Liefdesvraag(je)

Gestart door Josje, oktober 17, 2011, 20:43:59 PM

Josje

Ik leg al een poosje zelf kaarten, maar kan me momenteel niet zo goed concentreren en ik kan niet neutraal blijven tijdens het trekken van de kaarten.

Mijn vraag:
-Krijgen .. en ik weer een relatie. (eigenlijk wil ik weten of we een goede relatie krijgen, die kans van slagen heeft)

Even wat achtergrondinfo:
.. en ik hebben een behoorlijke tijd een relatie gehad. Een tweetal keer uit geweest, maar door 'werken' van mijn kant toch weer aan. Tot bijna een jaar geleden. Sindsdien heb ik hem niet meer gezien.
Toch blijft hij in mijn hoofd spoken en blijf ik het idee/gevoel hebben dat een relatie voor ons er toch weer inzit.
Contact met .. opgenomen wat betreft mijn gevoelens, ook omdat ik de laatste tijd wel erg veel aan hem denk.
Zijn reactie is wat vaag, maar zegt ook geen 'nee'.

Josje

Leeuwin

Wat voor een kaarten heb je getrokken Josje?

Josje

Ik krijg aan mijn humeur gerelateerde kaarten, de ene keer dus positief, de andere keer negatief.
Vaak de hogepriesteres.

Josje

Ik heb een verleden-heden-toekomst gelegd,
Verleden: staven 4
Heden: Koning van staven
Toekomst: Het oordeel

Frappant is dat ik over het kiezen van de laatste kaart veel langer deed dan over de andere 2 kaarten, alsof ik geen keuze kon maken.

Staven 4: De ommuurde vesting waar ik achter vandaan ben gekomen. Maar ook een vestig die op de achtergrond blijft, de muur die ik heel snel kan optrekken.
Veel plezier gehad, een nieuwe(andere) richting ingeslagen.
Als ik naar de mannen op de achtergrond kijk, de man in kwestie heeft denk ik meer moeite gehad met het nieuwe(gevoel)

Koning van staven: (ik zie de koning als de man in kwestie)De staaf met de nieuwe blaadjes, er kan weer wat groeien. Rode mantel = vuur, woede? Boos omdat hij niet wil zoals het gaat. Er gebeurt iets wat hij niet wil.

Het oordeel: Het is voor het eerst dat ik op deze kaart zie dat mensen uit hun graf opstaan(is eigenlijk wel heel frappant, gezien de voorgeschiedenis van de man in kwestie), alsof degenen aan gene zijde roepen : "doe maar, ga maar".

Ik merk wel dat ik bij het interpreteren van de kaarten, mijn eigen wens erg mee laat werken, het lukt me niet om neutraal te blijven.

Leeuwin

@Josje,

Als je vaak de Hogepriesteres trekt dan zit je in een enorm bewustwordingsproces. Het kan zijn dat je heldere dromen krijgt maar ook dat je te maken krijgt met gekke toevalligheden, die achteraf helemaal niet zo toevallig zijn!

Staven 4: je hebt van bepaalde personen, groepen of denkbeelden afscheid genoemen.

Staven Koning: er kan wat groeien. Krijgt deze man met principes te maken waar hij het niet mee eens is? Ik heb ook het idee dat deze man graag op nummer 1 komt en als dat niet het geval is dan voelt hij zich snel weggeduwd.

Het Oordeel: hij zal bevrijd worden van bepaalde (voor)oordelen. Dit komt voornamelijk doordat hij zichzelf leert kennen door jou.

Leeuwin

Josje

Ik droom wel, maar onthoud mijn dromen niet. Wel gebeuren er regelmatig dingen waarvan ik niet opkijk. Ik 'wist' al dat ze zouden gebeuren.

nav. staven 4: klopt, mijn zelfbeeld is enorm veranderd, ten goede : )

nav staven koning: deze man wil zich aan zijn principes houden. Niet dat hij dat bij alles doet, maar als hi een beslissing heeft genomen, houdt hij zich daaraan.(en weigert er vanaf te stappen of toe te geven)
Of hij graag op nummer 1 wil staan weet ik niet zeker, maar kan zomaar kloppen.
Als er wat groeit, zal hij dat niet zo snel toegeven of misschien zelfs tegenhouden.

nav het oordeel: (voor)oordelen heeft hij zeker, niet te weinig ook. Hij oordeelt makkelijk zonder naar zichzelf te kijken. Het zou mooi zijn als hij zichzelf leerde kennen door mij.

