Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

tanden

Gestart door shai, september 19, 2011, 16:41:02 PM

shai

nu ik toch bezig ben met mijn dromen en ik de uitleg zeker weet te warderen

heb ik nog een droom waar ik "last" van heb

meestal gaat het erom dat mijn tanden gewoon loszitten of uitvallen
waar ik ook ga, ik zit bijvoorbeeld op de trein en mijn kies valt zomaar uit mijn mond
of ik kan mijn voortanden gewoon ronddraaien
als ik dan wakkerschrik is het eerste wat ik doe mijn tanden controleren :p

ieamnd uitleg hierover?

Varen

Dromen waarin je tanden uit je mond vallen komen heel veel voor.

Een typisch scenario is dat je tanden in kruimels uiteen vallen, of dat je tanden uit je mond vallen na slechts een klein tikje.

Zulke dromen voelen meestal horrorachtig en eng aan, en laten een blijven 'droombeeld' achter wat je goed kan herinneren.

Tanden worden gebruikt om mee te bijten, scheuren en malen.

Als je het zo ziet, staan tanden voor kracht. Het verlies van tanden zou dan kunnen staan voor een gevoel van krachteloosheid.

Voel je je zwak in enig opzicht?

Mischien ervaar je moeilijkheden in het verwoorden van je bedoelingen.

Je kan je gefrustreerd voelen als je niet gehoord wordt.

Mischien voel je zelfs enigszins minderwaardig en ervaar je een gebrek aan zelfvertrouwen in een bepaalde situatie of relatie.

Deze droom geeft aan dat je wat assertiever zou moeten worden en geloven dat jouw mening er wel degelijk toe doet.

Palomino

Hoi Shai,

Loszittende of uitvallende tanden kunnen ook aangeven dat je in een overgangsfase zit, dat een nieuw hoofdstuk in je leven zich aankondigt. Kijk naar je kindertijd waarin je melktanden en kiezen plaats maken voor het 'grote mensen' gebit. Merk je dat er dingen aan het veranderen zijn in je leven, dat jij aan het veranderen bent of aan verandering toe bent op een bepaald vlak...?
De loszittende tanden kunnen zo letterlijk het loslaten van het oude betekenen om plaats te maken voor het nieuwe...

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Hoi Shai,

Ik las zojuist ook je toiletdroom...en ja, het moeilijk vinden om naar het toilet te gaan omdat dit te openbaar is of omdat het een nogal vreemd toilet is waar iedereen je kan zien heeft volgens mij, zoals Kraai ook zegt, te maken met het genant vinden om je werkelijke gevoelens te uiten in het bijzijn van anderen, en met name loslaten.
De darmziektes die je hebt en de daarbijkomende buikpijn hebben met verwerken, afscheiden en loslaten te maken. Het feit dat in je droom het toilet zelfs op een stapel vuilniszakken (= rommel, afval,afstand doen van) staat maakt dat nog eens extra duidelijk... Ik denk dat jij problemen hebt met het verwerken, afscheiden en loslaten van mensen, zaken of situaties die niet meer van belang zijn op dit moment. Of misschien gaat het over oude patronen in gedrag of een houding die je vroeger hielp maar nu niet meer. Ben je misschien bang om mensen te kwetsen of te verliezen als je je werkelijke zelf laat zien, maakt dat je onzeker...?

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Varen

mooi gevonden palo... Zie nu ook het verband met de toiletdromen.

Alles draait om los laten.

Hmmm.... Neem dit even mee me kraaienest in en ga er nog ff op broeden.

shai

jullie kunnen alles idd goed verwoorden

ik heb in het jaar dat ik mijn darmziektes heb ontdekt veel meegemaakt , ik ben mijn dooppeter verloren , ik heb een nieuwe beste vriendin ontmoet (waar ik alles tegen zeg kwa gevoelens enzo ) ik heb een brommerongeval gehad , ik ben een kindje verloren,ik ben zelf doopmeter geworden ... ik ben inderdaad wat veranderd in het opzicht van minder zelfvertrouwen te hebben.
ik heb nogtans mijn eigen manier om dingen los te laten maar blijkbaar werkt die inderdaad niet zo goed meer als vroeger.

