dat er allemaal uithaalt.

Mijn fout is inderdaad dat ik te veel in sprookjes en happy endings geloof. Hoe alles er ook tegen spreekt, ik blijf altijd geloven dat het wel goed gaat komen. In deze situatie probeer ik voorzichtiger te zijn, maar de aard van het beestje is zo moeilijk te veranderen. Daarom word ik op dit moment ontzettend heen en weer geslingerd tussen wat ik hoop en waar ik bang voor ben.

Wat je vertelt over het bewogen leven wat hij heeft gehad, sla je ook de spijker op zijn kop. Hij heeft dingen meegemaakt die een mens niet mee zou moeten maken. En toch zal hij er nooit over klagen en probeert hij vrolijk door het leven te gaan. Maar soms kun je gewoon in zijn ogen lezen dat hij het er nog steeds moeilijk mee heeft.

Ik hoop echt dat je met je laatste zin ook gelijk krijgt. Dan heeft het toch nog het happy end waar ik zo naar verlang. ;)

Ik hou me ook bezig met de I Ching. Ik weet niet of je je daar ook wat in verdiept hebt, maar daar krijg ik heel vaak het hexagram 46 en 53, ook hexagram 5 heb ik al regelmatig voorbij zien komen. In grote lijnen zegt deze Tarotlegging dus hetzelfde als de IC.

Wat me ook opvalt aan mijn legging, is dat er zoveel kaarten van de grote Arcana bij zitten.
7 stuks!
Heeft dat nog een speciale betekenis?

groetjes van mazaru

Leeuwin

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 09, 2011, 17:57:10 pm »
Hoi Mazaru,

Als er veel kaarten van de grote arcana in een legging zijn, betekent dit dat er een veel diepere betekenis achter je leerproces zit, hetgeen er gebeurt is intenser.

Ik heb me inderdaad wat verdiept in de I Ching maar ik weet niet al die nummers uit mijn hoofd hoor! Ik zal eens naar die hexagrammen gaan kijken. Weet je misschien welke lijnen er zwak zijn en welke niet? De sterke lijnen geven namelijk de sterkste boodschap aan.

Ik hoop voor jou op dat happy end!

Groetjes van
Leeuwin

mazaru

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 09, 2011, 18:35:45 pm »
Hoi Leeuwin,

Ik weet niet meer precies welke lijnen er veranderden in de leggingen. Ik weet wel dat de nadruk steeds kwam te leggen op 'wachten' en op het bedwingen van gevoelens.

Dit weekend kreeg ik als antwoord op de vraag hoe het nou toch verder moet 51.1.

De schok komt: Hu, hu!
Daarop volgen lachende woorden: Ha, ha!
Heil!

wat weer leidt naar hexagram 16, enthousiasme

Heel verwarrend allemaal.
En inderdaad heel intens. Ik weet me soms geen raad meer met mijn gedachten en gevoelens. Ik ben begonnen met hardlopen zodat ik mijn hoofd een beetje leeg kan rennen.
Dat helpt wel. Is deze situatie in ieder geval goed voor mijn conditie ;)

Leeuwin

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 09, 2011, 18:38:18 pm »
@Mazaru,

Ik krijg het gevoel dat I Ching bedoelt dat je je gevoelens wat moet nuanceren en/of misschien niet alles en wel meteen wilt. Dat brengt heil! Zo voel ik het hoor maar als jij het anders voelt dan schrijf je het mij vast wel.

Hardloop ze!!

mazaru

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 09, 2011, 19:35:55 pm »
Hoi Leeuwin,

Ik ben heel geduldig met alles. Misschien wel te.
Dit is niet iets van een paar maanden, dit zit echt heel diep en is al heel lang aan de gang.
Het is een proces van een stap vooruit en een schuifeltje achteruit.

De ene keer neemt hij weer afstand en de andere keer weet ik me geen raad met wat ik voel.
Vandaar ook dat ik me begin af te vragen of hier ooit een doorbraak van komt of dat we nog meer jaren zo door zullen gaan.
Misschien is het wel beter als ik eens van die wolk afstort.
Maar aan de andere kant heb ik toch het gevoel dat geduld het antwoord hier is. Maar dat kan natuurlijk ook weer de invloed van die roze wolk zijn.
....
Bovenstaand stukje laat een beetje zien hoe het er in mijn hoofd aan toe gaat :-\
Ik weet dat het tijd wordt dat ik eens knopen door ga hakken, maar ik weet niet hoe en ik weet niet welke knoop ik doormidden moet slaan.

ja, nee, ja, nee, misschien, nee joh, tuurlijk niet! geen schijn van kans, maar toch...
etc. etc. ;)
Vermoeiend he?  ::)

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #8 Gepost op: november 09, 2011, 20:56:04 pm »
als men zit te wachten op dat gene wat het leven me te bieden heeft
wilt men geloven dat men geduldig is maar is dat wel zo?

mazaru

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 09, 2011, 21:57:57 pm »
als men zit te wachten op dat gene wat het leven me te bieden heeft
wilt men geloven dat men geduldig is maar is dat wel zo?

Dat is inderdaad de hamvraag. Waar houdt geduld op en wordt het een roze wolk, of misschien zelfs wel angst voor het leven?

Leeuwin

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 09, 2011, 22:20:23 pm »
Kan het misschien zo zijn dat je te sterk vasthoudt?

Leeuwin

mazaru

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 09, 2011, 22:35:19 pm »
Kan het misschien zo zijn dat je te sterk vasthoudt?

Leeuwin

Ja, zou zeker kunnen.
Ik moet maar eens goed bij mezelf te rade gaan.