Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

de hogepriesteres laat ook iemand zien die een zeer sterke intuitie heeft, maar die zijn/haar gevoelens niet in daden kan omzetten of bang te zijn om gekwetst te zullen worden of zijn/haar duistere kanten niet onder ogen wil /durft te zien.
de hoge priesteres is ook iemand die het antwoord op een diepzinnig probleem niet buwust wil zien, maar intuitef wel weet.
de staven 2 is een succeskaart, maar anders dan de staven 3, de man op deze kaart kijkt verveelt, maar heeft hier een  muur om zich heen gebouwd.
hetgeen je hebt bereikt stemt je niet tot tevredenheid believe........... :-*

dameblanche

vandaag verschijnen de bekers 7 op de kop
als taakkaart krijg ik  de schildknaap van pentakels mee en de kansen liggen bij de keizer....
mijn vast plan om iets van mijn dromen te willen gaan maken....maar daarvoor moet ik natuurlijk wel ontwaken ;D
geinteresseert in het spirituele probeer ik  ik het rationele en het gevoel samen te brengen in mijn visie

hatsjepsoet

Ik heb vandaag zwaarden 3, een kaart waar ik altijd bang voor ben, bang voor wat er in het echt dan gaat gebeuren wat zo een verdriet geeft.
Ik zie al een week op tegen dag want misschien ga ik vandaag iemand zien die misschein eiets doet of zegt of juist niet wat mij zal kwetsen. Als ik dan deze kaart trek dan zakt de moed me inde schoenen. Misschein worden mijn angsten bewaarheid.

Groetjes, H.

Varen


Citaat van: hatsjepsoet op september 29, 2011, 08:39:46 AM
Ik heb vandaag zwaarden 3, een kaart waar ik altijd bang voor ben, bang voor wat er in het echt dan gaat gebeuren wat zo een verdriet geeft.
Ik zie al een week op tegen dag want misschien ga ik vandaag iemand zien die misschein eiets doet of zegt of juist niet wat mij zal kwetsen. Als ik dan deze kaart trek dan zakt de moed me inde schoenen. Misschein worden mijn angsten bewaarheid.

Groetjes, H.

Dit is inderdaad pittig hatsjepsoet, maar het is zo pittig als jij het ziet. Dit gevoel van verdriet is tijdelijk en je moet er niet in blijven hangen.

Kraai voelt dat de dag voor jou een aangename verrassing in petto heeft, jij denkt aan zwaarden 3 met je gedachten maar deze dag brengt jou iets anders dan wat je zelf denkt.

2+9+2+0+1+1+0+8+3+9+4+6= 45 = 9

9. De Kluizenaar

Vertrouw eindelijk eens op het eigen oordeel, want je zit in een periode van je leven dat je op jezelf wordt teruggeworpen.

Ga na wat je eigen wijsheid is en gebruik dat inzicht om geestelijk te groeien door de nu ontstane situatie.

Wees onafhankelijk van anderen en de daarmee gepaard gaande conventies, want je zult het toch alleen moeten klaren.

Een-zaam en al-leen zul je je eigen waarheid dienen te ontdekken.


Varen

Citaat van: marianne op september 29, 2011, 08:12:43 AM
vandaag verschijnen de bekers 7 op de kop
als taakkaart krijg ik  de schildknaap van pentakels mee en de kansen liggen bij de keizer....
mijn vast plan om iets van mijn dromen te willen gaan maken....maar daarvoor moet ik natuurlijk wel ontwaken ;D
geinteresseert in het spirituele probeer ik  ik het rationele en het gevoel samen te brengen in mijn visie

Bekers 7

Door uiterlijke schijn beheerst worden. Streven naar materiele overdaad, als compensatie voor de nog ongekende innerlijke waarde.

Liefde wantrouwen. De wereld onder controle willen houden. Jezelf en anderen iets gunnen... vanuit ontvankelijkheid óf egobelangen.

Magie en macht. Het weerbarstige ego-aspect wordt herkend als een uit angst afgesplitst idee.

Schildknaap Pentakels

Gevoelens en oordelen die je geeft aan verschijningen zijn gevoelens en oordelen die je in het verleden hebt opgedaan.

De identificatie met het zelfbeeld is getraind om verschijnselen te beoordelen aan de hand van een verzameling vast gezette bepalingen.

De verschijning wordt als een apart object los van en buiten het waarnemen gezien.

Het denken moet aan het waargenomen object een waardeoordeel geven.

Dit waarderen gebeurt door het voorwerp te vergelijken met de verzameling voor-beelden en het zo via interpretatie van een betekenis te voorzien.

Dat is voor-oordeel. In wezen is dit de kern van het projectiemechanisme.

Dit houdt in dat de verschijning wordt omkleed met de projectie van een voor-oordeel.

