geen controle hebben over auto

Gestart door Jane26, september 28, 2011, 15:12:39 PM

Jane26

Droomde dat ik in een groot warenhuis was, zoiets als Ikea. Daar zag ik een man, met wie ik vroeger op school gezeten heb. We hadden direct een klik, zelfs verliefd. Wederzijds. Hij vertelde dat het niks kon worden omdat hij getrouwd was en kinderen had. Ik kuste hem gedag en ging weg. Mijn vriendin en moeder waren bij me. Mijn moeder zei dat mijn vriendin niet in de auto paste i.v.m. koffers. Inderdaad zat de auto helemaal vol. Ik probeerde te weg te rijden, maar dat lukte voor geen meter. Sterker nog, ik had geen enkele controle over de auto, wetende dat het kwam omdat hij te vol zat. Geirriteerd zei ik, 'kan ik niet wat koffers hier laten?' Ik zag de man van een hoekje lachend kijken (toelachend). En toen werd ik wakker... ???

erik2011

Het eerste dat me spontaan in me opkomt is dat iemand in je leven bepaalt wat jij doet.  Je doet een poging om te vluchten of om zich los te maken van een situatie die je wellicht zelf niet graag wilt.
Persoonlijk heb ik niet veel ervaring met droomverklaringen dus moet je mijn uitleg misschien wel met een korreltje zout nemen.

Varen

In een warenhuis sla je iets op. Een warenhuis in je droom betekend energie of verborgen krachten die in jou opgeslagen liggen.

De man op wie je verliefd wordt is het verliefd worden op de mannelijke eigenschappen in je zelf. Je zou je wat assertieve en meer rationeel willen opstellen.

In de koffer zit je mening, je houdt je gedrag onder controle en geeft aan dat je een ingetogen persoon bent.

De auto geeft je mate van afhankelijkheid aan, en hoeveel controle je hebt over het dagelijkse leven.

Je wil graag door naar een andere levensfase maar je komt niet vooruit.

Het wordt tijd dat je je koffers opent en je mening laat horen.

Jane26

WOUWWWWWWW... van A tot Z juist!! Thnx Kraai

Palomino

Hoi Jane,
                                                                                                                                                    De koffers in je droom zijn bagage, ballast (zaken uit het verleden die je met je meetorst) die een zware belasting vormen, waardoor je niet (geen meter) vooruit komt. De auto (=jij zelf, auto= zelf) kan niet vooruit omdat hij te zwaar beladen is. De ruimte wordt ingenomen door koffers (balast) waarvan je je bewust bent dat ze je belemmeren om verder te kunnen, want je geeft immers in je droom aan dat je ze eigenlijk achter je wil laten.    Je moeder is degene dietegen je zegt dat er geen plaats voor je vriendin is omdat er teveel koffers zijn... Dit wil zeggen dat er eigenlijk geen ruimte is voor liefde (voorgesteld door de vriendin) omdat er te veel ballast is die overboord mag worden gegooid, om plaats te maken voor liefde...
Waar het dus om gaat is, wat je eigenlijklijk onbewust al weet, om loslaten...loslaten wat in het verleden is gebeurd, het verleden achter je laten en zo ruimte scheppen voor wat in het NU op je pad komt... :)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Jane26

Beautifull.. Wouw, dank je wel. Klopt ook als een bus. En voelt als een puzzelstuk die op de plek valt. Dank je wel palomino