sterlegging

Gestart door Morgain, november 02, 2011, 10:25:42 AM

Morgain

hey ik heb een vraagje over de sterlegging

deze legging heeft 5 kaarten:
1. de huidige situatie
2. wat je moet deon
3. valkuilen
4. wat er mee zit
5. de uitkomst


Mijn vraag gaat over kaart 3 de valkuilen. Ik had bij mijn vorige legging op deze plaats 0. de dwaas liggen. Deze kaart staat voor het nemen van een stap in het onbekende, je intuitie volgen, openheid, ontvankelijkheid en zo. Maar de kaart ligt op de plaats van valkuilen. Hoe moet ik die dan interpreteren? Moet ik meer mijn intuitie volgen en meer open durven zijn of juist niet?

of meer algemeen: Is het een valkuil om het advies van de kaart te volgen of vermijd ik een valkuil door het advies van de kaart te volgen?

Leeuwin

Hi Morgain,

Ik weet natuurlijk zo niet welke kaarten er op die andere plaatsen liggen, dus ik kan De Dwaas niet in samenhang met andere kaarten interpreteren. Ik kijk dus alleen naar De Dwaas.

De valkuil van de Dwaas is vaak dat hij het moeilijk vindt om de vele ideeen die hij heeft vorm te geven. Mede hierdoor vindt hij het moeilijk om keuzes te maken. Keuzes maken betekent voor hem vastleggen aan...en dat vindt die vrijbuiter :) van een Dwaas nou juist zo eng!
Wat hij echter niet door heeft, is dat zijn ontwikkelingen juist stil staan OMDAT hij geen keuzes maakt! Dientengevolge merkt hij dat anderen vooruit komen en hij niet. Dit kan emotionele problemen geven met als gevolg een flink minderwaardigheidsgevoel!
Eenmaal zo'n minderwaardigheidsgevoel, kan het ook zijn dat ze te weinig naar hun eigen intuitie luisteren en meer naar de influisteringen en verwachtingen van een ander. Gevolg: hij raakt het spoor bijster.

Leeuwin

Morgain

hey leeuwin

bedankt voor je antwoord!!

ik heb zelf een beetje moeite om een kaart vanuit een "valkuil" opinie te zien. Voor mij heeft een kaart voornamelijk een boodschap/les/goede raad. Maar hoe zit het dan bij de "valkuil" positie. Wilt dat dan zeggen dat je het advies van de kaart moet omdraaien.

zoals bij de dwaas:
dwaas zegt loslaten, spring in het onbekende, volg je intuitie
dwaas in valkuil:
je laat alles te veel los, je settled niet, ...

ik vind het moeilijk om de valkuil interpretatie te vinden voor iedere kaart

Leeuwin

Hoi Morgain,

Ik spreek dan ook liever van waarschuwingen voor iets!

Morgain


Leeuwin

In de context van de Dwaas bedoel ik dat je tips kunt krijgen om de situatie te verbeteren of te veranderen!