Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

Citaat van: Believe75 op november 21, 2011, 02:36:48 AM
Pentakels Ridder en de Vogels

Ik moet vertrouwen hebben & geduld zal lonen. Ook zien wat ik heb bereikt,'t komt goed met materie.
De Vogels ..... blijven geloven & vertrouwen
ridder van pentakels duidt ook op assertief zijn, in combi met de vogels
daar de vogels communicatie aangeven, moet je je daar op richten gaan...kom voor jezelf op....

dameblanche

in het getal 3 manifesteert zich de 3e kracht, en staat voor ceativiteit in groei en ontwikkeling.
de kelken 3 staat voor een prettige bezigheid vandaag die je vruchten gaat afwerpnen, je krijgt er een blij gevoel van vooral energie...verandering van spijs doet eten.....
geniet ervan klaproosje.... :-*

rianna

goeiemorgen allemaal
wat een dikke mist  zeg
mijn man is lekker thuisgebleven  gelukkig maar  hihihi\

ik trok van daag  de koning van kelken
volgnes mij heeft het met avontuur te maken het leven zit vol verrassingen
liefs Rianna

Palomino

Hoi allemaal,

Gisteren Staven Aas. Het was een fijne dag waarin ik op de verjaardag van een nicht familieleden van mijn vaders kant heb leren kennen die ik 40 (veertig !) jaar niet meer heb gezien. Ik ga er werk van maken en iedereen bezoeken, uitnodigen en leren kennen. Een zus van mijn vader, die inmiddels 96   :o is, staat als eerste op mijn bezoeklijstje.
Ja het was een hele bizondere dag waarin ik ook weer stukjes van mijzelf heb leren zien en kennen door goed te kijken en te luisteren.

Liefs van Palomino

Vandaag:  de Magiër   :), later meer daarover.
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Vandaag weer bijzondere kaarten getrokken. In principe trek ik er 1 per dag maar soms twijfel ik zo tussen 2 kaarten dat ik ze allebei pak. Zo ook vandaag. Een kaart trok me maar ik pakte een andere. De kaart die mij trok bleef die aantrekkingskracht houden dus pakte ik hem er bij.
De 1ste kaart was de Dood, de kaart die me zo trok de Gehangene. Beide Grote Arcana kaarten, Grote Arcana slaat de klok bij mij de laatste tijd want ik trek ze vaak. Wat ik zo bijzonder vind is dat ze in het het deck achter elkaar komen, eerst de Gehangene en dan de Dood.

Erg benieuwd hoe mijn dag er uit gaat zien.

Liefs, H.

Palomino

#455
Weet je hoe ik de kaarten altijd trek...?   8)

Ik ga bij het raam staan en maak een waaier van kaarten in mijn rechterhand. Vervolgens kijk ik naar buiten en laat de wijsvinger van mijn linker hand over de kaartenwaaier gaan totdat ik een vogel zie vliegen... De kaart die ik op dát moment aanwijs is mijn dagkaart.  :D
Als ik een legging doe dan trek ik iedere kaart op deze manier.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Hé Palomino,
Bijzondere manier van dagkaarten trekken. Heb je wel ruimte in een hand? En heeft het nog een reden dat je de kaarten rechts vat houdt en met de linkerhand een kaart trekt? En waarom trek je een kaart zodra je een vogel ziet? Heb je "iets" met vogels? Zie je ze als een soort gids?

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: rianna op november 21, 2011, 09:29:43 AM
goeiemorgen allemaal
wat een dikke mist  zeg
mijn man is lekker thuisgebleven  gelukkig maar  hihihi\

ik trok van daag  de koning van kelken
volgnes mij heeft het met avontuur te maken het leven zit vol verrassingen
liefs Rianna
hier is helemaal geen mist rianne, de zon schijnt in volle gloed.....
koning van kelken.....de koning in van de reeks de krachtigste kaarten, met ieder ander sterke karactertrekken
orde en regelmaat werken zeer goed voor je het brengt stabilisatie in je hoofd, het mag door je overgevoeligheid wel ee ns een chaos in je hoofdje wezen rianne, anders sla je de andere kant op......

dameblanche

Citaat van: Palomino op november 21, 2011, 11:57:36 AM
Hoi allemaal,

Gisteren Staven Aas. Het was een fijne dag waarin ik op de verjaardag van een nicht familieleden van mijn vaders kant heb leren kennen die ik 40 (veertig !) jaar niet meer heb gezien. Ik ga er werk van maken en iedereen bezoeken, uitnodigen en leren kennen. Een zus van mijn vader, die inmiddels 96   :o is, staat als eerste op mijn bezoeklijstje.
Ja het was een hele bizondere dag waarin ik ook weer stukjes van mijzelf heb leren zien en kennen door goed te kijken en te luisteren.

Liefs van Palomino
mooie ervaring palomino, brengt je weer in nostalgische sferen.....
de magier, ja een mooie kaart, het begin van de grote arcana, je zelf meester maken van,  vorm gaan geven aan je ideen, je hebt alle talenten in huis, je moet ze alleen oppakken en gebruiken gaan...doen!!!!

