alweer een toilet droom

Gestart door shai, september 19, 2011, 13:14:35 PM

shai

hallo

ik weet at hier waarschijnlijk al honderden topics zijn over dromen met toiletten, maar die van mij is net dat tikkeltje anders. ik weet sinds 2 jaar dat ik 2 darmziektes heb, maar of het daardoor komt dat ik die dromen heb weet ik niet , ze zijn hier wel mee begonnen.

dit is mijn droom
de droom begint altijd leuk en is lang leuk zoals bijvoorbeeld die ene keer dat ik op kamp ga met al mijn vrienden , op een avond horen we dat er ergens een optreden is. we gaan met zen allen daarnaartoe en hebben een leuke avond tot het moment dat ik naar het toilet moet , mijn maag draait en ik loop naar het toilet , als ik daar aankom zijn er heel wat toiletten, toiletten die niet afgeschermt zijn of juist wel maar op een stapel vuilniszakken staat (waar iedereen je dan toch  kan zien zitten) of ze zijn kapot of bezet, of het papier is op, of er staan veel toiletten in 1 kamer waar je dan niet op durft omdat de volgende die binnen komt je dan ziet zitten,....., uiteindelijk ga ik terug naar mijn vrienden, die zichzelf dan overhalen mij eventueel te helpen door rond me te komen staan (dit is maar 1 keer gebeurt, al de andere keren ben ik dan maar niet gegaan en stond ik op met erge buikpijn in de realiteit

kan iemand mij ms helpen met een uitleg ? bedankt

shai

Varen

Op een toilet neem je afscheid van dingen die je hebben geholpen maar niet langer meer van nut zijn en laat het los.

Dromen over een toilet geeft aan dat je moeite hebt met los laten van emotie's.

De openbare toiletten geven je niet de rust en de ruimte om je emotie's los te laten.

Er is altijd wel een excuus om je emotie's niet los te laten, je wil wel graag maar hebt hier steun van anderen bij nodig.

Je bent bang dat mensen je bekritiseren op het moment dat jij je emotie's los laat.

shai

ja , dat klinkt inderdaad logisch , maar dan zijn er nog enkele details waar ik vragen bij heb , zoals het opstaan met buikpijn in de realiteit , en het feit dat mijn droom altijd leuk en gezellig begint (met eventuele herringeringen aan vroeger)

Varen

Opstaan met buikpijn na je droom:

Je hersenen maken tijdens je droom een stresshormoon aan, deze wordt door het bloed opgenomen en komt in de maag waar veel neuronen zitten die reageren op het stresshormoon.

Het begint leuk in je droom en dan draait je maag om.

Ook al heb je het naar de zin toch zit er iets wat je maag doet omdraaien.

Dit kan duiden op een "onderbuik" gevoel. Je weet dat er iets is maar probeert het weg te drukken.

In je droom wordt je tijdens een leuke gebeurtenis er op gewezen dat er nog gevoelens in je buik zitten.

Je buik is het centrum van de emoties.

Op het ene moment fladderen er vlinders in je buik, dan draait je maag om en krijg je een knoop in je maag.

Als ik je verhaal zo lees ben je een "buikmens".

Het deel dat hun lichaam beheerst is het spijsverteringskanaal en de zonnevlecht.

Buikmensen reageren instinctief. Het oor en de neus zijn de meest ontwikkelde zintuigen.

Het leven is voor hen een soort strijdperk, het gaat hun onbewust vaak om macht en rechtvaardigheid.

Buikmensen leven in het heden, herinneren zich aan het verleden en verwachten nogal wat van de toekomst.

Als het slecht met ze gaat, geven ze meestal de schuld aan zichzelf.

Buikmensen worden - bewust of onbewust - beheerst door agressie.

Ze hebben echter weinig toegang tot hun angst en vrees en verbergen zich achter een facade van zelfhandhaving.

Op de buitenwereld maken ze meestal een zelfverzekerde en sterke indruk terwijl ze van binnen door twijfels aan zichzelf kunnen worden gekweld.