Er wordt niet echt waar genomen, doch vanuit veronderstelling gekeken.

Wat wordt gezien is het idee óver de verschijning. Dat is de projectie die de waarde van wat werd waargenomen suggereert, maar slechts de weerspiegeling is van het idee van waaruit werd waargenomen.

De buitenwereld bestaat niet, het is slechts een reflectie van je eigen binnenwereld

hatsjepsoet

Bedankt voor je reactie, Kraai, echt fijn. Ik voel steun in je antwoord en het geeft een goed gevoel, zelfs kracht. Ontzettend bedankt.

Groetjes, H.

kristina1975



:)

:-* :-* :-*

Citaat van: marianne op september 28, 2011, 18:11:22 PM
hallo believe
ik heb mijn eigen setje kaarten....
kaarten die op de kop te voorschijn komen worden anders geduidt als de rechtopstaande kaart.
je kunt ze ook duiden als de rechtopstaande kaart en dan met eneige vertraging hierbij...
sommigen negeren duiden alleen rechtopstaande kaarten, net als bj de lenormand kunnen kaarten ook ponderste boven geduidt worden.
geheel de omgekeerde betekenis van de rechtopstaande kaart hebben de onderste boven gevallen kaarten echter niet.....
en ach als de gehangene onderste bovenhangt....hangt hie goed...hihihihi :-*

kristina1975

Lieve Marianne,
T klopt ook dat ik altijd goed kon aanvoelen ongeveer op het moment dat ik iemand tegen kwam wist ik gelijk al hoe en wat echter ondanks ik het kon aanvoelen wat er aan kwam kon ik mezelf niet beschermen!!

En nu steeds dezelfde!!! Ik blijf er aan werken :) Ik zal mijn gevoelens in daden zetten, ik geloof dat ik een paar dagen nodig heb, alleen misschien wel straks :)

Mijn ontevredenheid.....ik kom er op terug ik moet opschieten!

Heel veel liefs,
:-* :-* :-*

Citaat van: marianne op september 29, 2011, 07:48:02 AM
de hogepriesteres laat ook iemand zien die een zeer sterke intuitie heeft, maar die zijn/haar gevoelens niet in daden kan omzetten of bang te zijn om gekwetst te zullen worden of zijn/haar duistere kanten niet onder ogen wil /durft te zien.
de hoge priesteres is ook iemand die het antwoord op een diepzinnig probleem niet buwust wil zien, maar intuitef wel weet.
de staven 2 is een succeskaart, maar anders dan de staven 3, de man op deze kaart kijkt verveelt, maar heeft hier een  muur om zich heen gebouwd.
hetgeen je hebt bereikt stemt je niet tot tevredenheid believe........... :-*

Varen

@Believe75

Ik ga om je dagkaarten heen want deze geven x op x aan dat je vast zit. Om wat meer helder te krijgen kijk ik naar je nickname en trek 1 Tarotkaart om (hopelijk) wat meer duidelijkheid te krijgen.

Believe ~ Evil/Live Bee

7+5= 12. De Gehangene

Bee is natuurlijk een Bij

In de mythologie werd de bij als een heilig insect beschouwd, een brug tussen het stoffelijke en onstoffelijke.

De bij was het symbool voor Potnia Theron, zij was de heerser over de dieren, en werd gezien als een moedergodin.

De moedergodin kunnen we weerzien als Oermoeder nummer 3 in de tarot (7+5=12 , 1+2=3).

En dan Evil/Live, welke kies je? Is alles slecht wat er is gebeurt? Of neem je alles zoals het is en leef je nu zonder verleden en heden?

En de Tarotkaart voor u is:

20. De Opstanding

In het licht van de opstanding openbaart de mens zich als strijder tegen een verslaving, negatieve eigenschappen of frustraties.

Zijn inspanningen blijven echter niet onbeloond.

Een definitieve overwinning komt steeds mee nabij.

Na met zichzelf de strijd te hebben aangebonden wordt de bevrijding van datgene een ideaal dat reeds lang gekoesterd werd, in vervulling gaan.

Het doel dat hiermee bereikt wordt zal een ongekend gevoel van tevredenheid schenken.

Het inzicht dat na de opstanding verworven wordt, zal tevens licht werpen op het verleden.

De geestelijke omwenteling zal namelijk tot inzicht leiden dat alles wat tevoren moest worden meegemaakt, noodzakelijke treden waren tot de oplossing van de problemen en opheffing van gebreken.

