Volgende stap-legging

Gestart door Keizerin, oktober 30, 2011, 17:14:32 PM

Keizerin

Het gaat erg slecht tussen mij en degene waar ik verliefd op ben, we hebben geen relatie en er lijkt weinig van de vriendschap over.  :-[ Ik zie het somber in en doe maar volgende-stap-leggingen, even stapje voor stapje kijken. Ik zit nu in de situatie die als uitkomst van de vorige legging kwam dus heb een nieuwe legging gedaan. Voor het eerst is hij tenminste niet negatief, maar nog opvallender: 5 van de 7 getrokken kaarten zijn Grote Arcana! Het is dus heel belangrijk, vandaar dat ik jullie mening erover vraag.

Situatie: Staven 5.
NIET belangrijk/van toepassing: Kracht en De Zegewagen.
WEL belangrijk/van toepassing: De Ster en De Dood.
Leidt tot: De Hogepriester en Munten 7.

Ik begreep niets van die combinatie Ster en Dood dus heb 2 extra kaarten getrokken met de vraag wat ik dan moet opgeven of loslaten, antw: Staven 5 en De Duivel. (NB: Grote Arcanakaart nr 6).

Mijn voorlopige interpretatie:
Situatie: intern gevecht.  (we hebben nauwelijks contact dus het zal daar niet op slaan)
NIET belangrijk: ?? Hartstocht? Goed omgaan met driften?  ??? En: snel resultaat verwachten.
WEL belangrijk: Hoop, en loslaten van interne gevecht en schuldgevoel?
Leidt tot: Nieuw vertrouwen en geduld, langzame groei.

Leeuwin

Hoi Keizerin

Staven 5 geeft inderdaa aan dat er weinig meer van de vriendschap over is :( Het lijkt mij belangrijk dat je je bezint op wat echt van wezenlijk belang voor jou is in relatie tot anderen en wat niet (De Dood). Het is ook belangrijk om te respecteren wat van essentieel belang voor die ander is (De Ster).

Cru gezegd, kappen met ruzie maken om kleinigheden (Staven 5) en machtsspelletjes/egoistische belangen opzij zetten.

De Hogepriester/Munten 7 geven aan dat dit heel moeilijk kan zijn en dat het zelfs raadzaam kan zijn om hier met iemand over te praten die veel verstand heeft van (mis) communicatie binnen het intermenselijke verkeer.

Interne gevechten en schuldgevoel spelen hierin zeker een rol, ieder weer op haar eigen gebied. Ik denk dat het zelfs noodzakelijk is dat hier grondig over gepraat wordt. Ik vind het in ieder geval wel belangrijk hoe je met driften om gaat, geldt voor allebei trouwens.



Liefs van Leeuwin

Keizerin

#2
Dank je, Leeuwin, ik ga erover nadenken!

Dus jij vindt deze legging niet hoopvol.  :( Er zijn inderdaad misverstanden geweest en problemen over kleinigheden - maar alleen aan haar kant. Je kunt dit geloven of niet maar ik ben juist heel gespitst op eigen onjuiste gedachten omdat ik zo'n hekel heb aan misverstanden die een contact verpesten zonder dat daar enige reden toe is, en onjuiste interpretaties waren er niet aan mijn kant. Ze ziet me gewoon niet zoals ik ben. Op dit moment is er niets, geen contact. Dus dat kan die Staven 5 op dit moment niet betekenen.

Ik weet echt niet wat ik zelf verder nog kan doen hieraan. Contact moet van 2 kanten komen, als 1 van de 2 niet gemotiveerd is kom je nergens, hoe je je best ook doet zo duidelijk mogelijk te communiceren en de ander te begrijpen. Het enige wat ik kan doen is proberen uit te zoeken waaróm ze geen vriendschap meer wil. Maar dat rechtstreeks vragen heeft geen zin bij haar, weet ik, dan krijg ik toch de waarheid niet te horen.

Keizerin

#3
Nou de legging is al op zijn plaats gevallen. De Ster betekende gelukkig wél hoop. Ze heeft uit zichzelf contact met me gemaakt en ik heb geprobeerd dingen die ze niet begreep uit te leggen, en daar stond ze voor open. Er is dus weer hoop op een beter contact, gelukkig maar! De meeste kaarten uit de legging sloegen blijkbaar op haar, niet zozeer op mij.

Leeuwin

@Keizerin,

Jij schrijft dat je gespitst bent op eigen onjuiste gedachten omdat je zo'n hekel hebt aan misverstanden. Kan het heel misschien zo zijn dat jij soms té goed je best doet om een vriendschap in stand te houden omdat je een hekel hebt aan ruzies?

Leeuwin

Keizerin

#5
Nee ruzies kunnen goed zijn, hoe naar op dat moment ook. Daar moet je dan gewoon doorheen. Misverstanden zijn daarentegen per definitie onnodig. Er is geen sprake van werkelijk kwetsen, negatieve bedoelingen of gewoon de ander niet begrijpen, dat gebeurt alleen in de gedachten van iemand, gebaseerd op zijn verwachtingen, ervaringen of angsten ipv op de realiteit. Daarom ga ik altijd na of mijn gedachten en gevoelens werkelijk gebaseerd zijn op wat die ander zegt of doet, of eigenlijk gebaseerd zijn op vervelende ervaringen met anderen waar diegene nú helemaal niets mee te maken heeft. En ik toets mijn gedachten waar mogelijk.

Leeuwin

@Keizerin,

Dank je voor je feedback. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt!!

Liefs van
Leeuwin

Keizerin

Dank je! En jij bedankt voor je reacties!  :)