Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

kristina1975

Hi H :)
Leukk en welkom :):) Ik had met mijn eigen kaarten op het gegeven moment ook zo erg dat ik ben mee gestopt. Ik heb ze heel lang niet aangeraakt en ik heb ze nu allemaal ergens in een papieren tas. Ik vind het ook fijner om mijn dagkaarten online te trekken en kaartenleggen doe ik helemaal niet, ik ben niet objectief genoeg om ze te leggen en of ze te interpreteren tevens ik ben niet eens goed in interpreteren 8)

daarom vind ik het ook fijn dat ik via deze site&forum zulk geweldige, geduldige personen ben tegen gekomen. thanks thanks thanks  :D :-* :-* :-*

Citaat van: hatsjepsoet op september 20, 2011, 12:59:09 PM
Ik trok altijd een dagkaart met mijn eigen kaarten maar op een gegeven moment verloor ik mijzelf zo in tarot en astrologie dat ik daar mee ben gestopt.
De laatste dagen trek ik een kaart bij Carharinasweb via mijn mobiel, neemt minder tijd in beslag. Ik zal niet altijd de tijd hebben om ier iets mee te doen op deze site maar ik akn het af en toe wel proberen.
Gisteren had ik bokalen schildknaap en vandaag zwaarden 5. Vanavond zal ik wel wat verklaren hierover.

kristina1975

en kan je de kaarten ook relateren aan je dag?
xxx

Citaat van: marianne op september 20, 2011, 14:14:35 PM
mijn kaartjes voor vandaag zijn:
zwaarden5 - bokalen7 op de kop - kracht op de kop
eventuele mislukkigen onder de loup zien, mezelf geen oogkleppen opzetten, waardor ik de kans loop te gaan twijfelen aan mezelf[kracht op de kop] :o

kristina1975

Volgens mij is je blik niet gekleurd hoe jij ze nu leest :)
Vind je nu ook niet prettig dat je dankzij de dagkaarten meer bewust wordt van je eigen :D
liefs en slaap lekker!
XXX

Citaat van: hatsjepsoet op september 20, 2011, 21:50:30 PM
Bokalen schildknaap (gisteren) : het verkennen van gevoelens, heel kort gezegd. Dat herken ik. Ik heb een lastige tijd achter de rus en gisteren voelde ik me goed. Niet helemaal voor het eerst maar toch meer doorvoeld dan anders. Ik besefte me ook bepaalde dingen die ik nog niet eerder had beseft en die wel wezenlijk waren.
Zwaarden 5 (vandaag) : ik herken in de uitleg van Ricca op dit forum wel het een en andere. Met name het slachtoffer voelen en de boosheid. Vandaag voelde ik veel boosheid/frustratie. Ook snapte ik volledig wat ze daar nog meer over schreef. Boosheid als bescherming voor pijn en angst en daarachter schuilt verlangen.

Ik vind het lastig om kaarten helemaal blanco te beschrijven want ik heb al veel gelezen erover en dan word mijn blik wel gekleurd.

H.

kristina1975

Ik heb een goede dag gehad, onverwacht te drukke en vermoeinde dag wel met 2 cadeaus, een zeer onverwacht van mijn broer en een half verwacht. Tevens familiar gezien erg mooi en emotioneel en hartbrekend toch.

Enige wat ik mis en erg vind nu ik mijn bed in ga is dat ik niet van hem iets heb gehoord. Marianne kan jij dat misschien uitleggen? Want de kaartleggingen waren positief en de ster en de kelken aas etc....ik geloof dat ze eigenlijk nog van toepassing zijn alleen ik ongeduldig ben, kan dat? Dan verwijs ik naar mijn kaarten tussen S en ik en de dagkaarten?

Ik zal zo mijn dagkaarten voor woensdag trekken, want het is al woensdag :)

Heel veel liefs,
Believe in myself and you believe in yourself :)
xxx



Citaat van: Believe75 op september 20, 2011, 22:28:44 PM
ik zal straks of later uitgebreid mailen ik moet gewoon kwijt dat ik nog steeds niets van hem heb gehoord :-( met mijn dagkaarten verwacht ik dat inderdaad en was erg blij :-) alleen misschien zo meteen dat hij wat laat horen, want voor de rest is mijn dag zeker wel een mooie dag gelukkig :-)

Citaat van: marianne link=topic=3845. msg47260#msg47260 date=1316520508
Citaat van: Believe75 op september 20, 2011, 00:15:38 AM
wauwwww, ik kijk uit naar mijn dag. Ik hoop vol met liefde, goede nieuws, bewust zijn van mijn eigen daden en de kansen die ik op mijn pad krijg. Jullie snappen het natuurlijk ik spring zo met een heerlijke gevoel mijn bed in!
Slaap lekker allemaal en heel veel liefs,
XXX

