Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

Citaat van: rianna op december 22, 2011, 09:32:43 AM
goedemorgen allemaal
ik ben weer laat  hihihi
vandaag trok ik  DE KRACHT  en van de Lenormand DE STER
ik sta in mijn kracht doordat er helderheid komt
liefs Rianna

schandalig laat ben je rianna...hihihihi

nee grapje natuurlijk...
maar hoe later op de dag hoe mooier de kaarten zo te zien....
je doel is je kracht;
je bent daar ook doelgericht mee bizig, alles is daar nu ook op gericht om krachtiger naar voren te komen.
in het verleden heb je je vaak ook afgevraagd of je wel sterk genoeg was, je twijfelde aan je vermogen om situaties aan te kunnen en ook om voldoende voor je zelf op te kunnen komen, daarbij had je altijd nog je gezin achter de hand om dat ten tijden te kunnen inzetten...
maar dat leverde eigenlijk niks op, je moest het zelf kunnen en willen doen.....

dameblanche

hihi mooi beschreven ook palo, duiveltje uit het doosje...

de duivel laat vooral de misleiding zien, maar ook de misleiding in onszelf.
kijken we naar de afbeelding, daar staan een geketend man en een  geketende vrouw.
kijken we naar de uitdrukking op hun gezicht dan zien we dat zij een moeilijke situatie hebben aanvaard.
na verloop van tijd zijn ze deze gewoon geworden en verzetten zij zich tegen verandering.

ik weet niet of de kaart rechtop of omgekeerd is gevallen palo, want dan kan er nog een andere betekenis gegeven worden aan de situatie van deze beide personen op de kaart....

Palomino

Grappig, want gistern zat ik ook al te denken dat ik moet opletten of er kaarten anderom komen...maar toch weer vergeten vanochtend...'K zal voortaan eens kijken hoe de kaarten komen, rechtop of ondersteboven... ::)

Een fijne dag  :)

Liefs, Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

#1023
Citaat van: Palomino op december 22, 2011, 12:19:41 PM
Grappig, want gistern zat ik ook al te denken dat ik moet opletten of er kaarten anderom komen...maar toch weer vergeten vanochtend...'K zal voortaan eens kijken hoe de kaarten komen, rechtop of ondersteboven... ::)

Een fijne dag  :)

Liefs, Palo

das ook belangrijk, als een kaart onderste boven valt is dat ook weer een signaal.
je kunt een onderste bovengevallen kaart rechtop duiden met de kanttekening dat er nog aan gewerkt moet worden.

in geval van de omgekeerde duivel hier kan dat wijzen op een ontsnapping aan een verwerpelijke situatie.
de persoon kan alles in het werk stellen om zich van die situatie te kunnen bevrijden...[ontketenen]

jij ook fijne dag, hier is het de hele tijd al aan het miezeren....past presies in het beeld 'donkere dagen voor kerst'

Palomino

Ha ha ha, ja deze dagen wordt het eigenlijk nauwelijk licht en dus...Moeten wij het licht in onszelf laten branden en stralen, ons zelf verlichten en niet laten verzwaren, bezwaren door het donker van buiten af  ;)

Grappig genoeg heb mijn hele leven al last van een soort van herfst gedeprimeerdheid, zo van dat ik het liefst in een lekkker warm holletje zou kruipen en een winterslaap zou houden...maar deze herfst fiets ik er op een hele andere, betere manier doorheen; Of het nou donker, licht, koud, warm, zonnig of regenachtig is...het is allemaal goed, het is in beweging, aan verandering onderhevig en dus tijdelijk... :D
Nutuurlijk heb ik nog wel mijn sombere dagen , maar die hebben we allemaal wel eens denk ik.

Liefs, Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

het begint al bij de 21e juni, dan gaan de dagen alweer korter worden en dan bekruipt mij weer een ongemakkelijk gevoel.
het hoogtepunt of eigenlijk meer het diepte punt vindt rond deze dagen plaats.
het is donker, het blijft donker, het is dan ook nog eens donker weer en dan zie ik het allemaal donker in.
maar vandaag is het weer het eerste lichtpuntje aanwezig [wel niet merkbaar] de dagen gaan weer lengen, en ik begin zowaar ook nog moed  te krijgen, ik heb vanmorgen een wandeling gemaakt en ik heb de vogels al horen fluiten.....
dat geeft de burger moed...... ::) ::)

klaproos1945

hallo marianne

blij dat het alleen maar een gevacht is geweest vandaag
een gevecht in de strijd van gewonde het heeft toch wel wat
om het lijf zo bijzonder dat jij in gedacht de zwaarden 5

er bij haalt omdat ik zwaarden drie vannacht ook bij mijn legging had
was er een beetje van geschrokken hoe het zo lopen kan met de tarot kaarten