Vandaag:  de Magiër   :), later meer daarover.

Palomino

#459
Citaat van: hatsjepsoet op november 21, 2011, 12:32:26 PM
Hé Palomino,
Bijzondere manier van dagkaarten trekken. Heb je wel ruimte in een hand? En heeft het nog een reden dat je de kaarten rechts vat houdt en met de linkerhand een kaart trekt? En waarom trek je een kaart zodra je een vogel ziet? Heb je "iets" met vogels? Zie je ze als een soort gids?

Liefs, H.

Hi Hatsjepoet,

Nee, ik heb inderdaad niet zulke grote handen dat ik zó'n grote waaier kan vasthouden waardoor alle 78 kaarten door mijn wijsvinger aangeraakt kunnen worden  ;D  maar de kaart die voor mijn dag bestemd is, zal ik zéker raken want ik geloof niet in toeval  :).
Ik houd de kaarten in mijn rechterhand omdat ik rechts ben en dat dus gewoon gemakkelijker gaat. Daarbij is de rechterhand de scheppende hand en de linkerhand de ontvangende hand, dus in dat opzicht vind ik het ook mooi zo.
Ik heb niet speciaal iets met vogels. Het gaat er meer om dat ik iets in het plaatje dat ik door mijn raam observeer zie bewegen , en dan een kaart trek. Het kan in de zomer ook zijn dat ik in plaats van een vogel een vlinder voorbij zie fladderen...Of ik leg de kaarten door elkaar op de grond en laat de poes erover heen lopen, en neem dan de kaart die de poes het eerst met zijn linkerpootje aanraakt... :)
En zo zijn er nog tal van mogelijkheden om een kaart te trekken  :D

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

#460
Citaat van: marianne op november 21, 2011, 12:48:05 PM
Citaat van: rianna op november 21, 2011, 09:29:43 AM
goeiemorgen allemaal
wat een dikke mist  zeg
mijn man is lekker thuisgebleven  gelukkig maar  hihihi\

ik trok van daag  de koning van kelken
volgnes mij heeft het met avontuur te maken het leven zit vol verrassingen
liefs Rianna
hier is helemaal geen mist rianne, de zon schijnt in volle gloed.....
koning van kelken.....de koning in van de reeks de krachtigste kaarten, met ieder ander sterke karactertrekken
orde en regelmaat werken zeer goed voor je het brengt stabilisatie in je hoofd, het mag door je overgevoeligheid wel ee ns een chaos in je hoofdje wezen rianne, anders sla je de andere kant op......

Hoi Marianne
hoe bestaat het was vanmorgen of ze een muur vlak achter het raam hadden geplaatst zo dik
nu is het iets minder maar nog steeds flink mistig geen zon nog gezien
die kan er volgens mij hier ook niet  door komen
wat betreft orde en regelmaat is wel iets waar ik me in kan vinden   
door dingen echt  op een rij te zetten en dan ook uit tevoeren werkt het beste voor mij
anders komt er echt niks uit mijn handen
ja ben wel overgevoelig ja
wat niet iedereen kan begrijpen
dank je wel voor je duiding is echt zoals het is
liefs Rianna

Palomino

Vandaag: de Magiër, me er van bewust zijn en blijven dat ik continu bezig ben om mijn eigen werkelijkheid te scheppen. Tegenslagen zien als een motivatie om zaken anders aan te pakken.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

Mijn dagkaart is de Kluizenaar ik merk ook aan alles in me dat ik me steeds meer terugtrek, steeds meer de rust zoek...
De behoefte naar anonimiteit, naar ik alleen ...

Mijn Lenormand kaart is de Lelie :)

Xxx

klaproos1945

 ;)mijn dagkaart van vandaag is staven ridder en zwaarden ridder

wat ik gister heb mee gemaakt is een rieele ervaring
in een gegegeven van slachtofferschap zijn is een soort vorm
van machtsmisbruik het zijn de oude funderingen die ons de
zogenaamde steun geven en het gaat hier
om het trouw zijn aan jezelf als men dat niet geweest is dan
is het een vermoeide ervaring vanuit het verleden

zing zegt de zwaarden ridder want de bestemming van jou leven
is niet iets vanwaarnaar je op weg bent men kan zich beter ontspannen
dan dat men blijft hangen in een vorm van najagen
soms hebben we een idee dat iets heel belangrijk is
en dat is een waarde die we kunnen ontkrachten
sterk jezelf in deze ontkrachting en vraag jezelf
in hoe verre je jezelf kunt vergeven
het hart vraagt dan ook nodig mij hierbij uit lief mens
geef mij je onmacht en je wanhoop
over de rust van het enige moment dat bestaat
dit moment is nu alles is goed hoor je alles is goed
adem dit in mij want alles is goed nu



hatsjepsoet

Goedemorgen allemaal,

Vandaag is Staven 2 mijn dagkaart. Ik heb een vraag over nummers. Over het nummer 2 staat in een boek wat ik heb dat het staat voor verwerking. Elders lees ik dat 2 staat voor dualiteit.
Kan iemand me vertellen waar het nu voor staat?

Liefs, H.