Kaarten die tijdens het schudden er tussen uit vallen.

Gestart door Inga, oktober 24, 2011, 10:35:47 AM

dameblanche

dat heel goed kreeftje, zo ku je er voor jezelf een bepaalde lijn in gaan ontdekken, de kaarten die eruit flopen zoals sweety en jan dat zo mooi zeggen willen je iets extra,s zeggen.....

Eveningstar

Ik hecht ook waarde aan de uit het deck gevallen kaart(en). Ik hou de betekenis ervan in mijn achterhoofd en vroeg of laat vult deze de betekenis van de rest van de legging aan.
Meestal is het ook de rode draad doorheen het verhaal, heb ik al gemerkt.
Net hetzelfde met wat ik nu aan de hand heb bv..

Ik heb me onlangs een Zigeunerdeck aangeschaft (natuurlijk zonder boek-ook niet erg slim). Van elke kaart heb ik inmiddels de betekenis, behalve van de eerste (de Minnaar)... Ook dit is nu voor mij van belang, ervaar ik. Het is niet zo maar en precies die betekenis van die kaart, die me ontbreekt :-)...

Alain

Is het niet als er een kaart uitspringt dat deze iets wil zeggen of heb ik het mis, bij mij is dit al 2 maal gebeurt in het begin. ik heb er toen geen aandacht aan gegeven. de eerst keer vielen er 2 kaarten uit, de Boom en de kist. Ik schrok wel van die kist maar had geen aandacht gegeven, de dag daarop is een vriend van mij overleden. :'(
groetjes Alain

Eveningstar

Alain,

voor mij is het zo, dat alles een betekenis / doel heeft. We zien de "waarom" niet altijd of het doel op zich, maar betekenis heeft het in ieder geval. Zo zie ik het hé. Ik heb dit ook al meerdere keren aan de lijve ondervonden. Door af en toe een keer terug te blikken, zie je vaak nadien de "waarom" van het geheel. Het geheel, dat we denken te zien :-).

Zeker als je een kaart meerdere malen terug te trekt..., mag je volgens mijn inziens er donder op zeggen, dat het je zeker van belang is of dat je hetgene je hoort te weten, nog niet ziet of weet.

Diegene, die de kaarten leest, beslist wel zelf of die iets doet met de betekenis van de kaarten, die uit het deck zijn gevallen. Net hetzelfde met de omgekeerde kaarten. Sommige mensen negeren het omgedraaide, anderen weer niet. Ik hou er rekening mee.

Spreek voor je zelf af voor je kaarten legt of je er aandacht aan geeft of niet. Ik zou niet wanneer het je uitkomt er wel rekening mee houden en wanneer het je niet zint niet bv..

Succes!

Groetjes,
Eveningstar