Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

assie63

Goede avond allemaal, leuk forum zeg, wil toch nog even mijn dagkaartje neer zetten

vandaag trok ik munten heer


is een heer die er warmpjes bij zit, ik ben zelf al heel wat jaarjtes gescheiden, dus kan deze heer niet echt plaatsen

Palomino

#541
Hoi hoi,

Vandaag wederom ( 3x binnen 3 weken...!) : de Gerechtigheid. Evenwicht vinden, in gelijke mate gebruik maken van m'n hart en m'n verstand. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen ervaringen omdat ik zelf daarvan de schepper ben. Me bewust worden wie ik werkelijk ben...en vergeven.
Hoe eerlijk ben ik echt  en hoe (r)echt(v)aardig, bij mijn hogere zelf te rade gaan.
De schaaltjes van de weegschaal op de kaart hangen gelijk, dus is het zo dat de oogst gelijk is aan wat ik zaai...alles wat ik creeer voor mij zelf en in zo ook in de buitenwereld, komt in een rechtvaardige gelijkheid weer bij mij terug.
De kaart lijkt te zeggen: maak je afwegingen en get yourself together  :P

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

klaproos1945

goede morgen allemaal

pentgrammen 7 & ridder van de staven

volgens mij ben ik de assertiviteit uit de grond aan het kijken
blijkbaar snap ik er nog niet veel van hoe er op te reageren
en hoe ik met het gevoel van genegeerd zijn moet om gaan

al de 2 de keer in een week tijd komt de staven ridder mij
vertellen dat assertiviteit in werkelijkheid is op een normale manier
niet achresief of temide mijn wens om aandacht naar buiten kan brengen

maar wat komt er bij klaproosje het eerst op even vluchten kan niet meer
en dan geeft zij eindelijk toe dat ze zich genegeerd voelt een beetje bokkig
vraagt zij zich af hoe kan dat nou zo moeilijk is het toch niet om te zeggen

marianne zou je even naar mijn kaarten willen kijken van gister en vandaag

gister was het pentogrammen page en zwaarden tien ???

mijn dagkaart is pentogrammen 4 en zwaarden tien  :P


hatsjepsoet

Goedemorgen weer. Vandaag heb ik de Magier. Dat vind ik altijd ook een magische/mysterieuze kaart.

assie63


goedemorgen voor vandaag trek ik de zwaarden 8, ik zie geen uitweg meer, mijn energie is geblokkeerd, vast lopen in mijn denken

rianna

goeiemorgen allemaa
vandaag trok ik
pentakels 5
denk dat ik ook eens om mij heen moet kijken
en niet aan mijn eigen  wensen of zorgen voorbij moet lopen

liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: assie63 op november 26, 2011, 20:56:43 PM
Goede avond allemaal, leuk forum zeg, wil toch nog even mijn dagkaartje neer zetten

vandaag trok ik munten heer


is een heer die er warmpjes bij zit, ik ben zelf al heel wat jaarjtes gescheiden, dus kan deze heer niet echt plaatsen
ik neem aan dat je de koning der pentagrammen hebt getrokken, koningen of zoals jij het hier noemt de heer geven ofwel een mannelijk persoon aan, of vertelt iets over de situatie van jou.

je hebt je min of meer een vaste positie veroverd, toch wil je weten wat je waard bent en wil op zekerheid uit...
liefs marianne

dameblanche

Citaat van: Palomino op november 26, 2011, 21:04:06 PM
Hoi hoi,

Vandaag wederom ( 3x binnen 3 weken...!) : de Gerechtigheid. Evenwicht vinden, in gelijke mate gebruik maken van m'n hart en m'n verstand. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen ervaringen omdat ik zelf daarvan de schepper ben. Me bewust worden wie ik werkelijk ben...en vergeven.
Hoe eerlijk ben ik echt  en hoe (r)echt(v)aardig, bij mijn hogere zelf te rade gaan.
De schaaltjes van de weegschaal op de kaart hangen gelijk, dus is het zo dat de oogst gelijk is aan wat ik zaai...alles wat ik creeer voor mij zelf en in zo ook in de buitenwereld, komt in een rechtvaardige gelijkheid weer bij mij terug.
De kaart lijkt te zeggen: maak je afwegingen en get yourself together  :P

