Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

kristina1975

Citaat van: marianne op oktober 09, 2011, 09:14:36 AM
bij het kaartinterpreteren voor jezelf dien je open en vooral ook eerlijk naar je zelf te kunnen kijken, dat is vaak iets moeilijker.....je wil je eigen minpuntjes vaak niet zien.....

je hett hier maar liefst 3 kaarten van de grote arcana getrokken, het geeft het belang van de situatie ook duidelijk aan.
de duivel geeft min of meer je obsessie weer, je moet oppassen dat je geen slaaf wordt van je eigen wil.

de keizer deelt je mee dat je hier je eigen zelfdisipline moet gaan aaspreken
het oordeel geeft weer dat je niet gelukkig bent met jezelf.
hier gaat het eigenlijk om jouw gevoelens, voor vooral jezelf!!!!

Hi hallo  :)
Grote Arcena Kaarten geven dus het belang van de situatie aan!!! Weer iets geleerd  :-*
Alleen via Gerard Lenting de dagkaarten zijn ook alleen maar van Grote Arcena, dus mijn eerste 2 kaarten. De 3e is via de dagkaart trekken van Catharinaweb en dan kan het Kleine en Grote Arcena kaarten zijn.

Hier gaat het dus om mijn gevoelens voor mijn eigen ik, dat ik mezelf te min of te oud vind ...Ja dat moet het zijn, want voor de rest heb ik me niet onzeker gevoeld vannacht. Door ouder zijn natuurlijk zie je slapeloosheid ook sneller in je gezicht. Wij hebben het super leuk gehad weer, echter ik ben mezelf geweest en dus ook aan hem gevraagd waarom hij mij niet belt of smst etc. Hij zei dat hij dat eigenlijk ook niet weet daarna dat hij het afgelopen week te druk had. Ik denk zoals je in je kaartlegging aangeeft wel aan bindingsangst gaat en ook mijn leeftijd :(

kristina1975

Lieve Marianne,

Mijn dank als eerst  :D :-*
Ten tweede alles klopt of alles wat je hieronder zegt is ook mijn gevoel. Ik snap allee niet dat ik te afhankelijk ben van anderen?  ??? :-\

Ik ben mezelf gebleven, het was echt erg fijn en heerlijk. Ik heb hem dus ook gezegd dat ik hem vaker wil zien en ook gevraagd wat hij van mijn leeftijd vindt of het geen probleem is voor hem of zijn vrienden. Hij zei hallo dan zou ik toch ook niet hier liggen en toch zag ik zijn gezicht veranderen.  ::)

Hij vindt t moeilijk denk ik om zich weg te geven en die leeftijd helemaal ook al vindt hij zich wel oke en relax merk ik. Hoe moet ik hem benaderen??? ik ben benieuwd of ik hem deze week zal horen en of zien of hij weg zal blijven omdat hij het toch weer beangstigend vond  ???  :(

En Kelken 4...ik moet dus niet zeuren en tijd geven dan. Hij is wat aan mij wordt gereikt echter ik vind het niet genoeg omdat ik hem graag vaker wil zien... ..Ik hoop niet dat hij zal wegblijven.

Ik moet toch de touwjes als vrouw in handen nemen ... en kelken 4...is dat niet tegenstrijdig dan?

Zwaarden 8...Besluitloosheid.......mijn besluit is echt voor hem te gaan als hij het durft..


Is het goed dat ik nu aan hem overlaat omdat hij wel weet dat ik hem vaker wil zien en heerlijk vind en dat ik gewoon van hem houd

Wat een weer ook! Ik hoop dat je een heerlijke zondag hebt ondanks het weer!