YES BELIEVE IN MYSELF AND BELIEVE IN YOURSELF ;)
mijn hemel met zo,n kaarten mak ik ook een heel grote sprong in de lucht, ik den k dat eigeen vandaag jaloesr op je is believe......
mooi believe, de bokalen aas geeft nieuwe inzichten in een bestaande relatie,  de ster geeft hoop en vertrouwen aan, dit moet je echter nog verwerven, dat is ook je doel eigenlijk in die relatie, die loopt nog niet naar behoren of althans net geheel naar jouw verwachtigen, maarwaar zijn je verwachtingen eigenlijk op gebaseert, op eerdere ervarigen met de liefde en die waren niet altijd even goed, maar de ster geeft ook aan dat je ondertussen geleerd moet hebben van die ervaringen en daar ook je verwachtingen op afstemmen.

kristina1975

Ik vind Staven 8 een mooie kaart doordat de staven allemaal groen jonge bladeren hebben die voor mij groei aangeven en Ricca geeft meerdere betekenissen aan de kaart ook een:

"een periode van grote energie - groei - een 'bevlieging' is bijna over"

Ik hoop dat de bevlieging over is en niet de energie en de groei.

En de Gerechtigheid...gedane zaken kan je niet keren en eigen verantwoordelijk zal ik moeten nemen. Ik vind deze kaart altijd wel eng, spannend. Ik doe naar mijn gevoel zo goed mogelijk mijn best...echter daarom kan ik ook zaken verpesten. Ik hoop dat ik niets heb verpest dat ik juist de zaken goed heb aangepakt en hierdoor de groei snel resultaten zal opleveren. Echter de tijd zal het duidelijk maken, tijd is al morgen zelfs eigenlijk vanaf nu. Ik ben benieuwd.

Slaap lekker allemaal,
liefs,

hatsjepsoet

Vandaag zwaarden 2. Lastige kaart. Ik heb net gekeken op het forum waar het voor staat maar alsik het goed begrijp gaat het vooral om leren luisteren naar je innerlijke stem, je intuitie en dat zou deze vrouw niet doen. Deze vrouw is verlamd door angst en denkt te veel. Sluit zich af voor haar gevoel. Ik heb de laatste tijd wel veel gevoeld en durfde dat bij sommige wel te uiten , teveel bij sommigen eigenlijk. In mijn eentje durfde ik dat helemaal. Er staat ook dat de vrouw niet eerlijk durft te zijn naar zich zelf. Ik weet niet zo goed waarover ik dan niet eerlijk durf te zijn.

H.

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op september 20, 2011, 21:50:30 PM
Bokalen schildknaap (gisteren) : het verkennen van gevoelens, heel kort gezegd. Dat herken ik. Ik heb een lastige tijd achter de rus en gisteren voelde ik me goed. Niet helemaal voor het eerst maar toch meer doorvoeld dan anders. Ik besefte me ook bepaalde dingen die ik nog niet eerder had beseft en die wel wezenlijk waren.
Zwaarden 5 (vandaag) : ik herken in de uitleg van Ricca op dit forum wel het een en andere. Met name het slachtoffer voelen en de boosheid. Vandaag voelde ik veel boosheid/frustratie. Ook snapte ik volledig wat ze daar nog meer over schreef. Boosheid als bescherming voor pijn en angst en daarachter schuilt verlangen.

Ik vind het lastig om kaarten helemaal blanco te beschrijven want ik heb al veel gelezen erover en dan word mijn blik wel gekleurd.

H.
blijft ook lastig H, maar dat geldt voor iedereen, vaak doet een ander net weer het juiste deurtje open.... de bokalen schildknaap,  iemand die gevoelig reageert, hier de zwaarden 5 geen makkelijke kaart, een geleden nederlaag waarbij je steeds niet als verliezer nog als winnaar te voorschijn komt, dus in fewite een gevoel waar je niks mee op schiet.................. :-*

dameblanche

de keizer op de kop
de pentakels 9 ook op de kop en als kanskaart de bokalen 4
ik weet dat ik regulerend en praktisch moet gaan optreden, maar dat vindt ik in bepaalde gevallen heel erg moeilijk, gebrek aan disipline, daar ligt het eigenlijk ook aan, ik blijf daar te halsstarrig in, doe er gewoon niks aan....pffffffffffffffffffffffffffff

kristina1975

Eind van de dag voordat ik mijn bed in ga......de periode van energie is bij mij voorbij maar vooral de periode van bevliegingen. Dat is hoe ik me voel nu. Ik ben vannacht, vanmiddag en net wakker geschud lijkt het.
Vanochtend en vanmiddag heb ik de meiden om me heen gesproken, besluiten genomen. T voelt fijn aan dat de bevlieging voorbij is....natuurlijk mag het soms weer eens zichtbaar zijn hoor anders is het leven ook zo saai.