Liefs van Palomino
maar ook je eigen verantwoordelijkheden kunnen nemen, durven te nemen, en een evenwicht daarin vinden.
veratwoordelijkheden niet voor anderen willen nemen, maar juist deligreren

dameblanche

goeden morgen klaproosje,
het klimmen der jaren brengt ons niet alleen ongemakken op lichamelijk gebied, maar gelukkig ook veel wijsheid op mentaal gebied...
op een gegeven moment ben je zo vaak tegen ee nmuur opgelopen zodat je nu weet waar de schoen wringt en er oo die manier mee kan aan de slag gaan...
maar aan een diploma assertiviteit hebben we niks als we het aan de muur hangen...
we moeten ermee aan de slag....
moeilijk voor jou, je bent altijd gewent te vluchten, je te verbergen, dan hoe je niemand ook te kwetsen, zodat ze jou niet kunnen kwetsten want dat is je eerste opzet....
je muurtje dat je om je heen hebt gebouwd, maar je kunt er helaas niet eeuweig blijven achterzitten.

page van pentakels is ook het leren aarden,  je wordt stedds onder de voeten gelopen hiermee.
het is moeilijk voor je om te aarden....
de zwaarden 10 een zware kaart.......
je hebt vaak het gevoel te worden neergeknuppelt,  finaal onderuit gehaald worden en dan allen maar te willen wegkruipen kunnen...
nee klaproosje opstaan, trek die zwaarden uit je rug,
wie moeite heeft met aarden, heeft het gevoel niet gewordtelt te zijn, het zweven boven de materie...
je negeert de signalen van je lichaam en de eisen van de wereld, je kruipt weg daarvan.
je staat jezelf niet toe om er te zijn..

pentagrammen 4 ook weer ee naardekaart, hier zie je de persoon zijn belangrijkste charcra,s  verdedigen,
te weten; met beide voeten op de grond staan,
je hartchacra en je kruinchacra.
je gebruikt de pentakel om je voor buiten af te sluiten, echter de rug is niet afgeschermt je blijft kwetsbaar voor het leven....hoe je je ook verzet...

en net in je rug steken 10 zwaarden....
een onmogelijke opgave denk je om die 10 zwaarden eruit te gaan halen, maar kijk, aan de horizon komt er licht....

en dan komen de pentakels 7 naar voren, het doel om tevreden te kunnen terugkijken op je werk...je volbrenging....
staven ridder geeft dus dat je aktie moet steken in je nieuw traject, maar ook aktie moet blijven steken erin....
het raject is niet geklaard als het diploma aan de muur hangt...oefening baart kunst...
liefs marianne


dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op november 27, 2011, 07:28:48 AM
Goedemorgen weer. Vandaag heb ik de Magier. Dat vind ik altijd ook een magische/mysterieuze kaart.
maar doe er wat mee H......
je hebt alle ingredienten in je om meester te kunnen worden over jezelf....
de staaf
de pentakel
de kelk
en het zwaard.... :-*

dameblanche

Citaat van: assie63 op november 27, 2011, 09:03:10 AM

goedemorgen voor vandaag trek ik de zwaarden 8, ik zie geen uitweg meer, mijn energie is geblokkeerd, vast lopen in mijn denken
je vastgelopen, in je eigen denkspinsels, maar de figuur op de kaart is niet geheel in haar emoties verstrikt geraakt, haar voeten zijn vrij....
je kunt zelf gaan en staan waar je wilt????!!!!!
zij staat in de modder, een teken van vernederig en schaamte....
niets belet je om weg te gaan......

dameblanche

Citaat van: rianna op november 27, 2011, 09:15:51 AM
goeiemorgen allemaa
vandaag trok ik
pentakels 5
denk dat ik ook eens om mij heen moet kijken
en niet aan mijn eigen  wensen of zorgen voorbij moet lopen

liefs Rianna
de vijven geven altijd strijd aan, de pentakels 5 geven ontberingen aan, probelemen van zekerheid....
waar haal je je eigen zekerheid uit rianne...???
de lamme en de blinde man lopen de erk voorbij, de kerk een toevluchtingsoord voor rust en beschitting, zij merken het licht niet op dat vanuit de kerk door het raam naar buiten schijnt...
wat is  JOUW zekerheid, hou je je niet vast een een verkeerde zekerheid

klaproos1945

hallo marianne

dank voor je mooie uitleg
ben naar het hart chakra's gaan kijken
in het boek handboek chakra psychologie

daar word de beschrijving van de scheiding mooi in weer gegeven
oorzaak en gevolg  :-\ ik ben zelf een kind van een scheiding en mijn kinderen ook 8)

veel liefs van klaproos1945

kristina1975

hallooooo allemaal,
Ik had gisteren de heer en vandaag de dame als de dagkaart.... ??? ??? ???

mijn dagkaarten zijn staven 3  en de dame dus

:-*

xxx


dameblanche

goede middag believe...
staven 3....de 3jen staan voor groei, ontwikkeling en creativiteit....
je moet zelf die verandering doorvoeren zegt de dame...
wees zelf de veranderiing die je in de wereld wil zien...

staven 3 is ook de eerste poortkaart...neem de boot op zoek naar innerlijke oorden....