xxx

Citaat van: marianne op oktober 09, 2011, 09:30:42 AM
hier een relatie legging believe;
je toekomstige partner; staven 8 op de kop
jezelf; staven koningin op de kop
waar gaat het hem om;
schildknaap van kelken
waar gaat het jouw om; kelken 4
jullie gezamelijk doel; zwaarden 8 op de kop
staven 8 op de kop zet iemand neer die vooral onzekere en verwarde gevoelens heeft over zichzelf en ook voor anderen, hij laat zijn gevoelens niet duidelijk zien, aan de ene kant omdat hij het niet goed weet hoe en aan de andere kant omdat hij tamelijk onervaren is op dat gebied, ik denk dat hij min of meer ook met het leeftijdsverschil zit.
waar het jou om gaat; je bent te afhankelijk geworden van anderen, je zit in je eigen web gevangen believe
bekers 4 ;er wordt je iets aangerijkt maar je ziet het niet, communicatie problemen tussen jullie.....de ene kant hij weet niet hoe zich te uiten en aan de andere kant weet jij niet hoe jij hem kan bereiken....
jullie gezamelijk doel; zwaarden 8 op de kop
besluiteloosheid op dit gebied, jullie kunnen elkaar nu niet goed bereiken vanwege 1 bindingsangst en vanwege 2 eenzaamheid......
tip; en hierbij viel de omgekeerde dwaas eruit: wees vooral jezelf believe, doe je niet anders voor dan je bent, ga op een open en eerlijke manier met elkaar om en ga vooral een open en eerlijk gesprek met S aan... :-*

kristina1975

Ik ben zo blij voor je!!! JIj verdient het ook Marianne!
xxx
:-* :-* :-*

Citaat van: marianne op oktober 09, 2011, 10:18:45 AM
mijn kaartjes voor vandaag;
1 doel staven 4 op de kop
taken; pentakels 8
kansen; staven 7
vreugde en optimisme in huis dat staat voorop
pentakels 8 geeft echter weer dat ik daar ook eigenlijk te veel in opga, ik sluit me min of meer een beetje af van de buitenwereld,
staven 7 laat toch zien dat ik trots ben ophet geen ik heb bereikt, ik ben toch mooi maar met niks gestart :-\ :-*

kristina1975

Waarover ik alert moet zijn
De Maan
Alweer :) O nee :( hoewel na heen en weer gaan van mijn gevoelens, bewuste onbewuste, dromen, falen en opstaan staat Maan toch ook wel voor herstellen van emotionele kant gezondheid en herstellen dus :)

Hoe ik me moet gedragen vandaag
De Hogepriesteres
Ik moet luisteren naar mijn intuitie. Altijd en voor iedereen het beste. Wel GEDULDIG zijn en open en warm blijven!

Wat wilt u mij zeggen voor vandaag
Pentakels 4
Marianna, ik moet me niet afhankelijk maken van mijn eigen denkpatroon, innerlijke staarheid! .... :-X
Niet kunnen loslaten :-[ Ik schaam me wanneer ik nog meer moet schrijven..Echter ik zal aan blijven denken en ik probeer het ook  :-[

Fijne dag allemaal!
xxx


De tijd van de posting wijst naar de Zon :) yeahhh
Trouwens Kraai waar ben jij toch? xxx

10Okt De Maan&De Hogepriesteres
« Antwoord #138 Gepost op: oktober 10, 2011, 09:10:13 am »>>> 19

hatsjepsoet

Vandaag de Ster op Catherina's web en van mijn eigen kaarten Ridder van Pentagrammen. Heb de laatste week iedere dag of 1 of 2 grote arcana kaarten. Zegt wel wat.

kristina1975

Hi H :)
Mooie kaarten :) Jij bent deze week de 2e die over de Grote Arcena kaarten begint. Echter zover ik het weet trekken sommigen alleen uit Grote Arcena kaarten. Ook mijn eerste 2 kaarten via Gerard Lenting's site worden uit de Groot Arcena gekozen. Hoe moet ik dan mijn kaarten interpreteren?
Groetjes,
B

hatsjepsoet

Ja, dat klopt wat jij zegt. Ik trek ook wel eens een kaart op de site van Gerard Lenting, een tijdje geleden zelfs dagelijks. Vond ik vaak wel kloppen trouwens. Ik zelf vind het toch prettig om alle kaarten te gebruiken, geeft meer nuance. Ik heb wel eens begrepen dat de grote arcana kaarten betrekking hebben op belangrijke zaken. Ik heb een tijdje geleden een liefdeslegging gedaan met alle kaarten en ik trok 5 groet arcana kaarten. Dit had iemand geschreven: "Hoe meer kaarten uit de grote arcana, hoe belangrijker voor je leven het is".

