kijken naar paardenkoers

Gestart door erik2011, oktober 14, 2011, 06:55:10 AM

erik2011

Vannacht gedroomd dat ik keek op tv naar een paardenkoers, ik kende geen enkele deelnemer maar koos wel 1 paard uit waarvoor ik supporterde, de jockey had een rood zwart pak aan.
Het paard eindigde 2de en het was de 7de wedren.
Toen ik naar de winstverdeling voor geplaatst keek naar het paard dat ik supporterder stond er 1,4 op.

Enig idee wat deze droom wil zeggen, er mss nog bij vertellen dat ik vroer als kind fervent liefhebber was van paardenrennen.

Varen

In een poging een duiding te geven aan je droom pik ik er een aantal kenmerkende elementen uit:

Televisie

Paardenkoers

Paard

Jockey

Kleuren Rood/Zwart

De getallen 2, 7 , en 1.4

Als eerste kijk ik naar de kleuren om een "gevoel" te krijgen.

Rood: Oersymbool van de oudere, geharde veldheer. Is emotioneel, heeft passie en verlangen en is op zichzelf gericht.

Zwart: Zwart is de kleur van de duisternis, van wat het daglicht niet kan velen. Het is niet helder. Zwart wordt dan ook geassocieerd met duistere stemmingen, met somberheid, spanning en angsten.

Je geeft zelf aan dat paardenrennen een oude hobby van je is. Vroeger toen je nog kind was was de wereld nog niet zo gecompliceerd en meer overzichtelijk.

Naarmate je ouder wordt groeien je verantwoordelijkheden en je verlangens.

Door in je droom niet daadwerkelijk aanwezig te zijn bij de wedstrijd maar omdat je het volgt via de televisie geeft dit een verlangen aan.

Het is een zichtbaar maar niet bereikbaar verlangen naar de ongecompliceerdheid van vroeger.

Net als de jockey op het paard trek jij als veldheer ten strijde, emotioneel en gepassioneerd om de innerlijke wroeging te verslaan en om winnaar van je eigen wedren te worden.

De getallen 2,7 en 1.4, geven een verband. 2x7=14 maar ja, wat kunnen we hiermee?

7 is in Tarot de Zegewagen

En staat voor zege, harmonie, succesvol afsluiten van een langdurige bezigheid, begaafdheid, de situatie in de hand hebben, de weg recht door zee. Maar anderzijds ook voor zelfverheerlijking, grootheidswaan, controle en/of oriƫntatie verliezen en stuklopen op hindernissen.

14 staat voor Matigheid

En verteld ons over geduld, verstand, diplomatie, evenwicht, harmonie, liefde. En anderzijds een waarschuwing om niet te overdrijven en om op je stemmingen en onevenwichtigheid te letten.

erik2011

ik denk dat er veel waarheid in je uitleg van mijn droom zit.

ik zit inderdaad met bepaalde verlangens en ook met negatieve gedachten.

vooral de uitleg van deze woorden

Televisie

Paard

Jockey

Kleuren Rood/Zwart

kan zeker en vast kloppen.

Bedankt!