De methode van vijf - Feedback

Gestart door Basic, oktober 16, 2011, 00:41:07 AM

Basic

Hoi,

Mijn vraag is: Wat is de oorzaak dat de desbetreffende persoon nog steeds kwaad en woedend is op mij?
Legging was online op http://www.orakels.com

De getrokken kaarten:

PK
(Kaart 3)    (Kaart 1)      (Kaart 5)      (Kaart 2)     (Kaart 4)
  Schip         Sleutel         Maan           Slang          Toren
   3                33               32                7               19

Kaart 1 - Deze kaart stelt de situatie voor waarin je je nu bevindt. Deze stelt de levensomstandigheden voor en het probleem of de vraag waar je mee worstelt.

Kaart 2 - Deze kaart laat de ontwikkeling van de huidige situatie zien in de toekomst.

Kaart 3 - In deze kaart ligt de oorzaak van je problemen besloten.

Kaart 4 - Deze kaart laat zien wat je mogelijkheden zijn om de toekomst positief te beïnvloeden.

Kaart 5 - Deze kaart duidt de uiteindelijke afloop aan van de huidige situatie en komt bovenop de Persoonskaart te liggen.

Mijn eigen interpretatie komt nog. Feedback is zeker welkom.

Groeten,
Basic

kristina1975

Hi Basic,

Wat een mooie site, dank je :D

Over je vraag en je legging...zoals jij het al hebt kunnen lezen ik heb echt weinig zelfs helaas geen verstand van  :-[

Ik wens je in ieder geval een fijne nachtrust,

liefs

dameblanche

hallo basic, je vraag waarom een ersoon nog kwaad op je is, de maan geeft onzekerheden aan, ook dingen die niet duidelijk zijn geweest, je hebt er wel een oplossing in willen aanbrengen, maar die persoon sluit zich ook af en is beledigd....

sweetmami

Lieve basic, je hebt je best gedaan, je bent welwillend en de deur staat open, deze persoon weet dat.
Deze persoon is echter (nog) niet in staat om jouw duidelijkheid te verschaffen, daar deze persoon het zelf ook niet helder ziet en vast zit in emoties. Het heeft nog wat meer tijd nodig. Die persoon is nu afgesloten voor jou maar daar komt verandering in. Het beste is om nu ook afstand te nemen van de huidige situatie. Ofwel, laat het zijn/haar probleem zijn. Leg je erbij neer, en kijk over twee weekjes nog eens hoe het ervoor staat, wat de kaarten jouw adviseren, wellicht is er dan wel een opening. Bedenk dat dit een momentopname is. Sterkte

Basic

Hoi lieve mensen,

Dat was ook mijn conclusie. Afstand nemen. Ik had ook een i Tjing worp gedaan en dit was
Hexagram 20. (Beschouwing/Observeren). Dit is ook wat de toren adviseert.

http://www.itjing.nl/hexagrammen/20-kwan-de-beschouwing-de-aanblik/

Ik ga ervan uit dat kwaadheid altijd uit de persoon zelf komt. En dat de oorzaak van onze kwaadheid nooit in de buitenwereld ligt. Wij projecteren de schuldige en onze kwaadheid op anderen. En achter kwaadheid schuilt altijd angst. Soms willen mensen met kwaadheid iets bereiken. Hoe meer je het doet, hoe verder je van het gestelde doel komt. Vaak spelen ook nog eens onbewuste thema's die verdrongen zijn of waar we geen weet van hebben mee in het gebeuren. die in werkelijkheid niets te maken hebben met de zaak. Vb als iemand ontploft door een onbenulligheid is dat om dat er alle een lange tijd dingen onderdrukt zijn geweest. In feite is men niet kwaad op de medemens maar kwaad op zichzelf. Ook al zou de persoon onrecht aangedaan zijn geweest. Echter de persoon heeft sowieso een aandeel in het gebeuren. Dat men weliswaar niet wil zien.  Echter door woedend in het wild te slaan om de eigen standpunt duidelijk maken zal niet gaan. De andere zal zich verdedigen omdat men zich aangevallen voelt. Is men kwaad dan staat men ook niet open voor feedback. Boeddha zegt ook: "Beantwoord haat met liefde". Ook al zou de persoon u veel kwaad berokkenen, gooi geen olie op het vuur, etc .... Het wordt dan een straatje zonder eind. Wie echter zijn kwaadheid kan ombuigen in vergevingsgezindheid zal uiteindelijk "winnen". Dit is echter een veel moeilijkere weg maar wel de meest doeltreffende op lange termijn. Kwaadheid is een symptoom van onwetendheid. Dit gezegd zijnde.

Groeten,
Basic