De man is star en koppig, zomaar toenadering zoeken zal weinig effect hebben. Ik ga me nog eens beraden op welke manier ik dat moet doen en of ik dat wel moet doen.
Liefde is echt niet makkelijk : (

Weet iemand een goede legging om erachter te komen hoe ik moet handelen?

Leeuwin

Als je wilt kan ik wel een legging voor je doen. Ik neem aan dat je vraag is hoe jij met de koppigheid van de betreffende man moet omgaan?

Leeuwin

Josje

Nou Leeuwin, als je dat zou willen doen, graag  :D

Ik wil niet alleen weten hoe ik met zijn koppigheid om moet gaan, maar ook op welke wijze ik hem moet benaderen.
Ik heb hem een maand of 9 niet gezien of gesproken, alleen af en toe een sms(wat van mijn kant kwam) Hij vindt dat we het vaak genoeg geprobeerd hebben en dat het 'gewoon' niet liep. Mijn idee daarover is anders.
Hij is nogal impulsief, ook in zijn reageren.
En, ik wil verstandig doen, niet nog een keer mijn neus stoten.

Leeuwin

@Josje,

Okay, morgen doe ik een legging voor je goed? Ik heb nu niet zoveel tijd meer en ik wil het wel graag zorgvuldig doen!

Josje

Wat lief van je, Leeuwin!

Leeuwin

Hoi Josje,

Hierbij een relatielegging.

1. Je partner: Staven Koningin
2. Jijzelf: Staven 6
3. Hier gaat het hem om: Zwaarden 9
4. Hier gaat het jou om: De Kluizenaar
5. Gezamenlijke oplossing: Pentakels Aas

Staven Koningin/Zwaarden 9 zegt mij zelfs dat hij (verbaal) behoorlijk agressief kan zijn! Het geeft mij het idee dat hij een sterk minderwaardigheidsgevoel heeft, mogelijk voortkomend uit het feit dat hij vroeger geestelijk en/of lichamelijk mishandeld kan zijn. In ieder geval heeft hij geen tot weinig inzicht in zijn eigen mooie krachtige kant. Ook niet voor de vele talenten die hij in zich heeft.

Staven 6/De Kluizenaar zegt mij dat jij daar wél oog voor hebt! Het geeft mij ook het gevoel dat jij op een hele goede manier (Kluizenaar), heel invoelend hem vaak wil wijzen op al het goede, talentvolle wat hij in zich heeft.
Jouw kaarten met de zijne vergeleken, zegt mij dat jij momenteel zelfverzekerder in het leven staat dan hij. Kan het zijn dat dit hem triggert en hij daarom zo kan uitvallen naar jou?

Gelet op Pentakels Aas, is het niet fout gegaan met jullie relatie omdat het niet lekker liep. Het heeft naar mijn gevoel goeddeels te maken met zijn onverwerkte verleden. Gelet op jouw kaart De Kluizenaar, denk ik om te beginnen dat jij (heel) wat minder in de rol van hulpverlener moet gaan zitten en (veel) meer de rol van partner kunt gaan aannemen. Het lijkt mij goed als hij de hulp die hij zo nodig heeft bij een echte hulpverlener moet gaan zoeken.
I

Leeuwin

-vervolg-

Ik vraag mij echter af of hij dat wil. Als hij niet aan zijn onverwerkte emoties wil werken dan zie ik een langdurige relatie tussen jullie somber in, ondanks Pentakels Aas.

Sterkte en liefs van Leeuwin

Josje

Ha Leeuwin, dank je wel  :)

Hij kan verbaal ineens exploderen, om niets, of iig om iets onbenulligs en daar lang over doorgaan. En zijn verleden, of het mishandeling is weet ik niet, maar een beetje geestelijke verwaarlozing geloof ik wel.

