Auteur Topic: Vraag over het Lenormand-forum  (gelezen 9275 keer)

Inga

• Gast
Vraag over het Lenormand-forum
« Gepost op: september 23, 2011, 20:50:36 pm »
Ik heb een vraag over de Mystieke Lenormandkaarten.
Ik heb het hele forum al afgezocht maar kan nergens het antwoord op mijn vraag vinden.
Daarom wilde ik op het Lenormand-forum een nieuw topic openen maar dat gaat niet, klopt dat?

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
Re:Vraag over het Lenormand-forum
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2011, 00:46:35 am »
Hallo Inga,

Volgens mij moet je gewoon een nieuw topic kunnen openen. Maar Ricca beheert de kaartleggingen fora, en Ricca is nu op vakantie. En misschien heb je wel gelijk en heeft ze het ook wel afgesloten (ik ben admin, ik kan 'alles', en dus niet zien wat een gewoon lid kan  :D ), want het Lenormand forum is ook alleen bedoeld voor de bespreking van de afzonderlijke waarzegkaarten van Lenormand. En die topics zijn vziw allemaal al aangemaakt. Met vragen over leggingen en duidingen, ook voor Lenormand, is het kaart-leggingen forum bedoeld.

De kaarten blijven ook hetzelfde (de namen, de nummers), welk Lenormand deck je ook gebruikt, dus in principe kun je ook gewoon doorborduren binnen de topics die er al zijn en in je post vermelden welk deck je gebruikt.

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2011, 13:41:46 pm »
Hallo Inga,

De mogelijkheid om op het Lenormand-forum nieuwe topics te openen is inderdaad afgesloten, omdat er in het verleden aan de lopende band leggingen werden gepost die eigenlijk op het Kaart-leggingenforum thuishoorden.

Duidingen van de mystieke Lenormandkaarten kunnen gewoon in de bestaande Lenormandtopics worden gepost.

Als je in het algemeen iets over de mystieke Lenormandkaarten wilt zeggen, kun je dat het beste in een nieuw topic op het Kaartleggingen-forum doen. Ik zal dat topic dan wel naar het Lenormand-forum verplaatsen.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Inga

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 25, 2011, 20:28:03 pm »
Bedankt voor jullie antwoorden.
 :-*

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2011, 23:49:40 pm »
Ze zijn wel heel mooi, die mystieke Lenormandkaarten. :) Een beetje dromerig. En gelukkig zonder rijmpjes en speelkaartsymbolen.
From Ricca with Love

Inga

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2011, 09:20:22 am »
Ricca, dat is precies wat mij bezig houdt, ik wil een mooi deck kopen zonder rijmpjes erop.
Daardoor ben ik op zoek gegaan en uitgekomen op of de Mystieke kaarten of de 1890 Lo Scarbeo kaarten.
Ik wil graag op eigen intuitie duiden maar ik laat mij teveel leiden door de rijmpjes op de "normale" kaarten.
Maar ik hoor eigenlijk weinig dat mensen andere kaarten gebruiken.

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #6 Gepost op: september 27, 2011, 10:12:21 am »
ja, ik heb ook de mystieke lenormand heel mooie kaarten overgens, maar het meeste gebruik ik de oude vertrouwde kaarten met de afbeeldingen en de rijmpjes.
bij de lenormandkaarten moet je je eerst eigen maken met de betekenissen van de kaarten zelf, later leer je vooral de combinaties maken, want daar gaat het ook om, de intuitie doet de rest..succes....
gr. marianne

Inga

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 12, 2011, 12:59:18 pm »
Helemaal met je eens ;).
Maar weet je wat ik merk, dat als ik voor iemand anders kaarten leg, deze mensen echt de tekst gaan lezen en zo een eigen mening gaan vormen aan de hand van de teksten op de kaarten.
Niet wetende dat een kaart zooooveel meer betekenissen heeft dan die ene tekst op de kaart.
Dat ze combinaties moeten maken weten ze natuurlijk al helemaal niet. ::)
Vandaar dat het me erg handig lijkt om een deck zonder tekst te hebben en zeker als je voor anderen legt, dit deck te gebruiken.

Angel

• Senior lid
« Reactie #8 Gepost op: oktober 13, 2011, 19:13:20 pm »
Soms gebruik ik de gewone lenormand en leg ik er de mystics boven. 
Vb bij het keltisch kruis kan dit nog meer info geven.
Het is bizar hoeveel dezelfde kaarten er terugkomen.  Ik ben er altijd verwonderd door. 
Liefs
Angel 

Inga

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2011, 10:37:36 am »
Hoe bedoel je Angel?
Leg je dan eigenlijk een dubbel kruis?
Dus als voorbeeld; op postitie 1 trek je de Ruiter van de gewone lenormand en voor deze positie trek je dan ook een kaart uit de Mystieke? En die interpreteer je dan samen?

Angel

• Senior lid
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2011, 12:23:28 pm »
Ik trek bv eerst 10 lenormandkaarten en leg die en bekijk die.
Dan trek ik 10 Mystics en ik leg die erboven op.  Dus 1e mystic op 1e Lenormand, 2e Mystic op 2e Lenormand, ...
Ik interpreteer ze dan samen. 
Ik heb dit aangeleerd gekregen door een kaartlegster die dit al jaren doet. 

Inga

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 14, 2011, 13:08:23 pm »
Dan krijg je inderdaad veel informatie!
Ik ga het ook eens proberen, maar dan moet ik eerst het Mystieke deck gaan kopen..... ;D

Inga

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 27, 2011, 11:41:53 am »
Joehoeeeeee!!! Ik heb vandaag mijn Mystieke lenormandkaartjes binnen gekregen!
En Wauwwwww, wat zijn ze mooi! :)

Arend

• Master lid
Re: Vraag over het Lenormand-forum
« Reactie #13 Gepost op: februari 15, 2012, 15:27:53 pm »
Ik denk dat ik mijn vraag hier kan posten (?). Ik lees vaak zoiets als 'indien de kaart ver verwijderd is van de pk of andere, of dichtbij ligt ...'. Nu vraag ik me af, wat is nabij en veraf. Is nabij een kaart die net naast een andere kaart ligt of enkele kaarten verder of hoe moet ik mij dat ver en dicht bij elkaar liggen begrijpen? Alvast bedankt.
Inspiratie is transpiratie van wat er reeds in steekt.

polet peters

• Gast
Re: Vraag over het Lenormand-forum
« Reactie #14 Gepost op: oktober 29, 2012, 21:13:48 pm »
Ik denk dat ik mijn vraag hier kan posten (?). Ik lees vaak zoiets als 'indien de kaart ver verwijderd is van de pk of andere, of dichtbij ligt ...'. Nu vraag ik me af, wat is nabij en veraf. Is nabij een kaart die net naast een andere kaart ligt of enkele kaarten verder of hoe moet ik mij dat ver en dicht bij elkaar liggen begrijpen? Alvast bedankt.

Ja dit zou ik ook graag willen weten