klaproosje

dameblanche

ja tarot is zo confronterend soms, je wordt er vaak gewoonweg stil van.....
de vijf is het getal van de verandering en de onzekerheid.
gevoel van verlies en spijt[bokelen5] veranderlijkheid en onstabiliteit, moelijkheden en obstakels liggen op de loer...
door hard werken kunnen zij overwonnenworden, maar er kunnen ook onvermijdelijke probleempjes zich voordoen...
op dit moment ga je door een teleurstelling heen klaproosje[zwaarden 3]
in werkelijkheid is er maar 1 uitweg mogelijk..
de pijn aanvaarden en overstijgen.....
sterkte :-*

klaproos1945

klopt helemaal marianne

zal wel lukken er zit niet veel anders op
ben benieuwd de komende dag wat er nog allemaal komt
voor dat het jaar om is en welke dingen of situaties
het volgende jaar aan bod komen het is al niet meer zo
moeilijk als in de afgelopen maanden krijg nu eigen lijk door jou
uitleg wt meer zicht op het gebeuren en dat is fijn

veel liefs van klaproosje

rianna

Citaat van: marianne op december 22, 2011, 10:41:12 AM
Citaat van: rianna op december 22, 2011, 09:32:43 AM
goedemorgen allemaal
ik ben weer laat  hihihi
vandaag trok ik  DE KRACHT  en van de Lenormand DE STER
ik sta in mijn kracht doordat er helderheid komt
liefs Rianna

schandalig laat ben je rianna...hihihihi

nee grapje natuurlijk...
maar hoe later op de dag hoe mooier de kaarten zo te zien....
je doel is je kracht;
je bent daar ook doelgericht mee bizig, alles is daar nu ook op gericht om krachtiger naar voren te komen.
in het verleden heb je je vaak ook afgevraagd of je wel sterk genoeg was, je twijfelde aan je vermogen om situaties aan te kunnen en ook om voldoende voor je zelf op te kunnen komen, daarbij had je altijd nog je gezin achter de hand om dat ten tijden te kunnen inzetten...
maar dat leverde eigenlijk niks op, je moest het zelf kunnen en willen doen.....

hoi MArianne
ik wist vroeger wel dat ik die kracht in mij had maar  door veel dingen in mijn leven  was de puf er niet meer
die is nu gelukkig weer trug en dat merk ik meer energie  en ondernemend  dat miste ik 
ik liet me ondersneeuwen en dacht dan och laat ook maar  Rianna is back hihihihi
bednakt voor je duiding
liefs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op december 22, 2011, 08:59:33 AM
Citaat van: assie63 op december 22, 2011, 07:05:13 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

de duivel en de tuin

angsten onder ogen zien zodat ik meer rust krijg

goede morgen assie, ja dat kan ik me voorstellen dat je blij was dat je gisteren de dag behoorlijk hebt omgekregen...
hoe is het nu met je???

de duivel...geen kaart om van te schrikken hoor.....
na de dood, het loslaten, komt de matigdheid, het zoeken en vinden van evenwicht....
en dan nu de duivel????
waarom nu ineens?
hier wordt gekeken naar de onderdrukking van de illussies...
je bent nog niet geheel over je gevoelens van neerslachtigheid e opstandigheid heen assie.....
dan pas kan de volgende kaart de toren zijn werkeing gaan doen.....afbraak van oude denkpatronen
ja gaat wel wat beter, aan de hot coldrex en hoestdrank, nee hoor schrik niet zo gauw hihi, nee ben er nog niet helemaal overheen, ja moet mijn denkpatroon gaan veranderen, komt wel goed, Dank voor duiding, assie xx

dameblanche

#1031
hihi, assie je hebt al voor hetere vuren gestaan....is ook aan je naam te zien ::) :P
grapje natuurlijk,
beterschap, stop met je terug trekken achter een 'kil' masker eigenlijk, omdat je je zelf niet aansluiten kan op je eigen warme centrum..
je hoofd voelt leeg aan, maar in werkelijkheid zit het barstensvol...je werkt voortdurend aan iets buiten jezelf, in plaats van zelf te bestaan en te werken vanuit je warme kern....

assie63

Citaat van: marianne op december 22, 2011, 18:11:16 PM
hihi, assie je hebt al voor hetere vuren gestaan....is ook aan je naam te zien ::) :P
grapje natuurlijk,
beterschap, stop met je terug trekken achter een 'kil' masker eigenlijk, omdat je je zelf niet aansluiten kan op je eigen warme centrum..
je hoofd voelt leeg aan, maar in werkelijkheid zit het barstensvol...je werkt voortdurend aan iets buiten jezelf, in plaats van zelf te bestaan en te werken vanuit je warme kern....
hihih, ja op de voetal noemen de jongens mij altijd assie, ja ik weet het moet het masker afzetten, mijn hoofd voelt niet echt leeg eigenlijk, en moet inderdaad meer vanuit mijn eigen warme kern werken, assie xx

assie63

goedemorgen

vandaag de kaartjes

penakels ridder en vogels

geduld opbrengen bij een gesprek

hatsjepsoet

Goedemorgen, vandaag koningin van staven. Ik blijf in de staven. Wel een mooie kaart, koningin. Bewustwording en in dit geval van mijn energie.

Liefs, H