In verband hiermee vormt de opstanding behalve een bevrijding tevens de afronding van een levensfase.

dameblanche

heel hartelijk bedankt raai met je overduidelijke interpretatie van mijn kaartjes, ik herken dit en ik erken dit.
mezelf zien te bevrijden van de wil van het ego om dan te kunnen gaan naar de innerlijke kracht en mezelf rustig en zonder angst en voor-oordeel te confronteren met mijn innerlijke gevoelens. :-*

Varen

Citaat van: marianne op september 29, 2011, 12:26:36 PM
mezelf zien te bevrijden van de wil van het ego om dan te kunnen gaan naar de innerlijke kracht...

Tellen we de getallen van dit bericht bij elkaar op:

29, 2011, 12:26:36 pm Geplaatst door: marianne

2+9+2+0+1+1+1+2+2+6+3+6= 35 3+5 = 8 de Kracht

Maar...

Ik gebruik de Hermetische Tarot en daar is 8 de Gerechtigheid

In het licht van het oerbeeld de gerechtigheid ziet de mens zich geplaatst in een situatie waarin hij een oordeel moet vellen, een besluit moet nemen of handelend moet optreden.

De oorzaak hiervan kan gelegen zijn in een meningsverschil, een bepaald gedrag ten opzichte van anderen, het optreden van anderen, de noodzaak bemiddelnd op te treden of het naleven van bepaalde normen die in een groep of maatschappij gelden etc.

Al deze gevallen worden gekenmerkt door gewetensvragen en de noodzaak van bezinning op de situatie.

De gerechtigheid spoort de mens aan tot een eerlijk onderzoek en afwegen van de op het spel staande belangen en dus tot gewetensvol handelen.


kristina1975

#71
Hi Lieve Marianne,
Ik heb maar mijn gevoelen toch laten zien ondanks mijn angst om gekwetst te worden of in mijn eigen waarde aangetast te worden en ik heb hem iets liefs en onschuldigs verzonden die hij heeft geaccepteerd. Dat is alles alleen ik ben wegens de waarchuwing via Staven 2 te verzekeren blij en tevreden met zijn reactie :D

Dank zij jou uitleg en Kraai zijn ongelovelijke kijk, gevoel en ook extra bericht.

Ik dank je lieve Marianne en lieve, verbazingwekkende Kraai ook. Kende jij deze echte Kraai al?  :D

Lieve Marianne, samen worden we sterk. Kraai kijkt behoorlijk mee, vooral helpt ons zelfs duwt Kraai ons met een behoorlijke kracht omhoog :D
Trouwens ik zie Leeuwin niet hier alsnog zij heeft me ook vaak veel te vaak bij gestaan. Ik ben deze forum so dankbaar dat ik jullie hier ben tegengekomen! Ik zal zo de bijzondere man Kraai ook nog mailen en dan mijn dagkaarten weer :)


Een heleboelllllll liefs,
B :-* :-* :-*

kristina1975

#72
Kraai,

Het is de laatste keer want anders blijf ik het herhalen hoe ongelovelijk goed jij bent met wat jij hier steeds rekent, schrijft en voelt!!! Ik ben zo nieuwsgierig naar je dagelijkse ik buiten deze forum!

Dat ik vast zit, Live Bee, evil/ live, de opstandiging,  

en en klopt helemaal en ik kies voor Live en ik blijf er voor vechten. Ook tegen negativiteit en frustraties in mij en om me heen.

Zo fijn om te lezen dat het beloond zal worden en dat de tevredenheid nadert, dus de lelijke echter super leerzame periode bijna voorbij is :D

:-* :-* :-*

Mijn dank is groot voor iedere woord die jij hebt neergezet!

kristina1975

#73
Waarover ik alert moet zijn
De Maan,
@ Ik zal oppassen dat ik niet te dromerig word
Dat ik voor mijn rust zal waken zodat ik niet makkelijk te beinvloeden ben

Hoe ik me moet gedragen vandaag
De Keizer       ALWEER...........Keizer wil blijven regeren!!! Ik zeg voor morgen laat alle illusies verdwijnen en vooral dat S & ik een bestendige & betrouwbare relatie krijgen

Wat wilt u mij zeggen voor vandaag
Rad van Fortuin

NOWWWW niet echt fijne combinatie....of juist wel wanneer de kaarten alle illusies vernietigen en alle bestendighied en betrouwbaarheid over blijft.


kristina1975

#74
30, 2011, 00:48:50 am  ==> 24 ==> 6  Geliefden ==> Keuze maken==> Als het om S en ik gaat, ik weet mijn keuze met S oud worden. Neeeeee ik zal dat niet tegen hem of een andere hier roepen dan verklaren ze me voor gek!

Gekke is dat niemand mij voor gek zal verklaren als iemand zou roepen de stad in te willen om met iemand gewoon bed in te duiken. Je mag je wel aan je lust overlaten, terwijl je niets mag zeggen over je gevoel nu.

slaap lekker
XXX