Voortaan gewoon naar mijn eigen ik luisteren is de motto waarnaar ik leef :) en Gerechtigheid en eerlijkheid duurt wel langste. Soms schatten mensen me anders in, zij voelen zich geïntimideerd of zij denken dat ik vals ben, echter en gelukkig weet ik en mensen die dichtbij mij staan dat ik niet zo ben dat ik me juist volledig weggeef en wegcijfer voor het geluk van een andere vaak. Nu probeer ik ook voor mijn geluk te gaan, dus ook niet wachten en ook niet ervoor vechten. Gewoon laten gebeuren, alles heeft zijn tijd en we moeten wel voor zorgen dat we ondertussen voor onszelf zorgen en ons blijven bijspijkeren.

Heel veel liefs aan alle krachtige engelen,
XXX 

kristina1975

Yippieeee, t mag toeeeee maar de Zon schijnt na t regen of hard werken     :D ik hou jullie op de hoogte en jullie mij als jullie denken dat ik te veel lach :) slaap lekker en veel liefs

kristina1975

#25
Ik heb net mijn dagkaarten voor vandaag vrijdag getrokken. Ik heb de Keizerin en de pentakels 4. Twee kaarten die ik echt lang niet heb getrokken. Ik lig in mijn bed te dubben. Ik snap de combinatie niet ondanks ik de uitleggen van de kaarten weer heb gelezen. De Keizerin is een kaart die aangeeft de tegenstellingen te overbruggen, groei en vruchtbaarheid echter pentakels 4 houdt je tegen door drang naar zekerheid. Ik herken mijn drang naar zekerheid, liever geen man naast me die niet met me verder wil en natuurlijk een diploma waarmee ik altijd aan de slag kan etc etc  Hmm deze twee kaarten ook. Moet ik morgen een keuze maken dan? Of moet ik mijn drang voor zekerheid laten liggen in dat geval kan t toch alleen in de liefde denk ik dan. Ik neem geen contact want als hij me leuk vindt dan zal hij t doen. Over werk en of mijn financiële situatie zit ik wat mijn betreft helaas niet in een luxe positie dat ik kan kiezen. Ik ben benieuwd. Over mijn kaarten voor donderdag de Zon en de pentakels 8, ik denk dat om mijn persoonlijke groei ging. Harde en langzame werk aan mijn eigen ik toont steeds meer resultaat. Ik ken me zelf steeds beter en beter, vooral ik luister steeds meer naar mijn innerlijke stem om mijn eigen ik
Voor nu slaap lekker allemaal
Heel veel liefs, xxx

kristina1975

#26
Goedemorgen :)
Ik heb nadat ik mijn kaarten had getrokken en hier ik ze heb aangegeven naar mijn drang van zekerheid me overlaten. Ik heb hem na hey hi gevraagd of hij t prima zou vinden als ik met een ander zal afspreken en hij zei ja prima en vroeg of ik een leuke vent ben tegengekomen. Minder leuk alleen nu weet ik hoe t zit.

:(

kristina1975

De Aas van Kelken is de 2e keer deze week....ondanks mijn teleurstellingen mbt de liefde heb ik wel een goede week gehad, echter de liefde mijn hard valt behoorlijk zwaar in mijn maag en hoofd :(

Natuurlijk ben ik erg blij met mijn kaarten AAS VAN KELKEN & DE ZEGEWAGEN
en wie weet misschien denk ik dat ik te maken heb met teleurstellingen terwijl ik juist stappen vooruit maak..in ieder geval zal ik zo lekker mijn bad in en vervolgens mijn bed in springen  :D

aan iedereen slaap lekker alvast en een heerlijk zaterdag met veel zonneschijn in ons en buiten :):):)
Liefs,

Carla

Volgens mij maak je stappen vooruit, dat moet ook wel met zulke kaarten  :D

Geniet van je bad en je bed!

Liefs,
Carla

kristina1975

Citaat van: Carla (aka Catharina) op september 24, 2011, 00:48:02 AM
Volgens mij maak je stappen vooruit, dat moet ook wel met zulke kaarten  :D

Geniet van je bad en je bed!

Liefs,
Carla

Hi Carla 
Wat leuk om je hier te zien en mijn bad en bed waren heerlijkî"œ
En die stappen vooruit graaggggg î,,î,,´î"¬î"¤
Heel veel liefs!