algemene vraag over dromen

Gestart door erik2011, oktober 25, 2011, 06:53:27 AM

erik2011

Ik weet niet of iemand anders hier eens al de vraag gesteld heeft maar

wat is het nut van je dromen te kunnen verklaren?  Wat kan je er persoonlijk mee bereiken?

Beseffen dat je bv verkeerd bezig bent of het ontleden van je verborgen gevoelens en angsten?

Kan dmv een droomverklaring ook je toekomst voorspelt worden?

Leeuwin

Dromen zijn voor mij brengers van mooie boodschappen maar kunnen ook waarschuwingssignalen afgeven. Door hier goed naar te luisteren word je soms voor vervelende situaties behoed en kom je sneller in vreugdevolle gebeurtenissen terecht.

Leeuwin

Pink

Hallo Erik,

Je hebt een waakleven een een slaapleven ;D. Dromen kunnen je helpen om zaken uit het waakleven te verwerken. Dromen zijn ook de speeltuin van het waakleven. Je kan naar hartelust dingen uitproberen en kijken wat de gevolgen zijn. Als het je niet bevalt, dan doe je het anders.

Alle vragen kunnen gesteld worden en op alle vragen krijg je antwoord, alleen moet je dit antwoord wel leren lezen. Dromen helpen je om je eigen beeldtaal te ontdekken. Ze zijn een bron van creativiteit en een veld met oneindige mogelijkheden.  

Die toekomst...hmmmm, ik geloof niet dat die vast staat en geloof dus niet in de voorspelbaarheid daarvan. Wel kan je denk ik je dromen een tendens voelen en kijken wat de gevolgen van die tendens zijn. Opnieuw die speeltuin, de oefenweide voor het waakleven. En als je uitgeoefend bent, kan je de vorm overdag in de wereld zetten.

Het grootste deel hiervan gaat volgens mij onbewust. Maar als je bewuster bent van de kracht van dromen en daarmee van je eigen scheppingskracht, dan kan dit een enorme transformatie van het waakbewustzijn geven.

Pink

erik2011

Citaat van: Leeuwin op oktober 25, 2011, 12:44:41 PM
Dromen zijn voor mij brengers van mooie boodschappen maar kunnen ook waarschuwingssignalen afgeven. Door hier goed naar te luisteren word je soms voor vervelende situaties behoed en kom je sneller in vreugdevolle gebeurtenissen terecht.

Leeuwin
Als je goed inzicht hebt in je dromen kan het er voor waken dat je dingen die aan het afspelen zijn in je leven vlugger door hebt en als het slecht is vlugger daar verandering kan in brengen.

Ricca

Hallo Erik,

Naast alles wat Pink al noemde, wil ik je ook nog wijzen op de betekenis van een droom als spiegel.

Als je in het waakleven in een spiegel kijkt, zie je een reflectie van jezelf: het spiegelbeeld is heel herkenbaar, maar het begint niet zelfstandig met je te praten... In dromen kijk je in de spiegel van je psyche en zie je de reflecties van je vreugden en angsten, je zorgen en verlangens. En deze reflecties praten wél met je. Ze communiceren met je en nemen een vorm aan die helemaal niet op jou hoeft te lijken... een kind... een onbekende persoon...een dier... enz. enz. Toch zijn al die reflecties delen van jouzelf. En het huis waar al die reflecties wonen, ben je zelf.

Het nut van spiegeldromen is, dat je jezelf beter leert kennen.

Liefs,
Ricca

From Ricca with Love