Het duiden van een legging

Gestart door Inga, oktober 17, 2011, 14:43:41 PM

Inga

Ik ben groot fan van het Keltisch kruis.
Deze leg ik dan het meest als ik een specifieke vraag ergens over heb.
De legging geeft mij meestal genoeg duidelijkheid.

Het klinkt misschien gek maar ik vind het duiden van een paar kaarten eigenlijk veel moeilijker dan een grote legging. :-\
Als ik een grote legging doe met 36 kaarten dan is dat wel een klus maar ik kan meestal er wel een passend verhaal van maken.
Leg ik een rij van bijvoorbeeld 5 kaarten dan vind ik het moeilijk te interpreteren wanneer de kaarten positief of negatief zijn.
Een kleine legging met patroon gaat dan wel maar met een kleine rij zonder patroon kun je gewoon alle kanten op.
Hebben jullie dit toevallig ook?
En welke legging is jullie voorkeur?

sweetmami

ik doe alles op gevoel...
wil ik algemeen wat weten doe ik een grote legging daar haal je heel veel uit.
heb ik een vraag over een situatie de hoefijzerlegging (voorheen had ik hier een eigen legging voor)
en heb ik een concrete vraag, voel ik in, is 1,2 of 3 kaarten genoeg...

Jane26

I LOVE de 13kaartenlegging wanneer het om een situatie gaat. Echt, ben daar helemaal fan van. Hoefijzer is ook wel goed. Dagkaarten is soms 2 kaarten, soms 3. Ik zou niet eens weten hoe het Keltische kruis te leggen..

Inga

@ jane26; ik weet welke kaarten voor verleden, heden en toekomst staan in de 13 kaartenlegging.
Maar de kaart-positienummers kan ik niet terugvinden.
Ik heb er ergens eentje uitgeprint maar aan die kaartpositienummers kun je geen touw vast knopen.
Dus simpel gezegd: je trekt 13 kaarten maar op welke positie leg je de getrokken kaart neer/
Waar is positie 1, waar is 2, enz. enz.

Jane26

Citaat van: Inga op oktober 17, 2011, 15:44:30 PM
@ jane26; ik weet welke kaarten voor verleden, heden en toekomst staan in de 13 kaartenlegging.
Maar de kaart-positienummers kan ik niet terugvinden.
Ik heb er ergens eentje uitgeprint maar aan die kaartpositienummers kun je geen touw vast knopen.
Dus simpel gezegd: je trekt 13 kaarten maar op welke positie leg je de getrokken kaart neer/
Waar is positie 1, waar is 2, enz. enz.

11

6          2            7

10        1          9(op pk)  3        12

5          4          8

13 

In deze volgorde leg je ze neer. Kaart nr 9 is de belangrijkste, kaart nr 8 is je advieskaart en die zegt weer wat over 9, zoals 7 iets over 3 en 8 zegt en 3 en 12 met mekaar verbonden zijn etc.

dameblanche

je kunt een 13 legging op verschillende manieren bekijken, je kunt het allemaal relateren naar de 9e kaart, dus de kaart die op je pk ligt, de verbindingskaarten kaart 5,6, 7  en 8 geven een belanrijke weg aan die je hebt gevolgt om zovel te geraken,
de kaarten 10, 1, 12 en 13 kunnen ook als en blokkade werken...
je kunt er heel veel uithalen.....

Inga

Bedankt dames.
Ik vind wel dat er weinig logica in de legposities van de kaarten zitten, of kijk ik daar nou overheen?
Ik mag dat lijstje er altijd wel naast houden anders zou ik het echt niet weten haha. ;)