Palomino

Lieve Shai,

Je hebt veel mee gemaakt in het jaar dat je je darmziektes hebt ontdekt en gelukkig is er ook een nieuwe beste vriendin op je pad gekomen  :), waarmee je lief en leed kunt delen. Bij haar kun je beginnen met je vertrouwen te her-ont-dekken... Het zelfvertrouwen is nog steeds in jou aanwezig hoor  :)...je hebt het alleen verstopt, afgedekt . Als je communiceert over hetgeen je bezighoudt, dwarszit en pijn doet, dan ben je al bezig met verwerken en loslaten. Dan zul je ervaren dat je dromen veranderen en je buikpijn vermindert en je ontdekt waar je zelfvertrouwen zich schuilhoudt  :D

Liefs van Palomino

Varen

Hoi Shai,

Wat een bijzonder jaar is dat geweest.

Ik kan mij voorstellen dat dat jaar een indruk heeft achtergelaten die zich niet zo snel laat uitwissen.

En wat fijn voor je dat je een vriendin hebt gevonden waar je je hart kan luchten en ook jezelf kan zijn...

Je geeft aan dat je zelfvertrouwen verminderd is en je dingen niet meer kan loslaten zoals je vroeger deed.

Kan het zo zijn dat alles wat jou is overkomen, jou een gevoel geeft van:

"Waarom ik?"

En je vervolgens denkt dat je dit op de één of andere manier verdient hebt?

Als je alleen even kijkt naar het taalgebruik van jou in je laatste bericht.

Dan zoomen we in op de woorden heb en ben.

Er is een wezenlijk verschil tussen iets hebben en iets zijn.

Heel veel mensen zeggen:

"Ik ben verkouden" , maar dat is onzin. Ze hebben een verkoudheid.

"Iets wat je hebt kun je kwijtraken, wat je bent niet."

Citaat van: shai op september 20, 2011, 00:24:24 AM
ik ben mijn dooppeter verloren,
ik heb een nieuwe beste vriendin ontmoet (waar ik alles tegen zeg kwa gevoelens enzo )
ik heb een brommerongeval gehad ,
ik ben een kindje verloren,
ik ben zelf doopmeter geworden ...
ik ben inderdaad wat veranderd in het opzicht van minder zelfvertrouwen te hebben.
ik heb nogtans mijn eigen manier om dingen los te laten maar blijkbaar werkt die inderdaad niet zo goed meer als vroeger.

Je kan ook zeggen:

"Ik heb een dooppeter verloren"

En kijk dan eens wat er gebeurt als we het onderwerp weglaten:

"Ik heb verloren" ipv "ik ben verloren"

Kraai gaat nog even verder broeden...

Palomino

Citaat van: Kraai op september 20, 2011, 11:29:17 AM

"Ik ben verkouden" , maar dat is onzin. Ze zijn verkouden.

@Kraai, jij hebt vast al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang last van verkoudheid  8)

Gezondheid...!!!  ;D Palo

Varen

Citaat van: Palomino op september 20, 2011, 11:41:09 AM

@Kraai, jij hebt vast al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang last van verkoudheid  8)

Gezondheid...!!!  ;D Palo

Blijft lastig taal en ADHD :-)

Maar gelukkig hebben we de taalpolitie Palo....

Nou ff palocorrecten maar ;-)

Carla

Citaat van: Palomino op september 20, 2011, 11:41:09 AM

Citaat van: Kraai op september 20, 2011, 11:42:35 AM
Nou ff palocorrecten maar ;-)

Ha ha ha  :D
Wat heb ik gelachen, nee wat zeg ik: ik ben helemaal gelachen!
(Kraai, het had wel een berichtje van mij kunnen zijn  ;D)

Varen

nee, je bent in staat te lachen...

In een staat van zijn ben je altijd. Jij mag kiezen welke staat.

Ik denk, dus ik ben.

Carla

Citaat van: Kraai op september 20, 2011, 15:18:45 PM

Ik denk, dus ik ben.

Ik lach, dus ik leef  :-*

Varen

Nu we toch offtopic zijn ;)

Citaat van: Carla (aka Catharina) op september 20, 2011, 17:13:50 PM
Citaat van: Kraai op september 20, 2011, 15:18:45 PM

Ik denk, dus ik ben.

Ik lach, dus ik leef  :-*

Ik leef

Ik zing, dus ik leef

Ik spring, dus ik leef

Ik dans, dus ik leef

Ik sjans, dus ik leef

Ik geef, dus ik leef

Ik zweef, dus ik leef

Ik lig wakker, dus ik leef

Arme stakker, dus ik leef

Ik heb lief, dus ik leef