Groetjes, H.

kristina1975

Ik vind de Apostelen Dagkaarten van Gerard Lenting fijn en mooi ook, alleen het zegt inderdaad veel meer wanneer je alle kaarten gebruikt en dan opeens alleen Groot Arcena kaarten trekt....Ik zal dan zo op zoek gaan naar een goed voelend en mooie site van tarots. Ik vind het namelijk fijn om gebruik te maken van Catharinaweb en nog een site.
Ben benieuwd waar ik uit zal komen :)

hatsjepsoet

Ik ook. Ik hoor graag wat je hebt gevonden.

Groetjes, H.

kristina1975

Ik heb veel gezien alleen niets zo mooi als Catharinaweb of GerardLentings Apostelen misschien deze...en anders of alle drie via catharinaweb ::)

http://www.spirits.nl/dagkaart/index.asp

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op oktober 10, 2011, 19:47:32 PM
Vandaag de Ster op Catherina's web en van mijn eigen kaarten Ridder van Pentagrammen. Heb de laatste week iedere dag of 1 of 2 grote arcana kaarten. Zegt wel wat.
de sTer moedigd je aan om door dieper inzicht te komen tot het definitief afrekenen met iets en dat iets is je wat assertiever gaan opstellen...H

hatsjepsoet

Staat de Ster daarvoor? Voor assertiever worden? Had ik niet verwacht.

hatsjepsoet

En misschien een gekke vraag maar zegt de Ster ook specifiek op welk vlak dat dan is? Of is het algemeen zo? Gaat het op alle vlakken dan om dat ik leer te zeggen wat ik nu echt wil?

kristina1975

Citaat van: hatsjepsoet op oktober 10, 2011, 21:25:08 PM
Staat de Ster daarvoor? Voor assertiever worden? Had ik niet verwacht.

Ik wist ook niet bewust wel dat ik me als een ster moet gedragen wanneer ik de Ster als dagkaart trek bij mijn vraag hoe ik me moet gedragen, dus ook zonder angsten en dus ook assertief ja.
Alweer wat geleerd, ik leer veel alleen t opslaan in mijn hersens gaat minder snel geloof ik :-[
;)
:-*

kristina1975

#149
Ik heb nu alle 3 de kaarten via 3 verschillende sites. Alsnog ik mis mijn Apostelen kaarten :P

Waarover ik alert moet zijn
http://www.spirits.nl/dagkaart/index.asp
De Aas van Zwaarden
Hmmm, rust is op zijn plaats, niets nieuws aangaan..wel tranen laten zien en of mezelf zijn

Hoe ik me moet gedragen vandaag
http://www.spirit4u.nl/pages/tarot-dagkaart/7/
De Koningin van Zwaarden
ooo GEVOELENS mogen niet de baas zijn...
Laat zien dat je voor je mening durft uit te komen maar behoudt de nodige afstand en laat je emoties buiten spel


Wat wilt u mij zeggen voor vandaag
http://www.catharinaweb.nl/tarot
Gerechtigheid

===> Hmmm mijn verstand zal ik nodig hebben en niet mijn emoties morgen....
Ik probeer na iedere dag mijn dagkaarten te koppelen aan de gebeurtenissen...ik moet zeggen dat het me niet altijd lukt om ze te koppelen.... :-[ ???

Ben benieuwd naar de tijdstip van de posting  ;D

ONGELOVELIJK ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)  Â« Antwoord #149 Gepost op: oktober 11, 2011, 00:20:30 am
11==>> GERECHTIGHEID ??? ??? ???
Eigenlijk heb ik toch hier niets te vrezen zo men doet zo men ontmoet

Alleen waarom dan
"Op het vlak van persoonlijke relaties ... kan ook duiden op vastgelopen betrekkingen. Het hoofdthema van deze kaart is: Zo men doet, zo men ontmoet."

INDIEN ZO MEN DOET ZO MEN ONTMOET is waarom op het vlak van persoonlijke relaties, dus op het vlak van de liefde duidt de Gerechtigheid op vastlopen? Indien je liefde geeft krijg je toch ook de liefde :-\