Ik sta momenteel zeker zelfverzekerd in het leven, meer dan ik ooit geweest ben. Hij heeft meer problemen die hij niet zo goed kan handelen en daar eigenlijk geen hulp voor wil zoeken, het zoeken is 'teveel moeite'.

Hij heeft ook een nog niet echt goed verwerkt verdriet(ik denk tenminste dat dat grote verdriet nog niet verwerkt is)
Grappig dat je zegt dat ik niet in de rol van hulpverlener moet gaan zitten, dat hebben er meer gezegd. Ik wil geen hulpverlener zijn, maar ik zou hem graag wel op weg willen helpen door van alles uit te zoeken, dat kost mij weinig moeite en hem heel veel.

Ik wil zoveel met die man, maar hij moet ook echt willen en kunnen. Ik hou van hem en het doet me pijn te zien hoe hij worstelt(ook al geeft hij dat niet toe) en hoe een zooi hij van zijn leven maakt.

Ik ga nu eens goed nadenken of en hoe ik contact met hem ga opnemen, mijn hart wil, maar ik weet niet of het verstandig is(als ik het niet doe, zal ik er altijd spijt van houden)
En moet ik contact opnemen, of gaat hij dat doen(durfde hij maar...)
Wat een dilemma's!

Liefs, Josje

Leeuwin

@Josje,

Zonder overdrijving van mijn kant vind ik de situatie tussen jullie triest. Het is namelijk geen kwestie van niet bij elkaar passen maar van een behoorlijke brok onverwerkt verdriet van zijn kant. Dit verklaart zijn exploderende buien. Hij wordt dan kwaad om een (schijnbaar) een onbenullige reden maar de waarheid is dat hij in feite boos wordt op iets heel anders, iets wat niks met jou te maken heeft! Ja, je doet dan op dat moment iets wat hem niet zint en uiteraard heb jij ook je minder leuke eigenschappen maar in de kern explodeert hij daar niet van. Op deze manier is het hebben van een relatie zeer moeilijk. Je hebt immers geen zin om steeds maar weer voor (schijnbaar) niets de asemmer over je heen te krijgen. Zo aan je reactie te lezen geef je heel veel om hem en wil je veel voor hem doen en is het daarom niet terecht dat jij als "boksbal" fungeert voor zijn frustraties.

Je hebt groot gelijk dat je die rol als hulpverlener niet meer wilt. Het feit dat hij het teveel moeite vindt om hulp te zoeken en zich terugtrekt van jou omdat jij uit je hulpverlenersrol stapt, zegt mij dat hij niet de verantwoordelijkheid kan/wil nemen voor hem maar ook voor jullie relatie. Kijk, je krijgt regelmatig om niks die asemmer over je heen van hem maar je bent wel goed genoeg om zijn sores op te lossen. Snap je?

Ik wil je absoluut NIET weerhouden van contact met hem hoor! Als hij echter zo doorgaat als nu zie ik het voor

Josje

Zo Leeuwin, je legt de vinger precies op de zere plek. Hij wil wel, maar kan geen verantwoordelijkheid nemen.
En zijn verdriet toegeven, ik bedenk me ineens dat hij misschien wel helemaal niet beseft dat er nog zoveel verdriet is. Uiterlijk is hij een man van 'lang leve de lol' en vooral vrolijk zijn(vooral naar buiten toe) Maar ook zo vreselijk koppig zijn :-[
Het is jammer en zo zonde, hij en ik hebben zo'n sterk lijntje lopen, dat heb ik nog nooit met iemand gehad.

Vanavond heb ik een keltisch kruis gelegd, kaart 1 en 2, 1)ridder van staven en 2)koningin van staven, ook weer precies treffend.
En kaart 10, pentakels 2, die ik nu maar als wikken en wegen zie  :) Maar ook een 'het komt goed'-gevoel.

Ik 'moet' gewoon contact met hem maken/hebben, al is het maar om alles goed af te sluiten.