niet kunnen stoppen voor een rood verkeerslicht

Gestart door erik2011, september 25, 2011, 14:10:56 PM

erik2011

Sinds enkele maanden komt er 1 ding in veel van mijn dromen telkens terug.

Dat is dat ik rij met de auto en een rood licht nader , probeer te remmen maar het lukt niet om voor het rood licht te stoppen en zelf nie na het rood licht te stoppen en daarna rij ik dan maar door.

Dit is zowat de rode draad van mijn dromen, nog nooit reed in die droom een auto tegen mij en het was zeker geen lucide droom.

Heeft iemand een idee wat dit zou willen betekenen?

Carla

Hoi Erik,

Het autorijden geeft aan in hoeverre je in staat bent je eigen leven te sturen. Wanneer het je niet lukt te stoppen, terwijl je overduidelijk ziet dat dat wel zou moeten (het stoplicht), wil de droom je vertellen dat er iets in je leven is waar je geen controle meer over hebt, en dat je daar aandacht aan moet schenken.

erik2011

#2
Bedankt voor je reactie en mss kan ik nog aanvullen.  Het feit dat het in de droom nooit tot een botsing komt wijst mss dat ik het wel nog onder controle kan krijgen dat er nog geen erge dingen zijn gebeurd.

Carla

Het kan nooit kwaad eens even stil te staan (zeker niet voor een stoplicht  ;) ) en te kijken of je auto nog goed functioneert (lees: te kijken of je nog wel op de goede weg zit).

Carla

Varen

Wie of wat houdt jou tegen om je doelen c.q. wensen na te jagen?

erik2011

Citaat van: Kraai op september 26, 2011, 09:09:27 AM
Wie of wat houdt jou tegen om je doelen c.q. wensen na te jagen?

wat betekent de afkorting c.q. ?

Varen


erik2011

ik weet niet of het er toe doet, maar

als ik aan die droom terug denkt, schoot mij opeens iets te binnen.

Ik ben in mijn droom 1 maal door het rood licht gereden aan een kruispunt vlak bij mijn woonplaats.  Zou dit iets meer willen zeggen?

Alvast dank voor jullie reacties!

Ricca

Misschien kunnen de namen van de straten die het kruispunt vormen, een aanwijzing zijn...

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

erik2011

Citaat van: Ricca op september 26, 2011, 23:41:26 PM
Misschien kunnen de namen van de straten die het kruispunt vormen, een aanwijzing zijn...

Liefs van Ricca

en hoe moet ik die namen dan interpreteren?  Ik rij op de hoofdweg die afgeleid is van een naam van een stad.
Op het kruispunt dwars ik de straat die afgeleid is van de plaats waar ik woon en de Noordstraat.

Varen

Wellicht in de etymologie van de naam van de stad

Kracht van het noorden:

De tijd om even stil te staan, kijken waar je staat en eventueel je doelen bij stellen.

Het noorden staat voor innerlijke groei en vruchtbaarheid, voor het aardse, de materialistische bezittingen en de drive om carrière te maken.

Het rode licht zegt ook dat je moet stil staan maar je rijd door.


erik2011

#11
Bedankt voor je reactie, inderdaad daar zit iets in.